Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech | Kapitola 7

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

19. 5. 2011 00:00 27

Seznam kapitol

1. IT kuchařka aneb jak uvařit guláš 2. GTX 460 1 GB + přetaktovaní = GTX 560 3. Asus DirectCU II TOP — balení, karta a detaily 4. Asus DirectCU II TOP — jádro, chladič, specifikace 5. Gigabyte Super Overclock — karta a detaily 6. Gigabyte Super Overclock — jádro, chladič, specifikace 7. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 8. 3DMark Vantage/11, Bad Company 2 9. Crysis, F1 2010
10. Far Cry 2, Just Cause 2 11. Mafia 2, Metro 2033 12. Splinter Cell: Conviction, WiC 13. Přetaktování 14. Hlučnost, teploty, spotřeba 15. Celkový výkon 16. Poměr cena / výkon 17. Závěr

Když nVidia v lednu představila GeForce GTX 560, divili jsme se, proč karta nese zapomenuté přízvisko Ti. Nyní se celá situace trochu vyjasňuje, přichází totiž „běžná pětsetšedesátka“. Nejde přitom o žádný přehnaně ořezaný model, rozdílné jsou jen počty shaderů. Naopak z druhého pohledu jde o přetaktovanou původní GTX 460.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Stejně jako obvykle ve všech testech testech grafických karet poslední doby používám testovací sestavu osazenou procesorem Core i7 920 přetaktovaným na 3,6 GHz a k tomu slušných 6 GB DDR3 pamětí, aby byly testované karty co nejméně limitované ostatním hardwarem.

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vyšších rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1200. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield: Bad Company 2 — Fps měřím pomocí programu Fraps hraním části první mise singleplayeru, kdy společně se spolubojovníky dobýváte sklad, který během mise zničí nálet letadel. Nastavení hry je maximální a testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto ve hře).

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2010 — Hra nemá vestavěný benchmark, testuji tedy projetím jednoho okruhu hlavního závodu s plným počtem protivníků na trati v Melbourne. Počasí je vždy nastaveno jako jasné, grafika hry je maximální. Testuji bez i včetně vyhlazování hran (zapnuto v menu hry).

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 2 — Použil jsem volně dostupný benchmark, spouštěl jsem "Short Ranch". Nastavení vše na Very High či Ultra High pod DirectX 10, AA nastaveno v benchmarku.

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez nVidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Mafia 2 — Českou hru jsem zkoušel na vestavěném benchmarku při nejvyšších detailech s vypnutými dodatečnými efekty fyziky. AA nastaveno ve hře.

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 bez i se zapnutým vyhlazováním hran. Vzhledem k velkým nárokům mám ale vypnuté dodatečné efekty fyziky a nastavení grafiky bylo jen High.

Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clacy's Splinter Cell: Conviction — sealth akci jsem testoval v jedné z prvních částí hry, kdy od agentky dostanete informace a s pistolí se plížíte okolo vojenského letadla. Nastavení hry bylo maximální, vyhlazování zapínám přímo ve hře.
Test dvou GeForce GTX 560 — GTX 460 na steroidech
i Zdroj: PCTuning.cz

World In Conflict — Zde používám obligátní vestavěný test. Nastavuji vše na maximální kvalitu, včetně všech položek v rozšířených volbách. Hodnota AA nastavena v menu hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama