Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy
Seznam kapitol
Velký srovnávací test grafických karet pokračuje třetí částí. V té se podíváme na naměřené výsledky jednotlivých karet s cenou do čtyř tisíc korun v devíti hrách a šesti různých nastaveních. Poradíme vám, které karty jsou v dané cenové kategorii nejvýhodnější z hlediska kombinace poměru cena/výkon, technologické výbavy i spotřeby.
Shrnující tabulka s parametry testovaných karet
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/d6i89bdjdxyg82z60d43f4f7d05e819989978.png)
Testovací sestava
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/necct6owmsycwj260d43f5002796361791224.png)
Metodika testování
Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval v rozlišeních 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.
Testovací hry
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/dbv3tuaav68jsvo60d43f20a16f1405525311.jpg)
Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/h0s2a6x3g7k4tfn60d43f20adea9734319106.jpg)
Assassin's Creed: Revelations — K měření jsem si vybral jednu z městských lokací, kdy jsem procházel část schodů a proplétal se mezi obyvateli. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/oadtot8lu53dj1260d43f20acdb0242031928.jpg)
Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/7ft6beelqabgu2q60d43f2097738123186702.jpg)
Crysis — Crysis testuji vlastním hraním, kdy projíždím část džungle jeepem a fps měřím programem Fraps. Nastavení grafiky je very high, AA zapínám ve hře.
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/bxnxv7sc9opkc5160d43f208f3e7180494773.jpg)
Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/l9iewn2ivge799m60d43f20af75d140053756.jpg)
DiRT 3 — Výkon v závodní hře DiRT 3 měřím pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem řízené auto jede jeden rallycross závodu na zasněženém okruhu. Nastavení grafiky je nejvyšší možné v DirectX 11 režimu, vyhlazování hran zapínám v nastavení hry.
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/0lu74mfj9xtq3q360d43f20a2bc4399382118.jpg)
Just Cause 2 — Testuji jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku na scéně Concrete Jungle. Nastavení hry je maximální bez Nvidia CUDA efektů, vyhlazování zapínám ve hře.
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/6gkgwkxmxmk3d0t60d43f20c334f292653112.jpg)
Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.
![Velký test 27 grafik — výsledky nižší a střední třídy](https://storage.googleapis.com/pctuning-cz/media/images/r90c8gl216hs45r60d43f209aaa7358710585.jpg)