Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

21. 1. 2013 03:00 58

Seznam kapitol

1. Úvod a nVidia GeForce GTX 630 2. nVidia GeForce GT 640 3. nVidia GeForce GTX 650 4. nVidia GeForce GTX 650 Ti 5. AMD Radeon HD 6570 6. AMD Radeon HD 6670 7. AMD Radeon HD 7750 8. AMD Radeon HD 7770 9. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika
10. 3DMark 11, Alan Wake 11. Anno 2070, Battlefield 3 12. Crysis 2, F1 2012 13. Far Cry 3, Hitman: Absolution 14. Max Payne 3, Metro 2033 15. Spotřeba 16. Celkový výkon 17. Poměr cena/výkon 18. Závěr

Dnešním článkem navážeme na srovnávací test grafik z minulého týdne. Na mušku jsme si tentokrát vzali levnější modely a změřili výkon celkem osmi karet s cenou do čtyř tisíc korun. V nové metodice nechybí Far Cry 3, Hitman nebo Max Payne 3. Jsou Radeony HD 7700 stále neohroženými vládci nižší střední třídy, anebo se situace změnila?

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

Srovnávací test grafických karet do čtyř tisíc
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama