Zpět na článek

Diskuze: Úvaha: Co že bude do tří let irelevantní?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Vlček Ondřej
Vlček Ondřej
Level 1 Level 1
24. 3. 2010 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cituji: "[i]Apple si pěstuje svou zázračnou zahrádku předražených, ale značně oblíbených mašinek, které jsou po pravdě všechno jiné, jenom ne telefon. Je to gadget / komunikační zařízení / herní konzole / přehrávač médií – a dá se z toho, mimochodem, taky telefonovat.[/i]"

Tak k tomu bych měl jednu připomínku. Mám tak tří leté zkušenosti s telefony postavenými na windows mobile a ten popis, který jsi uvedl sedí 100% právě na ně.
Jsou to v podstatě PDA s mnoha funkcemi, kterému přiřadili aplikaci na telefonování. Proto se na telefon naprosto nehodí.
Naproti iPhone 3GS, který jsem si před několika týdny pořídil mě zatím jako TELEFON ještě nezklamal ani jednou. Těch jeho milion funkcí navíc je obrovské plus, ale HLAVNĚ telefonuje :) Zatím nejlepší kousek elektroniky, který jsem měl v ruce a to už jsem jich měl v ruce fakt hodně.
BTW: jsem zarýtý PCčkář a potažmo windovsák, ale smekám před tímhle kouskem HW+SW :)

Jouffan
Jouffan
Level 1 Level 1
25. 3. 2010 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No, jak tak na to koukam, realita je takova ze 80% nepotrebuje pocitac, ve skutecnosti na pocitaci ani na internetu nepracuji a nepouzivaji ho k nicemu jinemu nez k zabave. Tudis jim staci, browser a prehravac.

Ovsem existuje tu porat solidni pocet lidi kteri potrebuji ovladat pocitac, vkladat do nej informace (manipulvoat objekty) k tomu je porat nejrychlejsi a nejefektivnejsi mys (oproti smrdlani prstama). Dale zobrazovat veci, se kterymi clovek pracuje, tedy i rozumne zobrazovaci zarizeni. Zjistite ze vetsina lidi ve firmach ma notebook na stole, s pripojenou klavecnici, mysi a monitorem, dale pak s externim diskem. :) Vysledek je to vlastne desktop s polovicni vykonnosti za dvojnasobnou cenu. Presne z takovehoto "desktopu" ted pisi:)

Spatky k uvaham o specifickem hardware a software, porat tvrdim, ti kdo na pocitaci nic nedelaji (krome pasivni konzumace obsahu, max nejaky mail/chat/facebook), vlastne nepotrebuji pocitac, ale jen webovou konzoli, pripadne mediaplayer. Techto lidi je vetsina. Ja osobne rad neco programuji, upravuji forky, striham si video, proto budu potrebovat nejaky plnohodnotny OS. Win7 mi stopro vyhovuje.

xen254
xen254
Level 1 Level 1
26. 3. 2010 11:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím Michala "Wolfa" Rybku. Zase pěkný článek, jen tak dál!

krematorium
krematorium
Level 1 Level 1
26. 3. 2010 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC mám již desátým rokem, ale nechal jsem se zlákat já blbec stará levnou propagandou o skvělé PS3 Slim. Hodně k tomu přispěla integrovaná BluRay mechanika kombinovaná s DVD mechanikou. Zakoupil jsem prvních pár her, zasedli s přítelkyní k HD telce a rozjeli jsme tu brutální pařbu. Vzal jsem joistick do ruky a spustil hru. První šok mě čekal, že obraz byl nekoukatelný, samé tmavé stíny, odlesky a obraz byl zubatej, a začal jsem z toho brečet a šilhat. Ovládání bylo pro mě dalším nepřekousnutelným oříškem. 3D střílečku HL2, kterou hravě zvládám myší na PC, jsem s joistikem nemohl rozjet. CMR Dirt, NSF Underground, má zase všechny efekty nastaveny na MAX. a nejdou vypnout! Přítelkyně je o 10let mladší, ale její zkušenost je naprosto stejná, hry jsou nehratelné. Jako multimediální zařízení PS3 je skvělá, ale neumí titulky u DivX filmů, proč asi? Takže každý měsíc jsem se pokoušel navyknout na bezdrátový ovladač, ale marně. Zakoupili jsme zbytečně cca. 5 her, a PS3 šla do světa. Že končí doba desktopů? Ano, blbec si koupí herní konzoli, notebook s 15" displayem, nějakou hračku od Aple, ale happy bude jen do té doby, nežli u známého uvidí PC s pořádným 24-30" IPS displaem, rozumnou grafickou kartou, zvukovkou, a 4-6 jádrem. Pak si možná řekne, že ty hračky co si koupil, a 5-6 do roka zapnul ale službu mu neudělaly, možná nebyly až tak skvělá investice jakou mu velké nadnárodní společnosti jako SONY, Google, Aple, atd. slibovaly ve svých reklamních šotech. Globalizace je neúprosná a peníze vždy zvítězí nad bezmocným (blbým) uživatelem. Já sám jsem jedním z nich!

Swamp
Swamp
Level 1 Level 1
26. 3. 2010 23:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

S některými body článku a představ Googlu bych souhlasil, zejména jsem si trochu přetvořil pohled na iPad. Ale říkat, že desktop můžeme zahodit a veškerou práci budeme zvládat na tabletu, to je opravdu odvaha.

Mám 14" notebook, žádný herní, business-class Dell Latitude E6400. Řádově mnohem rychlejší zařízení než iPad, s bleskovými Windows 7 na WXGA obrazovce a velkou pohodlnou klávesnicí. Jako nástroj na jednoduchou práci je to stále nepoužitelné, jakž-takž pohodlně a produktivně se mi pracuje, až když doma plochu rozšířím o WSXGA monitor a k notebooku doplním plnohodnotnou multimediální klávesnici a myš. Dovedu si živě představit, jak mám na 10" tabletu otevřená dvě okna prohlížeče, MP3 přehrávač, případně film, Outlook, IM, souborový manager, Photoshop či GIMP apod. a pod tím skvěle pohodlnou plnohodnotnou klávesnici pro rychlé psaní všema deseti. Na práci je slate zařízení jistě jako dělané.

Jak už tu někdo psal, je také směšné nahrazovat výkon procesoru propustností datové linky. Nezlobte se na mě, ale silné dvoujádro vám libovolné video upraví neporovnatelně rychleji než byste jej stihli uploadovat, nechat zpracovat serverem a stáhnout. Úprava několika set velkých fotek dávkou (to není sci-fi, jen návrat z výletu) musí být přes server také lahůdka.

Jinými slovy - desktop je a bude i na jednoduchou laickou práci stále ideálním nástrojem a jen tak nevyhyne. Slate, smartphone, notebook, konzole a podobné jsou příjemné vychytávky, ale na spoustu vlastností desktopu ještě hodně dlouho nedosáhnou.

Co se hibernace a režimu spánku týče - nevím jak u koho tu funguje, ale svůj notebook prakticky nevypínám, vždy jen hibernuju, případně jen zaklapnu = přechod do režimu spánku. Nikdy jsem neměl problém, start ze spánku je pár vteřin, obecně start celých Windows je zhruba dvě minuty, ale málokdy to vypínám úplně.

sova
sova
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 06:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

U toho popisu chovani Windows jsem se pobavil. Ale nejhorsi na tom je, ze to je pravda. Taky jsem zkousel pocitac uspavat/hibernovat a probouzet, jen abych se vyhnul bootovani. Asi po tydnu jsem to vzdal. V pametech se utvori tolik chyb az je to neuveritelne. No takze reboot, ale to jsme zase na zacatku.
Ten stary vtipek, "Nejpouzivanejsi tlacitko programatora? - RESET", asi nevznikl jen tak sam od sebe :)

Navazka
Navazka
Level 1 Level 1
20. 3. 2010 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sova Nesmysl. Používám pouze uspávání a když chci notebook vypnout, hibernuji ho a nikdy jsem neměl problém s probuzením (oprava, nikdy od té doby, co jsem začal používat Vistu a Win7, v XP to občas zlobilo). PC nerestartuji klidně měsíc a stále běhá svižně, na netbooku s Win7 si běžně vyhledávám spojení (těch pár vteřin, než se probudí, mě nezabije). Takže s článkem nemohu souhlasit díky své zkušenosti, která je opačná.
Na PDA s 2.8" displejem běžně čtu knihy a je to pohodlnější a příjemnější než papír, používám ho jako navigaci, webbrowser, hudební a video přehrávač, office. A díky tomu, že na něm běží Windows Mobile, nemám sebemenší problém propojit ho s PC a synchronizovat cokoliv. Windows mi dává svobodu volby, která (pokud opravdu nastane to, co tvrdí autor) zanikne. Doufám, že se to nestane.

glowi2
glowi2
Level 0 Level 0
19. 3. 2010 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sova Nesmysl nebo je to tvůj problém. S notebooky se suspend/hibernate roky běžně bez problémů všeobeně používá. Zaklapneš a otevřeš.

elukok
elukok
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@glowi2 No to bych chtěl vydět PC s Winama rok bez restartu...
Minimálně kůli aktualizaci to restarovat musis nebo tak.
Treba muj iphone mam vod ty doby co sem ho koupil (asi rok) bez rebootu. S PC si to ale predstavit nemuzu.
Jo a abych apple neprechvalil, tak mi pride v rychlosti bootovani (treba Mac) este pomalejsi jak Windows, ale na druhou stranu to u nej nejni tak casto potreba.

Arnie_one
Arnie_one
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sova Autor propaguje mobilni technologie, to je fajn. Sam mam Symbian od dob 7650 a proste me vyhovuje, i kdyz neni tak dokonaly a ma svoje mouchy. Vsichni vime ze Win neni dokonaly a ma spoustu much a stejne ho vsichni budem pouzivat, nebot bez DX si nic nezahrajem :)
Nedokazu si predstavit, ze sednu s acer aspire one, ktereho vytahnu z kapsy, bude na nem Linux a ja budu chtit pripojit pres HDMI HD tv o rozmeru 127cm. Sednu a budu chtit kouknout na HD film 1080p, pote zahrat Crysis, to me nesedi :( myslim, ze pc nikdo neodstreli, ale uvaha je to zajimava.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Arnie_one bohužel, očekává se nástup konzolí. Tedy PC by měli být vytlačeny konzolemi na hraní a přehrávání, které budou fungovat na klasických TV. Na práci, internet atd, budou tady ty mini sračky. Což znamená, že PC bude mimo hru, protože nebude potřebný :confused:

SilentDream
SilentDream
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Arnie_one @Milhausl: Vsadil bych se, že to tak nebude. PC je multifunkční zařízení a jako takové přináší i své chyby, ano. Ono je totiž dost jednoduché udělat zařízení co toho moc neumí. Málo funkcí = jednodušší software = málo chyb. Zato takový desktop prostě potřebuje "velký" systém (ať už Win,Linux,...) protože má prostě o mnoho víc funkcí. Já osobně budu radši mít doma jedno PC než 5 (nebo více) různých menších zařízení. Na čem jiném rozběhám internet, hry, Photoshop, AutoCAD, skype, pustím si libovolný formát filmu, hudby, prohlídnu fotky, napojím DAC+sluchátka na s/pdif, budu mít 20+ " monitor, klávesnici, myš, tiskárnu, volant dle vlastního výběru? Které zeřízení si budu moct libovolně rozšířit dle potřeby? Nevýhodu má POUZE v tom, že je nepřenositelné. Ovšem cena zařízení kombunující vlastnosti desktop PC je směšně vysoká (alespoň zatím), toť můj názor.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Arnie_one @SilentDream: jo, to všechno je pravda, problém je v tom, že ostatní si to asi nemyslí. Já osobně souhlasím a také chci mít doma PC, místo 10 přístrojů. Jenže ono Konzole na hry, TV, filmy, na kterou půjde připojit veškeré ovládání od tlačitkového ovladače, přes volant až po čtení pohybu je jednoduchá a jako taková snadno použitelná pro davy. Tam, kde by člověk zaváhal u PC, si bude u konzole jistý. To zvedne prodejnost tohoto zařízení, protože davy budou šílet. Díky tomu zareagují výrobci her a budou dělat hry pro konzole - PC bude bez her (nepůjdou na něm spustit). No a na druhou stranu na internet, práci na něm a komunikaci tu budou mobilní malá zařízení, rychlá, jednoduchá, ale hlavně mobilní. Ty zase vytlačí PC s z trhu v komunikaci a jednoduché práci. Prostě tam PC nebude potřeba a tuto činnost dělá na PC většina. Složitější práce, jako grafika, video (tj úprava videa) a podobně už bude jen na PC a už jen pro ty, kteří si to mohou dovolit. Jelikož mít PC jen na grafiku si většina lidí dovolit nebude můct. (pro většinu to bude zbytečné). Já neříkám, že je to tak dobře, ale že to tak pravděpodobně dopadne.

kalda69
kalda69
Level 1 Level 1
22. 3. 2010 09:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Arnie_one @Milhausl: no tak tohle vypada realisticky ale v radu 10-15 let nez spis vyhledove do trech let

mixal
mixal
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prosim, prosim, co je to 'srpek'?

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mixal Vždycky mě pobaví, když někdo se slovní zásobou houpacího koně rýpe do češtiny druhých.

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mixal http://slovnik.seznam.cz/?q=srpek&lang=cz_en

mixal
mixal
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

diki za dobry clanok.

Vzdy sa pousmejem ked niekdo kritzuje apple iPad a hovori ze za tie peniaze moze mat tablet lepsi, s ionom a atomom, ze je to ovela lepsi deal atd atd... to je sice pekne ale co na tom pobezi, co to vyuzije ? windows xp, windows 7 ? ovladanie ako z praveku (na takyto pristroj) nejaky linux ? neblaznite, musel by byt hodne osekany a prisposobeny na ovladanie na tomto hw...

Ono to chce vacsiu zmenu, novy vietor. Apple sa veci ktore tu uz mozno nejaky cas mame snazi vylepsit, pospajat, dat im nove vyuzitie prisposobenym systemom atd.. Chyba mi tam vsak citacka kariet, flash, atd atd .. ale rozumiem ze dobre je zacat najskor s minimom ktore perfektne funguje a casom rozsirovat.

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mixal Jenže apple iPad nikdo nekritizuje kvůli ovládání, o kterém tu byla řeč a které je u něj jednoznačně nejlepší, nýbrž kvůli tomu, že je to hračka, co nic neumí.

byp[NiNR]
byp[NiNR]
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 19:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lumpik.Honzik No ja myslím že nejhorší věc na iPadu je to, že nezvládá flash ani sliverligt takže se nedá použít na co k čemu je určen... serfovani po netu...
Ostatně to je úplně stejný důvod proč nemám iPhone a velmi zvažuju Nexus...

mixal
mixal
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lumpik.Honzik Tak ako prvy iPhone.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No on ten Linux zas tak ze hry podle mně není práve proto, jak jsou W koncipovány a protože pořád budou lidi, kteří nic od jabka chtít nebudou. A pak to bude o výrobci, který nebude dotlačen do pozice: buď si vybereš Apple, nebo M$, ale vyvine vlastní rozhraní postavené na linuxu...

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 08:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Po přečtení toho článku mi běhá mráz po zádech. Bohužel, ono rozdělení na herní svět, pracovní-mobilní svět je dost pravděpodobné, až je to smutné. Nějak si neumím představit být bez PC, jenže výrobci a firmy ano, jednoduší lidé to také baští, takže nakonec donutí všechny, aby PC letěl do šrotu :(. Ono hry na tom nepůjdou a v ten moment ztratí pro většinu smysl klasický PC. Bude mít smysl jen pro lidi pracující s grafikou, videm atd.

kubino77
kubino77
Level 14 Level 14
25. 3. 2010 08:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl To rozdělení PC světa je přeci už dneska, když si někdo kupuje nový stroj tak v první řadě vybírá podle toho na co to bude používat.
Nepřipadá mi, že by větší prodej notebooků nějak omezoval svět desktopů (pokud chápu tak toho se bojíš).

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 08:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektní článek, moc se mi líbil. Jen si myslím, že zrovna microsoft si toho je dobře vědom a proto vyvíjí Windows phone 7, který se os applu bude dost podobat a určitě bude uzpůsobený na podobné zařízení jako je iPad. Mně se ten trend celkem líbí, ale raději bych pevné multimediální centrum v podobě PC, který si sám postavím plus mobilní zařízení podobné iPad, ale pokud možno od jiného výrobce :) Na Apple nemám finance...............
- QproTest

kelley
kelley
Level 26 Level 26
19. 3. 2010 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=mixal]Prosim, prosim, co je to 'srpek'?[/quote]
OK, nikdo neví všechno a všechno je jednou poprvé. Srpek: víš jak vypadá srp a kladivo ? No tak ta kovová část srpu, kterou se žne tráva, to je tvar kterému se říká "srpek" :) Ale dneska se používá spíš v souvislosti s astronomií než v zemědělství. Třeba Měsíc těsně před tím, než nastane nov (úplně zakrytý stínem země) tvoří taky srpek.
Resp. z geometrického hledisla to je tvar který vznikne neúplným překrytím dvou kruhů.
Jo a ten článek - pěkný, dobře se to čte :)

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslím, že desktopy nikdy úplně neustoupí. Třeba mým koníčkem je do nekonečna vylepšovat, ladit a přikupovat hardware. A rozhodně nejsem sám.
- muliku

Uživatel bez registrace
Uživatel bez registrace
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 08:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Uživatel bez registrace [quote=muliku]Myslím, že desktopy nikdy úplně neustoupí. Třeba mým koníčkem je do nekonečna vylepšovat, ladit a přikupovat hardware. A rozhodně nejsem sám.[/quote] To já také, ale takových je čímdál tím méně a jednou se stane, že jich bude méně než těch co si raději koupí hotový na míru šitý hardware a až se to stane, tak začnou ubívat výrobci a pak AMEN
- QproTest

cursedslayer
cursedslayer
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Myslim že autor to s tím haněním Windows trochu přehání. Mě na dvou herních PC bezproblémů funguje spánek i hibernace, boot je tedy rychlejší než naběhnutí LCD monitoru a aktualizace si přece můžeš vypnout, nikdo ti v tom nebrání. Neříkej mi že na iPOD nejsou aktualizace, nový firmware a pod. Když userovi vypneš aktualizace a neřekneš mu že něco takového vůbec je, bude si na to stěžovat? NE. Kolik lidí ví že jdou do telefonů/konzolí nové firmware? Víme to mi, protože jsme geekové/nerdi. Normální user to netuší. To že jsou W7 neohrabané na ovládání prstem mi vážně nevadí a kolika lidem to vadí. Já si ovládání PC rukama neumim moc představit. Museli by se od základu změnit, ale pak už by to nebyl Windows.

SilentDream
SilentDream
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cursedslayer Naprostý souhlas. Autor to trochu (dost) přehání s házení špíny na windows. To, že je výrobci cpou do zařízení kde nemaj co dělat ještě neznamená, že je to špatný systém.

morris
morris
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=QproTest][quote=muliku]Myslím, že desktopy nikdy úplně neustoupí. Třeba mým koníčkem je do nekonečna vylepšovat, ladit a přikupovat hardware. A rozhodně nejsem sám.[/quote] To já také, ale takových je čímdál tím méně a jednou se stane, že jich bude méně než těch co si raději koupí hotový na míru šitý hardware a až se to stane, tak začnou ubívat výrobci a pak AMEN[/quote]

Aj ja sa pridam. Ked som bol na skole, tak notebook bol idealny. Mohol som si svojich par GB prenasat zo sebou. Teraz mam NB v praci a doma potrebujem nieco na upravu fotiek, hranie, surfovanie, neustale stahovanie, "premietanie" filmov na telke, atd. - a na toto je idealny desktop s normalnym procesorom, diskovym priestorom, normalnou grafikou a predovsetkym...poriadnym LCD. Pokial budu ludia potrebovat vykon, rychlost a velky monitor, potom tu PC-cka budu este dlho. S tym Windowsom ale suhlasim, uz davno mal byt prec. Spolieham sa na silnych hracov ako google a intel. Prave oni by mohli prist s novym OS, ale musi na tom ficat photoshop.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morris Měl by na tom běžet Photoshop? Co takhle MacOS :D A teď vážně. Lidi vzpamatujte se. Operační systém je jen rozhraní mezi hardwarem a uživatelskými programy. I takový Photoshop může běžet na čemkoliv, dokonce i na počítači bez systému. Víte ale, co by dalo práce udělat nový systém, který poběží alespoň na 50% počítačů? V podstatě jsou tu jediní dva hráči, kteří mají šanci na úspěch. Windows a klony Linuxu. Kdokoliv další skončí na tom, že bude fungovat jen na úzkém okruhu komponent, takže šance na masové rozšíření v desktop segmentu je nulová.

mixal
mixal
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Lumpik.Honzik]Vždycky mě pobaví, když někdo se slovní zásobou houpacího koně rýpe do češtiny druhých.[/quote]

Sorry, cestina nie je moj materinsky jazyk a chcel som sa len opytat.

Lumpik.Honzik
Lumpik.Honzik
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 13:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mixal Ok, to jsem nevěděl, takže se omlouvám.

morris
morris
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=mixal][quote=Lumpik.Honzik]Vždycky mě pobaví, když někdo se slovní zásobou houpacího koně rýpe do češtiny druhých.[/quote]

Sorry, cestina nie je moj materinsky jazyk a chcel som sa len opytat.[/quote]

neospravedlnuj sa dementovi. Na PCT chodim uz asi 7 rokov a vyrazy ako brezen, leden, srpen, zari, srpek ma vzdy dostanu:)

SilentDream
SilentDream
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@morris Chvilku jsem musel přemýlet než jsem to pochopil. Pak mi došlo, že slováci mají měsíce jinak :) skoro jako ty anglické

mixal
mixal
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 13:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SilentDream mesiace mi problem nerobia, jeden semester som bol na vymmenom stud. pobyte v Prahe. Ale niektore slova ma dostanu.

thorgal
thorgal
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je úplně super, když nahradíme výpočetní výkon desktopové stanice výkonem datové linky. Bezdrátové připojení k tomu, abychom si to tu mohli ještě víc zas&#t radiovýma vlnama. A proč? Zamysleli jste se někdy nad vypovídající hodnotou toho, co napíšete na net? Uložili by jste si to na svém vlastním počítači, kdyby na to nebyly servery? Myslíte, že má smysl editovat fotky na 10" nettopu? Pokud ano, podívali jste se někdy na výsledek na pořádném monitoru? A dokážete si představit jakou datovou propustnost by musela mít síť na online editaci videa, (přitom i to dnes zvládá skoro každý desktop)? Nevím z kterého sanatoria toho člověka google sebral, ale měli by ho tam hodně rychle vrátit.

makros
makros
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No když bych měl říct svůj upřímný názor na console, tak nechápu co na nich pořád kdo vidí?? vždyť je to v podstatě jen pro jednoduchý lidi, co jen strčí dvd do mechaniky a zmáčknou play... U počítače musí člověk hold trochu přemýšlet( instalace hry, pathe, cz,atd..) tak proč tohle rušit když to někdo dělá a dělat chce? A když sme u těch Pc, tak díky nim by ani žádná hra na consoli nebyla....

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 10:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@makros [quote=makros]vždyť je to v podstatě jen pro jednoduchý lidi, co jen strčí dvd do mechaniky a zmáčknou play... [/quote]

právě sis na to sám odpověděl. Je to otázka byznisu. Čeho se prodá víc? Jednoduché hračky (pokud možno i levné), která se prodraží až časem (aniž by to uživatel věděl), nebo na první pohled drahého PC, které je složité? Ber to z pohledu většiny - davu, kde jsou peníze - obchod. A ono pokud analyzuješ co většina lidí na PC dělá, tak 1) používá net na komunikaci s lidmi; 2] hraje hry; 3) pracují na nějakých dokumentech. Složitější práci už dělá jen pár jedinců. No a když vezmeš PC ty první dvě činnosti tím, že uděláš mobilní přenosná zařízení určená pro komunikaci kdykoliv a kdekoliv i schopná pracovat na jednoduchých dokumentech, zbyde pro PC jen ty hry. Kdo si koupí PC jen na hraní her, když může koupit konzoli, která je jednoduchá a podstatně levnější? Nikdo :(. Z hlediska vývojářů her - proč dělat hru na PC, když stejně nikdo PC na hry nekupuje? PC a jejich výkon i odpovídající cena bude prostě asi vážně určen na profesionální práci náročných aplikací, jako je právě ona grafika, nebo úprava videa. Ale kolik lidí užívajících v dnešní době PC upravuje video na profi úrovni, nebo grafiku? (na amaterskou práci jim stačí i staré PC, které mají doma).

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 10:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl A progaming zanikne, ano. Nebo ne? Pak by to konec s PC hraním být nemusel, pořád se najde dost geeků, co si chcou postavit PC sami, pořád se jich najde dost, co si koupí hru. PC taktéž neumře ;) Rozhodně ne mávnutím koztelného proutku... nebo iPadu ;)

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 11:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl @koutlosh: Ono nikde nebyla řeč o tom, že PC vymře. PC se pouze přesune do svéry mimo běžné uživatele. Prostě většina lidí neinvestuje do PC, protože bude mít ty jiné alternativy. PC jako takové budou dále zachovány, pouze budou složit na jiné účely, pro konkrétní lidi. Tedy alespoň taková je vize této úvahy a ono když se nad tím člověk zamyslí (nehledě na vlastní sympatie/nesympatie), tak prostě musí uznat, že na tom něco je. Je to logický vývoj budoucí IT. Ono koupíš si PC za 30000 proto, aby sis mohl zahrát pár amaterských her, když většina skvělých nových bude pro konzole a na komunikaci se světem budeš stejně potřebovat jiný přístroj? Konzole (pokud budeš chtít hrát hry) tě vyjde třeba na 10000 a nějakej ten komunikátor třeba na 15000. Celkově, pokud budeš chtít tedy obojí (jakože nemusíš, hodně lidí hry nehraje), tě to bude stát 25000. Především ten mobilní komunikátor bude mít velké výhody (ale i nevýhody), ale hlavně se výrobci zasadí o to, aby to byla takříkajíc nutnost. Ona je to otázka několika let (ne, že to bude zítra). Ale minimálně v té oblasti komunikace prostě PC nebude mít šanci. Otázka pak je, jestli když si pořídíš 15k (25k i s hrami) IT techniku, jestli se ti bude chtít investovat dalších 30k do PC jen proto, abys na něm hrál amaterské hry. To je prostě problém, no. Nemluvě o tom, žeono asi i ty konzole budou mít větší propojenost se sítí a tedy distribuce her na nich v budoucnu bude asi taky přes net. Pak se tak otevře trh i těm méně známým autorům. Zaplatí licenci, ale nebudou muset mít náklady na DVD, ani distributora.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 12:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Milhausl @Milhausl: To je podle mně otázkou preferencí, úspěšností marketinku a také toho, nakolik se podaří nalézt "potřeby" zákazníků. Občas výrobce přijde se zajímavým konceptem, který má mnoho plus, ale s potřebami lidí se mine tak zásadním způsobem, že neprorazí. Někdy výrobce nemusí přijít s ničím převratným a přesto se do potřeb lidí trefí perfektně. Dobrou ukázkou je Apple, který svým marketingem dokázal vytvořit "potřebu mít věc s jablkem na víku", to je skutečně ABSOLUTNÍ úspěch. A tak se může a nemusí opakovat. Já například necítím potřebu mít mobilní telefon s přehršlí funkcí, musí být malý, odolný, spolehlivý, s velkou výdrží, tzn. fungovat a nepřekážet, ale to v dnešní době není problém. Vše ostatní je z mého hlediska... irelevantní ;) Spousta lidí potřebuje, noebo spíš "potřebuje" být pořád online a tak hledají něco mezi netbookem a dotykovým smartphonem. Asi si podobná platforma dost příznivců najde, ale dokážu si představit, že je zde spousta lidí, pro které je vysoká mobilita a konektivita důležitá, ale absence klávesnice je zásadní mínus. Třeba nás ale ještě designéři překvapí. Že by ale došlo k vytlačení PC jako takového, to si nemyslím, i s dokovaným notebookem s externí grafikou může být problém (hluk, poměr cena/výkon, uchladitelnost), důvod, proč to není to pravé.

killerek
killerek
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V kancelarskem prostredi bych to take uz nejradeji videl na aplikace hostovane na serveru a uzivatele budou mit na stole jen nejaky nettop v LCD, se kterym se k aplikaci pripoji. Krome uzasne uspory na elektrickou energii, pribude i uspora na sprave lokalnich masin a uspora v porizovacich nakladech take nebude nepodstatna.

Prenosna zarizeni nehodnotim. Nepatrim mezi ty, co musi byt za kazdou cenu online, ale naopak ocenuji chvile klidu s vypnutym mobilem. Ani notebook vetsinou netaham.

Pro bude doma stale hlavni desktop PC pro vetsinu cinnosti, ale je tu take par otazniku.
Projekt Ati s externi grafikou k notebooku ma take neco do sebe. Pokud by vymysleli nejaky standard na dokovaci stanici s vymenitelnou grafikou a pripojenym LCD, tak klasicky desktop pomalu straci smysl. Vemu notebook a jdu s nim nekam s vykonem postacujicim na beznou praci. Doma si ho pripojim do dokovaci stanice a klidne si treba zahraju hru nebo v pripdade nekoho jineho si pustim CAD.

Pro prehravani filmu a serialu ruznych formatu jiz take neni nutne PC. Jsou ruzne DVD prehravace na vsechno. Posledni dobou i TV si je schopne pustit DIVx z LAN nebo USB disku/flashky.

fingus
fingus
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 11:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:D Pracuji jako IT ve firmě, kde je 20 000 Pc... A mohu všechny ujisit, že za 3 roky budeme mít stejných 20 000 pc jen to budou 4 jádra na W7 a ne P4(5ti letý cyklus obměny HW) na W2000 a XP jako dnes... A teď k tomu Japonsku, rada.. jakou rychlost internetu mají dnes v Japonsku a jakou máme mi dens a budeme mít za 3 roky? Firemní balíky aplikací jsou tak žravé na HW, že 5ti letý cyklus obměny Hw je tak tak aby to starý hw na sklonku životnosti utáhl vzhledem k tomu co všechno na něm jede.. :wink: Deskot ve velkých firmách hned tak nezmizí... + ve firmě máme SW jehož pořízení + úpravy aby fungoval stál miliardy a to na googl aps určitě nepoběží :D

bukva
bukva
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fingus Až bude jedna KWh stát 20kč (a to nebude trvat dlouho), tak si těch 20 tisíc čtyřjader sakra dobře rozmyslíte.

jfb
jfb
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 12:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fingus No za 3 roky možná, ale za další např. 5 let budou mít standardní stanici možná grafici, či programátoři, a i tom pochybuji. A mluvím z pohledu prodejce i do firem. Budoucnost je opravdu ve virtualizaci, centrálních serverech, poskytování HW a SW jako služby, atd... Zatím to brzdí Microsoft, který neměl úplně dobrou nabídku licenčního modelu pro takové použití, ale to se taky zlepšuje.

Milhausl
Milhausl
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 11:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fingus a doma?

Bladelm
Bladelm
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Clanok je pekny, ale zakomplexovany by som povedal. Keď som cítal o Google Docs na dakom povedzme Nexuse resp iPhone alebo cert to ber aj na iPade, tak by som chcel vidiet toho kto by na tom mohol robit. Dat si spravit okraje nastavenia rozmerov a roznych veci menit bez mouse by ma nastvalo a ani by som to pomali nezacal robit. Mozno je to iba sila zvyku ale proste PC nevymries isto. Mam teraz sice namiesto desktopu podobný notebook, ale aj tak PC je PC. To je to iste ako ked niekto povie ze preco konzola, vsak je to slabsi odvar PC. Potom zase ku MS vs.Apple. Windows funguje asi na milionoch roznych komponentov a na to kolko je roznych variacii PC funguje dost stabilne. Apple ma zase iba svoje PC na ktorych spustime iba onen OS (stabilny). Je lahcie doladit na 50 komponentoch OS ako na 1 000 000. Ale toto si asi nikto neuvedomuje

fortress
fortress
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

PC tu s nami bude v nezmenene podobe jeste dlouho. Tezko vizmizikovat business ktery generuje takove zisky. At uz jde jen o ty spropadene hry ci OS. NVIDIE vyrobu grafickych karet urcite nezabali ani kdyby mela vyvojare her dotovat. Nehlede na to ze odflakly port z konzole tu bude vzdycky. Navic pro dnesnich cenach neni nemozne mit pc, notebook, chytry telefon i konzoli. A nejake googlovske terminaly? Ne vsichni chceme mit veskerou praci u velkeho bratra. Emaily staci.

koutlosh
koutlosh
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fortress Tak, luxusní a výkonný HW všech možných provedení se vyrábí ve velkých kvantech a jsou lidé, kteří to chtějí. Nese to spoustu peněz, tak kde se najde vůle k tomu tohle omezit? :) U výrobců těžko ;)

Nalim27
Nalim27
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hotova reseni tenkych klientu do kancelari existovala uz pred x lety (kde x je vetsi nez 6 let).
Presto moc nevidim, ze by se to nejak hromadne ve firmach rozsirilo.
Spis ted vidim trend (ve clanku popsany) nahrazovat firemni desktopy firemnimi notebooky. Ono to ma sve vyhody - pracovnik treba v pripade infekcni nemoci muze zustat doma s NB a vesele pres VPN pracovat (alespon castecne).

Co se tyce nahrady PC v domacnosti ... to je dost tezke. Ano, konzole je mnohem levnejsi nez herni PC za 30000, ale PC je stale jeste univerzalnejsi a hlavne, PC na hry se da v pohode slozit i za 15 000, nebo i 10 000. A taky na konzole jsou stejne hry drazsi nez na PC. Nemluve o warezovych hrach, ktere je jednodussi sehnat na PC nez na konzole.

bukva
bukva
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nalim27 Vezměme ten propočet takhle:
Herní konzole stojí 5-7000kč. Herní grafická karta stojí ... 5-7000kč (ne, opravdus e nebavíme o GT240 nebo R5650). O kolik funkcí konkrétně má grafická karta víc než herní konzole?

kingbean
kingbean
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 16:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

docela bych rad vedel, odkud ma autor ty informace o tom, jak a co ted frci v japonsku a ze tam ma kazdy notebook nebo nejake cool prenosne zarizeni...a napada me jedna takova otazka, opravdu vsechny firmy chteji mit mobilni pocitace pro sve zamestnance, slysel jsem u nas o tolika firmach co zakazuji nosit do prace mobil s fotakem, zalepuji usbcka a podobne aby si zamestnanci (napriklad v pripade vyhazovu)neodnesli data domu, myslim ze jim nedaji notebooky a na to zamek ke stolu, to by ztratilo tak trochu smysl, takze pekny clanek, ale myslim ze to nebude az tak horky s presunem pc z mainstreamu...

RastyFOX!!
RastyFOX!!
Level 1 Level 1
19. 3. 2010 16:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kingbean Na to aby se svet pocitacu zmenil by nejdriv museli lide bejt ochotni cumet na miniobrazovky coz bohuzel pro minicompy nikdy ochotni nebudou, vyjma tech krizovych situaci jakoze sem venku a nevim trefit do prace protoze mam vypadek pameti po vcerejsim mejdanu tak pouziju suprminiPC a zapnu si gps. Cela tahle situace ohledne upadku PC je zpusobena piratstvim coz nahrava konzolim, ale driv ci pozdejic se to pekne vyresi protoze lepsi nez prijit o supr byznys je to vyresit

Reklama
Reklama