profile-image

Cubisan

93 bodů
Zbývá 7 bodů do dalšího levelu
0 100
17. 3. 2026 08:34 Získání pozitivního hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho hodnocení komentářů hodnotitelem
17. 3. 2026 06:59 Komentář
4 b
17. 3. 2026 06:41 Denní návštěva
4 b
16. 3. 2026 10:16 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
16. 3. 2026 10:06 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
16. 3. 2026 09:39 Komentář
4 b
16. 3. 2026 09:04 Přečtení článku
2 b
16. 3. 2026 09:04 Denní návštěva
4 b
13. 3. 2026 10:45 Získání pozitivního hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho hodnocení komentářů hodnotitelem
12. 3. 2026 19:40 Komentář
4 b
12. 3. 2026 16:19 Hodnocení komentáře
2 b
12. 3. 2026 16:18 Komentář
4 b
12. 3. 2026 16:05 Přečtení článku
2 b
12. 3. 2026 16:05 Denní návštěva
4 b
9. 4. 2025 08:33 Získání negativního hodnocení komentáře
-1 b
31. 3. 2025 12:54 Získání pozitivního hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho hodnocení komentářů hodnotitelem
30. 3. 2025 19:51 Komentář
4 b
30. 3. 2025 19:20 Denní návštěva
12 b
Bonus za tři dny v kuse
29. 3. 2025 19:03 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
29. 3. 2025 15:59 Získání pozitivního hodnocení komentáře
2 b
29. 3. 2025 15:05 Přečtení článku
0 b
Obsah příliš starý
29. 3. 2025 15:02 Komentář
4 b
29. 3. 2025 14:54 Komentář
4 b
29. 3. 2025 14:50 Přečtení článku
2 b
29. 3. 2025 14:50 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
17. 3. 2026 06:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 Jasný, neříkám, že je Fera 5 ve své cenové relaci nejlepší, to dnes už neplatí. A dvouvětráková nedává smysl, protože se chladící výkon zlepší jen o pár % a to doslova. Jednovětráková verze je navíc o 300,- levnější, než testovaný MSI.

Jde o to, že porovnání s Ferou by umožnilo zjistit poměrně dobře výkon zde testovaného chladiče. Posloužila by jako poměrová hodnota v jiných testech, kde je chladičů více, když zde jsou porovnány pouze dva, navíc jinde netestované.

Na druhou stranu, Fera 5 není špatný chladič, pokud teda nechytíte kus s vadným ventilátorem, nebo nejste šílenec na ticho :-D . Uchladí v pohodě všechna osmijádra od AMD. Používám jí při stavbách "levnějších" počítadel pro lidi v okolí. Osobně mám Scythe Ninja 5, který můj 5800X3D taky uchladí neslyšně. BQ Dark 4 PRO je na podobné úrovni výkonově i cenou.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
16. 3. 2026 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Díky za test. Bohužel nikomu neřekne, zda se opravdu příplatek oproti např. Fera 5 vyplatí, protože není porovnán s nějakým etalonem, ale s nějakým chladičem, který je v podstatě stejně špatný a v jiných recenzích ho nikdo netestuje. Co takhle postavit ho proti Noctua NH D15, který je v testech téměř všude a podle toho si budeme moci dopočítat, jaký doopravdy je?

Odpověď typu "nemám k porovnání jiný chladič a zadavatel mi ho opravdu nedá", protože to přeci není účelem, aby lidi zjistili, že existují levnější a lepší alternativy, že? Navíc, kdo to s nějakýma testama chladičů myslí vážně, tak minimálně tu Noctuu mít doma bude už jenom z principu, protože to je ETALON.

Takže jsme se akorát dozvěděli, že horko těžko uchladí některý ze slabších intelů, že nepřekáží RAMkám a že chybí drátky na uchycení druhého větráku. To je vše.

Nic proti, vím, jak je časově náročné nějaký takový test udělat, tento byl však ztrátou Vašeho času (našeho taky). Přidávat nebo ubírat odměnu nebudu.

PS: koukám, že za stejnou cenu je Fera 5 rovnou se dvěma větrákama :-D

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
12. 3. 2026 19:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Schrenk Dík za info. Vypadá to, že si asi ještě počkám.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
12. 3. 2026 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tom Radon Teda, není to náhodou LHX? Samozřejmě si pamatuju i F19, F22, F29 a pak bombu v podobě Yeagers Combat Pilots.

A byly i kosmický lítačky, jako třeba Elite, Frontier, Frontier - First Encounter (od Davida Brabena), v současnosti Elite Dangerous... Taky mám pár "letounů" v SC, ale ten než vyjde....

Z kniplů jsem používal obyčejný, jako Logitech Attack 3 (?), který nebyl až tak špatný, pak nějaký šrot od Geniusu s FF (stál za srarou bačkoru), teď mám už docela dlouho Cobra M5 Defender, sice bez FF, ale je hodně dobrý.

Na VR jsem se ještě nepropracoval, zatím jsem neměl možnost si něco osahat a naslepo se mi kupovat nechce. Navíc jsem brejlovec, takže nějaké omezení tam asi bude... Můžu se zeptat, jaký VR používáš a jak jsi s ním spokojen?

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
30. 3. 2025 19:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @pevan Jeden příklad za všechny: zkusil jsem u rodičů dát aku AAA do ovladače na televizi. Dal jsem jim i nabíječku s tím, že tam budou navěky. No, po nějaké době jsem přijel na návštěvu, zrovínka ovladač nefunkční - baterky. Tak jsem je vyndal, že je dobiji, a hle, byly tam klasický monočlánky. Ty starý prý vyhodili. Po jednom cyklu... Pomyslel jsem si tehdy něco hodně sprostého... A samozřejmě náhradní nebyly, protože vnoučata a hračky. Klasika. Samozřejmě sobota odpoledne, na vesnici, v obchodě zavřeno a jet jenom kvůli debilním baterkám do supermarketu do města (cca 10km) je dost opruz.

Jiná věc mi ale vadí víc. Například holící strojek. Nabíjecí, hm, nepotřebuji, ale budiž. Omyvatelný, bezva. Ale zablokovaný provoz při připojení kabelu? Proč proboha? Prý kvůli bezpečnosti... Hahaha, teče tam z adaptéru max 19V. I kdyby probíjel, tak to neublíží ani mravenci. Snažím se takové krámy nekupovat, ale ne vždy se zadaří. Takže když odejde aku (a že často do 3 let odejde), tak je funkční věc na vyhození. Osobně tohle rozebírám a předělávám zpět na funkční, ať už výměnou aku za nový, nebo mnohem častěji přemostěním napájení napřímo. Ať si výrobce trhne ;-)

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
29. 3. 2025 15:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @pevan Souhlasím s LV426 - baterka obvykle dojde přesně ve chvíli, kdy člověk nutně, a hlavně rychle, potřebuje něco udělat, náhradní v šuplíku nejsou a blízké obchody mají zavřeno. Za mě hlavně drát, nebo alespoň drátovou zálohu.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
29. 3. 2025 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nedos @Nedos

Zkusil jsi tu baterku vykuchat? Obvykle je v ní několik 18650 zapojených dohromady. Ty už vyměnit jdou. A třeba z alíku se daji koupit docela levně. Jasně, k tomu vykuchání je potřeba být alespoň trošku zručný s nářadím a páječkou, ale dle mého by to měl zvládnout každý, kdo se aspoň trošku snaží ;-)

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
20. 3. 2025 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj všem,

nějakou dobu už používám pastu "Genesis Silicon 851", docela by mě zajímalo, jak by si vedla v tomto testu. Její výhoda je, že ani po delším časovém období (přes 3 roky na CPU) nejevila známky vysušení a podle mého osobního testu je na tom lépe, než Arctic MX-4. S jinými pastami jsem neporovnával, neměním CPU tak často :-D

Bylo by možné tento test udělat průběžným a postupem času přidávat další a další pasty?

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
19. 11. 2024 09:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Švrček @David Švrček Bulvár to rozhodně je, protože je několikrát zdůrazněno, že je to herní sestava. Vy znáte někoho, kdo si pořídil 3970X do herní sestavy? Já teda ne. Tohle byla na 100% domácí "levná" Workstation, která nejspíš přestala být rockstable. To, že jí popelář rozběhal zdaleka neznamená, že je plně funkční. A proto taky skončila v popelnici. Vydělala si na sebe a podle mě má v tuto chvíli bývalý majitel něco novějšího, výkonnějšího, stabilního.

Ovšem tohle jsou jenom dohady, někdo by musel najít původního majitele a zeptat se ho na pohnutky, které ho vedly ke zbavení se takového železa. Takže znovu, ano, tohle je bulvár jak vyšitý 😉

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
6. 7. 2024 08:27 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@yellec @Dilinozravec

Nemá pravdu. Řídit auto, nebo používat zbraň se může člověk naučit poměrně brzo a čím dříve začne, tím lépe, protože si snáze osvojí pravidla k jejich použití a získá praxi. Samozřejmě je otázka, zda mladého jedince někdo vede k tomu, aby nebyl nebezpečný.

Zatímco chlast způsobí akorát demenci v případě nevyvynutého mozku, přičemž lidský mozek končí vývoj po 20 roku života. Takže amíci to maji podle mě rozumně.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
20. 6. 2024 07:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Moc pěkné, těžký výběr ;-)

Ještě věcná poznámka, u Klevv máte ve všech pokusech o název této firmy chyby - mrkněte na fotku a uvidíte.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
16. 6. 2024 08:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jistě, času bylo dost, ale nikdo z Vás nejspíš nezná pozadí této věci a proč vlastně Mrkvošrotu trvalo tak dlouho, než ty staré účty zlikvidoval. Četli jste někdy licenční ujednání?

Ona totiž při prvním vydání Minecraftu byla licence napsaná velmi benevolentně - Persson nebyl právník a žádného v té době neměl. Tyto licence jsou platné dodnes a pořád jich není málo. A to je (byl) hodně velký problém pro MaléhoMěkkého, protože i když převzal Mojang studio, tak převzal i závazky a povinnosti s dodržováním smluv. A majitelé původní licence jí měnit nechtěli.

Nejspíš konečně přišli jejich právníci s nějakým řešením, které nevyvolá hromadnou žalobu a to jim umožnilo převést všechny účty pod sebe a hlavně pod vlastní licenci. Určitě jste si všimli, že převedením se také uzavírá nová licenční dohoda. Ne?

U novějších registrací už je to jinak, tam máte pravdu, kdo si účet nepřevedl, ten o licenci přišel bez náhrady. Kamarád takto o ní přišel, protože měl hru registrovanou přes mailovou adresu, která už docela dlouho neexistuje (zanikl provozovatel - Quick.cz) a bez ní nelze migraci provést.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
24. 5. 2023 15:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, za steampunk bych toto rozhodně neoznačil. Steampunk by měl mít chlazení řešeno mechanicky a ne elektronicky, například stirling poháněný odpadním teplem z akvárka by roztáčel ventilátor i pumpu - není třeba žádná další složitá regulace - vyšší teplota by znamenala automaticky vyšší otáčky. Jenom by to bylo asi trošku prostorově náročnější... A podstatně náročnější na zručnost tvůrce :-D

Ale jinak dobrý. S tím olejem smůla, asi nižší (čti nedostatečné) vzdělání v chemickém směru...

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
1. 4. 2022 19:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@3mvlkondrej @3mvlkondrej No, na tohle je občas nevěřícím položit otázku, copak asi drží na oběžné dráze Země těleso, zvané Měsíc :-) Ten je o dost dál, než ISS a i když se každý rok o pár metrů vzdálí, tak než uletí úplně, tak to bude trvat ještě hodně dlouho. A lidi, co se nezajímají, tuto informaci také neznají. A co by se stalo, kdyby třeba Země zastavila? Obíhá Slunce rychlostí okolo 30 km/s a při zastavení by žuchla do Slunce během velmi krátké doby. Je to všechno na jedno brdo - (přibližně) vyrovnané síly - gravitační s odstředivou ;-)

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
11. 9. 2021 16:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Další rádoby vodní chladič v kombinaci hliník/měď. Jestliže je dražší, než Noctua NH-D15 a přitom nedosahuje její účinnosti, pak nemá význam se s takovým šrotem vůbec zabývat.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
31. 7. 2021 15:28 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj, hlásím "nedoklep". V předposledním odstavci poslední kapitoly nejspíš vypadlo jedno písmenko ve větě "Kdo hraje online, nechť nechatuje."
Bez toho písmenka má věta naprosto jiný smysl ;-)

PS: fajn počteníčko - patřím ke generaci, která začínala na osmibitech, takže jsem tyto začátky zažil. Pěkná vzpomínka. Dík.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
2. 1. 2020 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Cemada @Petr Kupský: Díky za odkazy na zajímavé testy.

Škoda, že nejsou vidět žádné testy od Behemota, ty měly podobnou vypovídací hodnotu.

Jinak k těm zdrojům - prošel jsem i testy zvlnění v různé zátěži a i když je seasonic o malinko horší v účinnosti (rozdíl pod 2%), tak zrovna stabilitu napětí větví má lepší, než supernova 750. Takže to vypadá, že Seasonic Focus Plus 550W je lepší pro celkovou stabilitu sestavy. Ale rozdíl není velký, ať si každý koupí, co uzná za vhodné.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
8. 5. 2014 11:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Aleš Kaňák Aha, pak je omyl na mé straně a omlouvám se. :oops:

V tomto případě pak máte hooodně dobrý kousek křemíku...

S pozdravem
Cubisan

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
26. 11. 2014 16:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Adam Vágner @JoeBlack: Ale no tak lidi, berte to jako odlehčení technického magazínu a jako možnost podívat se, jaký hry budou třeba použity k testování HW :wink:

K Lucky dotazu: na dlouhé zimní večery mám 2 možnosti...
1)Přítelkyni
2)když nebude mít čas, tak 16.12. vychází Elite:Dangerous, což asi Lucce trošku vypadlo, nebo se soustředila na hry, co jsou k mání ihned (beta k mání je).
3) všichni jsou tu blázni, jenom já jsem letadlo 8)

Fajn den všem :wink:

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
5. 2. 2015 11:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mysel_1 @Mynny: Ahoj, Cobru M5 jsem kupoval před vánoci (Czc) na sérii X (X3-Albion Prelude, abych byl konkrétní)a zrovna na tuhle hru není vhodný. 3-polohový přepínač funguje jako neustále stisknuté tlačítko, což právě v sérii X tropí dost nemilé problémy.
V Elite:Dangerous funguje naprosto perfektně, citlivost vysoká, žádné mrtvé zóny, luxusní přesnost, prostě krása. Vadou na kráse může být snad jenom nižší odpor páky.
Štve mě, že jsem zatím nezjistil, jak bezpečně vypnout ten pošahanej přepínač, aby se X3 nechovalo, jako kdyby někdo "seděl prdelí na klávesnici" :(

Moje kniply předtím:
Logitech Attack 3D - několik let v pohodě, pak nemožnost zkalibrovat.
Genius Metal Strike - zatím ještě mám a je nutno ho kalibrovat, v poslední době, hodně často, nedrží střed a mrtvá zóna nad 25% je peklo.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
10. 11. 2017 13:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Dusn@ @overclocking: Hm, důvod není ani tak registrace, jako nemožnost zahrát si tu hru i bez připojení k internetu. To třeba Gog a Steam umožňují.

U Ubisoftu a dalších toto neplatí (alespoň podle mých starších zkušeností, už několik let jsem od jiných nic nekoupil, když neberu v potaz krabice).

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
14. 8. 2014 08:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ico33 Ahoj, nestane se nic, protože "neherní" notebooky, stejně jako většina "herních", mají grafickou kartu buď integrovanou v CPU a ty, které mají i dedikovanou, jí obvykle mají napájenou na základní desce, takže výměna možná je pouze v tom případě, že budete ochoten/schopen starou grafiku odpájet a novou připájet. Nevím, jak jste sběhlý v elektrotechnice, ale pokud byste toto zvládl, pak by Vám nemělo dělat problémy i upravit chlazení a posílit napájení :wink:

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
6. 2. 2018 13:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

článek, co něco naučí, vysvětlí, ukáže. Ovšem nebyl by to PCTuning bez tunění, proto se také přikláním k zveřejnění "jak zdvojnásobit rychlost vaší přípojky DSL"

PS: výborně, jen tak dál :wink:

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
24. 1. 2019 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda, kdyby to byl opravdu SLC a za tuhle cenu, pak bych neváhal a koupil jich několik. Ale bohužel se jedná pouze o SLC cache. Opravte si to, prosím.

Co se použité NAND týče, tak výrobce není sdílný, pouze udává "3D NAND flash", takže předpokládám, že to bude sračkoidní TLC, nebo ještě hůř QLC.

Cubisan
Cubisan
Level 1 Level 1
8. 8. 2019 10:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@_havran_ Hm, taky bych soutěžil raději o něco opravdu kvalitního, třeba od AudioTechnica, nebo Beyerdynamics...

Reklama
Reklama