Zpět na článek

Diskuze: Test integrovaných grafik od Intelu — dá se na nich hrát?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

khooca
khooca
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Čtivo pěkné, osobně ale nesouhlasím se závěrem. Celý článek se nese v duchu desktopových sestav. Je si ale třeba uvědomit, že hlavní síla nových procesorů/grafik je v noteboocích. Tam také podle mého tyto produkty primárně směřují. Do jakéhokoli desktopu lze dokoupit dedikovanou grafiku, do notebooku nikoli. Proto poněkud pokulhává srovnání s desktopovou grafikou. Před nějakou dobou jsem vyměnil výkonný desktop za notebook (westmare) a xbox a výkonům a specifikaci nových procesorů jen tleskám.

tynyt
tynyt
Level 23 Level 23
8. 4. 2011 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khooca Hrát na notebooku cokoli jiného než nějaké casual hříčky mi připadne jako šílený nápad, navíc notebook mám jen jako nouzovku na cestování, popř. práci u zákazníka. A na tyto výše zmiňované hříčky mi stačí už prastaré Centrino. Na pořádné hraní a práci mám pak výkonný desktop a nějaké nesmysly s intelíma "grafikama" řešit nemusím.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tynyt To já na notebooku dost často hraju Age of Empires II po síti se ségrou nebo s kámošema. :lol: Ale na to je lepší starší notebook s rozlišenim 1400x1050 (4:3). :lol: Ta hra stejně širokoúhe nemluví. :lol: Takže hry který jdou na notebooku jdou i na 5 let starym notebooku a vážnější hry na notebooku nešly, nejdou a ani nepůjdou.

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 07:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@khooca souhlas. Me by zajimalo jaky je pomer cena vykon, rikate ze ta dedikovana grafika je za 1300Kc, o kolik je drazsi intel procesor s a bez grafickeho cipu?

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Proč trvat na intel procesoru?

hellmirek
hellmirek
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean @net.Xtreme: třeba protože má nejlepší poměr výpočetní výkon/hřejivost a o to jde u notebooků především

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean @hellmirek: Tim si nejsem jistej, jsem sice Intelista, ale kdybich měl někomu stavět PC za rozumný prachy se základnim grafickym výkonem, tak bych to asi stavěl na platformě Llano.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 15:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean @hellmirek: No není to vždy pravda - Atom - Bobcat atd.

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 07:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi sem hnida, ale jsem jedinej komu příjdou grafy z testu COD:Black Ops poněkud divné? Proč VSYNC ON? Netrklo recenzenta při zkoumání grafu, že bude asi něco špatně?

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 10:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer No ja myslim, ze v tomto pripade to je uplne jedno. Na integrovanych Intelech se hrat neda a jestli ma Radeon 60 anebo 80 fps nehraje roli, ta karta je tam jen ke srovnani.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

co zvládne většinu her na low nastavení ve FullHD kolem 60FPS, většinou stačí i o něco méně. Na tohle jsou pořád nepoužitelné:-/ Tedy u "novějších" her. Na starší hry stačí leccos.

TOW
TOW
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vzhledem k tomu, že v portfoliu Intelu nejsou stejně výkonné CPU s a bez grafiky (a nové modely se bez grafiky tuším nedají koupit vůbec), tak tato otázka postrádá smysl.

RomanL
RomanL
Level 26 Level 26
8. 4. 2011 08:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nízké rozlišení 1366×768? Já mám za nízké rozlišení 800x600 nebo 640x480. A pamatuju dokonce dobu, kdy se za vysoké rozlišení považovalo 640x480 (mimochodem optimální pro 14" monitory, ne pro 2,8"). :wink:

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL 1366x768 je stejně nízký jako 1024x768 jenom je to širší, takže dnešní notebooky nás vracej do 90. let. Problém je že u LCD to vypadá furt rozpixelovaně ať je tam jakýkoliv rozlišení protože je to ostřejší a proto v dnešní době je 1366x768 opravdu miniaturní rozlišení.

net.Xtreme
net.Xtreme
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL 640x480 je nízké rozlišení, některé hry ho mají jako minimum, některé začínají snad i na 800x600, sehnat monitor s tak mizerným rozlišením je oříšek:-)
Vše je širokoúhlé 1680x1050 je časté u PC, u televizí a monitorů se docela objevuje 1360x768 a 1920x1080, málokdo si dnes pořídí něco s poměrem 4:3 i z 16:10 se stává vzácnost.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@net.Xtreme Kdybi někdo vyráběl monitor 16:10 s rozlišenim 1920x1200 za rozumnou cenu tak bych ho okamžitě koupil. :lol:

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RomanL Tzv. HD ready rozlišení neboli 1Mpix je skutečně malé rozlišení a dnes ho protlačují pouze notebooky. Standardem se pomalu stává FullHD, protože nic jiného nemá smysl dnes kupovat a velmi rozšířené jsou rozlišení v oblasti 1,3Mpix (1280x1024 a 1440x900) nebo 1,7Mpix (1680x1050). 1,3Mpix jsou dnes již hodně na ústupu, jejich doba byla tak před pěti lety, pak je nahradily větší panely 16:10 s 1680x1050. V posledních dvou letech na trchu dominují 16:9 panely s FullHD což jsou 2,1Mpix.
Proto je 1366x768 opravdu nízké rozlišení ve kterém by použitelná grafická karta měla v low detailech umět cokoliv. Pokud neumí, pak je to zobrazovadlo a ne grafická karta :)

potooczech
potooczech
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No prostě stále platí, že jsou to pořád jen zobrazovadla a ne grafické karty. Na provoz "kancl operací" je to v pořádku. Na video je to v pořádku. Na hraní se to nehodí. Každopádně je vidět ale značný posun kupředu. Zajímavý bude výkon Llano od AMD s 400sp. To už by mohlo být mnohem blíž k HD5550.

Hor410
Hor410
Level 1 Level 1
10. 4. 2011 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Asi jo, já bych to dříve nazval grafická karta a dedikovanou bych nazval 3D akcelerátor :)

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Tipoval by som, že výkon najvýkonnejšieho AMD Liano so 400 SPs bude +/- autobus ako práve tu nameraný výkon testovanej zostavy s low-end ATI Radeon HD 5550 s 320 SPs 128bit.,[b][i]512 MB DDR2[/i][/b] s Intel procesorom.

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Tipoval by som, že výkon najvýkonnejšieho AMD Liano so 400 SPs bude +/- autobus ako práve tu nameraný výkon testovanej zostavy s low-end ATI Radeon HD 5550 s 320 SPs 128bit.,[b][i]512 MB DDR2[/i][/b] s Intel procesorom.

Tralalák
Tralalák
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@potooczech Tipoval by som, že výkon najvýkonnejšieho AMD Liano so 400 SPs bude +/- autobus ako práve tu nameraný výkon testovanej zostavy s low-end ATI Radeon HD 5550 s 320 SPs 128bit.,[b][i]512 MB DDR2[/i][/b] s Intel procesorom.

marcel1975
marcel1975
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=kingbean]souhlas. Me by zajimalo jaky je pomer cena vykon, rikate ze ta dedikovana grafika je za 1300Kc, o kolik je drazsi intel procesor s a bez grafickeho cipu?[/quote]

Toť otázka za kolik nám intel vnucuje na tvrdo grafiku,kterou nechceme(když bych ji chtěl tak si vyberu desku s grafikou)Můj odhad je ,že platíme navíc o cca +-400kč

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@marcel1975 Koukni se co Intel nabízí za 4000 a vzpomeň si na socket 775 co za ty prachy bylo a zjistíš že to neni drahý.

smith007
smith007
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trošku mi chybí srovnání s AMD3200/4200/4250/4290. To jsou IGP, na kerých občasné hraní neurazí. Mně osobně bohatě 3200 stačila na 1600x1200 Call of Duty 2 na střední až vysoké detaily bez AA. Docela by mě zajímalo, jak by si vedla proti Intelu.

Krayzie
Krayzie
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 09:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podla mna uplne zbytocny test/clanok :roll:

_DAVE_
_DAVE_
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento článek má hlavně přínos pro majitele notebooků, které dnes velmi "frčí" a laikové mají kupodivu pocit, že by na tom měly normálně běhat hry. Denně slyším hlášku "chtěl bych notebook na hry pro syna do deseti tisíc" - wtf? Takže hráčů kteří mastí na takovýchto integrovaný grafikách je dnes opravdu velmi mnoho. :roll:

Smarty
Smarty
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 10:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale jak už tady bylo řečeno, měl se zaměřit spíš na notebooky než na desktop. U desktopu je integrovaná opravdu jenom do kanceláře a navíc se dá kdykoliv dokoupit normální grafika, desky bez slotu na ni, se snad ani nedělají. Ale u notebooků je to jinak. Do testu měly být spíš zařazeny starší hry (Half-life 2, Flatout 2, WoW atd.). Sám přemýšlím o novým notebooku a řeším dilema dedikovaná/integrovaná, protože si občas rád zapařím některou ze starších her, ale nový tituly mě už neberou. V současnosti mám v ntb Mobility Radeon X1600, takže by mi bohatě stačilo, kdyby se integrovanuá karta přiblížila jeho výkonu. Ale líbí se mi, jak se teď objevují řešení jako Nvidia Optimus (na baterku integrovaná, v zásuvce dedikovaná grafika).

neo029
neo029
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 11:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=smith007]Trošku mi chybí srovnání s AMD3200/4200/4250/4290. To jsou IGP, na kerých občasné hraní neurazí. Mně osobně bohatě 3200 stačila na 1600x1200 Call of Duty 2 na střední až vysoké detaily bez AA. Docela by mě zajímalo, jak by si vedla proti Intelu.[/quote]

presne tak, starou AMD 4200 mam tady v komplu a semtam zahrani starsich games je uplne bez problemu

venox
venox
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

dá se na nich hrát? - no nedá! na Intely nie. Skvor by som uvital test Amd chipsetov a vykonu v zavislosti od CPU x2 x3 x4

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@venox Daj se na tom hrát hry, ale nesmíš překročit herní rok 2005. :lol:

Hydrrra
Hydrrra
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to je tak na piškvorky

Sheep-Master
Sheep-Master
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 13:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím že lidé co chodí sem na pctuning vědí že hrát nové hry na integrovaných grafikách je blbost. Naopak na starší hry, které se hrají na lance to bohatě stačí (CS, Trackmania, LOTR bfme 2, UT3, COD MW1) samozřejmě v nějakém rozumném rozlišení, ne fullHD. I tak díky za recenzi a rozebrání problematiky :)

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Sheep-Master Bohužel ani na to CoD MW1 to nestačí, je to smutný ale je to tak. Zrovna v mulťáku je ten framerate sakramensky důležitej a hrát s 25 FPS na nízký detajly je prostě o ničem. Já to zkoušel včera na svym notebooku a když dam uplně absolutně všechno na minimum tak je to hratelný i v 1600x900 ale jako na mulťák to moc neni, tam to FPS nesmí takhle kolísat.

tofi
tofi
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

na hrani na Facebooku staci :-) a zbytek her se stejne dnes hraje velke TV z konzole :-)

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@tofi Tak se do tý Ameriky odstěhuj když ti to vyhovuje. :lol:

Pyshtone
Pyshtone
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 20:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanek jako takovy celkem kvituji,ale vyrazne mi chybi AMD/ATi 4290 se sideport pameti a pretaktovanim (500 MHz bez sideportu VS 800 MHz se sideportem). Desek s 785G cipsetem se jiste prodalo mnoho do segmentu HTPC, ve kterem je zde testovane HDready rozliseni zcela bezne.

Myslim, ze tady jste minuly celkem slusne zastoupeny segment, takovychto uzivatelu/sestav je bude dle meho skromneho soudu vice, nez tech s Core i5 661 (kde jen CPU stoji vic nez 785G deska + Phenom II x4), i kdyz jako zdurazneni mirneho pokroku na strane Intelu je v tomto testu jiste pritomnost nejvykonnejsiho zastupce rodiny Arrandale zadouci.

Vsichni jiste vidi, ktere logo je v zaveru clanku dominantni.

Tomasi, tato skutecnost z clanku sala az to hezke neni, kuprikladu fakt, ze jsi v liceni dostupnosti na dnesnim trhu opomenul AMD ci Nvidia reseni je "politovanihodny". Receno politicky...

Pyshtone
Pyshtone
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 20:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Pyshtone]Clanek jako takovy celkem kvituji,ale vyrazne mi chybi AMD/ATi 4290 se sideport pameti a pretaktovanim (500 MHz bez sideportu VS 800 MHz se sideportem). Desek s 785G cipsetem se jiste prodalo mnoho do segmentu HTPC, ve kterem je zde testovane HDready rozliseni zcela bezne.

Myslim, ze tady jste [b]minuli[/b] celkem slusne zastoupeny segment, takovychto uzivatelu/sestav je bude dle meho skromneho soudu vice, nez tech s Core i5 661 (kde jen CPU stoji vic nez 785G deska + Phenom II x4), i kdyz jako zdurazneni mirneho pokroku na strane Intelu je v tomto testu jiste pritomnost nejvykonnejsiho zastupce rodiny Arrandale zadouci.

Vsichni jiste vidi, ktere logo je v zaveru clanku dominantni.

Tomasi, tato skutecnost z clanku sala az to hezke neni, kuprikladu fakt, ze jsi v liceni dostupnosti na dnesnim trhu opomenul AMD ci Nvidia reseni je "politovanihodny". Receno politicky...[/quote] Hanba mi a mne podobnym, takova HRUPKA :)

daxn2o
daxn2o
Level 1 Level 1
8. 4. 2011 20:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pyshtone skor by ma zaujimalo, ci nove Intel GMA HD 3000 su postacujuce pre pozeranie DVD, HD filmov, stream videa, praca s fotkami... vykon vo Full HD rozliseni, problemy pri instalacii w7 bez dedikovanej GK.... predsa nie kazdy pc musi byt urceny na hranie.

MartinH.
MartinH.
Level 1 Level 1
9. 4. 2011 00:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"framerate v pekle i v případě, že máte hru nastavenou na ty nejnižší možné detaily a hrajete v nízkém rozlišení 1366 × 768." Vzpomínám na dobu, kdy jsem hrál Half-life Opposing force, které bylo z nějakého důvodu náročnější než původní HL v rozlišení 400x300 v softwarovém renderingu a byl jsem happy... Jo, to byly časy :)

DDR0
DDR0
Level 1 Level 1
18. 4. 2011 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinH. uf, na čem jsi to hrál na 486tce s 2MB grafikou? Jak to vypadalo? To se tam hýbaly jen kostičky, ne :lol:

Hor410
Hor410
Level 1 Level 1
10. 4. 2011 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MartinH. Taky si vzpominam jak jsem na sve extra vykone 386SX na 40MHz (!)(takovou delalo jenom AMD) a 4MB RAM hral DOOMa II v 320x240 (a to se mi nektere mapy sekaly)... a taky jsem byl stastny jak blecha :D

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hor410 Dobrej zabiják výkonu byl Duke 3D v 800x600. :lol:

Kert
Kert
Level 1 Level 1
15. 4. 2011 08:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neházejte HD3000 z 2500K a 2600K to jednoho pytle. Jedna běží max na 1100MHz druhá až na 1350MHz.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teď jsem kupoval ThinkPad L520 s intel HD3000 a musim říct, že na inteláckejch grafikách se ještě furt hrát nedá. Zahrajete se na tom na nejnižší detajly hry jako CoD4 a podobně, nebo FarCry, Doom3, FEAR ale na nový hry to ještě ani zdaleka nemá. Jediný co na tom běží slušně jsou hry na Unreal 3 enginu. A pak mě taky překvapil Hitman Blood Money, ten jede uplně na plno v rozlišení 1600x900 ale to jsou vyjímky.

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
1. 10. 2011 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin Ale kvuli hrám jsem to nekupoval a navíc je tam jenom Core i3, možná že s i5 a kíp nataktovanou grafikou by to bylo lepší. Teď budu kupovat 8GB RAM, možná to taky něco zlepší. Tam je jenom 2GB a z toho je použitelnejch 1,8 GB a to je na Win7 fakt málo, takže na hrxy zbyde pár set mega, takže si myslim že ta ramka by mohla zvýšit i herní výkon.

Reklama
Reklama