Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje
PCTuning Článek

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

5. 3. 2014 03:00 27

Seznam kapitol

1. Příběh, soubojový systém 2. Náplň hry, design levelů 3. Soundtrack, grafika 4. Obtížnost hry, konečné shrnutí, hodnocení

Reinkarnace zlodějské legendy rozdělila hráčskou obec na dva tábory – ten první Thiefa zažil už kdysi a nad jeho novým ztvárněním ohrnuje nos, ten druhý k němu přistupoval s čistým štítem – tedy bez očekávání i předsudků – a nakonec usoudil, že to není zase tak špatná hra, jak o ní někteří hráči tvrdí.

Reklama
Reklama

Musím se přiznat, že patřím do té druhé skupiny hráčů. Původního Thiefa jsem nehrála, pouze jsem o něm četla. Rozložité hanopisy ode mě tedy nečekejte. Na druhou stranu však musím dopředu avizovat, že se tu Thief nebude ani velebit.

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje

Příběh hry nás seznamuje s Garrettem, chmatákem z Města, nad nímž má nadvládu nelítostný vůdce Baron. Baron vládne Městu pevnou rukou a má na svědomí rostoucí příliv strachu a útlaku. Garretta osud města nejdřív moc nezajímá, jeho hlavním hnacím motorem je vidina bohatého lupu a možná i získání informací ohledně Garrettovi ztracené sestry, nicméně postupně se do politického dění chtě, nechtě také zaplétá.

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje

To už se ale nacházíme přibližně v páté kapitole hry a jsme si moc dobře vědomi, že ať už budou naše motivy jakékoliv, k cíli se dostaneme pouze a jenom stealth hraním. Soubojový systém tu sice také je, jenže jakmile se na vás sesype víc jak jeden nepřítel, máte většinou smůlu a jste odkázání na načítání poslední uložené pozice. V některých případech dokonce nevydržíte ani útok jednoho protivníka – například nepřátelé v blázinci jsou natolik silní, že je svým obuškem neudoláte, ani kdybyste se rozkrájeli.

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje

Soubojový systém přitom sestává pouze ze dvou možností – uhodit nepřítele, nebo se vyhnout jeho ráně. Nepřátelé jsou při soubojích navíc úplně statičtí, takže na vás zaútočí, pak několik sekund vypnou, možná ještě vykryjí nějakou tu vaší ránu a po chvíli se vzpamatují a zase se rozhodnou k jednomu útoku. Taková topornost je vážně směšná a hře určitě nepřidá plusové body, na druhou stranu si ale musíme zopakovat, že Thief si vzal na paškál simulaci zloděje a ne hrdinného gladiátora.

Thief se vkradl na PC: kouzelná atmosféra, toporné souboje

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning