Zpět na článek

Diskuze: Test grafiky Nvidia GeForce RTX 5070 FE. Tváří se jako dobrá koupě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 3. 2025 18:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Právě sek koupil MSI GeForce RTX 5070 12G GAMING TRIO OC za 19 600,- dobrej kup?! :-)))

Však už se těším až ju provětrá můj RYZEN 7 9800x3D.

Taky se těším na OC, věřím že aspon 10% FPS ještě vytáhnu :-)

Díky. Pěkná recenze.

Jakub Bačovský
Jakub Bačovský
Level 20 Level 20
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
12. 3. 2025 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk 12GB už je dnes málo na 5 generaci, raději to vrať, a jdi do 9070XT

Jakub Bačovský
Jakub Bačovský
Level 20 Level 20
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
13. 3. 2025 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub Bačovský @Hakaluk pokud hraješ na 1440p, tak fajn, ale ja myslel na budoucnost i pro tebe 😁...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 5. 2025 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jakub Bačovský @Jakub Bačovský budoucnost a amd nejde dohromady draku, zrovna teď se vysrali na 7000 generaci :D :D :D

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 3. 2025 22:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

👌😂

Hajčus
Hajčus
Level 25 Level 25
6. 3. 2025 17:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tváří se jako dobrá koupě... a to je asi tak všechno. FE edice, kterou krom recenzentů svět neviděl. :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
6. 3. 2025 22:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos jaké ma amd své edice?

uni1
uni1
Level 37 Level 37
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 3. 2025 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Díky bohu žádné. Nedává smysl mrvit trh svými nedostupnými dumping produkty.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
7. 3. 2025 12:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @uni1 ale notak, amd nechávala různé výrobce dodávat jejich karty, když pominu ty průsery, tak to byly levné a maličké kartičky, co lidé taky kupovali.

spoock
spoock
Level 18 Level 18
6. 3. 2025 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jak tak koukám, tak to, že jsem koupil Geforce 4070 Super před Vánocema a nečekal na 5070 jsem vlastně ušetřil, nejen nervy se sháněním.

keeper 2
keeper 2
Level 21 Level 21
7. 3. 2025 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spoock @spoock ano ano také jsem si jí koupil tuto kartu a jsem v pohodě. Chci si jen normálně zahrad nepotřebuji milion fps. Řada 5000 je jedno velké fiasko.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
7. 3. 2025 13:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@spoock @spoock ja bych koupi 4070s neusetril. kupuju tiche edice jako asus tuf, gaming x trio. 4070s byly na hranici 20k. dnes 5070 gaming x trio za 20 na datartu. mam uz v kompu.

upgrade kvuli tfd. z 3060ti. v 3440x1440 low/medium rt off, rr off, dlssq, 60fps lock. 175w. 5070 ultra, ultra rt, rr on, dlssq, fg. 60fps lock 150w. rr jde videt jen na screenech nebo pri hledani rozdilu bez pohybu ce hre. usetri 15-20W. rt dalsich 20w, cisty ultra rastr 110w. latenci z fg nepozoruju. navic garantuje stable 60 protoze v nekterych neoptimalizovanych mistech dropuje klidne na 50 nehlede na detaily. fg udrzi stable. a vykyvy frametime mi strasne vadi.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
7. 3. 2025 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos nekde mozna nekdo fe chtel. u nas no problem nv tady fe stejne neprodava. ale aib karty jsou v pohode. vcera dopoledne dorazila.

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
7. 3. 2025 19:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Už sou ❗ koupil jsem te MSI GeForce RTX 5070 12G GAMING TRIO OC za 19 600,- dobrej kup?! 😌)) A kvalita bude určo taky 👍🔝

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 3. 2025 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Hakaluk ta cena je celkem priserna kdyz ve stejny cene sezenes mnohem vykonnejsi RX 9070 XT 16GB

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 3. 2025 11:08 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Stratos Tak to asi je když to mělo stát 14 000,- 🤑 AMD vypadá dobře, to je fakt! Ale ty lepší modely sou tak za min 21 000,- A nebo u nás nejsou⁉️A taky zatím nejsou poradne testy. Tady zatím měli pouze FE model, který může být o -10% horší. Udělám testy na ESPORT hry. Vsak se ukaze jak se priblíži k mé RTX 4080 S 😀😍

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
8. 3. 2025 13:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Stratos psal ze chce kvalitu honziku, to mu amd, které ted po trech mesicich prineslo nové drivery, ktere maji stuttering napr v marvel rivals, nehrajnejsi hero shooter hre ted, moc neposkytne.

komplik
komplik
Level 21 Level 21
11. 3. 2025 11:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @Stratos uz si porovnal s path tracingem? 5070ti nad 9070xt vede i o 50%. 5070ti rozhodne neni o 50% rychlejsi nez 5070. v rastru a lehkem rt 9070xt vede. ale pridej lepsi a rozsirenejsi dlss a framegen ci mfg jako bonus

Hakaluk
Hakaluk
Level 22 Level 22
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12. 3. 2025 09:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hakaluk @komplik Zkoušel jsme Cyberpunk FG + DLSS 4 , RT + path tracing, A je to v pohodě, jenže se mi to nepovedlo natočit přes OBS. Chtěl hlavně ukázat render Latency. která je jen cca 15 -22ms. Staré FG má cca 40ms. RTX 5070 Ti je asi na urovni RTX 4080, kterou mám taky. AMD nevěřím co se týče GPU. Mrkni níže na test

▶️Black Myth Wukong RTX 5070, Ryzen 7 9800x3D, 1440p, 4K Benchmark: https://youtu.be/G6-ohwn9lpc?si=baOm8r5dvcQHSnqn

▶️Cyberpunk 2077 RTX 5070, Ryzen 7 9800x3D, 1440p DLSS 4: https://youtu.be/NiAnBs1qkXw




RIZECEK
RIZECEK
Level 22 Level 22
5. 3. 2025 20:46 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejlepší bude si klidně i rok počkat, až se tenhle bordel zase uklidní. Pak zase před vydáním RTX 6000 budou narvaný sklady RTX 5000 a budou se toho chtít zbavit... A hlavně ani není o co stát. Ať si tu problémovou řadu prodávají překupníkům, protože já nehodlám takovej vývoj podporovat, kde se v podstatě přetaktuje RTX 4000 + GDDR 7 a prodává se to jako nová generace s nejnižším nárustem výkonu a nejvíce problémy za posledních 10 let a ještě oblbovat lidi jakej to má výkon s vymýšlenýma FPS.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RIZECEK @RIZECEK celkem souhlas ze tahle generace se mela jmenovat RTX 4000 SUPER SUPER :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
6. 3. 2025 06:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Já pořád nechápu, jak by mělo někomu, kdo má kartu generace 3000 a starší, vadit, jaký je pokrok mezi řadou 4000 a 5000.

Thorleif
Thorleif
Level 23 Level 23
6. 3. 2025 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 Možná proto, že by rád udělal upgrade a počítá si, jestli to vůbec dává smysl za ty peníze, který za to nVidia teď chce?
Já právě z tohoto důvodu kupoval přímo od AMD referenční launchovou 7900 XTX. Za cenu ~29 000 Kč se na to poměrem výkon cena prostě nic od nVidie v tý době ani nechytalo. A doteď si vlastně nemám na co stěžovat.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
6. 3. 2025 12:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Thorleif Ano, tak to tedy není otázka mezigeneračního posunu ve výkonu, ale otázka peněz. A ty chce obchodník, ne Nvidia. Tedy by patrně melo stačit jednoduše počkat, až se poptávka nasytí a ceny klesnou. Ale znovu opakuji, že můj komentář výše byl o mezigeneračním posunu.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 3. 2025 16:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Že já nekoupil tu 4070 Ti Super dokud byla za těch 22, řikal jsem si je to předražený a nová generace přinese vyšší výkon za stejnou cenu, jediný co nová generace přinesla je že už neni skladem nic a nebo je to napálený +10 000 Kč, teď nezbejvá než doufat že zejtra uvedou ty Radeony a fakt budou skladem za tu slibovanou cenu. RTX 5000 generaci fakt nedoporučuju kupovat za tyhle ceny, tohle bysme už jako trh neměli akceptovat. 5070 Ti má stejnej výkon jako 4070 Ti Super a přitom stojí o 8+ tisíc víc, oni dobře věděli proč chtěj nejdřiv ty 4000 grafiky doprodat, aby to tak nebilo do očí. :-)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @Pidalin tak neni problem koupit RX 9070 16GB.. cena podobna ale vykon uplne jinde..

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 25 Level 25
6. 3. 2025 21:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos sice výkon co tu už pár let je, ale jestli bude pod 20 k, tak dobrý

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

po tom co sa spojil trup s putinom proti eu, bude tu zachvilu nasa najmensia starost cena a dostunost hraciek

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zajímavá recenze, ale karta je tak na hodnocení 6/10 max. "Při ceně 16 449 Kč má RTX 5070 dobrý poměr ceny a výkonu"..... No jo, ale když se tu neprodává? Co jsem koukal na net, např. Gamer Nexus, tak ta má k tomu zajímavé a věcné komentáře a nadšený z toho rozhodně nebyl, zejména z chlazení a hlučných ventilátorů ... Proto se více těším na test nereferenčního modelu a jsem zvědavý na cenu, pak se můžeme bavit o poměru ceny a výkonu, když to tu bude "dostupné" V podstatě z toho mám pocit, že musím počkat na zlevnění RTX 4070 S.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@He3lix @He3lix souhlasim, 6/10 maximalne.. jsem zvedavej na hodnoceni 9070/9070XT jaky tady bude mit..

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
5. 3. 2025 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos zato tvoje objektivne a nezaujate hodnotenia su vsetkym jasne uz vopred. Cokolvek od amd je automaticky 11/10 aj keby to bol kompletny prepadak.

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos No tam to může dopadnout podobně, zvlášť když se nevyvrátí pomluvy ohledně pažravosti a prokáže se, jako přes 400W, a nebo přehřívající se VRAM. No.... a pak tu bude cena. MSRP je jako ToiToika, nikdy nevíš, kdo tě podělá.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @He3lix No nejlepší je tan graf co má stach na webu, kde svítí u 9070XT 443W. Ten vůl si toho ani nevšiml samozřejmě. Ani slůvka o spořebě tam není :D

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @StratoLZImo Tak to už jste si mohl zvyknout za ty léta. To je tak když začínáte jako nový doktor a chce se po vás lobotomie a ejhle na toho to vyšlo.

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 15:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Nemá cenu dělat z jedné recenze závěry, každý web někomu nadržuje. Chce toho projít více a hlavně i číst mezi řádky. Když tady napíšu něco "špatného" na NV, tak jsem tu za hovado, dezoláta a pod. , ale já s tím tak nějak počítám. Pak vlezete jinam, budete nadávat na AMD, tak vás taky poslají daleko... A co, občas si chci taky rejpnout :)

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 takže 25+

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Tak uvidíme, dal jsem si tam hlídacího psa. Zatím jinak než zhruba to ani asi nebude :)

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak 5070tky začínají na nějakých 16tis kč za ty nejlevnější šitky typu Windforce, Ventus (2 větřákovy) apod.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 3. 2025 16:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 to jsou ale všechno nabídky stylu "nevíme jestli to budeme mít" a nevíš jestli to za tu cenu reálně půjde koupit, spíš ne, ale i těch 16 je hodně za takovej shit

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 16:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @Pidalin No min to urcite nebude, kdyz 5070Ti litaji okolo 30tis. A sit to teda je, jako vsechny nove karty od obou vyrobcu.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 11:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chápu, že nV je v první řadě firma, která chce zisky. Ale zároveň doufám, že nV nezapomene na ty, díky kterým je tam, kde teď je. 5xxx řadu evidentně odložila na vedlejší kolej, jsem vážně velmi zvědavý, co přinese 6xxx, peněz teď mají jak želez, ceny karet jsou vysoko, takže vymlouvat se na to, že je něco drahé, snad nemůžou, respektive můžou, ale nebude to ten hlavní důvod.

A nebo ať grafickou divizi prodají nějaké třetí straně...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 12:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 “Ale zároveň doufám, že nV nezapomene na ty, díky kterým je tam, kde teď je.”

Máte na mysli zákazníky, kteří kupují čipy do datacenter (Hopper apod.)? 😃

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Myslel jsem obecně, od píky.. vím, že je to klišé a tady se hodně používají kecy typu, že nějaká firma "myslí, nemyslí na hráče", ale v tomto případě nebýt hráčů, není žádná nV a nemá co do těch datacenter prodávat. Snad tam kromě byznysu mají i trochu cti a vášně.

epidot
epidot
Level 44 Level 44
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 12:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @LV426 takže nV inženýry a vývojáře, obchodníky , marketing atd... na ty Huang nezapomíná předpokládám

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 13:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @LV426 Vím, jak jste to myslel. Ale mám pocit, že v tomto byznysu je to strašně těžké. Jednou za deset let je tam nějaký průlom a pak zase postupná evoluce. Pamatuji si třeba Geforce FX, neúspěšná řada, ale pak zase přišly unifikované shadery, úspěch jako hrom. Já bych třeba souhlasil s panem Sailorem, že klasická rasterizace je u konce s dechem a třeba nás čeká velký průlom v RT a počítání grafiky pomocí AI. A zde zase ten vývoj táhnou ty čipy do datacenter a herní karty se jen vezou, tedy můžeme být rádi, že Nvidia klade důraz na čipy do datacenter, protože ten vývoj vlastně platí ti zákazníci, kteří je kupují.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 rasterizace urcite neni u konce, jenom se proste musej vylepsit architektury, vem si jak se vylepsila architekura RDNA 4.0 a jak dokazala posunout vykon v rasterizaci nahoru.. vyssi mainstream 9070XT s mnohem mensim cipem a v rasterizaci je skoro jak minuly highend s 7900XTX, takze k pokroku zde doslo a tech mezigeneracnich 20-30% to zrejme v rasterizaci da uplne s prehledem.. Proste jenom musi bejt vule tu rasterizaci posouvat smerem vzhuru coz viditelne Nvidia uz vubec nema.. proto je 5000 rada takovy fiasko, protoze lidem naslibovaly vykony jako hrom ale jaksi pozapomeli dotat ze to neni vykon jako hrom co dostanou navic ale vic Fake FPS o tom to cele je, vykon grafiky je furt stejny, jenom se meni pocet fake FPS, ovsem nikdy nebude hrat tak dobre hratelna na 200fps nativnich jako na 200fps fiktivnich kde ty nativni tvori jenom 10-20%... tak to ptoste fungovat nemuze..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Stratos Jenže co to je ten mezigenerační posun? Proti čemu? Co se všechno musí zohlednit, aby se řeklo "oproti minulé generaci se zvedl výkon o..." ??

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 14:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Stratos Trochu mi uniká logika vaší argumentace. Na jednu stranu se tu nadává, jak generace 5000 není žádný posun. Na druhou stranu, Radeon 9070 XT je podle vás velký posun za situace, kdy 53,9 mld. tranzistorů AMD je stejně výkonných jako 45,6 mld. tranzistorů Nvidie (a to výkon 9070 XT oproti 5070 Ti ještě oficiálně neznáme). Takže vlastně nechtěně dokazujete, jak generace Nvidia 4000 byla skvělá, zatímco generace AMD 7000 byla špatná. A ono je jednodušší vykazovat velký posun proti něčemu špatnému.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 AMD ma ale diky svy architekture vetsi hustotu tranzistoru na tom kremiku.. takze ty cipy sou ve finale skoro stejny, viditelne si dali s tim vyvojem RDNA 4.0 vetsi praci nez nvidia s RTX 5000, coz je asi viditelne skoro vsude, kdyz vidime jak se RTX 5000 skoro nikam neposunulo, je to spis takovej refresh refreshe 4000 rady, na cemz se shoduji skoro vsichni recenzenti.. Ono historicky, uz za dobach ATI bylo vetsinou pravidlo ze cipy od ATI mely vetsi hustotu tranzistoru na jeden palec cvterecni nez Nvidia.. Ono je to slozitejsi to navrhnout, tak aby to slo efektivne vyrabet, proste ten vyvoj je pak narocnejsi, ale zas ve finale usetris protoze ty cipy muzou bejt mensi a vejde se jich vic na jedek kremikovy plat..

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 3. 2025 06:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Stratos Máš pocit, že lze architekturu na stejném výrobním procesu vylepšovat donekonečna?

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 3. 2025 07:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Oggy71 Ano, největší inženýr a programátor Stratos by to dokázal... jen ho asi tak nějak nikdo neposlouchá a nebere vážně 😁

Viktor Hristovski
Viktor Hristovski
Level 15 Level 15
12. 3. 2025 20:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Stratos prave ze naopak, raster je u konce. Nema cenu co tam posouvat dal. Dle me, do par let cely obraz bude renderovat ai dle informací z enginu hry.

iperitas
iperitas
Level 34 Level 34
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Kym nebude mat riadnu konkurenciu tak nema nVdia najmensi dovod vydat lespie karty. Staci si spomenut kedy nVidia vydala rychlo lepsie karty. Ja si pamatam napriklad ked ATi vydalo svoje posledne karty 5870 ktore prisli na 40nm pred gtx400 generaciou, ktora prisla neskoro a po slabych gtx200 s este vyssou spotrebou (na tu dobu), az potom sa nVidia spamatala a vydala ovela lepsiu GTX500 radu od ktorej uz AMD nikdy nVidiu neprekonalo. Potom sa este nVidia snazila ked AMD slubovalo prevrat vo vykone s HBM pamatami tak vydali najstedrejsiu radu gtx1000. Lenze AMD sa uspech od roku 2009 uz nepodaril zopakovat, tak sme tam kde sme. A uz ani nVidia neveri tym ich prehypovanym slubom, iba par blaznov na fanusikovskych strankach co ma pamat akvariover rybicky a kazde dva roky budu verit tomu ze teraz to AMD spravi lepsie a neskor budu verit tomu ze vsetko zle co AMD spravi (vysoke ceny, nedostupnost, vysoka spotreba) sa deje koli zlej nVidi.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 13:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @iperitas tak zrovna RX 6000/7000 rada konkurovaly moc dobre, u 6000 rady dokonce dokazalo AMD konkurovat i 3090, u 7000 rady mela AMD druhou nejlepsi kartu na trhu a jak vidis nvidia stejne dal delala jako by zadna konkurence nebyla a stejne ty ceny nastrelovaly do nesmyslu.. Oni sou uz v takovy fazi, ze kdyby museli celou herni divizi zavrit ani by si toho nevsimli, naopak by se jim prijmy jeste vic zvedly, protoze vsechny ty vyrobni kapacity pro herni grafiky by se razem uvolnily na AI cipy a do kasicky by priteklo mnohem ale mnohem vic penez nez ted.. Pro Nvidii je graficka herni divize uz defakto zeleznou kouli u nohy, ktera je jenom brzdi v tom aby mohli vydelavat jeste mnohem ale mnohem vic.. takova je proste aktuani situace.. Proto u rady 4000 kdyz jim prodeje slably, nikdy to neresili tak ze by ponizili ceny jako je to vsude bezne, oni proste pozastavili vyrobu a cekaly az se to doproda a mezi tim si krasne vyrabely AI cipy "nad plán" a tetelili se blahem jak na tom vic vydelaj a budou vetsi premie.. Me to az prijde ze ta "posrana" RTX 5000 serie je proste ucelova hra, jak snizit zajem o herni grafiky aby proste mohli uvolnit vyrobni kapacity na AI cipy, jinak to snad ani neni mozny udelat tolik preslapu, tolik pruseru a tolik negativni reklamy u jedny modely rady.. nikdy se tohle Nvidii nestalo.. opravdu nikdy, tak velkej pruser je to poprvy v historii firmy.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Stratos netrep nekonkurovali, inak by sa neprepadlo amd na 10%

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @iperitas Nejen že nevěří, ale myslím si, že kor v dnešní době mají svoje zdroje a moc dobře ví, čeho je nebo není Amd schopna a podle toho reagují dopředu.. ti museli sakra vědět, že Amd nic nemá, jinak by si nelajzli vydat tady ten trapný refresh a nazvat to novou generací. 5070 výkon jako 4090 a výsledek je, že to je +- na úrovni 4070S. Se posrali v kině asi.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @LV426 preto nedvihali oficialne ceny, lebo vedia ze posun je maly. to ze na starte je ich malo a preto su drahe, nech si kokotkovia za tu cenu nekup a, ked nevedia cakat :) to je taky darvinizmus v it.

a moze tu stratos plakat v 1000 prizpevkoch realita je aka je. tu nezmeni.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Stratos Ano, Nvidia pozastavuje výrobu, ale prodá se 9x více karet s jejími čipy oproti AMD. To je ale záhada.

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Stratos konkurovaly tak dobře, až se vykonkurovaly k mizernému tržnímu podílů a ziskům s prodeje grafik.

Ten úspěch máš imaginárně v hlavně asi jen ty a Stach. Protože tvrdá čísla statistik a finačních zpráv říkají pravý opak. Tak furt netrampuj ( = neříkej opakovaně lži )

AMD cca 10% trhu, takže doufám, že tu 9070xt neposrali funkčně nebo to neskazí cena, jak tu někdo uváděl k 1000euro na alze.. AMD má jednu z posledních šancí zabrat..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Stratos Grafická divize AMD představuje asi 7,5% tržeb. Grafická divize NV je asi 9%. Zdá se, že tou železnou koulí u nohy je spíš grafická divize AMD...

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
5. 3. 2025 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas @Stratos Je az komicke, ako v je to co pises v rozpore s realitou a faktami. 7000 rada amd konkurovala tak dobre, ze gradualne znizovala svoj podiel na trhu az na uroven tragickych 10%. To napriek slovam Lisy Su, ze budu bojovat, aby trhovy podiel amd vratili na uroven 20%. Nespravili pre to zhola nic.

U rady 4000 nV zastavovala vyrobu a slabli im predaje tak velmi, ze priebezne zvysovali svoj trhovy podiel na ukor amd, az na dnesnych 90%. Nieco ti v tych tvojich narativoch extremne nesedi. Az sa nebojim oznacit to co pises za nezmysly a lzi.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 3. 2025 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 to řikam už delší dobu že tu herní divizi maj prodat někomu kdo o to reálně bude mít zájem dělat ten herní hardware, ale komu? Přímo TSMC ať v tom pokračujou sami? IBM? Nebo snad dokonce Intelu? Ten by na to asi ani neměl. :-D

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 16:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @Pidalin ten jediny by na to snad mel :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lidi, kteří nadáváte na ceny herních karet, proberte se. Současná situace není o hodné AMD a zlé Nvidii, to je o výrobních kapacitách a cenách výrobních procesů. Nepotřebujeme, aby nám AMD dala více VRAM za cenu o něco nižší než Nvidia. Část Asie už zbohatla natolik, že může nakupovat čipy po milionech (a nejen ty herní). Jako lidstvo potřebujeme levné energie a mraky výrobních kapacit po celé planetě.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:03 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 pokud ma jeden vyrobce skoro 2x vyssi marze nez ten druhy, tak logicky i jeho koncove produkty budou pri stejne vybave a stejnem vykonu o dost drazsi.. tohle neni o cenach ve vyrobe a o cenach komponent co se na grafiku osazuji, tohle je proste o nenazranosti Nvidie..

Vsak v soucasne chvili ma Nvidia skoro 2x takové marze jako AMD nebo INTEL.. Neni proto divu ze jsou o tolik drazsi ty jejich grafiky pri stejnem vykonu a podobnem zpracovani...

Dle oficiálních finančních informaci starych 6 dní má Nvidia marži brutálních 73%...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ale vy nevíte, na jakých konkrétních čipech má Nvidia jaké marže, tak až to budete vědět, tak ten argument používejte.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 viditelne maji ty marze vetsi nez AMD kdyz jejich grafiky dokazou bejt pri stejnym vykonu o 150 dolarů drazsi pri MSRP cene.. viz krasny priklad 9070XT vs 5070Ti

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ale klames a extremne. pozri si velkost cipu a pocet tranzistorov a vyrobnu technologiu. amd je na starsej lacnejsej. i ddr6 cipy su lacnejsie

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @AMD commercial a

RTX 5070Ti - 378mm3

RX 9070XT - 357mm2

5070Ti je o neco vetsi cip, ale zapominas na to ze je z casti defektni a uzamceny, tudiz je vyrobne levnejsi protoze muzes pro tu kartu pouzit "zmetky" z vyroby.. 9070XT je ovsem plna specifikace cipu tj vyrobeny cip nesmi mit zadny defekty... Nehlede na to ze rozdil ve velikosti cipu je pouhých 21mm2 coz je rozdil v plose 5,8% coz je nic..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Cituji: “viditelne maji ty marze vetsi nez AMD kdyz jejich grafiky dokazou bejt pri stejnym vykonu o 150 dolarů drazsi pri MSRP cene.. viz krasny priklad 9070XT vs 5070Ti”

Vy neustále zaměňujete čip a celou grafickou kartu. Tak nám napište, za kolik prodává čipy AMD a za kolik Nvidia.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos a zabudol si hlavnu vec , amd ma lacnejsi vyrobny proces. a porovnaj si pocet roznych vypocetnych jednotiek ;) velkost nieje vsetko. to si urcite stale hovoris, ze s 8 cm by si mamu uspokojil, keby si sa snazil.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos sice si vymyslíš pokáždé jiné % na marži, kterou ani nevíš, ale vždycky je brutální :D :D to je paráda.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Už se ti to psalo několikrát.
1. Nemáš tušení, jakou má která firma marži na konkrétním čipu. 2.Nemáš ani tušení, co to znamená mít nějakou továrnu, kde se něco vyrábí a jak se mění náklady na výrobu.
3. Nemáš tušení, co do výrobku jaký výrobce započítává.

Z toho plyne - Ano, NV nacenila grafiku na nějakou hodnotu, ale marži na čipu může mít klidně menší než AMD. Protože AMD může v kalkulacích zohledňovat něco jiného.

Všechno co píšeš jsou jen plané řeči nepodložené žádnými daty ani čísly.

Jediné co víme, jsou MSRP ceny. Zbytek jsou jen kecy

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe On ví všechno, zapomněl jsi že má zákulisní informace 😀

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
5. 3. 2025 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos spajas dokopy veci, ktore spolu priamo nesuvisia a robis z toho absolutne nekonzistentne a nezmyselne zavery. Na taketo nieco nemas zjavne dostatok znalosti a informacii a/alebo dostatocnu mentalnu kapacitu (ono sa uz preukazalo mnohokrat, ze nemas najmensieho paru o com pises).

Dokladne rozpis ako si dospel k zaveru, ze "...jeden vyrobce skoro 2x vyssi marze nez ten druhy...". Chcem od teba zdroje a cisla, ako si k tomu dospel. Uvedene chcem v kontexte toho co pises dalej, cize marzu na konkretnom cipe, porovnatelne u nV a u AMD.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
5. 3. 2025 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos podle mě ceny grafik by byly ok kdyby se vývojáři her nezbláznili a kdybys nepotřeboval výkon RTX 4080 na grafiku která vypadá jako z roku 2015, ale tenkrát sis koupil nějakou GTX 660 a byl jsi vysmátej. Tohle je ten hlavní problém, nepotřebovali bysme tyhle brutální obří grafiky kdyby se vývojáři her nezbláznili.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 18:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Pidalin vyvojari se nezblaznili, jenom se zacal pouzivat upscaling protlacovany roky a roky Nvidii a ten zpusobil ze vyvojari uz na naky optimalizace kaslou.. proste reknou lidem, nejste spokojeny s rychlosti hry? zapnete si DLSS a dzrte huby.. bohuzel k tomuto sme dospeli..

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

celkem trefna fotka toho jak muzou vypadat skladove zasoby RX 9070 XT Pulse u jednoho z distributorů pripravneych na launch :) https://ibb.co/mrfF2wgg

vuci tomu vsichni prodejci hlasi ze skladove zasoby RTX 5070 = 0 :)

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 08:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Takovou fotku ti vytvořím za chvíli taky... zajímavé že všechno ostatní mají na paletách, ale tohle si tam vyskládají doprostřed skladu jen tak 😂

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid navíc to mohou být jen dvě stěny

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid já bych tu fotku udělal z podhledu a k těm krabicím bych postavil panáčka aby to mělo větší efekt.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Lukáš Meistner jelikoz se jedna o oficialni fotku Sapphiere nemsyslim si ze by tento vyrobce vedome klamal lidi a delal naky fotomontaze.. Pokud se ty karty naskladnuji uz od Ledna, tak jich uz musi byt v distribuci opravdu hodne..

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos spíš, kdo by se s tím skládal. Nepovažuji to za podvod. Spíš za trapný marketing. Což u dvorního výrobce AMD není žádným překvapením. Mohu jen doufat v kompaktní provedení tří ventilátor verze. Tedy pod 305 mm. Nyní mám NV a ta má 282mm.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos oficiálni podpora sapphiru z tebe má prdel, to tu víme všichni, když ti tehdá tvrdili, jak nitro + 7900xtx se prodavá v čr v tísícech týdně :D :D no a nakonec jsou to 2 tisíce na největším czsk webu za 2+ roky, už jim nepiš prosimtě, tě mají na steně a čekají, kdy napíšeš :D :D

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 09:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos Tak je jasné, že pokud necháte lidi 2 měsíce čekat a karty neprodáváte, že se hromadí na skladech. Ovšem z pohledu výrobce či distributora to není optimální situace. Teď jde hlavně o to, aby ta fotka za tři měsíce nevypadala stejně 😃

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos Ano, a naskladňují to stylem že si přikládají jednu krabičku k druhé aby z toho měli mrakodrap 😁

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Stratos Klamat nemusí, ale pokud jsou toto karty od jednoho výrobce pro celý svět, tak je jich opravdu velké množství.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 11:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Lukáš Meistner Priste si nekupuj srackovou bednu a nebudes muset resit kazdy centimetr u komponent :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 13:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @LV426 Neřekl bych, že Fractal design R5 je sračka bedna

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 13:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperdeluxe Mám ji doma a trochu mě naštvalo, že se do ní nevejde 420 mm radiátor k vodníku. Takže určitě není dokonalá.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Slusnak123 420mm se vejde az do XL verze, ono 420mm radiator moc velkejch skrini stale neumi a R5 neni zadna kdovijaka velka skrin.. takze tohle bych ji nezazlival.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperdeluxe R5 mám vedle v pokoji, tam se vleze 440mm tuším karta. Ale tu on nemá, takže nechápu na co reaguješ, on tam řeší nějakých 280,300mm ...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @LV426 Tu on má samozřejmě. Jen využívá koš na HDD. Takže maximální dělku může dát 310mm...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Slusnak123 Žádná case není dokonalá samozřejmě

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
5. 3. 2025 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos To ti nakreslil MS designer, když jsi mu svými slovy popsal definici “mokrého snu?”

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 11:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan Otevřel si fotku nějakého skladu v PS a do políčka pro generativní AI zadal "stratosův vlhký sen" a vygenerovalo mu to tohle 😁

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 14:42 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @casperrapid Blbost, to by tam nakreslilo spoustu nahých chlapců a jeho mamu u plotny s radeonem na hlavě. A vzadu by byl jeho tajný pokoj s nVidií.

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 25 Level 25
5. 3. 2025 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos taky to tam vozi od listopadu

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
5. 3. 2025 15:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Absolutne nic nevypovedajuce foto. Chyba kontext. Je to cely stock pre nejaky vacsi trh, ako napr. Nemecko? V tom pripade je to celkom malo. Je cela ta "kocka" vyplnena alebo su to len nastavane skatule po obvode na pekne marketingove foto (vobec nie je vylucene).

Tie gpu sa naskladnuju doslova mesiace. AMD zjavne odsuvalo launch a znizovalo cenu. Objavili sa leaky, ze skorsie batche kariet boli dodavane za vyssie ceny nez nasledovne. A ked distributori ziadali o vratenie rozdielu v cene, AMD s tym malo problem. O tomto si uz tak odusevnene neinformoval, lebo to hadze zle svetlo na tvoje posvatne amDD, co tak strasne mysli na hracov a zakaznikov.

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zklamani. Vykon stejnej jak minula rada WTF? A co ta cena? Strcte si ji do prdele vetrakama napred. Ja snad koupim ten radeon nebo co. Vcera jsem pustil GTAV Enhanced a potrebuju vic GPU power. RTX mi stahnul hrozne vykon dolu. Takze upgrade. Ale co vzit?

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox cele vedenie nvidie si tu tvoj zachvat cita a premyslaju co pre teba vymyslia. no nic kup si 9070xt s vykonom 7900xtx a o polovicu menej vram. podpor amd aby mali sancu

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
5. 3. 2025 07:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Abych nějak shrnul recenze ze světa, tak ta karta je prostě špatná. Pominu-li fakt, že nVidia stále zarputile škrtí velikost Vram, tak je tu pořád ten zlý, ošklivý, nepěkná věc v podobě výkonu, který je na úrovni předchozí 4070 Super. Karty jež nahradila původní 4070. Ve většině her je výkon totožný s 4070 super, v jiných hrách je o krapánek rychlejší a v dalších dokonce pomalejší a to samozřejmě opět za vyšší cenu.

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Bertram @Bertram tak si ju nekupuj, ake lahke :) kup si 9070xt, podpor amd.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso radu si vezmu k srdci, díky za podporu

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 08:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @Lukáš Meistner ale aby si potom nebanoval. dlss4 je lepsie a ma obrovsku podporu. radsej pockat nejaky mediac

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso já mám naštěstí čas. Dřív jak na vánoce to řešit nebudu. Jaro a léto budu venku 😉. Tak uvidíme

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @Lukáš Meistner do vianoc bude stratos 6x pisat, ze nvidia i ked ma 90% trhu zastavuje vyrobu, lebo im plne sklady hniju

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @AMD commercial advisor Ano, logika té argumentace bude taková, jak jedna společnost, která má aktuálně cca 10 % trhu prodává jak o život, zatímco druhá nic. Pak vyjdou statistiky JPR, z nichž bude plynout, že se prodalo X milionů čipů a tržní podíly se změnily pouze nevyznamně. Tak uvidíme.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
5. 3. 2025 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso Se svou RTX 4080s zatím nemám potřebu cokoliv upgradovat. Nejspíš přeskočím i tu další generaci. Třeba do té doby našetřím na 7090 :-)

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 06:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cely svet kartu 5070 posiela do ()o() aj s Ngreediou a tu ksrts dostane 7 bodov a ultra super vyborne hosnotenie.

A navyse za MSRP sa nikde neda zohnat, bolo par kuskov. A karta stoji od 800€ hore, MSI ma dokona na to tabulku...

Dalsi odpad od Ngreedie co jej kreteni (skor uz uplny k...ti) pardon hraci, kuouju a zeru aj s navijakom.

Ludia zobudte sa a bojkotujte toto. Inak sa gpu nikam neposunu.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M “Ludia zobudte sa a bojkotujte toto. Inak sa gpu nikam neposunu.”

A myslíte, že to pomůže za situace, kdy příjmy Nvidie z herních karet činí, kolik činí?

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 oni si myslia, ze ked par cechoslovakov si ich karty nekupi, nvidia zacne produkovat super karty za nizku cenu ? :)

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 a já se k tomu bojkotu připojím ! Protože mám rtx 4090 tak nekoupím ani blackwell a ani rdna 4.A jestli celej pctuning,Diit,dd a hw koutek nekoupí žádnou kartu tak těm smejdum společně vypálíme rybník.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @karelll preco preboha s 4090 by si mal kupovat novu kartu. bohate si vystacis do 6090 a tu si potom kupis ;)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M nebuď blázen, kdo by tu potom ty grafiky posouval? :D

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
5. 3. 2025 15:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M Bojkotoval si rovnako odusevnene AMD gpu, ked im konstantne klesal trhovy podiel aj vdaka nezmyselej cenovej politike ich 7xxx serie?

Bil si rovnako na poplach proti amd, ked v polovici minuleho roka zacali nezmyselne zdrazovat 7800X3D, aby nasledne pri vydani 9800X3D mohli napalit vysoku cenu? Tie cpu sa dnes predavaju za rovnaku az vyssiu cenu ako pred dvoma rokmi pri uvedeni - 500+ EUR. Pritom v polovici minuleho roka isli bezproblemov zohnat za cca 350 EUR.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 15:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@StratoLZImo @StratoLZImo Kde je dopyt stupa cena. Je jedno aky HW. Ak ludia stale platia a kupuju nic sa nezmeni...

Raiden J.
Raiden J.
Level 20 Level 20
5. 3. 2025 05:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je snad jedinéj pozitivní nadpis pro recenzi co jsem viděl všichni ostatní recenze ti to akorát hate jak nvdia lze ze to nemá výkon 4090 jak říkal aligátor sako.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 06:02 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Raiden J. @Raiden J. Pctuning bol vzdy iny. Bud modry a teraz ocividne zeleny

Raiden J.
Raiden J.
Level 20 Level 20
6. 3. 2025 05:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M ten nadpis je tu vážně optimisticky

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Raiden J. @Raiden J. nerekl bych ze ostatni redakce "hejtuji" oni spis spravedlive kritizuji.. Ono ruku na srdce lze vubec neco na uvedeni RTX 5000 serie chvalit?

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos boze, tak si ju nekupte, a prestante vyplakavat. nic sa nezmeni. kupte si rx9070xt . podporte amd :)

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 11:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @mato tatuso Jenže jeho MO je nadávat na Nvidii, chválit AMD a do počítače dávat jen Nvidii. Musí to být lítý boj v jeho hlavě.

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
5. 3. 2025 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos A ty si niekedy amd spravodlivo kritizoval za ich preslapy a prusery? V pripade nvidie a intelu si bezne od kritiky sklazal k hejtu a lziam na ich umyselne ociernenie. Nejak si ale nepamatam, ze by si niekedy "spravodlivo kritizoval" AMD, aj ked to bolo opravnene a na mieste.

Raiden J.
Raiden J.
Level 20 Level 20
6. 3. 2025 05:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos no at už se podíváš na cenu, horší konektor než minula generace, chybějící rop, mlžení , nedostupnost, a lhaní no 😅někteří by řekli že toho nepokazila Nvidia tolik 😂

mloveckyorigin
mloveckyorigin
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 22:57 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

12GB už dnes v době vydání je určitá limitace. Co teprve za rok. Kdyby ještě cenovka byla do patnácti tisíc za nereferenčky tak se to dá překousnout jako poměrně levná co se dá vyměnit za budoucí super verzi. Ale takto je to bezpředmětné. Teď s čím se v reálu vytasí AMD, ale vzhledem že si stanovili na 9070XT 300W+ tak také nic zajímavého, nejzajímavěji vypadá nonXT model ale u toho se dá odhadnout že cena se bude blížit silnějšímu bratříčkovi a druhak jich bude minimum. Takže sucho v grafikách začalo rychle.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mloveckyorigin @mloveckyorigin ja si myslim ze levnejsi RX 9070 brzy cenove klesne, stale se ceka az se doprodaji 7800XT ktery sou ted za brutalni ceny (tusim uz od 11_12tis s DPH) a proste se ceka az se uplne vyprodaji, nasledne ta 9070 klesne nekam k 499 dolarů, tj k onem 15tis s DPH taky.. ono kdyby tu 9070 dali cenove nize tak se tech 7800XT uz nezbavej nebo by je museli prodat mnohem levnejc.. Ono vice mene nic AMD nenuti davat na 9070 nizsi cenu, stoji stejne jako Nvidia, ma vic VRAM a zrejme bude i vykonejsi.. takze k tomu ani nejsou nijak tlaceni aktualne.

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos tie tvoje klamstva uz pozname ;)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 08:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos škoda, že ty 7800XT jsou takové krávy. Chci 3 ventilátory do 305mm

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 08:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Cituji: “Ono vice mene nic AMD nenuti davat na 9070 nizsi cenu, stoji stejne jako Nvidia, ma vic VRAM a zrejme bude i vykonejsi.. takze k tomu ani nejsou nijak tlaceni aktualne.”

Teď jste vlastně mimoděk trefně popsal strategii AMD. Žadný útok na střední třídu, žádné zvyšování tržního podílu, žádná geniální strategie Lisy Su. Prostě si pojedou svých 10 % trhu za ceny trochu pod Nvidií. Pokud by totiž nacenili čipy skutečně agresivně, dostanou se třeba na 20% tržní podíl, ale se stejným nebo jen nepatrně vyšším ziskem (prodali by více čipů, ale každý za méně peněz). Ovšem mělo by to negativní vedlejší efekt v tom, že na herní čipy by AMD spotřebovala více waferů a unikal by jim zisk jinde. Tedy vlastně současná situace je nastavena tak, že jako společnost mají nejvyšší celkový zisk.

A že mi dá AMD více VRAM než 5070? AMD to nic nestojí, vyrábí a prodává grafický čip, paměťové čipy nakupuje a montuje výrobce karty, tak nám to tu necpěte jako blaho, které nám poskytuje AMD.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 AMD ale dava vic VRAM, AMD je odpovedny za referencni dizajn karty tj i o tom kolik bude mit graficka karta VRAM, vyrobci se musi techto specifikaci drzet... jake si nasledne udelaji PCB, jak silny udelaj VRM a kolik tam daji vetracku uz je ciste na nich ale musi urcite specifikace dodrzovat a to je samozrejme i velikost VRAM kterou AMD tomu urcitemu modelu nastavi.. Videl si snad nekdy ze by nejaky vyrobce osadil grafickou kartu od AMD mene VRAM nez predepisuje AMD? ja nikdy

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 09:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos To je jasné, že design čipu navrhuje designér čipu. Ale AMD ty paměti fyzicky nenakupuje, neříká ”zákazníku, já, šlechetná AMD, jsem si ukrojila ze svého zisku tím, že jsem pro tebe nakoupila více paměti.“

A i jinak máte pravdu jen částečně. Vezměme si třeba čip Navi 32, ten je výrobně pořád stejný, ale vyráběly se z něj karty 7700 XT a 7800 XT. Na první jmenované kartě bylo méně paměti. Část čipu je vypnuta (protože je patrně vadná), ale my nevíme, zda je nějak vadný i paměťový řadič, tedy zda by nebylo možné dělat i karty 7700 XT 16 GB. A toto omezuje samotná AMD.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:43 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Slusnak123 na PCB jsou prazdna mista mozna proto, ze PCB se pouzivalo stejne pro 7700 i 7800 aby se usetrily vyrobni naklady.. tohle je celkem bezna praxe uz roky a roky.. Jinak si myslis ze jeden vyrobce nakupuje pameti treba za 1/2 ceny nez jiny vyrobce GPU? ze zrovna vyrobci co delaji Nvidia karty maji vetsi nakupni ceny nez vyrobci s AMD cipy? TO snad ne :)

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Můj hlavní argument je ten první odstavec. Nejde o to, kdo má jaké nákupní ceny, jde o to, že vy říkáte, že AMD nám dá za nižší nebo stejnou cenu více paměti než konkurence. Ale samotná AMD nám nic nedá. Ta jen řekne, jak široká má být sběrnice, kolik kusů paměťových čipů jde ke GPU připojit a jak by měla být velká paměť. A měřeno současnou generací Nvidia alespoň řekne výrobcům, že ty paměťové čipy mají být lepší.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos nevypadá zle, počkám až vyjde rx 9070 a uvidím. Nespěchám

Jaroslav Papež
Jaroslav Papež
Level 21 Level 21
4. 3. 2025 22:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čau borci, dáme tipovačku na první měsíc, třeba tufku. Vykopávám 23990,-

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 22:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro len 1200e za 9070xt , to sa vyplati. este na splatky, sen kazdeho amd fanusika , co chce usporit 36mnesiacov x48€

a 9070 len za 999E no to musi kazdy mat

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 23:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro vzdyt je to super,amdckari ted usetri tech 150 usd oproti nvidii.

polodebil
polodebil
Level 16 Level 16
4. 3. 2025 20:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Herní grafické karty jako celek jsou mrtvé. Čest jejich památce.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 21:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polodebil @polodebil to pocuvame uz 30 rokov :D kym budu pc hraci, budu i grafiky.

polodebil
polodebil
Level 16 Level 16
4. 3. 2025 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor To máš bohužel pravdu. Dokud bude na světě dost blbců, co jsou schopný vyhodit 30 000 za střední výkon, tak neni důvod, aby výrobci něco měnili.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 22:34 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @polodebil nieje stredy vykon ani slaby , ani silny. vykon je podla porovnavacej tabulky. a kazdy si vybere vykon aky potrebuje podla jeho penazenky . osobne nemam problem dat za kartu 600-900e i keed vetsinou najdem vyhodne na bazary. za 4070 msi gaminx x som dal 430e i so zarukou este dva roky. za 4090 acer bez zaruky 900e a za 4090 asus 1000e bez papierov. acer uz siel z domu, lebo to chladenie je tragicke, i ked pod UV a jamnym podtaktovanim to slo ok. asuska zase nervuje cievkami... aj ta pojde k novemu panovi ( to bola 4 ta asus co trpela cievkami, najhorsia bola rx 6950xt oc ta pistala o zivot). 4070 gaminx x , za malo penazi mnoho nepocutelnej muziky :D :D akurat tie sa tazko pouzite kupuju, rychlo zmyznu

Drewo
Drewo
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor no hlavne aby tie hry boli...😁

gfjhgj hgkjmhgm
gfjhgj hgkjmhgm
Level 26 Level 26
5. 3. 2025 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@polodebil @polodebil prvni ctyri pismena ve tvem nicku jsou navic.

fyby
fyby
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za to, jak nvidia s hráči vy.ebala tuhle generaci vynechávám. Je to hnus. Snad se do příště polepší. Ale když vidím ten klesající pomer výdělku na herních gpu oproti ai akceleratorum, tak bych se divil :-(.

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 21:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fyby @fyby Možná kdyby se ti ty karty dostaly do ruky, podíval by ses na DLSS a jakej rozdíl je Transformer model oproti CNN, to že v nvidia APP teď můžeš vynutit DLAA i tam kde není podporované, mluvil bys jinak.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
4. 3. 2025 22:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fyby @fyby Ty běžně nakupuješ každou generaci, že tuhle jako vynecháváš 🙂

Drewo
Drewo
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan 😁

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
5. 3. 2025 12:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Drewo Já jsem se rozhodl vynechat generaci 4000, abych Nvidii potrestal, a hodně věcí se od té doby změnilo k lepšímu… 😃

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 19:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach jo, já se tý svojí 3060Ti snad nikdy nezbavím. Nedám za grafiku víc jak 15000 a když vidím tuhle generaci, úplně nadšenej z toho nejsem. Tohle zase bude minimálně za dvacet a ten výkon za ty peníze určitě není takovej, jakej bych si představoval, aby mě to donutilo kartu koupit. Takže zase o stupeň snížím detaily, a nekoupím si nic... No, aspoň nebudu muset doma ženě vysvětlovat, proč potřebuju novou grafiku 😁

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 19:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @TomiksCuprou tak co si nekupil 4070 ked boli pouzite po 450e ? alebo 3080 za 350

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @AMD commercial advisor protože použitý karty nekupuju. Udělal jsem to jednou a vydržela asi měsíc...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 21:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @TomiksCuprou ja s nimi problem nemam. no tak sa hraj na 3060ti. ale ked boli nove 4070 po 560e nebolo to take hrozne, teraz ju novu asi pod 650e nekupis. . a na tom sa da hrat slusne. nastavys UV a ides 150w

inak ked kupis pouzitu 4070 , casto ma este 1-2 roky zaruky

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
4. 3. 2025 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @TomiksCuprou 1) 4070 byla nedávno za 15 nová.

2) Jsi sakra smolař (blbec). Já už koupil z druhé ruky grafik asi 12 (za 25let), zemřela taky jedna :)

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 22:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Frankhorigan jasně, já myslel za poslední dobu. Voodoo 3Dfx a pár karet potom jsem jako student měl použitý, ale za dobu co vydělávám, tak jsem si koupil použitou kartu jednu a chcípla fakt téměř hned.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 20:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @TomiksCuprou Máš několik generací starýho střepa a brečíš, že není co koupit, to jako vážně? Měl jsi / máš xy příležitostí na dobrý upgrade. A s cenama si uvízl v minulosti. To je jako jezdit ve dvojkové Fabii a brečet, že chceš novýho Superba, ale víc jak 300tis za něj nedáš.

TomiksCuprou
TomiksCuprou
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 21:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 nevšiml jsem si, že bych brečel. Říkám, že si tu Fabii raději nechám, než zase utratit 20 tisíc za kartu, která stojí jako superb, ale je to Octavie. Holt jsem od nový generace čekal trošku víc

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
4. 3. 2025 22:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Zas tolik generací to není - slovy “jedna”. 5xxx není generace, refresh 4xxx

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 20:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomiksCuprou @TomiksCuprou proc nevemes 7800XT 16GB? aktualne se prodavaj za celkem dobry ceny.. defakto od 13 000,- s DPH coz je myslim slusna cena, zvlast v aktualni predrazene dobe GPU co tu ted rozjela Nvidia s novou generaci..

vagi
vagi
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 20:22 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos To souhlasím. RX7800XT je za ty kačky velmi slušná koupě.

Nejlevnější na Alze je XFX za 11990,-

Nejlevnější (nejblíže výkonu 7800XT) nVidia řady 4xxx - 4060Ti 8GB za cca 11500,- (to koupí jen blázen)

Nejlevnější nVidia řady 5xxx - dostupnost 0 (slovy nula)

Ať se to někomu líbí, nebo ne, nVidia v tuto chvíli v tomto segmentu nemá NIC.

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 21:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos proč asi honzíku, amd bylo levné vždy :D v takovým kcd 2 dokáže 3060ti dát na ultra s dlss kvalitkou 1440p 96 fps, zatímco investice za 13k mu nabídne 116 fps, ale fsr je v 1440 tak odporny, ze by musel jet nativ 😁

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 35 Level 35
4. 3. 2025 22:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos 7800XT během týdne zestárne o dva roky. U AMD bych fakt raději ten týden počkal na 9070

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 09:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Frankhorigan hele RX 6000 rada taky "zestarla" kdyz vysla 7000 rada ale i tak se stale prodavaly uspesne dal, takze toho ze by byla 7000 rada neprodejna az vyjde nova rada si nemyslim.. maximalne AMD jeste tu cenu ponizi aby byl pomer cena/vykon pro lidi atraktivni a jak vime z minulosti AMD nikdy nemelo problem ceny snizovat pokud byl zajem nizky, narozdil od Nvidie ktera radeji voli strategii pozastaveni vyroby nez aby na tom vydelavala mene nez chce..

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 12:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Jen škoda současného omezení FSR 4 jen na novou generaci. Taky bych raději počkal na novou generaci a pak se rozhodl. Možná cena 7800XT ještě klesne.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 12:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Oggy71 https://diit.cz/clanek/fsr-4-bude-v-ramci-moznosti-podporovano-i-na-rdna-35-radeonech-rx-70008000 AMD se viditelne hodne snazi aby to fungovalo i na starsich akrtach, kdyz ne uplne plne tak aspon z vetsi cásti.. AMD se historicky vzdy snazilo aby FSR bylo kompatibilni s co mozna nejvetsim poctem karet architektur a dokonce i konkurence od Intelu a nvidie.. Proto taky bylo FSR vybrano jako referencni upscaler do DirectX12

Jiri Ondracek
Jiri Ondracek
Level 25 Level 25
5. 3. 2025 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @vagi když má 3060ti, proč by měl vyhodit víc jak 11k aby si polepšil o pár procent???

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Jiri Ondracek 7800XT je rozhodne vykonejsi nez jenom o par % vuci 3060Ti.. nebo sehnat z druhy ruky neco kolem 7900GRE 16GB, to uz je taky o nejaky kus vejs, defakot nekde kolem 4060 Ti/4060Ti SUper. a to uz by byl taky slusnej skok ve vykonu

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
5. 3. 2025 15:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos odporucat kupu 7800XT doslova hodiny pred vydanim dalsej generacie moze fakt len zaryty amDDebil. A uz by si de facto mohol prestat pouzivat tebou vymysleny pa-tvar defakto. De facto robis zo seba este vacsieho debila

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
6. 3. 2025 06:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ano. V rámci možností. Což ale nevíme, co a jak bude. A je zajímavé, že jsi tohle strašně kritizoval u NVidie, ale najednou jsi ticho. No spíš je to úplně jasné, než zajímavé. 😃 A FSR nebylo vybráno jako referenční, ale jako nouzovka pro případ, že karta nebo hra nic lepšího neumí. A kolik takových případů v současné době může nastat, to nevím, ale tipl bych si, že už moc ne.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ani ten článek nemusel být tak dlouhý. Stačilo přetestovat a napsat, že je to prakticky 4070 Super s rychlejší pamětí, PCIe 5 a novým FG. Když mám otevřené okno GPU-Z svojí karty, té tady a porovnávám, vypadá dokonce hůře až na tu VRAM. Snad tuhle kartu nezkurví cena. Za 16,5k to není špatná koupě. Prozatím. Mnohem více jsem zvědavý na ten zítřek.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
5. 3. 2025 06:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 pozri si aj ine recenzie tam je dokonca 4070ti super casto rychlejsia.

Reklama
Reklama