Tichý výkon ve 3D - proč ne? | Kapitola 4
Seznam kapitol
V dnešním článku se podíváme na grafické karety z trošku jiného úhlu. Nebude nás až tolik zajímat, jak ohromující mají 3D výkon, ale prioritu bude mít tentokrát hluk a použitelnost v HTPC nebo obecně tichých počítačích. Podíváme se na tři úplně pasivní modely osazené jak čipy Nvidia tak i AMD/ATi a jeden s chlazením navrženým pro minimální hlučnost.
Battlefield 2142, Bioshock
Battlefield 2142 favorizuje řešení Nvidia a Gigabyte GeForce 9600GT Silent dosahuje nejvyššího výkonu ve všech testovaných rozlišeních. Nutno ovšem podotknout, že grafika z produkce Gigabyte má nadstandardně vysoké frekvence, a tak standardně taktované Radeony bez větších problémů překonává. Všechny testované karty ovšem poskytují solidní FPS pro komfortní hraní na libovolném monitoru do velikosti 24"
Bioshock pod DirectX 10 ukazuje mírnou převahu Radeonů HD3800, ale ve všech testovaných rozlišeních je tato hra velmi dobře hratelná. Radeon HD3870 dokáže "vyptlačit" i v rozlišení 1920x1200 vynikajících 60 snímků za sekundu. GeForce 9600GT je sice o poznání pomalejší, ale při běžném hraní tento rozdíl jen těžko poznáte.
Call of Duty 4, Crysis
Call of Duty 4: Moder Warfare jsme otestovali na nejvyšší detaily spolu s vyhlazováním a ukázalo se velmi překvapivě, že GeForce 9600GT oba Radeony bez větších problémů poráží. Pro plynulou hru je ovšem lépe detaily o něco málo snížit, nebo případně snížit level FSAA.
GeForce 9600GT Silent a Radeon HD3870 Ultimate mají v náročné hře Crysis na vysoké detaily téměř srovnatelné výsledky. Nutno podotknout, že pro hraní je vhodné snížit detaily na střední, neboť v některých pasážích dochází testovaným kartám dech.
Unreal Tournament 3, World in Concflict
Unreal Tournament 3 je perfektně hratelný i na starších grafických kartách a dnes testované nejsou žádnou výjimkou, protože v nižších rozlišeních zvládají zobrazovat plynule i se zapnutým vyhlazováním. Pro seriózní hraní je ovšem FSAA nutné vypnout, aby se FPS pohybovalo vždy nad hranící 60 snímků. GeForce 9600GT je o něco malinko rychlejší než Radeony, ale rozdíly opět nejsou nijak propastné.
World in Conflict pod DirectX 10 je na testovaných hrách téměř nehratelný, ale záchranou může být vypnutí vyhlazování a na větších monitorech i mírné snížení detailů. Vítězství je opět v rukou GeForce 9600GT Silent z produkce Gigabyte.