profile-image

ncc07

62 bodů
Zbývá 38 bodů do dalšího levelu
0 100
18. 11. 2024 11:19 Přečtení článku
2 b
18. 11. 2024 11:19 Přečtení článku
2 b
18. 11. 2024 11:18 Denní návštěva
4 b
14. 11. 2024 09:34 Přečtení článku
2 b
14. 11. 2024 09:33 Denní návštěva
4 b
7. 11. 2024 13:39 Přečtení článku
2 b
7. 11. 2024 13:37 Přečtení článku
2 b
7. 11. 2024 13:30 Přečtení článku
2 b
7. 11. 2024 13:29 Denní návštěva
4 b
6. 11. 2024 14:24 Přečtení článku
2 b
6. 11. 2024 14:22 Přečtení článku
2 b
6. 11. 2024 14:22 Denní návštěva
4 b
1. 11. 2024 13:44 Přečtení článku
2 b
1. 11. 2024 09:18 Denní návštěva
4 b
30. 10. 2024 14:24 Přečtení článku
0 b
Obsah příliš starý
30. 10. 2024 13:00 Přečtení článku
2 b
30. 10. 2024 12:59 Přečtení článku
2 b
30. 10. 2024 12:23 Přečtení článku
2 b
30. 10. 2024 12:17 Přečtení článku
2 b
30. 10. 2024 12:08 Přečtení článku
2 b
30. 10. 2024 11:11 Denní návštěva
4 b
24. 10. 2024 13:07 Přečtení článku
2 b
24. 10. 2024 13:04 Přečtení článku
2 b
24. 10. 2024 12:56 Denní návštěva
4 b
24. 10. 2024 12:56 Přečtení článku
2 b

Komentáře

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
18. 11. 2023 13:25 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @karlekarle

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
18. 11. 2023 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na Slušochodu jsem kdysi dělal spolu s nestorem HW Eda Smutný, dělal jsem bios a na PC v klávesnici - to se nikdy neprodávalo ani sám prototyp nemám, škoda, 89 rok... Ale hezká vzpomínka, spousta luxus programátoru muj nej kolega LEX já měl nick xRL, udělal jsem kdysi komplet CPM včetně bios ovladačů pro RAM disk (256kB, zálohovaný) a floppy 3,5 v jednom pocho i HW. Perfektně mi pomoholo ZX spektrum - skvělý assembler debugger... Teď ARM v C, až mě někdy překvapuje jak umí do assembleru přeložit, prostě asik závislost se vždy juknout jak je to ve strojáku, na kterým jsem vyrostl.

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
5. 11. 2023 20:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Otevřela mi vnučka oči, máte pravdu, že opravdových programátorů je málo, dosud si v hexa kodu pamatuju instrukce 8080 ve strojáku :-) Ale ona mě inspiruje, jak by to mělo být uživatelsky přítulné. Proč ne. Abychom měli podporu jak to uživatelé chtějí. ALE fakt základy logiky, to jsou skoro kupecké počty, by pro život měla škola dát. Určitě ne učit programovací jazyky, ty jsou k ničemu. Jen prostředek jak ovládnout program a to fakt málo kdo umí i uměl. A kdo k tomu tíhne se k tomu dostane, sám jsem na CVUT dověděl JEN o algoritmech, to mi stačilo. Ale nwm co na středních školách, učit algoritmy nuda. Arduino nebo Raspberri? Udělá skoro vše samo, ale bez vědomí co se tam skrýva pod knihovenama ... Asik selský rozum nejlepší :-)

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
5. 11. 2023 19:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@aqt @aqt Naprosto souhlasím s Kryptofasista. Není vůbec důležitý programovací jazyk. Programuji v C příp. C++, ten existuje sakra dlouho. Důvod? Potože dělám firmware, je blízko assembleru a někdy si s ním pomáhám (to jen, když je to kritické, pocho nejde převádět na jiné platformy), jinak se snažim psát, aby překladač to přeložil co nejlépe. To není důležité, ale programovací jazyk je jak jakýkoliv jazyk, jen nemá tolik nepravidelností (ač pomocí maker lze leccos zlomit :-). Ale umět jazyk - umíte číst, ale neznamenená to, že umíte napsat knížku. Opravdové programování je o něčem jiném, svým způsobem umění, jak hudba, malovaní atd. Moc dobře vím. Vůbec mě nezajímá jazyk, ale co to má dělat, spolehlivě. Jak psal Rybka, hlídat prostředky indexy apod. to sice některé jazyky umí (moc nevěřím), ale vznikne z toho jakýsi program Hello word několik mega :-) Učím děti jinak, i jak vynásobit 10x jen se sčítáním na 3 instrukce - překladač to udělá taky, ale by pochopili co dělá překladač za ně.

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
17. 5. 2023 20:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ano Nyquistův–Shannonův teorém říká to co píšete, ale o informaci. Nicméně na CD 44,1kHz je 20kHz signál vzorkován jen 2mi hodnotami takže podivná kostka, na 10kHz 4mi vzorky, tak něco jako pyramida a zbytečně na 100Hz 400sty vzorky, a to je zbytečné bohatě stačí 16+ vzorků, aby to sluch nepoznal. Proto se zas stal možná oblíbený vinyl, dá max. 12+/-kHz ale věrně. CD si pomáhá výstupními filtry zhruba do sínusovky tzv.1bitové filtry, ale to není původní věrný záznam. Odkaz na vzorkování https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
17. 3. 2015 11:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tudva 1. Ty rozměry je nejmenší vzdálenost elektrod Source a Drain (přibližně odpovídá vzdálenosti tranzistorů).
2. Při chlazení dusíkem se odvádí TEPLO vytvořené čipem, samotný čip musí mít pro funkci TEPLOTU v toleranci pro polovodiče, pochopitelně.

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
4. 11. 2019 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gothay Jsi neměl noťas, tohle by naopak měli dávat ke každýmu, když jim to šasi neuchladí :-)

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
17. 3. 2015 09:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fandím, odvážný počin přiblížit mikroelektroniku lidem. Třeba se dostanete i k hybridním obvodům. Čtenáři uvidí, že vlastní integrovaný obvod (třeba i procesor) se dá udělat i doma a vtip to být přitom nemusí :)

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
4. 6. 2010 08:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Dlouho jsem tak skvělý autorský příspěvek neviděl. Ano, iPad je nanic, jen jej zkuste a zůstanete závislý. Mám podezření, že zápornou reklamu si Apple schválně buduje sám :-)

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
10. 1. 2016 12:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mám někdy pocit, že viry se vyrábí pro antivirové programy, 3 roky doma bez antiviru a sem čistej, divný. Pocho v práci mám povinně antivir, jo trošku dost zpomaluje PC :-) Ale je pravda doma čistě přeinstalovat systém, když je průser, je hned, v podnikové síti někdy děs.

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
25. 6. 2016 20:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Přešel jsem u O2 na kredit, zrušil data i ADSL inet od nich (zbytečné řikat proč). Docela "poho" za dobití 300kč na měsíc volání konečně po 4 letech do VŠECH sítí :-) zdarma po 1. minutě. Kredit se naštěstí převádí. Možná jinde to je lepší... Jen mě pobavila poslední odměna za dobití od O2, buď sleva na Lumii 550, hi, nebo bonus 10kč kredit, není to překlep fakt 10 :-)

ncc07
ncc07
Level 1 Level 1
6. 8. 2016 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@vojacekr Jo pravda 750kHz je 0,00075GHz. Jinak kalkulačku trošku lepší stále používám na řešení neexplicitních rovnic/nerovnic, v elektronice skoro všechny :-) Přece kvůli jednoduchým věcem nebudu používat simulátor (navíc free simulátory ani tohle neumí).

Reklama
Reklama