profile-image

Ronko4fun

Odznaky

Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
12 935 bodů
Zbývá 65 bodů do dalšího levelu
12 000 13 000
včera 09:42 Přečtení článku
2 b
včera 07:46 Denní návštěva
28 b
Bonus za 16 dní v kuse
15. 12. 2025 00:13 Denní návštěva
28 b
Bonus za 15 dní v kuse
14. 12. 2025 22:10 Denní návštěva
28 b
Bonus za 14 dní v kuse
13. 12. 2025 12:16 Denní návštěva
28 b
Bonus za 13 dní v kuse
12. 12. 2025 00:22 Denní návštěva
28 b
Bonus za 12 dní v kuse
11. 12. 2025 19:48 Denní návštěva
28 b
Bonus za 11 dní v kuse
10. 12. 2025 09:32 Denní návštěva
28 b
Bonus za 10 dní v kuse
9. 12. 2025 09:00 Denní návštěva
28 b
Bonus za 9 dní v kuse
8. 12. 2025 03:37 Denní návštěva
28 b
Bonus za 8 dní v kuse
7. 12. 2025 00:02 Denní návštěva
28 b
Bonus za 7 dní v kuse
6. 12. 2025 22:54 Denní návštěva
24 b
Bonus za 6 dní v kuse
5. 12. 2025 19:31 Denní návštěva
20 b
Bonus za 5 dní v kuse
4. 12. 2025 11:34 Přečtení článku
2 b
4. 12. 2025 11:34 Denní návštěva
16 b
Bonus za 4 dny v kuse
3. 12. 2025 08:36 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
2. 12. 2025 12:55 Přečtení článku
2 b
2. 12. 2025 12:55 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
1. 12. 2025 09:23 Denní návštěva
4 b
30. 11. 2025 20:01 Přečtení článku
0 b
Obsah příliš starý
30. 11. 2025 19:03 Přečtení článku
2 b
30. 11. 2025 01:38 Denní návštěva
4 b
28. 11. 2025 21:38 Přečtení článku
2 b
28. 11. 2025 07:47 Denní návštěva
28 b
Bonus za 8 dní v kuse
27. 11. 2025 11:45 Denní návštěva
28 b
Bonus za 7 dní v kuse

Komentáře

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
27. 8. 2025 09:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mne skôr príde, že adaptér aspoň zabrání roztaveniu pri zdroji čo sa nedá moc ustriehnuť. Predtým bolo viacero prípadov kedy sa natívny kábel začal taviť pri zdroji a s adaptérom je aspoň časť "cesty" na predimenzovaných 8-pinoch.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 6. 2025 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Áno, dá sa ušetriť ale keďže je to zostava Alzy tak som do košíka nahádzal to čo má Alza v ponuke aby som zistil koľko to oproti prebuildu vyjde. Samozrejme pri reálnom skladaní PC vo vlastnej réžii nemusíš byť obmedzený na jeden shop.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 6. 2025 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Slovenskej Alze 1519€ čo na prvý pohľad vyzerá ako riadny prepal za nižšiu strednú triedu ale keď som si dal jednotlivé komponenty do košíka + win11 home tak to vychádza na 1403€. Takže 116€ za zloženie, polepy a nejaké to nastavenie čo teda nie je taký hrozný rozdiel za tú robotu - videl som už aj 300-400€ rozdiely. Akurát škoda, že v dnešnej dobe v zostave do ~1500€ je nutné použiť lowcost verzie ako Python, Prime doska, Fera 5 ( aj keď to je jeden z naj budget chladičov).

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 6. 2025 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gasfromass @shagy2301 Takto som to bral aj ja, preto som bol dlhé roky na konzole lebo sa mi nechcelo prplať s nastaveniami atď (plus pre hry ako Uncharted, TLOU a GOW). Ale nie je to také hrozné, napríklad v Nvidia aplikácii si vieš rovno optimalizovať nastavenia hier podľa výkonu takže sa toho nemusíš ani chytať v hre. Update windowsu síce niekedy vie stáť zaprd ale za posledné 2 roky som nemal žiadny problém. Na PS5 (ale aj na ps4 predtým) mi tiež dokázali často padať hry a update hier mi ani nevedelo sťahovať plnou dostupnou rýchlosťou. Ako konzoly sú stále fajn presne preto, že nemusí človek nič moc riešiť, zapne a hrá. Len mňa už prestalo baviť byť na uzavretej platforme a s tým spojené obmedzenia + cenová politika.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 6. 2025 09:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Gasfromass @Stratos Teraz už dokážeš za cca 650€ postaviť výkonnejší komp ako PS5 (zo srandy som to pred 2 týždňami pozeral na alze, čiže kombináciou s inými shopmi to vyjde možno aj menej) a to už podľa mňa stojí za to sa zbaviť výpalného v podobe plateného MP a drahších hier... stačí keď si ku konzole dokúpiš ročné základné predplatné a už si o 70€ nad základnou cenou. Po 10 rokoch na konzolách som prešiel na PC a neľutujem aj keď ma komp vyšiel 5x toľko čo PS5 na dayone (a to nerátam ešte monitory a periférie ale dôvod prechodu u mňa nebol o tom za podobnú cenu postaviť pc ale neplatiť nezmyselné prachy za MP a rôzne hovadiny ako updaty grafického nastavenia do hier za poplatok a podobne :-D )

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 11:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@mibfox @mibfox A pritom Acer je na trhu dlhšie ako Asus (ten bol založený inžiniermi ktorý predtým pracovali vo firme Acer). Acer je 3.najväčším výrobcom PC a skôr ma prekvapuje, že sa už skôr nepustili do partnerstva s Nvidiou alebo AMD. Síce do svojich PC osádzali "svoje" grafiky ale tie neboli voľne dostupné aspoň pokiaľ viem.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Pokiaľ viem to robí problém hlavne pri hrách ktoré sú naprd optimalizované (zväčša porty z konzol)... a v takom prípade ak to robí problém by mal zodpovednosť prebrať vydavateľ a nie zákazník. A áno aj veľa iných hier dokážeš dostať do stavu kedy to bude robiť problém ako keď vypečieš RT na plné alebo hrať na 1440p/4K na vysoké nastavenia ale reálne keď si to niekto kúpi na hry ako dota, CSko, COD, Fortnite, Valorant + očakáva, že pri AAA hrách bude znižovať detaily tak podľa mňa to tak hrozné nebude ako sa snažia všetci popísať. Veď od toho sú v PC nastavenia nie? Že si to každý vie nastaviť tak aby to bolo hrateľné na danej karte. Ak niekto vie, že bude módovať alebo chce hrat vyslovene nové hry náročné na pamäť, RT a podobne tak samozrejme to nie je karta pre neho. Možno aj bude lepšie rovno počkať na prípadnú 5060 super ak bude mať väčšiu vram ale pre kompetitívnych hráčov bude stačiť aj táto karta.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Veď ako jasné s tým súhlasím ale už mi príde divné keď niekto uvedie dôvod, že to bude robiť problém pri ultra nastaveniach. To bude robiť aj keby mala 12gb vramky keďže to nie je karta na náročný gaming. Niekto kto chce hrať ešte k tomu aj so zapnutým RT tak xx60 rady to zväčša mali len v názve ale reálna použiteľnosť bola vždy orezaná, na takej 2060 to nemalo ani význam zapínať :-D Rozhodne súhlasím, že tá karta mala mať aspoň 12gb za tú cenu, ale aj tak to nie je karta na ultra gaming a treba tak k nej pristupovať a aj rátať s tým, že sa pri novších hrách bude treba uskromniť v nastaveniach nehladiac či tam je 8gb alebo 12gb vramky.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako nechcem sa zastávať 8gb kariet to vôbec ale to fakt si niekto kúpi xx60 kartu aby hral novšie tituly na ultra nastavenia ? Veď ani ja na mojej 4080 to "netočím" v nastaveniach všetko bezhlavo na ultra na 1440p ale normálne si to nastavím aby to dávalo zmysel. Keď som mal kedysi dávno 3060 ti tak ani ma nenapadlo v tej dobe hrať na ultra a to bola karta ktorá bola len kúsok za 3070.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 4. 2025 16:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Frankhorigan Tak viem, že 3060 ti mala orezaný čip z 3070 takže to ponúklo zaujímavý výkon v danej triede a už od 40xx tie xx60 orezali nakosť a preto tam ten rozdiel oproti 3060 ti nič moc ...

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 4. 2025 14:44 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid 5060 ti je slušný nástupca? Ako nič v zlom ale 25% nárast oproti 5 ročnej 3060 ti nie je bohviečo... jedine ak by si sa chystal využiť naplno tých 16gb vramky na prácu tak to ešte pochopím. Ale ak ti v hrách nestíha 3060 ti výkonom tak toto nebude o dosť lepšie. Ako ja na tvojom mieste by som išiel mininálne do karty čo ponúkne aspoň 35-40% rozdiel vo výkone ale to je len môj pohľad.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 3. 2025 15:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja aktuálne používam buď Kryonauta od Grizzly alebo MX-6 od Arcticu...predtým som používal MX-4 a spokojnosť so všetkými tromi.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
28. 2. 2025 23:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Frankhorigan @Frankhorigan ako mne to je už viac menej jedno ale po prepočte aspoň na eurá by to malo byť nejak 700-750€ za nejaké basic verzie 9070xt a to je stále lepšie ako 900€ za basic verzie 5070 ti a to aj keby bola slabšia o 5%...predpokladám, že za tie lepšie to bude okolo 800€ ale aj to je lepšie ako aktuálne nezmyselné ceny 1100+ za tie drahšie u Nvidie...

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
17. 2. 2025 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja som sa so Suprim 4080 dostal na +10% pri pretaktovaní, pri Strixe 2080 Ti som sa dostal na 17% a pri Strixe 3080 iba +5% nad rámec už zakladného OC z výroby ale to už bola spotreba nad 420W a nemalo to zmysel. Základné OC z výroby bolo o nejakých 7% nad referenčkou pri 370W čo bolo slušné a v benchmarku som sa tak dostal na úroveň 4070 Super.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2025 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro Tvoja logika je fakt super...niekomu sa nepáči, že rovnaká verzia karty je po roku o 300€ drahšia pri rovnakej 999$ odporúčanej cene ale už je to ficovolič ...ty budeš jeden z tých mentálnych atlétov rozumiem...

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2025 20:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @seltino To, že nejaký recenzent dokázal pridať 10% výkonu neznamená, že to dokážeš aj ty. Rovnako ako pri podvoltovaní tiež nemusíš s rovnakým napätím na rovnakej frekvencii uspieť na dvoch 5080tkách. Každý kus kremíka je iný aj keď nesie rovnaké značenie. A rovnako dokážeš pretaktovať aj 4080 takže? Na 4080 suprim vieš pridať 6-10% výkonu záleží od hry takže aj tak to potom bude pod 15% rozdiel. Mne to jednoducho za tie prachy príde málo hlavne keď si obchodníci napálili také cenové navýšenie.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2025 20:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @DrTranZistor Nechcem AMD, 5080 je fail - stačí si pozrieť recenzie na YT...hej ale keď pretaktujem 4080 tak sa dostanem na max 400W, pri 5080 z tých 360 sa dostanem kde? Na 450 ? To je určite lákavé. + už v minulosti sa zistilo, že recenzentom sa poskytovali karty s lepším kremíkom a tak je pekné, že im to ide na 10% ale tebe to môže pustiť len 6-8%. Tak cena tam je 999$ rovnako ako pri 4080 super... suprima 4080s stála okolo 1300€ teraz je za 1500 najnižšia ventus karta (z toho ale neviním nvidiu) - keby stála +/- rovnako tak je to fajn aspoň čosi navyše v podobe MFG hej ale nie, že o 200€ zaplatím naviac oproti launchu 4080s a mám navyše len ten MFG a smiešny rozdiel v hrubom výkone ale za to s navýšením tdp a som len na najnižšom modeli od MSI.

Ako či čo mám tlieskať, že Suprima za 1600€ ponúkne menej ako 15% výkonu naviac a pridá mfg? Oproti Suprime 4080S ktorá išla za 1300 pred rokom? To radšej kúpim 4080 popravde.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 1. 2025 20:29 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Celkově lze GeForce RTX 5080 považovat za přijatelné mezigenerační vylepšení" - Ktoré ide zväčšej časti zmazať (aspoň to navýšenie hrubého výkonu) pretaktovaním 4080/super takže ostane v podstate len MFG a neural rendering naviac. Ak by boli tie ceny ako pri 4080 super kartách tak kašľať na to ale aby Ventuska stála 1500€? :-D

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 1. 2025 15:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ronko4fun @komplik Ja hrám 80% času MP takže RT/PT alebo MFG/FG extra neriešim ( a aj keď hrám SP tak to nezapínam). A preto ma zaujíma skôr hrubý výkon a nezaujíma ma koľko snímok mi to vygeneruje pomimo. A jasné na väčšinu MP hier je výkon okolo 4080 overkill ale to práve hľadám aby som bol aj o 4 roky pohode alebo aby som si mohol poprípade aj vychutnať SP hru keď raz za čas dostanem na ňu chuť. Plus nakŕmenie monitora snímkami. Takže určite je kopec hráčov čo majú podobné preferencie a tak ich moc tie ich generované snímky alebo RT extra nezaujíma. A koľko tých hier s integrovaným nevypnuteľným RT je? Až 4? To sa im asi ledva človek vyhne keď ich vychádza taký počet. Ako samozrejme nech to vylepšujú aj po tejto stránke ale nech sa nezabúda aj na tých čo skôr využijú len ten základ :)

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 1. 2025 09:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jaroslav Papež @Jaroslav Papež Ja začínam pochybovať, že by 5070 Ti dobehla 4080s, možno jedine so zapnutým RT bude zaujímavý nárast výkonu ale bez neho to nevidím ružovo.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
24. 1. 2025 15:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ronko4fun @komplik Ja hrám 80% času MP takže RT/PT alebo MFG/FG extra neriešim ( a aj keď hrám SP tak to nezapínam). A preto ma zaujíma skôr hrubý výkon a nezaujíma ma koľko snímok mi to vygeneruje pomimo. A jasné na väčšinu MP hier je výkon okolo 4080 overkill ale to práve hľadám aby som bol aj o 4 roky pohode alebo aby som si mohol poprípade aj vychutnať SP hru keď raz za čas dostanem na ňu chuť. Plus nakŕmenie monitora snímkami. Takže určite je kopec hráčov čo majú podobné preferencie a tak ich moc tie ich generované snímky alebo RT extra nezaujíma. A koľko tých hier s integrovaným nevypnuteľným RT je? Až 4? To sa im asi ledva človek vyhne keď ich vychádza taký počet. Ako samozrejme nech to vylepšujú aj po tejto stránke ale nech sa nezabúda aj na tých čo skôr využijú len ten základ :)

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 1. 2025 22:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To ako fakt má význam scalpovať karty za 1300€+ eur? :-D tie 5080 a 5090 isto bude každý druhý kupovať :-D

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
10. 1. 2025 11:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Tiež som pozeral reakcie na YT ale aj na fb atď a ako dosť ľuďom sa to nepáči tento spôsob prezentácie kde porovnávajú MFG vs FG a ja sa im nečudujem. Čakám na reálne testy lebo z tej prezentácie som sa nedozvedel skoro nič čo by mi reálne pomohlo pri výbere novej grafiky. Väčšinu času hrám MP takže mňa tie vymyslené snímky netrápia. RT v hrách používam asi len keď tam je bez možnosti vypnutia ako napríklad v Outlaws...takže jedinú funkciu ktorú využívam je klasické dlss. Chápem, že niekto kto je fanúšik RT bude asi spokojný s tými barličkamj ktoré budú zas o čosi lepšie ale je kopec hráčov ktorých viac zaujíma ten hrubý výkon (a majú aj relevantné dôvody na to) a na tých sa nejak kašle.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 1. 2025 12:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ronko4fun @Darth36 Určite to aspoň vyskúšam na nejakej SP hre...prevažne hrám MP tak tam to asi nebude mať zmysel. Zatiaľ som skúšal len tú AMD alternatívu a odozva bola nič moc + artefakty miestami.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 1. 2025 11:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@petrohrad @petrohrad Tak je rozdiel plynulý obraz a plynulé ovládanie. Takže to tu môžeme použiť aj otázku načo mať 200 vygenerovaných snímkov naviac keď aj tak budem mať pocit pri ovladaní akoby to išlo v 60 fps? :-D Ako nemám nič proti navyše funkciám ale už ma unavujú tieto porovnávania nereálnych snímkov ktoré len naplnia číslo v rohu obrazovky (ak má niekto zapnutý ukazovateľ fps). V pomalých SP to asi nebude až tak vadiť ale nechcem si predstaviť, že mám hrať fps hru (nedajbože MP) alebo závodnú hru a nemať čo najnižšiu odozvu pri ovládaní. A tu sa dostávam k tomu, že to nie je "určené" na všetky hry čo zapnem tak nechápem prečo sú z toho ľudia hotoví. Pre použitie v jednej z 10 hier kde to bude implementované správne a bez artefaktov a nebude vadiť zhoršená odozva. Plánujem kúpiť 5070 Ti ale určite nie pre túto funkciu.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
8. 1. 2025 12:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ronko4fun @Darth36 Určite to aspoň vyskúšam na nejakej SP hre...prevažne hrám MP tak tam to asi nebude mať zmysel. Zatiaľ som skúšal len tú AMD alternatívu a odozva bola nič moc + artefakty miestami.

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 40 Level 40
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 1. 2025 17:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LV426 spotreba 3080 je hrozná oproti 4070 to je pravda ale inak je 3080 stále pohode...našťastie sa dá podvoltovať a potom je to už znesiteľnejšie.

Reklama
Reklama