Zpět na článek

Diskuze: Test MSI RTX 5060 8G Gaming OC. 8 GB VRAM v roce 2025 nestačí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

RIZECEK
RIZECEK
Level 22 Level 22
24. 5. 2025 22:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

8Gb nestačí hlavně na ultra detaily s ray tracingem, které jsou pro hraní absolutní nesmysl, ale při vysokých detailech s DLSS 4 při 77%, což je v podstatě ultra quality by člověk i při 1080P měl získat snad i lepší obraz, než je nativní 1080P, což je jedna možnost jak snížit využití vram.
Ale i tak 10GB je prostě už takové minimum dneska. Já hraju na 1440P s 10GB a ta vram mě nikde nelimituje. Limitace začíná, až se napálí vše na ultra kort s ray tracingem ne-li path tracingem tam už je rozdíl třeba 3-4GB vram.

Ale, jestli někdo fakt koupí tenhle humus, tak to není myslící člověk. Tahle grafická karta nemá na trhu ani co dělat, protože to je jen 5 let stará RTX 3060 Ti s GDDR 7 + DLSS frame generation a přitom by ta karta měla být v podstatě klonem nějaké 3080 Ti.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 5. 2025 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

8 GB VRAM stačí i v roce 2025. I ve 4 K. Jen člověk musí vědět, co potřebuje. Existují tisíce a tisíce her, kterým toto množství paměti stačí, jen to holt nejsou ty hry, které se objevují v recenzích grafických karet.

Marián Moré
Marián Moré
Level 27 Level 27
21. 5. 2025 10:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 ale neplati potom zaroven aj to, ze pre tisice a tisice hier vlastne nepotrebujete novu RTX ?

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 5. 2025 13:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marián Moré @Marián Moré Tak můžou být hry, které jsou nenáročné na výkon čipu i velikost VRAM, nebo můžou být hry, které už nějaký výkon GPU potřebují, ale nemají třeba tak rozsáhlé textury. Nebo může být hráč, který si koupil nový monitor a má starou kartu, doposud hrál ve full HD a nyní potřebuje rozlišení 4K. Pak musí skokově navýšit výkon GPU, ale tu paměť až tak nepotřebuje. Tedy vymění kartu, na trhu je nicméně pouze nejnovější generace, ale klidně mu stačí něco levného s 8 GB paměti.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 17:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marián Moré @Slusnak123 od grafiky za 9-10tis uz jaksi ocekavas ze te nebude brzdit VRAM i v 1080p :) neni lepsi koupit kartu co ma 12GB ve stejny cene a mas klid? nez riskovat ze za par mesicu ti vyjde nova hra kterou si budes chtit zahrat a uz budes mit propady FPS kvuli male VRAM i kdyz grafika bude mit dostatek vykonu? Tohle si myslim nikdo rozumne myslici riskovat nechce

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 17:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Marián Moré Honzíku ty si prostě hlupak vsech hlupaku, prestan lidem cpat to, co maji udajne cekat, protoze tvoje hlava nedokaze pochopit zakladni lidskou bytost. 8gb opravdu zadne omezeni ve FHD nemá, uz nejakou dobu delas blbeho jako by pripadne neexistovalo nastaveni ve hrach.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 8GB staci ale za jakou cenu? Na grafice za 9-10tis uz nema dneska 8GB VRAM co delat, kdyz se zpetne nekolik let dozadu v tyhle cenovy relaci prodavali 12GB grafiky.. Takze 8GB pro hrani v 1080p ano, s tim nemam problem ale v cene kolem 6-7tis s DPH, investovat do takovy grafiky vetsi sumu penez je nesmysl a rozhodne se vyplati priplatit na 12GB modely typu RX 7700XT 12GB ktery se bezne prodavaj od 10tis a tyhle karty proste dle testu netrpi onemi propady FPS ve hrach kterejm proste 8GB nestaci ani v 1080p.. RTX 5060 8GB je podle meho nazoru takova preznacena RTX 5050 8GB smerem nahoru a s cenou tak o 50% vejs nez by mela mit.. Ja doufam ze AMD nasadi mnohem priznivejsi cenu s jejich 8GB edici RX 9060 serii..

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 5. 2025 13:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Já postupuji z opačného konce. Vy máte nějakou cenu a od ní odvozujete, jak by ta karta měla vypadat po stránce výkonu a HW a SW výbavy. Já naopak hodnotím kartu z čistě technického hlediska. Cena je otázka trhu a značení je otázka marketingu.

A co se týká srovnání 5060 vs 7700 XT, nesdílím váš názor. Pokud vím, že mi pro konkrétní hry 8 GB paměti stačí, k žádným propadům výkonu z důvodu nedostatku paměti logicky docházet nebude. Tedy není důvod, abych si kupoval o 2000 Kč dražší kartu, která má navíc markantně vyšší spotřebu a teplotu.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 14:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos AMD už cenu nasadilo. Oficiální cena 9060XT 8GB je 299USD

Losfantos
Losfantos
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 15:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe to je rozdíl cca 500kc od tvrzení výše "Na grafice za 9-10tis uz nema dneska 8GB VRAM co delat" tak pokud ta cena bude taková tak jsem zvědav jak se k tomu postaví. Ale asi řekne že 8500kč už je přijatelné. Asi jako pan Stach že 300W+ je už nesnesitelné teplo u pc že nikdy v životě... Ejhle 7900xtx přes 300w spotřeba a najednou je hraanice posunuta na 370+W...

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Losfantos Taky píše: Takze 8GB pro hrani v 1080p ano, s tim nemam problem ale v cene kolem 6-7tis s DPH.

Takže asi bude mít problém s 9060XT. Nehledě na to, že podle něj 8GB nemá na grafické kartě stejně co dělat a je to kurvítko.

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 19:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ale i tak je cena 9060XT 8GB bohužel nad úrovní, která pro tebe nově není problém.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 12:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Oggy71 Ty si ale neuvědomuješ, že AMD za tu cenu nemůže. Vše způsobila Nvidia. AMD by šlo s cenou dolů, ale nemůže. Prý to zkoušeli a Nvidia jim to nedovolila.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Mate07 ono by stacilo aby Nvidia trosku upustila zilou a sla do cenovy valky, tj pokud AMD nabidne neco levneji viz ted krasny priklad RX 9060XT 16GB za cenu nizsi nez pomalejsi RTX 5060 Ti 8GB, mela by Nvidia správně zareagovat na konkurenci a cenu ponizit, pak by samozrejme AMD zareagovalo a snizilo by cenu taky.. takto bysme se za chivli po nejakem casu pretahovani o lepsi pomer cena/vykon dostali na hranicni hladinu aby to bylo pro obe firmy rentabilni a cena by se ustalila mnohem nize nez je ted, nejvice by na tomto samozrejme ve finale vydelal zakaznik..

Ovsem za posledni roky Nvidia dala jasne najevo ze zlevnovani neni jejich styl a radeji proste prerusi vyrobu nez aby zlevnili.. S takovym pristupem se ale proste nizsich cen nedockame, protoze AMD zas nemuze nabizet stejny nebo lepsi vykon s cenou o 40% nize, to je proste z ekonomickyho hlediska totalni blbost, oni se chovaji naprosto normalne, nasadi cenu dejme tomu o 10-20%nize a cekaji co konkurence, tak to bezne v byznysu funguje uz radu let, to jenom Nvidia o tom jaksi asi nevi, nebo na to zapomela :)

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 13:24 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ano. Přesně tak to funguje. Nasadí se cena a trh řekne, jestli se to za tu cenu prodá nebo ne.
Ale rozhodně to není o tom, že za to může NV nebo AMD. NV si nasadila nějakou cenu. AMD tu cenu klasicky podstřelí o pár dolarů. Proč nemůže AMD tu cenu podstřelit o 200 dolarů?
Psal jsi "mela by Nvidia správně zareagovat na konkurenci a cenu ponizit, pak by samozrejme AMD zareagovalo a snizilo by cenu taky"
A kam by to jako mělo jít? Na kolik peněz? VŽDYCKY to jde na takovou cenu, za kterou to jsou lidi ochotni kupovat. Je NV moc drahá? Fajn, kup si levnější AMD. Je AMD moc drahé? Fajn, kup si bazar. Je bazar moc drahý? Nekupuj nic. Vždycky je možnost volby. A až trh řekne, že je NV moc drahá, tak NV zlevní. Ale do té doby k tomu nemá důvod. POCHOP TO UŽ KONEČNĚ!!!!

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 13:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe jenomze Nvidia nechce tu cenu snizit, radeji proste pozastavi vyrobu, je to pro ne vyhodnejsi, ptotoze uvolneny vyrobni kapacity muze okamzite vyuzit pro vyrobu cipu do AI segmentu kde jsou mnohem ale mnohem vetsi marze.. Klasickej zakon poptavky a nabidky proste prestal pro nvidii za soucasne situace fungovat.. Nazorne nam to Nvidia ukazala u generacer RTX 4000 kde pozastavila nekolikrat vyrobu 4070 ale i 4080 kdyz se kvuli vysoké cene neprodavaly (za normalniho stavu by proste snizili ceny aby prodeje ozivili).. vsak se o tom psalo vsude, linky klidne dodam..

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 14:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "Nazorne nam to Nvidia ukazala u generacer RTX 4000 kde pozastavila nekolikrat vyrobu 4070 ale i 4080 kdyz se kvuli vysoké cene neprodavaly" ty troubo, přestaň už zase šířit tuhle lež, na kterou máš jeden článek z diitu 🤣 rtx 4000 je nejúspěšnější řada nvidie za několik let, jenom tahle serie prodala víc karet, než amd všech karet dohromady.
Jak můžeme videt na oficiálních číslech prodaných čipů do Dedikovaných GPU, Nvidia se nikdy ještě takto vysoko na trhu nedržela. A světě div se, Nvidia si udržela i +80% potom, co ohlásila konec výroby rtx 4000 - tak a teď zkus, ať se zapoji tvoje hlava trošku, nvidia těch karet prostě dělá i na poměr trhu opravdu hodně.
za jedno čtvrtletí se prodá víc nvidie, než za celý rok všech amd, to je rudá tragédie 🤣
Jak to vidí hráči můžeme vidět zde. pro zajímavost - 4070/s a 4080/s mají dohromady pravidelně poměr okolo 6-7%. Všechny AMD karty za dvacet let mají 16-17%. z toho i blbec vidí, jak moc se těch karet prodalo, ale tak to vidíme i na gaming výsledcích, kde AMD pravidelně klesá, a nvidia roste.
Děkujeme.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 14:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Jak můžeš něco takového tvrdit, když Nvidii stoupá počet prodaných čipů do herních karet? Jak můžeš toto tvrdit, když NV herní divize stoupá od Q3/23 z 1,5mld na 3,3mld Q3/25 (fiskální) (teď tam má propad na 2,5mld v Q4/25). Kdežto u AMD každý kvartál kleslá z 1,7mld v Q1/23 na 0,6mld Q1/25?
Naopak je zřejmé, že prostě NV prodává více čipů každý kvartál, ale AMD prodává každý kvartál méně. Takže kdo má důvod ke zlevnění? Je to AMD nebo NV?
Abych upřesnil, AMD má naopak teď nárůst z 0,65mld v Q4/24 na 0,65 v Q1/25

MrGodlike
MrGodlike
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 11:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Slusnak123 @Slusnak123 Tentokrát už ne..8GB nestačí jak u AMD tak Nvidie ...je to přece jen nová karta v roce 2025

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 14:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MrGodlike @Stratos To se uvidí, jestli to vychytala nebo ne. Pokud se to bude prodávat, tak to naopak vychytala.

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Katastrofa

theyarealldeaddave
theyarealldeaddave
Level 42 Level 42
20. 5. 2025 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

njn... a co nam tohle rika?

1) kdyz firma nema konkurenci tak si diky monopolu muze delat co chce a bude se chovat tak jak se nVidia chova ted :(

2) 9kKc je dneska levna grafika....

O tempora, o mores!

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 21:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@theyarealldeaddave @theyarealldeaddave je to přesně tak, jak říkáš, hodně lidí kope, ale proč by Nvidia nevydala stejnou blbinu, jako byla 4060, když během roku smetla prakticky všechny ostatní karty doposud..

Syedie
Syedie
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 07:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @uni1 Monopol je jedna z forem nedokonalé konkurence, při které na straně nabídky existuje pouze jedna nabízející firma.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 13:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Syedie pri zdravem trhu, pokud vznikne monopol jedne firmy, ano souhlasim, muze za to neschopnost konkurence. Ovsem uz mnohokrat se v historii stalo a stava s to neustale, ze monopol vznika i z duvodu kdy jedna firma nedorzuje zakony a proste uplaci zakazniky aby nekupovaly produkty konkurence, ktera o tom samozrejme nevi. Nebo vznika z toho ze firma uziva klamavou reklamu a nikdo jim za to "neda pres prsty".. Pokud to nejaka firma takto praktikuje roky a roky tak logicky konkurenci casem doslova zaslape do zeme.

Za takovou situaci ovsem nemuze konkurence, za takovou situaci mohou organy co by na tohle meli dohlizet a hlidat firmy aby takove praktiky nepouzivali. Ve vysledku si za to muze i samotny zakaznik, ktery tem lzivym reklamam naleti a bez toho aby si overil fakta proste ten produkt bezi hned bezhlave koupit..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 14:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratos Myslíš ta klamavá reklama, kdy AMD ukazuje výkon 9060XT 16GB?
Abych to upřesnil... AMD ve svých slajdech ukazuje svou 9060XT 16GB jako kartu, která má o 6% vyšší výkon proti RTX 5060Ti. K tomu ještě o 15% lepšé poměr cena/výkon. A celé to ukazuje v rozlišení 2560x1440. Nic by na tom nebylo divného. Jen to, že to porovnávají s 8GB verzí 5060Ti...

Jen doplním
9060XT 16GB má oficielní cenu 349USD
9060XT 8GB má oficielní cenu 299USD

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 17:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @casperdeluxe pokud neco AMD ukazovalo tak dve podobně drahy grafiky..

RTX 5060 Ti 8GB - 379 dolaru, 180W TDP

vs

RX 9060XT 16GB - 349 dolarů, 180W TDP

CO je na tomto klamava reklama? Vzdy se srovnavaji konkurencni produkty v podobne cenove relaci, dokonce i se stejnou spotrebou, takto reklama funguje uz desetileti..

AMD nemuze za to ze je Nvidia predrazena a jejich RTX 5060 Ti 16GB stoji mnohem ale mnohem vic.. Tj s tou nema smyls srovnavat jejich produkt ktery je o skoro 100 dolarů levnejsi...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 17:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @Stratos OK. To beru. Porovnání v rámci ceny. Taky si to napíšu do poznámek. Až zas budeš porovnávat v rámci označení a cena nebude podstatná. Děkuji

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uni1 @casperdeluxe jo to byl extrémní fail, hodně se za to lidi amd smějou :D lisa su zacina asi starnout.

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
20. 5. 2025 15:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Trosku na inu ale tiez velmi aktualnu temu. Vytvoril som pre Vas cesi pesnicku Znova po zlato :)

Znova po zlato

Dajte mi vediet ci sa vam paci :)

Syedie
Syedie
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 07:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@scootie007 @scootie007 Nádhera. Slováci jsou nejvíce kultůrně vzdělaný team na MS 🤗 Slyšeli kažodu hymnu, jenom tu svojí ne. 🤣🤣🤣

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 13:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Výkon RTX 5060 8GB podle Nvidie :)

ODKAZ

Až si člověk říká, jaký smysl má kupovat dražší grafiky když tohle funguje ve stovkách FPS v nejnovejsich hrach a vetsina lidi ma v tomhle cenovym segmentu 60-120Hz monitor, takze jim vlastne grafika pojede na 1/3 plynu :)

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 13:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Možná zapomněli napsat v hodnotách těch FPS u jednotlivých her desetinnou čárku 😬 Si dělají z lidí tak trochu konec zad 😬

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 13:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Krásně sis to odůvodnil honzíku, ona to je totiž realita viz top 3 nejpopulárnější karty na steamu.
a světě div se, lidem to stačí ve FHD/1440.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 14:13 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Divné na tom celém je, že od roku 2020 kdy jsem měl ještě NV GTX 750TI se mě Steam na hardware neptal a to od té doby mám GPU pouze od červených. Takže o nějakém průzkumu Steam si myslím svoje a jeho vypovídající hodnota je pro mě 0. Tak či tak, je mi úplně putna co se v případě gpu používá víc. Pro mě je důležité to co pro mé účely funguje lépe a to jsou jednoznačně GPU od AMD.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 14:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LojzaOdVedle "Pro mě je důležité to co pro mé účely funguje lépe a to jsou jednoznačně GPU od AMD."

Tak. A to je přesně v pořádku. A takto to máme u sebe každý. Jen jaksi někteří nechápou nebo spíš nechtějí pochopit, že to má někdo jinak než oni...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 14:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @casperdeluxe Jo tak to přesně je a tady to je na denním pořádku. Rozhodně to, ale není jednostranné jak se tady nekteří jedinci snaží donekonečna opakovat a to co jim nevoní automaticky označují za lži.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 14:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LojzaOdVedle ne všichni jsou tady jednostranní. Je tu taky mnoho lidí, kteří jsou neutrální nebo alespoň slušní.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 15:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @urbis83 Jasně netvrdím, že jsou takoví všichni, ale když si tak ty diskuze tady pročítám tak většina tady rozhodně neutrálních není, nikdy nebyla a nikdy ani nebude 😬 Jo slušných podle komentářů je tady většina, tak aspoň něco 😬

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LojzaOdVedle no vidíš, ono se totiž ptá spíše aktivních hráčů, já už svojí 7900 xtx za tu dobu, co jí mám dával 3x. Sedí to i poměrem prodaných čipů:
https://www.3dcenter.org/dateien/abbildungen/GPU-Add-in-Board-Market-Share-2002-to-Q4-2024.png
Takže není, co vyčítat.
A bohužel současně není věc, kterou by amd GPu zvládala lépe co se týče her, než nvidia, buďme objektivní.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
22. 5. 2025 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Zkus si zahrát v Linux a pak hned poznáš co je tady pro hry lepší. A nejen pro hry. AMD ti systém svými opensource ovladači rozhodně nerozbije, za to ovladače od NV by mohly vyprávět…

stratossim0
stratossim0
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LojzaOdVedle ale kolko beznych hracov pouziva linux? za zivot som nespoznal jedineho.

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 12:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LojzaOdVedle jaj, linux :D tak to se omlouvám těm pěti lidem, co na tom hrajou.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 5. 2025 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @LojzaOdVedle Kdo chce hrát hry tak si přece nepořídí linux, to dá rozum. A pokud si ho už pořídí tak ať se nediví. A pokud se diví, tak ať o tom nepíše do diskuzí. A pokud o tom píše do diskuzí, tak...

AnkitaMishra
AnkitaMishra
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 12:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou kydy. Je jednoznačné, že jde o převlečenou RTX 5050, nebo ještě nižší model za 8000-9500 Kč. Jde o čistou krádež.

peno11
peno11
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 15:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AnkitaMishra @AnkitaMishra No, Nvidia už třetí generaci označuje některé karty o řadu výše, než by měly být. U RTX 3000 to ještě nebylo tak hrozné, tam byla blbě označená jen 3060 8GB, což měla být 3050, 3050 8GB, což měla být 3040 a 3050 6GB ideálně ani neměla vzniknout. Horší to už bylo u RTX 4000. Tam to začalo už nechvalně proslulou 4080 12GB, ze které pak udělali 4070 Ti. Jenže Nvidia se nepoučila a udělala totéž u 4060 Ti, kde jen 16 GB varianta měla nést toto označení. 8GB varianta měla být 4060 bez Ti a 4060 měla být 4050. No a u současné generace je o jedno posunuté vše od 5070 Ti níže. Ta měla být jen 5070, 5070 měla být 5060 Ti, 5060 Ti 16 GB měla být 5060, 5060 Ti 8GB měla být 5050 a 5060 měla být 5040. Nebo ještě lépe, neměla vůbec vzniknout a ten křemík na ni se mohl upotřebit lépe. Jenže to by Nvidia nevydělala tolik peněz na vysokých maržích, no.

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
20. 5. 2025 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @peno11 no Nvidia to musela spravit koli neschopnosti Amd. Ako by to vyzeralo keby 4080 bolaznacena ako 4070? Ze stredna trieda nvidii vs top od amd? Takze pises ze 5070ti mala byt 5070 ale 9070xt nemala byt 9070??? Cerveny zakal v oku alebo v hlave?

4070ti (4080) - 7900xtx

4070 (4070ti) - 7900xt

4060ti (4070) - 7800xt

Takto? Vazne? 60 rada od nvidie vs 800 u amd? A 70 vs 900? Reapektive 70ti vs top?

peno11
peno11
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @scootie007 Rudý zákal v oku určitě nemám a ano, souhlasím s tím, že AMD dělá více-méně totéž. Ale AMD u současné i minulé generace v podstatě jen kopírovalo Nvidiu, takže věřím, že kdyby NV nastavila ty karty jinak, AMD se přizpůsobí, protože by mu nic jiného nezbylo. Ať se nám to líbí, nebo ne, není to NV která se přizpůsobuje AMD, ale právě naopak, AMD se přizpůsobuje NV. Přál bych si, aby tomu bylo jinak a AMD mělo na trhu větší sílu, protože by to bylo pozitivní pro nás všechny. Ale tak to není. NV má na trhu v podstatě monopol, a jak ona to nastaví, tak jede AMD s Intelem. Je to smutné, ale je to tak.

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
20. 5. 2025 20:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @peno11 a niekto zakazal amd vydat grafiky pred nvidiou? Alebo im to tak vyhovuje? Amd kasle na hracov ale ze uplne. Kolko kariet vydali? 2? Nvidia 7 aktualne ak pocitam 5060ti 16 a 8 ako samostatne karty.

Amd by sa nemohlo prisposobit kedze ich karty musia mat vacsie jadra ako nvidia na rovnaky vykon. Preto maju aj vacsiu zbernicu a tym padom aj vram. Ved 4070ti so 192bit cca 300mm cip vs 7900xt 320bit a cca 530mm cip. Ak by ju nvidia uviedla ako 4070 12gb za 600$ za kolko by muselo amd predavat 7900xt? Ved by isli do minusu. Takze kto vlastne za to moze? Nvidia alebo Amd?

peno11
peno11
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @scootie007 No, ale kdyby Nvidia nebyla, s prominutím, prase, a nepředražovala svoje grafiky díky v podstatě monopolu, který získala, tak by AMD nezbylo, než se přizpůsobit. A třeba by pak 7900 XT ani nevznikla a vznikla by jen levnější 7900 (která nakonec stejně vznikla v podobě GRE edice) a 7900 XTX by byla prostě jen XT.

Ale o tom to není. Je to o neschopnosti AMD tlačit na Nvidiu. Současná situace na trhu grafických karet připomíná situaci na trhu procesorů před příchodem Ryzenů. Tehdy si také Intel dělal co se mu zlíbilo a na nikoho se neohlížel. A pak přišel Ryzen a všechno se změnilo. Najednou se musel Intel přizpůsobovat. A profitovali jsme na této nové konkurenci my všichni. Teď je na čase, aby AMD, místo neustálého kopírování a ustupování Nvidii, přišlo s něčím skutečně revolučním, co změní trh s grafickými kartami a rozhýbe ho, jako Ryzeny rozhýbaly trh s procesory. Ale nejsem naivní a proto, bohužel, nevěřím, že AMD s něčím takto revolučním přijde. Nebo Intel. Tomu teď věřím, upřímně, ještě méně. Ten svůj potenciál v grafických kartách totiž dokázal zabít. A je to škoda, protože za mě měli našlápnuto velice dobře, aby tyto stojaté vody rozhýbali. Bohužel nestalo se. A i díky tomu jsme teď tam, kde jsme.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 11:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @peno11 Pokud se nepletu, tak v dobách před ryzenem byly AMD CPU dosti levné, finančně zajímavé. Intel byl dost drahý v té době. Ale s příchodem ryzenu se toto změnilo. Ne že by AMD zůstalo na stejné ceně. Naopak. Dali tu cenu podobnou jako Intel. Takže to není o tlaku na NV. AMD si tu cenu prostě vždycky přizpůsobí k NV. No a pak lezou takový žvásty typu - může ze to NV, AMD se jen veze.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 12:07 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @casperdeluxe Hmm. Tak se podivejme na prvni ryzeny stredni tridy a porovname to s tim co v te dobe za podobne penize nabizel intel v podobe intelu i5 7400. Ryzen 1600, msrp 220 dolaru, 6 jader, 12 vlaken, intel i5 7400, msrp 250 dolaru, 4 jadra a 4 vlakna. V jednojadrovem vykonu byl Ryzen o malicko lepsi, v celkovem vykonu byl cca o 20-25% vykonejsi. Ryzen 1500X, ktery mel 4 jadra a 8 vlaken a ktery mel plus minus stejny vykon, jako intel 7400 (lepsi vicejadrovy vykon, horsi jednojadrovy vykon) , mel msrp 189 dolaru, tedy 60 dolaru mene, nez intel 7400. Za podobnou startovaci cenu jakou mel ryzen 1600/intel 7400 (cca 250 dolaru) se pred ryzenem prodaval FX 8150, mel 4 jadra a 8 vlaken, pricemz Ryzen 1600 byl oproti nemu cca o 50-60% v single core vykonu lepsi a o cca 60-70% multi core vykonu... Pricemz fx 8150 byl cca ve stejne vykonostni kategorii, jako intel 2600K, ktery mel msrp 317 dolaru a tedy stal o cca 70 dolaru vic, nez fx 8150...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @Grew OK. Tak od druhé generace ryzenu.

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 13:09 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @casperdeluxe Ryzen 2600 mspr 200 dolaru (tedy o 20 dolaru min, nez ryzen 1600), 6 jader, 12 vlaken, v single core a multi core vykonu cca o 10% vykonejsi, nez ryzen 1600. Konkurent od intelu v podobe intelu 8400 za 190 dolaru, ktery mel 6 jader a 6 vlaken a ktery byl o cca 5% horsi v multicore vykonu, nez ryzen 2600 a o cca 5% lepsi single core vykonu...

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 13:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @casperdeluxe tady se ukazuje jak strilis od boku a vubec nemas prehled.. Vem si kolik staly od Intelu tehdejsi 8+ jadra a za jakou cenu prisly Ryzeny, ta cena byla klidne 1/3 v neprospech Intelu, nehlede o mnohem levnejsi desce.. jenom diky AMD mame dneska mnohojadrove procaky za rozumny prachy, Intel jenom diky monopolu zustaval roky a roky na 4 jadrech v klasickym dekstopu, kde dneska diky AMD mame nativni 16 jadra a s prichodem ZEN 6 se to zvedne mozna az na 24 (+ samozrejme jadra virtualni, ktery INTEL postupne zrusil kvuli bezpecnostním chybam v jejich HT)

Grew
Grew
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 13:32 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @Stratos Navic, kdyz si v te dobe clovek koupil aspon trochu kvalitni desku, jako napr B350 msi Tomahawk, tak moh postupne dle libosti upgradovat cpu az na uroven nejvykonejsi cpu do am4 v podobe ryzenu 5800x3d, nebo 5950X, zatim co s intelem 7, 8 a 9 generace musel v pri nedostatku vykonu cpu vymenit i desku, pripadne i ram.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@peno11 @Grew OK. Moje chyba. Každopádně se ten rozdíl smrsknul jak je vidět ve výkonu a ceně.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 07:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AnkitaMishra @AnkitaMishra Ty voe tyhle kecy miluju... drží Vám někdo pistoli u hlavy že to máte koupit ?? Dyť tu máte konkurenci (a navíc daleko lepší, dle místního blba) a na výběr, tak co furt brečíte ? 🙄

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 27 Level 27
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 12:12 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

NVIDIA RTX 5060 8gb: $299 bad 😡

AMD RX 9060 XT 8gb: $299 excellent 😍

8GB for $300 is e-waste, the same as Nvidia 8GB cards.

ALE 80% hráčů si dnes pořád vybírá nvidii před amd 😂

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 13:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Smazaný uživatel Kdo tohle tvrdí?! 8GB vram je dnes při nákupu nové GPU špatně všude. Snad jen pro někoho kdo má velmi omezený rozpočet a upgraduje z nějaké opravdu staré GPU, tam by se to částečně dalo pochopit a je úplně jedno jestli tu gpu koupí od zelených nebo červených.

scootie007
scootie007
Level 41 Level 41
20. 5. 2025 14:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle je spatne vsude alebo nie? Ak mas 2 nefunkcne radia. Jedno za 7000 a druhe za 9000. Tak ty si kupis to za 7000 a budes este stastny ze si si kupil nefunkcne radio? Ak tu pises ze 8gb nestaci tak to potom nemozes okecavat cenou

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @scootie007 Jo. Takto nějak se to snažím vysvětlit níže. Prostě když je to málo, tak je to málo za jakoukoli cenu.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 14:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @scootie007 No a jaká jiná je pro člověka volba krom bazaru v takových případech, které jsem popsal výše?! On ne každý je ochotný se s bazarem bez záruky smířit a přitom mají velice omezený rozpočet a už nastala ta situace kdy upgrade GPU potřebují za každou cenu. V tom případě jinou možnost nemají a rozhodnou se mezi špatnou nebo stejně špatnou volbou s nižší cenou. A ano všechny tyto scénáře jsou špatně, ale to jsem doufal z mého komentáře pochopil každý, ale jak vidím tak zřejmě tomu tak není, tak snad teď už ano…

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 15:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle Ono se ale nebavíme o výběru produktu. Bavíme se o názoru jedince.

To co popisuješ ty, je stanovení ceny trhem

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 15:11 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @casperdeluxe Tak to se vy zřejmě bavíte v tom případě o koze a já zase o voze, jinak to nedokážu pochopit. Můj názor na 8GB vram snad musí být jasný všem kdo si tady přečetl moje komentáře. No a pokud ne tak nevím co víc bych proto už měl udělat 😬 JE TO ŠPATNĚ ! Tak snad teď 😬

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je zase příspěvků, jak to náš hloupý Honza u Pece s mamkou nechápou 😁Já k tomu jen dodám, že je úplně jedno, jak karta sebehůře vypadá, jedná se o nástupce 4060, tedy jedné ze dvou nejpopulárnějších karet na světě, víc vědět netřeba, technologický zázrak se konat nebude, ale komerční? Pravdepodobně zase jo :D

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:47 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ako nechcem sa zastávať 8gb kariet to vôbec ale to fakt si niekto kúpi xx60 kartu aby hral novšie tituly na ultra nastavenia ? Veď ani ja na mojej 4080 to "netočím" v nastaveniach všetko bezhlavo na ultra na 1440p ale normálne si to nastavím aby to dávalo zmysel. Keď som mal kedysi dávno 3060 ti tak ani ma nenapadlo v tej dobe hrať na ultra a to bola karta ktorá bola len kúsok za 3070.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:51 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ronko4fun @Ronko4fun obecne nikdo asi nehroti to ze dneska stale existuji grafiky s 8GB VRAM, to problem neni. Problem je to, za jakou cenu se takove grafiky prodavaji.. Protoze prodavat 8GB grafiku za cenu, za kterou se uz roky dozadu daji koupit 12GB grafiky proste nedava zadny smysl. Za tuhle cenu tam proste melo bejt 12GB VRAM a nikdo by nemel problem, nebo vydat 8GB edici ale dat ji maximalne za 7tis s DPH vic fakt opravdu ne..

Ovsem Nvidia se nikdy nechvala "logicky" ohledne velikosti VRAM, viz treba krasny priklad RTX 3060 12GB vs RTX 3080 10GB a podobný "exesy".. Nvidia proste neumi uz roky davkovat velikost VRAM ku vykonu čipu.. Tohle jim nikdy nešlo.. viz aktualni pripad v podobe RTX 5060Ti 16GB vs RTX 5070 12GB nebo vs 5080 16GB

Podle me by davalo vetsi logiku toto:

RTX 5090 - 32GB

RTX 5080 - 24GB

RTX 5070Ti 20GB

RTX 5070 16GB

RTX 5060 Ti 12GB

RTX 5060 10GB (12GB)

RTX 5050 8GB

Velikost VRAM by nam krasne stoupala tak jak by stoupal vykon čipů a samozrejme ke stoupajici cene grafické karty jako celku...

Jinak "AMD Radeon RX 9060 XT bude představen na Computexu 21. května v 5:00 ráno našeho času." uverejnili dneska na SvetHW.. tak uvidime..

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Veď ako jasné s tým súhlasím ale už mi príde divné keď niekto uvedie dôvod, že to bude robiť problém pri ultra nastaveniach. To bude robiť aj keby mala 12gb vramky keďže to nie je karta na náročný gaming. Niekto kto chce hrať ešte k tomu aj so zapnutým RT tak xx60 rady to zväčša mali len v názve ale reálna použiteľnosť bola vždy orezaná, na takej 2060 to nemalo ani význam zapínať :-D Rozhodne súhlasím, že tá karta mala mať aspoň 12gb za tú cenu, ale aj tak to nie je karta na ultra gaming a treba tak k nej pristupovať a aj rátať s tým, že sa pri novších hrách bude treba uskromniť v nastaveniach nehladiac či tam je 8gb alebo 12gb vramky.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Ronko4fun no kdyz se podivas na testy tak tech 4GB navic dokaze udelat klidne +50-100% FPS navic pri stejne kvalite nastaveni na podobne vykonnem cipu starsi generace.. A to se bavime o ULTRA nastaveni.. Ono Textury ve vysokem rozliseni tolik vykonu čipu neubírají, oni proste zaberou jenom hodne VRAM v grafice a sou narocnejsi na propustnost..

Problem je v tom ze pokud VRAM pretece, zacnou se ty textury nahravat do klasicke RAM pocitace, ktera je bohuzel mnohonasobne pomalejsi a dochazi k drastickému propadu FPS i v pripade kdyz ma čip na grafice stale velkou rezervu ve svém vykonu a rozdhodne mu v ten moment nedochazi dech..

Textury ve hrách sou proste rok od roku narocnejsi na velikost VRAM, tomu nezabranime, to je proste pokrok.. Kdyby tomu tak nebylo, hrajeme dneska vsichni stale na 4GB grafikách jako by se nechumelilo :)

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
20. 5. 2025 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "obecne nikdo asi nehroti to ze dneska stale existuji grafiky s 8GB VRAM..." Naopak ty a tvoji kolegovia na amDDworlde ste hrotili 8 GB vram uz roky dozadu. Vynimkou neboli tupe a nerealisticke reci typu, ze 8GB nebude coskoro stacit na hranie v 1080p. Predpokladam, ze tento narativ vznikol v casoch, ked amd nebolo schopne konkurecne ponuknut nic okrem hrubeho vykonu v rastri za cenu vysokej spotreby. Tak ste sa uchylovali k nezmyselnemu argumentu "viac vram je viac adidas" aj tam, kde to absolutne nedavalo zmysel (doslova to boli ucelove lzi).

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @StratoLZImo uplně se rozjel honzík zase :D :D cití, že výjde amd karta s 8gb, tak je opatrny :D :D

Ronko4fun
Ronko4fun
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Pokiaľ viem to robí problém hlavne pri hrách ktoré sú naprd optimalizované (zväčša porty z konzol)... a v takom prípade ak to robí problém by mal zodpovednosť prebrať vydavateľ a nie zákazník. A áno aj veľa iných hier dokážeš dostať do stavu kedy to bude robiť problém ako keď vypečieš RT na plné alebo hrať na 1440p/4K na vysoké nastavenia ale reálne keď si to niekto kúpi na hry ako dota, CSko, COD, Fortnite, Valorant + očakáva, že pri AAA hrách bude znižovať detaily tak podľa mňa to tak hrozné nebude ako sa snažia všetci popísať. Veď od toho sú v PC nastavenia nie? Že si to každý vie nastaviť tak aby to bolo hrateľné na danej karte. Ak niekto vie, že bude módovať alebo chce hrat vyslovene nové hry náročné na pamäť, RT a podobne tak samozrejme to nie je karta pre neho. Možno aj bude lepšie rovno počkať na prípadnú 5060 super ak bude mať väčšiu vram ale pre kompetitívnych hráčov bude stačiť aj táto karta.

dark globe
dark globe
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos s tou VRAM konfiguraciou to je trocha zložitejšie .
nie je to len take jednoduche , že "hura dame karte viac VRAM" ...
zaleži aku ma karta zbernicu ,
momentalne sa v mainstream kartach využivaju 2gb moduly GDDR7 ,
každy modul komunikuje s jednym 32bit controllerom ...
pri 128bit zbernici je teda možna konfiguracia 4x2gb čipov , alebo "mirror" clamsell konfiguracia kde sa prida dalšich 4x2 modulov na druhu stranu pcb grafickeho čipu a signal sa rozdeli na 2x16bit z každeho controlleru =
vyššie naklady na vyrobu - takuto konfiguraciu ma napr. rtx 4060Ti 16gb , 5060Ti 16gb .

grafika s 192bit zbernicou ako je rtx 5070
može mať teda konfiguraciu 6x2gb a teda 12gb VRAM -
a mohla by mať tiež clamshell konfiguraciu a 24gb VRAM
(ale to by bolo karte ako 5070 nanič)
5070Ti a 5080 využivaju 256bit zbernicu a maju 8x 32bit controllerov a teda 8x2gb konfiguraciu a 16gb VRAM ...

až dorazia do mainstreamu 3gb moduly GDDR7 tak nvidia bude mocť urobiť
18gb verziu 5070 "super" a 24gb verziu 5080 "super" ako aj 5060 "super s 12gb VRAM
(konfiguracie 6x3gb pri 192bit zbernici , 8x3gb pri 256 bit zbernici a 4x3gb pri 128 bit zbernici) - tieto karty sa aj chystaju a už boli rumours (možno buduci rok alebo koncom tohto roka , aj ked 12gb 5060 super možno nikdy nebude)

3gb čipy už nvidia použila u svojej profi grafiky rtx pro 6000 - ktora ma
dokopy 96gb VRAM v clamshell konfiguracii a ta vyšla ešte v marci

takže ak by nvidia bola trocha customer friendly mohla už (pravdepodobne)
vydať 5060Ti aj 5060 - tku v jednotnej 12gb konfiguracii a
nemusela vobec existovať zbytočna 8gb 5060Ti ...

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
20. 5. 2025 11:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @dark globe toto su uplne bazalne fakty, ktore Stratos bud vie a zamerne ignoruje alebo by urcite vzhladom na svoje "postavenie" vediet mal. A to ani nejdeme zachadzat do detailnejsich veci ako je efektivita kompresie, schopnost architektury pracovat s cache + vram atd.

Testy v minulosti jasne ukazali, ze RDNA 3 je menej efektivna a potrebuje viacej VRAM pri podobnych scenaroch ako RTX 4xxx. Toto su ale veci daleko nad jeho mentalne moznosti a zaroven mu nesedia do kramu. Radsej si tu bude do mrtva vypisovat jeho detinske idealne rozlozenie cipov a vram. Podla moznosti tak, aby z toho nvidia vysla ako ta zla.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @dark globe tak s velikosti sbernice se uz ale musi pocitat uz v samotnem navrhu cipu... Vsak AMD taky mohlo na 6700/7000 rady flaknout levnejsi 128bit sbernici a 8GB VRAM.. Oni ale vedeli ze by to na ten vykon bylo proste malo, takze tam hodili 192Bit a 12GB.. To samy u 7800 rady, taky vedeli ze 12 uz uz by bylo malo a 128bit sbernice by byla pomala, takze uz pri pocatecnim navrhu pocitali s tim ze tam musej dat 256bit.

takze tohle je ciste vina vyvojaru u Nvidie ze se snazi tak nesmyslne vsude setrit.. Ty cipy jsou dostatecne velke aby se na ne vesla vetsi sbernice, v tom opravdu problem neni.

Zde je jenom kladena az moc velka snaha usetrit a tim padem navysit celkovy zisk.. "tj levne vyrobit a co nejdraze prodat" ovsem posledni roky to proste uz prehanej s tim "oklešťováním až na dřeň"..

Jinak jak jsem napsal vyse, nemam problem s tim ze karta ma 8GB VRAM, problem je cenotvorba.. Takovato grafika ma proste stat v dnesni dobe minimalne o 2tisice mene.. Rozhodne si nezaslouzi cenovku kolem 9-10tis s DPH...

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
20. 5. 2025 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 ano, citit urcitu zdrzanlivost a obrat, aby nahodou amd kartu otvorene neoznacil za k hovnu a nevhodnu aj na fullHD. 😄 Zatial citam hlavne sny o agresivnej cenovej politike.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
20. 5. 2025 11:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos k čemu by měla 5070 ti 20 giga vram tam stačí úplně na pohodu na vše 16 giga

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Jen hodím čtenáře do kontextu. Toto jsou tvoje komenty:

"Jinak jak jsem napsal vyse, nemam problem s tim ze karta ma 8GB VRAM,"

"8GB edice vubec nemela spatrit svetlo sveta, meli si to schovat na nakej mnohem pomalejsi model. Ta karta je vice mene mrhani kremikem a doslova past na BFU"

"jedina brzda co zde je je onech 8GB, ktery viditelne nestaci uz i v 1080p, na cipu o tomto vykonu proste nema 8GB co delat.. je to vice mene kurvitko, ktery dela obrovsky problemy uz ted a bude to v budoucnu jak pujde s tou grafikou cas jenom horsi a horsi.."

"Jinak problem je ze tech 8GB nestaci ani pro hry v 1080p.. taky tam klesa FPS klidne na 1/2, coz krasne ukazuji testy na Hardware Unboxed .. Na tyhle karte proste nema 8GB co delat.. kdyz uz chteli delat dve edice tak 12GB a 16GB"

dark globe
dark globe
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:30 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ved ja ani nvidiu neobhajujem , len som chcel poukazať na to , že z architektonickeho hladiska to nie je uplne take easy ...
na druhej strane nivdia ma pristup k 3gb GDDR7 čipom a 5060-tka ich v pohode mohla mať a tym padom by mala 12GB VRAM ...
3060-tka mala 12gb vram iba vdaka tomu , že
mala širšiu zbernicu ako 4060 a 5060-tka ...

oni ale radšej teraz predaju XY 8gb čipov 5060/5060Ti , ktore pojdu do prebuild systemov , ktore budu predavať obchody ako alza atd za 1000-1500 eur a BFU si ich budu nevedomky kupovať , potom dojde steam survey 2026 a zistime , že 20% uživateľov ma v pc tieto grafiky , ktore bude chcieť o dva roky vymeniť ...
ak by nam nvidia dala 12gb mainstream karty za 300-350 eur
tak 4-5 rokov nie je potrebny upgrade a to oni prave nechcu ...

a to ešte nespominam osekane pcie linky ,
kde to ľudia budu pri upgrade davať do pcie 4.0 dosiek a
budu obmedzeni na 4.0 x8 bandwidth
tam už 8gb 5060Ti straca tak 5 až 10% svojho vykonu
(v niektorych hrach aj viac ak hra využiva blizko 8gb VRAM limitu -
totiž v hre karta nema čistych 8gb VRAM niečo beru aj zvyšne veci pustene na pc ,
napr. ked som to meral pri mojej 2070s tak to bolo niečo okolo 8/9%
takže niečo okolo 640MB VRAM) ... samozrejme tie procesy sa daju vypnuť , ale
bežny chalan, ktory si kupi prebuild to nebude ani tušiť ...

seltino
seltino
Level 35 Level 35
20. 5. 2025 11:31 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos když má mít podle tebe 5070ti 20VRAM, není pak stejnou metodikou u 9070XT 16VRAM taky málo a mělo by mít taky aspoň tech 20?

já myslím že je úplně jedno jakou kartu Nvidia vydá, jaký bude mít výkon, kolik VRAM a za kolik ji prodá, protože tobě se to nikdy nebude hodit do krámu a vždycky si najdeš něco co je špatně. Ve finále to bude jedna z nejprodávanějších karet na trhu a ani váše nekonečná svatá válka kterou tady společně s DDworldem vedete na tom ve finále nic nezměni, trh rozhodne jako vždy.

5060 je karta na FullHD hraní a tam je 8VRAM úplně na pohodu. To že 8VRAM nestačí při vyšších rozlišeních je jasná věc, ale není to chyba karty, ale člověka který si takovou kartu koupí na jiné hraní než na FullHD kam je tato karta mířena.

V notasu mám 4070 s 8VRAM, v jednom stolním 4060s 8VRAM, na full HD žádný problém, v hlavním desktopu na VR mám 5090tku a tam využiju při těch brutálních rozlišeních i témeř celou 32VRAM, 24VRAM je tam už málo.

Prostě je třeba koupit kartu podle toho jak ji hodlám provozovat.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @seltino 9070XT je ale o 150 dolaru levnejsi, ma stejny vykon takze si tech 16GB snadno obhaji vuci těm hypotetickym 20GB u 5070Ti.. Vsak uz 4070Ti Super mela 16GB VRAM, tj v ramci navyseni vykonu a posunu o jednu generaci vejs, tam klidne dalsich 4GB VRAM dat mohli.. Vsak AMD zvladalo dodat 20GB VRAM u grafiky pod 20tis u predchozi generace tj financne by to Nvidii rozhodne nezrujnovalo..

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Je prostě prolhaný až to hezké není, navíc několikrát ze lži usvědčený, ale očividně ho to vůbec nesere a lže dál 😉

seltino
seltino
Level 35 Level 35
20. 5. 2025 11:55 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos ano zvládalo dodat 20, levnější pomalejší DDR6tky a ty cpali i na nejdražší modely od AMD, neměli nikdy ani DDR6x natož DDR7. Jak moc je přínosných 20VRAM u karet těchto výkonu ukázalo AMD, když samo šlo z 24VRAM a 20VRAM na současných 16VRAM DDR6 u nejnovější nejmodernější generace karet AMD. Jeden výrobce by měl podle tebe v rámci posunu přidat 4VRAM, druhý nemusí. Pořád stejný kolovrátek. Nesmíš se pořád dívat jen na to VRAM co tady vyřváváte už léta ale na kompletní balíček, který za ty peníze dostaneš.

Zvláštní nikdy jsem od tebe nebo DDkoutku neslyšel kritiku na to že rx 6950XT měla jen 16VRAM zatímco rtx 3090 měla 24VRAM, v téhle době Vám to nevadilo.

A rozdíl mezi nejlevnější 9070xt a 5070ti na Alze je šílených 1500Kč, to je fakt hrozný rozdíl u karty za 20K.

Tom2308
Tom2308
Level 41 Level 41
Grafická karta: NVIDIA
20. 5. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos 9070XT je ale o 150 dolaru levnejsi, ma stejny vykon takze si tech 16GB snadno obhaji vuci těm hypotetickym 20GB u 5070Ti

Ty jsi retardovaný? Kcemu té kartě bude 20 giga uvědom se

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @seltino jak ukazaly testy nejaky meritelny vliv vykonu GDDR7 vuci GDDR6X u RTX 4000 vs RTX 5000 se vubec neprokazal.. Narust vykonu sel ciste na vrub jenom tim ze n avysili jednotky, frkevenci a tim padem ovsem narostla i spotreba. Narust propustnosti tem kartam nic zasadniho neprinesl.. AMD kdybys to vedel tu propusnost pomalejsich pameti resi skrze Infinity Cache a funguje jim to naprosto spickove, proto nemusej pouzivat drahy pameti a karty jsou vyrobne levnejsi.. Vsak si vem jak "papirove" ztraci 9070XT v nativni propustnosti vuci RTX 5070Ti a nikde se to neprojevilo..

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 12:10 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos No vida. Už sis odpověděl. "Karty jsou výrobně levnější". A jak tvrdíte se Stachem, tak čipy od AMD jsou také výrazně levnější na výrobu, než čipy NV. Tak už aspoň viš , proč je AMD levnější...

Jinak... kdo určuje, kolik je správná cena za 8GB kartu. Ty? Stach?

Oba jste svorně křičeli, že 8GB karta nesmí dnes už existovat. Jakmile AMD oznámilo, že 9060XT bude mít taky variantu s 8GB, najednou rychlá otočka a najednou do toho začínáte motat cenu. To je mi ale náhodička...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 12:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe Co je na tom co napsal špatně?! Já teda nevidím nic s čím by se nedalo souhlasit.

dark globe
dark globe
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 12:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe ja by som povedal , že je uplne jedno či ma karta logo AMD alebo NVIDIA
proste nove grafiky s 8gb VRAM za viac ako 250 eur by dnes už nemali existovať a
nemali by byť označovane ako xx60 class grafiky
(to je "uražka" pre gtx 560Ti , 660Ti , gtx 1060 6gb a rtx 2060) ...

8gb AMD 9060xt 128bit pcie 5.0 x8 bude uplne rovnaka s**čka
ako gtx 5060/5060Ti 8gb ak bude stať 300 a viac euro ...

samozrejme ked nevedomi zakaznici pojdu sami proti sebe a budu tieto "class xx50"
grafiky kupovať za 330-400 eur tak politika nvidie ani amd sa nezmeni ...

ja dnes radim:
ak ma niekto maly budget a je obmedzeny na 8gb kartu a je zmiereny s tym ,
že mu nepojde všetko na max. tak nech sa popozera po bazarovych grafikach -
karty ako rtx 2070 super dnes dostať za 170-190 eur a ma to rasterizačny vykon
prakticky ako rtx 4060-tka .
2080ti s 11gb VRAM sa da kupiť za 250 eur a vykon ma ako rtx 4060Ti/5060 ...
10gb rtx 3080 je vykonnejšia ako 5060Ti a da sa kupiť za 350 eur ...
12gb radeon 7700xt s vykonom 5060Ti sa da kupiť za 300 eur ...

ako minimum , ktore by som kupil z novych kariet je 16gb edicia 5060Ti a
aj to by som vahal či neisť do bazarovej rtx 4070-tky alebo nepriplatiť za novu 5070-tku
alebo radeon 9070 ...

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
20. 5. 2025 12:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @LojzaOdVedle Neodpovídám přímo na vás, ale chci vnést trochu svého názoru do zdejší debaty.

Asi všichni ví, že velikost paměti závisí na šířce sběrnice. A vtip je v tom, že sběrnice má nějakou fyzickou velikost a GPU má také fyzickou velikost. Tedy není možné připojit např. 256 bit sběrnici k malému čipu. Takže 5060 má 128 bit sběrnici. Tedy může mít 4 GB (1 GB moduly), 8 GB (2 Gb moduly) nebo 12 GB (3 GB moduly) VRAM. Nicméně je to budgetová karta, proto je důležitá i otázka ceny. Pokud karta používá GDDR 7, pak 3 GB moduly asi budou markantně dražší než 2 GB moduly. Řešením by bylo použít starší moduly. Ale tam je zase otázka, zda se 3 GB moduly vyrábí, a taktéž by trpěla paměťová propustnost. To by se zase dalo ošéfovat cache pamětí, např. 9070 má L3 cache o velikosti 64 MB, zatímco 5060 jen polovinu. Ale cache zvětšuje plochu čipu, čímž klesá výtěžnost z waferu a zase to navyšuje cenu čipu.

Tak to jsou takové drobné potíže, které musí HW inženýr řešit. Ale je mi jasné, že určitě zde někdo vymyslí instantní řešení.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @LojzaOdVedle Já teda vidím, s čím by se dalo nesouhlasit. A to s tím, že když má NV 8GB kartu, tak je to nesmysl a nesmí to existovat. A když má AMD 8GB kartu, tak se najednou mluví o ceně a ne o existenci. Je jasné, že AMD bude levnější. To je vždycky, protože musí.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @dark globe Tahat do nových produktů bazarové věci je blbost. Vždycky musí být věc nová, než je bazarová.
Co se týče těch 8GB vs cena... To je podle mě taky blbost. Protože kdo jako bude určovat, jestli 300USD je moc? Není moc náhodou už 250? nebo 200? Kdo to jako určuje? Neurčuje to náhodou trh?
Mě příjde, že jste povětšinou zahledění sami do sebe. Vidíte jen to, jak byste to udělali vy sami. Zkuste si představit, že jsou lidi, kteří dělají věci jinak...

dark globe
dark globe
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 13:41 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @casperdeluxe človek nemusi byť zrovna genius aby videl trend nvidie a jej manipulacie trhu , ktora umelo navyšovala ceny a posuvala hranice mainstreamu od xx60 ku xx70 -
badatelne to bolo už od 3xxx generacie a vyvrcholilo to teraz .
skratka typicke anti-consumer chovanie ak ma niekto na trhu monopol - nič nove ...
nuž a AMD namiesto toho aby využilo situaciu na ziskanie vačšiho market sharu sa
rozhodlo (minimalne v tejto generacii)
hrať tuto hru spolu s nvidiou, čo im teda určite nepomaha .

karty ako boli kedysi gtx 1050Ti (bola o 20% vykonnejšia ako predošla gtx 960) ,
alebo 1660 super , 1660Ti (obe vykonnejšie ako predošla gtx 980)
ktore nestali veľa a mali dobry pomer cena/vykon a pritom prevyšovali vyššie modely predošlej generacie sa už dnes skratka nevyrabaju , boli umyselne vypustene -
pred 5 rokmi by sa dnešna 5060-tka predavala ako 5050Ti alebo 5050 super ...

ťahať sem bazarove veci nie je vobec "blbosť" blbe je skôr
nevidieť čo sa deje s gpu marketom poslednych 5 rokov ...
bazarove veci totiž v dnešnej dobe a pri cenach a vykone novych kariet predstavuju
veľmi dobre riešenie ako ziskať rovnaky vykon (alebo vyšši) , rovnaku alebo vačšiu VRAM a zaplatiť v konečnom dosledku menej penazi ...
ak je novy produkt zly a mam obmedzeny rozpočet
tak si kupim "jazdenku" čo je myslim si uplne logicke riešenie ...
a že všetko raz muselo byť nove? ved ano - taka rtx 2060 stala nova 350 eur a
dorovnala predošlu gtx 1080 , dnes stoji 5060Ti 450 eur a
nevie prekonať ani rtx 4070-tku a od 4080 je pozadu strašidelnych 60-70%
takže fakt hlupy argument ...

taktiež cena určite nie je "blbosť" , 8gb grafiky su predražene tu nema kto čo určovať proste to tak je a ked sa na tom zhodne prakticky každy kto sleduje trh tak to asi tak bude ...
nie tak davno bolo zvykom , že
predošla class xx60 karta za 300-350 eur dorovnavala xx80 kartu minulej generacie ,
alebo minimalne prekonala minulogeneračnu class xx70 kartu ...
dnes 450 eurova 5060Ti nevie poraziť ani 2 generacie staru rtx 3080-tku .

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Většinou se tu shodneme na tom, že nikdo na tom 4K provozovat nebude. Ten kdo má na kvalitní herní 4K monitor si pořídí silnější železo, protože na to bude mít nejspíš i větší rozpočet. Podle grafů výkonu bych ale stejně v roli zájemce volil vyšší loňskou řadu 4070/4070S. Jak psal Honza v článku, 12GB by ji slušelo mnohem více. Na staré kartě jsem už narážel na limity oněch 12GB a kartu to brzdilo. Ne vždy, ale pár her s horší optimalizací, mi už limity ukázaly. S přechodem na 16GB mám na nějakou dobu klid.

Pro někoho, kdo má z Epicu plnou knihovnu starších her zadarmo bude určitě dobrou volbou.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 08:52 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @urbis83 Ano, shodneme se, že na 4K to pravděpodobně nikdo provozovat nebude. Vyvaroval bych se tvrzení, že když má někdo na 4k monitor, má i na...... Toto je prostý nesmysl, který hýká jistý ddemagog.
Co tak vidím lidi kolem sebe, kteří jsou příležitostní hráči a občas si zahrajou nějakou odreagovačku, tak pro ně by to byl naprostý boost. Mimo jiné teď dva z nich dohráli KCD2. Jeden na GTX1080 a druhej na GTX1650.
Je potřeba si uvědomit, že jsou lidi, kteří nejsou nároční. nepotřebují hrát vše na max. Jsou spokojení s tím, že si zahrají tu hru jako takovou. Osobně mám RTX3070 a taky neplánuji žádný upgrade. Ta grafika mi prostě stačí, VRAM mě nikde neomezuje a hry co hraju mi jedou v pohodě. A to mám monitor 3440x1440.

Edit: jak jsem psal včera... 15-20% výkonu nahoru

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe Netvrdím to, jen se domnívám. Jestli to vyznělo jinak, pak to beru zpět. Hráči si většinou párují k sobě odpovídající HW. Proto si myslím, to co jsem napsal. Můžeš mít 4K panel za 5 tisic ale i za 150 tisíc. Ale k tomu si ty lidi koupí odpovídající HW. Doufám, že si už rozumíme. Ani já jsem nebyl náročný. Vlastně můj první lepší stroj na hraní byl 17" notebook Omen s GTX 1060 6GB. Na to jsem odehrál několikrát Cyberpunk a strávil stovky hodin v Battlefieldu.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @urbis83 Jasný, chápu. Jen jsem možná na to tvrzení už moc alergickej. Dle mého si lidi kupují to, co chcou/potřebují. Tím chci říct, ze někdo může mít kvalitní drahej 4k monitor, protože.... nevím, treba dělá fotky. Ale hru si zahraje na relax nějaký csko nebo něco.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 12:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperdeluxe @casperdeluxe Já zase chápu tvojí averzi ke škatulkování. To taky úplně nemusím. Mně to ale více štve ve světě mobilů. Android vs. Apple. Hlavně že jsme si porozuměli. 👍

RHW
RHW
Level 30 Level 30
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 07:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

1. na 4k?

2. 8GB vram staci na fullhd vacsinu hier

3. nie kazdy potrebuje vga na hry ale mnohi potrebuju napr. na CUDA vypocty, a to nemyslim na dolovanie kryptomien.

peno11
peno11
Level 20 Level 20
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 16:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@RHW @RHW No, ale i tam se hodí víc paměti. Právě kvůli tomu teď zvažuji 5060 Ti 16 GB, protože teď už při práci narážím na strop 8 GB VRAM svojí 3060 Ti (možná jsem měl tenkrát vzít spíš 3060 12 GB, třeba by to bylo dnes lepší). Ve hrách, které hraju, jsem naopak zatím na limit nenarazil, ale to jen proto, že stále hraju na FHD. Až ve hrách přejdu na vyšší rozlišení, jsem si jistý, že mi bude VRAM chybět i tam.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 06:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A mezitím v garáži už majiteli řádně jeblo v kebuli a sesmolil další hate na Nvidii... ale tohle by si měl nechat vytetovat na tu svoji tlustou palici:

DDWorld.cz byl a je vždy objektivní vůči NV i konkurenci a vždy na vaší straně

😂😂😂

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Já se fakt omlouvám za OT, ale tohle si prostě musíte přečíst, zatněte zuby a vzhůru do toho 😂

"Ale vážně, mám zřídit speciální email pro všechny, kteří se mě chtějí omluvit? Za ty roky, kdy mě uráželi (často sprostě), osočovali ze zaujatosti, pomlouvaly atd., když jsem psal o tom, jak se NV chová a co dělá a že produkty nejsou takové, jak mnohé placené články fandů zelených jinde tvrdí. Nyní tak už snad všichni vidí, kdo skutečně objektivní vždy byl a kdo nikoliv. Bohužel to neřeší ten fakt, že chování NV je naprosto nepřijatelné a produkty této firmy je tak dnes pro slušného člověka obtížné, ne-li nemožné používat …"

A k tomu další perla z diskuze:

"Výborný článek a naprostý souhlas, dnes si žádný slušný člověk nemůže NVIDII a podobně i APPLE koupit. Mohou to udělat pouze lidé bez jakýchkoliv morálních zásad, kteří jsou schopni v životě čehokoliv, vlastně takoví IT dezoláti.
A každý kdo proti nim bojuje zaslouží obdiv.
Jen dál a hustěji, články zde mě vždy moc potěsí a zahřejí u srdce"

Jako připadá Vám tohle normální ?? Jestli tohle není na léčení tak já už nevím 😂

BonfireCZ
BonfireCZ
Level 20 Level 20
20. 5. 2025 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid ten člověk je nemocnej, proč to pořád ještě někoho překvapuje... Kdokoli projde ddworld tak mu to musí být hned jasný.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @BonfireCZ Jo tak to se ví už dávno, akorát mě jen překvapilo kolik lidí je podobně smýšlejících jako on 😶

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @mibfox A místní retard už se probral a rozdal mínusy 😂

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
20. 5. 2025 10:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Za mna uplne v pohode "OT". Osobne na debilne dementnu zumpu nechodim a ked niekto obcas vypichne perly, tak to je pre mna pobavenie :D

Clovek by si myslel, ze to co pise, nemoze mysliet vazne a robi to vedome a ucelovo. Z tohto co si poslal je ale celkom jasne, ze tu naozaj pojde o nejaku nemoc vo vrchnych periferiach tela :D Ten clovek si vazne mysli, ze objektivita vyzera tak, ze napise 100 hate clankov aj o najmensom preslape nvidie. A preslapy amd bud uplne ignoruje alebo dokonca napise nejaku vyfabulovanu sracku plnu lzi, kde za chyby amd moze nejakym zazrakom nvidia.

Oni sa vazne tak pragmaticku vec, ako vyber gpu, snazia "spolitizovat" a zvrhnut na nejaky svatonazorovy boj proti nenavidenej znacke. Takze clovek, ktory tu ich "politiku" neriesi a na zaklade jasne svojich sformulovanych kriterii si vyberie gpu s cipom nvidie, je vlastne bezcharakterny sociopat. Ak by mal moralne hodnoty, to gpu by malo byt pre neho nemozne pouzivat. Zaujimalo by ma, ci ide o nemoznost technicku alebo mu ma byt z neho samotneho nevolno... Kazdopadne velmi zaujimavy narativ.

Oni to vazne beru ako nejaky svatonazorovy boj, namiesto racionalneho vyberu pre nich co najhodnejsieho produktu. Vlastne klucovym vyberovym kriteriom je "nie je to nvidia". :D Vazne to vyzera na masovejsiu mentalnu poruchu. A nie, normalne to vazne nie je.

Mate07
Mate07
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @StratoLZImo Směšná je i jeho představa, že on je ten kdo určuje objektivitu svých článků a to několika důraznými prohlášeními, že je objektivní. Už forma jeho článků je plná subjektivních názorů a urážek těch co mají jiný názor než on. Už jen toto ho zcela vylučuje z jakéhokoliv objektivního posouzení věci. A to nemluvím o jeho příspěvcích v diskuzi pod článkama a cenzurování názorů (banování uživatelů) co jdou proti němu... Ano je nemocný,

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
20. 5. 2025 11:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Mate07 Ano, svoju argumentaciu stavia casto na dojmoch a jeho mylnych predstavach, co je spravne. Na podporu nevaha pouzit primitivne argumentacne fauly, manipulaciu alebo rovno zjavne lzi.

Jeho klasicke steky o objektivite v suvislostiach a ako jeho objektivitu nemozes hodnotit svojimi subjektivinymi pohladmi, sa stali u nas v praci evergreenmi. Kolega sa roky dozadu pokusil bez vecne, bez emocii a cisto fakticky oponovat tym jeho dristom. Vydrzal par hodin a dostal permu za hate a lzi 😂

Aj vecnu diskusiu k jeho vyplodom musi potlacit a opoziciu zlikvidovat, pretoze argumentacne neustoji ani zakladny test nazorovej konzistentnosti. To iste robi nas superaktivny sasek Belka na svojom FB koutku.

Tychto klaunov nie je problem nachytat s minimom usilia, pretoze ich lzive narativy postradaju zakladnu vnutornu sudrznost a menia "nazory" podla aktualneho ciela ich propagandy. Ked im poukazes na rozpory v ich vlastnych vyplodoch, tak ta bud ignoruju, zasypu tonou nesuvisiacich exkrementov, alebo rovno "umlcia". 😄

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @StratoLZImo Je to přesně tak jak píšete, bude prostě psychicky nemocný 😉 A ten místní jouda musí být jeho syn, to jinak není možné 😂

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 12:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Jo tak to se ví už dávno, akorát mě jen překvapilo kolik lidí je podobně smýšlejících jako on 😶

Většinu ostatních vybanoval.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
20. 5. 2025 12:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Oggy71 Mně na panu objektivním kromě toho, co se píše výše, vadí ještě to, že neumí psát. A to jak gramaticky, tak stylisticky. Běžně mu dělá potíže shoda podmětu s přísudkem (učivo základní školy). Navíc to po sobě ani nečte, neustále v textu nechává překlepy. Ty jeho pamflety jsou velice těžkopádné, vůbec se to nedá číst, když neustále omílá dvě věci dokola. Kromě toho pan objektivní neumí ani mluvit, slyšel jsem ho na jeho prvním youtube videu a odporně ráčkuje. Je s podivem, jak se takový exot a zoufalec může živit psaním a mluvením.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 13:01 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid pěkná perla, která krásně ozdobí zdejší diskuzi. Už alespoň vím, proč mě tam nechce prohlížeč Safari pustit. Totiž pokaždé, když jsem zkusil zadat jejich adresu, mě to napsalo, že mi Safari zablokoval přístup protože se nelze připojit k serveru. Apple mi takto zřejmě chrání zdravý rozum. 😂

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 14:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Slusnak123 Máte pravdu, i když zrovna do ráčkování se úplně navážet nechci. Sám nejsem mistr mluveného projevu. Jinak ve všem souhlasím. Ono já ty jeho stránky beru jako takový jeho osobní blog a ne seriózní web. Pak se dá něco přehlédnout a tolerovat. Včetně jeho emocionálních výlevů. Chodím tam bavit se nad lidskou hloupostí, i když někdy je to spíš k pláči.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 16:49 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Slusnak123 Je potřeba si uvědomit, že nejsme v lavici při hodině jazyka českého. No a popravdě, čtu tady někdy mnohem horší výlevy a i po sobě, když si zpětně něco přečtu tak opravuji skoro pokaždé. Holt není každý dokonalý, ale podle mě jde spíše o obsah než projev v tomto případě.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 10:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @LojzaOdVedle A ten obsah Ti teda od něj přijde nějak hodnotný ? Ale no tak 🙄

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @Slusnak123 Ono dneska na netu a YT vystupuje kde jaký debil, a čím většího kreténa ze sebe uděláš, tím máš větší sledovanost... čím taky jiným by jsi chtěl dnešní "náročnou" společnost zaujmout ? 😉

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 5. 2025 14:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @LojzaOdVedle Tak tu češtinu jsme se učili, abychom psali podle nějakých pravidel, tj. pokud něco napíšeme, aby to někdo jiný byl schopen po nás přečíst. A tuplem to platí pro někoho, kdo se psaním živí nebo alespoň veřejně prezentuje.

Slusnak123
Slusnak123
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
21. 5. 2025 20:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@casperrapid @casperrapid Svízelné je ovšem to, že ty děti, které na to koukají, si myslí, že je to norma.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 06:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pánové (a dámy samozřejmě taky) tak tady bude brzy veselo 😂

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 06:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak 4k by mě nenapadlo pouštět ani na 5070, natož na 5060, to snad dá rozum, tohle je karta na nenáročné hry ve Fhd max a tam 8gb stačí snad v pohodě. Nikdo na takové kartě neočekává hraní náročných titulů na ultra / 100+ fps snad.

casperrapid
casperrapid
Level 35 Level 35
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 06:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Však právě, přijde to jen mě jen jako těžce účelový článek pro jednoho mastodonta který se nad tím bude ukájet ? 😀 Ta diskuze tady zase pokvete 😀

jan hauber
jan hauber
Level 6 Level 6
20. 5. 2025 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Na FHD ti pomalu stačí i RX580 :D. Nebo rx 6600 a když chceš výkon tak 3060ti.

Víc na FHD bez RT nepotřebuješ. I b570 dá cca 90FPS průměrně. Když si koupíš kartu za 9k, chtěl bys aspoň FHD s RT, kort když je tak protěžovaný, anebo QHD bez RT.

Ani na jedno těch 8GB VRAM neni zrovna vhodných. Fakt je to dobrý na nějaký FHD e-sport, ale to je skoro každá grafika z posedních 4 let.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 08:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @jan hauber Zase brzdi trochu a prober se do reality.

iperitas
iperitas
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @jan hauber Nedavno som si kupil Oblivion remaster a na QHD s plnymi detailami to bezi na +/- 60fps s 3080. S RX580 by si si na FHD mohol spustit tak stary Oblivion z r.2006 a nie novu hru. Ja chapem ze niektorych hracov bavia aj 10+ rokov stare hry a ten cas leti tak rychlo, ze sa zda ze tie hry vysli nedavno, ale na skutocne nove hry uz tieto stare low end GPU fakt nestacia.

dark globe
dark globe
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @casperdeluxe
ja nepovažujem 50-60 FPS na low/med detailoch (vyzera to hnusne)
na 120/144Hz 1080p monitore za zrovna "hrateľne" -
takpovediac "it beats the point" to vobec hrať -
kedže remaster chceš u starej hry vyskušať najma koli krajšej vynovenej grafike
(nehovoriac o tom , že to niekde klesa aj na 30-35 FPS a o 1% lows radšej ani nepišem) .
okrem toho chalan to testuje s druhym najlepšim hernym procakom na trhu ,
skus to zapnuť na rx 580 a nejakom ryzene 2600 a
dostaneš ešte o trocha horšie vysledky ...
(nikto nema doma tak slabu grafiku ako 580 sparovanu s X3D procakom za 300-400 eur)

tento oblivion remaster po tom čo som si pozrel benchmarky by som nechcel hrať ani na svojej rtx 2070 super (radeon 580 8gb som vlastnil niekedy v rokoch 2018-2019 a zbavil som sa ho v dobe ked mi nestihal poskytnuť dobry herny zažitok v AC odyssey a v RDR 2 a v podstate ani v cs:go na novšich graficky naročnejšich mapach -
po vymene za gtx 1080 som mal zas nejake 2-3 roky pokoj.

použivať rx 580 na čokolvek novšie a naročnejšie v 2025 je čisty masochizmus
samozrejme ak ma niekto plnu steam library hier z rokov 2015-2018 a
ide si retro gaming tak sa zabavi - a niektore tie hry vyzeraju stale paradne)

ja už momentalne nove hry nehravam (nedostatok času) s vynimkou CS2 ,
inak by som sa davno zbavil už aj svojej terajšej rtx 2070s .

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @dark globe A to je právě ono. Ty bys to nehrál. Jenže víš kolika lidem toto stačí? Místo toho, aby kupovali nové pc, tak se spokojí s tím co mají. Teď jsem si vzpoměl na kámoša co má i5 9600k a k ní RX580. No prachy se mu dávat nechtějí, protože si na tom občas pustí dotu, občas CS2 a teď hraje KCD2 (no... spíš to zatím asi 2x pustil na 3 hodinky). A nechce se mu prostě dávat 40k za novej stroj, protože na to jeho "hraní" mu to prostě stačí. Respektive rád by si koupil novej PC, peníze na to má. Ale má prostě jiný priority. Zatím mu tak nějak jede to co chce a proto to nějak extra neřeší.

dark globe
dark globe
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 10:17 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @casperdeluxe
ano, ja skladam kompy 15 rokov a aj ja poznam takych ľudi
ľudia si neuvedomuju častokrat ako zle to vyzera a ako to laguje kym neskusia alebo neuvidia niečo lepšie - nikto kto si raz vyskuša hranie na 80-100 fps a 144Hz monitore na high detailoch sa v živote nevrati naspať ku 50-60fps a low/mid detailom ...

inak na vykonny novy system nepotrebuješ 40K
zmestiš sa do 24K - trvalo mi 5 minut kym som nahadzal do košika
zostavu s 7500f tray + AK400 chladič + 2x16gb 6K cl 30 ddr5 ram + b650 dosku + 850w gold zdroj s 10r zarukou a grafiku ako jedinu sučiastku poriešiť cez bazar -
napriklad 12gb 7700xt za 7,5 tisic ,
alebo rtx 3080 10gb za 8,5 tisic a vykonovo si hneď svetelne roky dopredu
od rx 580 a maš vykon ako s rtx 5060Ti ...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @dark globe A to je právě ono. Typů lidí je mrak. Moje žena se dívala kdysi na nějakej staženej díl Ulice. No bylo to tak 720p a mělo to tak 15fps. Říkám jí "jak se na to můžeš dívat?". A ona dokud jsi jí neřekl, že se to seká a je to hnusný, tak jí to ani nepřišlo. Pak se na to zaměřila a najednou jí to vadilo. A pro mě to byla naprosto nekoukatelná rozmazaná zasekanaá sra.ka.
Už jsem to tu psal několikrát. Každý na to koukáme ze svého pohledu. Ale nikdo se na to nepodívá očima druhé strany. To, co pro nás může být "důležité", tak pro druhého je zbytečné. Jsou lidi, kteří ti řekli, že DLSS 1 je hnus. A jsou lidi, kterým to vůbec nepříjde. Jako vidí třeba že to je trochu horší, ale nic hroznýho. A pak lítají věty typu "zajdi si k očnímu" apod.
Je potřeba si uvědomit, že každý má naprosto jiné preference, jiné požadavky, jinou míru standardu... A to nejen u PC, ale obecně u všeho.

dark globe
dark globe
Level 1 Level 1
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 13:59 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @casperdeluxe takymto ľudom sa ale treba pokusiť otvoriť oči a ukazať im niečo lepšie .
ano vačšinou nepočuvaju a mavnu rukou , alebo maju ine priority ...
ale ak tym pomožem aspoň 1 z 10 aby prešiel na novšie a lepšie technologie
za nie až tak velky priplatok tak to stalo za to ...
mal som veľa kamošov , ktori mali stare zostavy a ked vyskušali viac FPS a monitor s vyššim refresh rate tak nechapali ako mohli tak dlho ostať zaseknuti
na 50FPS a 60/75Hz monitoroch ...
opakujem ešte som nevidel gamera , ktory by raz skusil 144/240Hz a
poriadnu grafiku ktora potiahne 80-100FPS a potom by sa vratil k svojmu staremu setupu ...

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @dark globe Pochop, že někomu je uplně jedno, jestli jsou tam takové nebo takové technologie. Že si má koupit lepší monitor, lepší grafiku atd. Ten člověk to neocení. Pro něj to nic neznamená.
Každý rozumíme něčemu více, nečemu méně a něčemu vůbec. V něčem jsme zkušenější a v něčem jiném jsme zase jen prostí uživatelé typu "funguje to, tak na co nový"...

jan hauber
jan hauber
Level 6 Level 6
24. 5. 2025 15:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @iperitas

Ta rx580 byla jen takový příklad. Nicméně i ten oblivion remastered běží na 6600xt na FHD low/med na 60FPS.

A taky je to AA hra. Vychází plno jiných kterým na FHD stačí i ta rx580

jan hauber
jan hauber
Level 6 Level 6
24. 5. 2025 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@jan hauber @dark globe

Používat to na nové AA/AAA hry možná ano. Ale s třeba 3060ti i tyhle hry rozjedeš úplně v pohodě na FHD.

A že 60/low-mid vypadá hrozně je jen tvuj názor. Ne pravda. Každá hra to má jinak, některé na low vypadají jak sliz, jinde to neni moc rozdíl.

Prostě si stojím za tím, že na FHD neni třeba kupovat novou kartu, pokud už mám něco na úrovni 6600xt. Kdo má 3060ti tak fakt dlouho nebude mít důvod. A kdo má třeba 1060, tak proč by kupoval 5060ti když si může tu kartu na fhd koupit z bazaru za polovic.

Navíc i s tou 1060 6GB lze rozjet nějaké indie hry na FHD v pohodě

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 07:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 100% pravda. Navíc na FullHD bych se nebál ani náročnějších titulů. Odnesou to detaily, ale radost ze hry to nezkazí. 👍👍👍

stratossim0
stratossim0
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 na 4k hram na 4070 uplne vsetko bez problemov. to ze obcas musim znizit detaily ma vobec netankuje. viac ako precackane efekty si cenim ostry obraz, a ten na 4k s dlss na quality je lepsi ako qhd nativ. syn ma 3070 ti a 2 monitory, wide-fhd a qhd a i s 8 gb mu vsetko ide uplne v pohode. znizi detaily a slape a co ma dlss tiez pouziva quality na qhd.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 11:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso 4070 jsem měl a to je karta na to Fhd, QHD max a už tam musíš dělat kompromisy v kvalitě obrazu a plynulosti. Pokud teda nehraješ nějaké méně náročné hry.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 12:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso mam RTX5070 12 GB a také některé hry hraju na 4K TV a pohoda. Detaily neřeším.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 37 Level 37
20. 5. 2025 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso Si zapni DLSS TM a nemusíš ani snižovat detaily.. Na co to tam máš? 🤨

stratossim0
stratossim0
Level 29 Level 29
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 5. 2025 10:50 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @Frankhorigan ved dlls i tm mam zapnute. inak by my 4k 144fps nedali. ale detaily treba podla hry znizovat i tak.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 37 Level 37
28. 5. 2025 08:21 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso Tak to pak nehráš ve 4k 😉 a to je to, co už tady mluvím měsíce, díky DLSS s 50% mluví jeden baraba o voze a druhý o koze...

Říct dnes "hraju ve 4k na 144fps" nic neznamená, protože to může být nativ a reálné fps, a nebo taky DLSS balanced a 2x FG.. I s takovým jsem se už setkal.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
20. 5. 2025 06:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Stačí.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 05:36 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

8GB vram už je dnes zřejmě opravdu málo a šetřit na tomto místě se nevyplatí.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 07:40 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @LojzaOdVedle je fakt ze grafika za 9-10tis s DPH by mohla mit aspon 12GB VRAM.. Vsak v podobne, i mnohem nizsi cene se 12GB grafiky prodavaji uz roky nazpet viz RTX 3060 12GB, nebo RX 6700XT 12GB apod.. Takova 7700XT 12GB uz se dneska taky prodava od 10tis.. To uz bych radeji priplatil, nebo pockal za kolik bude prodávaná RX 9060XT 16GB, pokud u ni AMD nasadi nejakou opravdu agresivni cenu..

StratoLZImo
StratoLZImo
Level 40 Level 40
20. 5. 2025 09:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ak budeme vychadzat zo skusenosti z poslednych rokov, ziadna agresivna cena sa konat nebude.

zilien
zilien
Level 2 Level 2
19. 5. 2025 23:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji za test ihned po releasu. Škoda, že v testu nejsou karty 3060ti, 3070, 3080, 6700 XT. Dle Techpowerup to vypadá, že v běžné rasterizaci tuto kartu 3070 překoná hravě o 10% a dá se pořídit pod 6 tis. 6700 XT dokonce za 5. 3080 se dá pořídit levněji než nová 5060, má sice vyšší spotřebu, ale výkon je o 50% vyšší.

Jan Pánek
Jan Pánek
PCTuning PCTuning
19. 5. 2025 23:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@zilien @zilien Zdravím, máte pravdu. Bohužel starší karty nemám vůbec k dispozici pro test, česká zastoupení je neměla k zapůjčení a nedají se už koupit. Uvažoval jsem o koupi RTX 3060 12 GB z druhé ruky, ale z časových důvodů se to nepodařilo. Uvidím, jestli vymyslím aspoň nějaké porovnání 8 GB vs. 16 GB u RTX 5060 Ti (a možná u RX 9060 XT, pokud budou existovat obě varianty), tam by taky nějaká starší RTX také dávala smysl. Ale ty 8GB verze nikdo nechce půjčovat, už jsem se ptal a zatím bez výsledku.
V další recenzi RTX 5060 chci udělat aspoň základní přehled, kdy se vyplatí upgradovat ze starších modelů, protože z RTX 40 určitě ne, z RTX 30 spíše ne a starší RTX 20 a GTX 10 už asi ano, ale zase ty grafiky byly levnější a neměly o tolik méně VRAM. Podle mě se trh rozhoupe, až (jestli) Nvidia udělá refresh s více VRAM, to je totiž hlavním argumentem k upgradu, když mezigenerační vylepšení není zásadní. Kdo necítil potřebu upgradovat s RTX 40, nemá ji ani teď, protože se to nikam moc neposunulo.

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 06:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek @Jan Pánek Mohu půjčit Palit Jetstream 3070.

n3v3r3k
n3v3r3k
Level 38 Level 38
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 5. 2025 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek @Jan Pánek asi bych mohl půjčit rx 6600xt 8gb.

zilien
zilien
Level 2 Level 2
20. 5. 2025 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek @Jan Pánek Mohu zapůjčit modely RTX 3060 12 GB, 3060ti, 3070, 3070ti, 3080, 3090. Z řady RX 6700 XT, 6800, 6800 XT, 6900 XT. Klidně mi napište.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Linux
20. 5. 2025 08:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek @n3v3r3k To by mohlo být zajíme srovnání 5060 vs 6600xt. I, když je v grafech uvedena rtx 4060 a ta pokud si z minulosti vzpomínám měla o něco vyšší výkon než 6600Xt, to spíš srovnaní s 6700Xt.

Frankhorigan
Frankhorigan
Level 37 Level 37
20. 5. 2025 11:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Pánek @LojzaOdVedle Srovnání 6600XT vs úplně cokoli najdeš side-by-side na youtube..

6600XT je +/- ekvivalent k 3060 - dokud jí nedojde VRAM.

4060 je trochu rychlejší - dokud jí nedojde VRAM.

Reklama
Reklama