TOP 10 nejobtížnějších her všech dob | Kapitola 10
Seznam kapitol
Obtížnost videoher je v současné době jedním z nejdiskutovanějších témat, která se dotýkají videoherního průmyslu. Kde jsou ty doby, kdy ve hrách chyběly checkpointy, hlavní postavy měly jen tři životy a jejich pokoření vyžadovalo stovky hodin tréninku a mnoho restartů, při nichž jsme se vrátili až na začátek hry?
Ghosts'n Goblins
Vypadá to, že Japonci si vedle nechutností všeho druhu libují i v nechutně těžké obtížnosti her. Hra, nebo lépe řečeno série Ghosts'n Goblins je dalším titulem z našeho seznamu, který má své kořeny v Japonsku – přesněji řečeno ve vývojářském studiu Capcom.
Původní hra Ghosts'n Goblins byla v roce 1985 vydána pro arkádové automaty, ale její oblíbenost vedla k mnoha portům, díky čemuž jsme si ji mohli zahrát také na Commodore 64, ZX Spectrum, PC, Game Boy atd.
V této hře se hráč ujme role rytíře Sira Arthura, který musí zachránit princeznu Prin Prin. Princezna byla unesena zlým Satanem, králem světa démonů a chrabrého hrdinu tak cestou napadají zombie, démoni, kyklopové, draci a další rozličná monstra, která se na něj sypou v zástupech po desítkách a stovkách.
I přestože si hráči cestou mohou přijít na lepší vybavení, například na nové zbraně a oblečení, které jim poskytne lepší obrnění, je tato hra neskutečně tuhá. Na hardcore nátuře Ghosts'n Goblins se pak podepisuje hlavně fakt, že jediným úderem zase o všechno přijdete a že nepřátel je příliš mnoho (a obnovují se, takže v lokaci nikdy nezůstanete sami), zatímco životů je příliš málo. Jo a zapomněli jsme ještě na to, že během skoku nemůžete měnit směr. To je na jednu hru docela dost překážek, nemyslíte?