profile-image

dumar

1 003 bodů
Zbývá 497 bodů do dalšího levelu
1 000 1 500
30. 1. 2026 14:44 Hodnocení komentáře
2 b
30. 1. 2026 14:44 Hodnocení komentáře
2 b
30. 1. 2026 14:43 Hodnocení komentáře
2 b
30. 1. 2026 14:42 Přečtení článku
2 b
30. 1. 2026 07:57 Denní návštěva
4 b
30. 1. 2026 07:57 Přečtení článku
2 b
24. 1. 2026 22:16 Denní návštěva
4 b
24. 1. 2026 22:16 Přečtení článku
2 b
20. 1. 2026 17:55 Denní návštěva
4 b
16. 1. 2026 18:25 Hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
16. 1. 2026 18:24 Hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
16. 1. 2026 18:24 Hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
16. 1. 2026 18:23 Hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
16. 1. 2026 18:23 Hodnocení komentáře
0 b
Příliš mnoho událostí v intervalu
16. 1. 2026 18:23 Hodnocení komentáře
2 b
16. 1. 2026 18:23 Hodnocení komentáře
2 b
16. 1. 2026 18:23 Hodnocení komentáře
2 b
16. 1. 2026 17:47 Přečtení článku
2 b
16. 1. 2026 17:47 Denní návštěva
8 b
Bonus za dva dny v kuse
15. 1. 2026 07:55 Denní návštěva
4 b
15. 1. 2026 07:55 Přečtení článku
2 b
14. 1. 2026 22:38 Denní návštěva
4 b
14. 1. 2026 22:38 Přečtení článku
2 b
12. 1. 2026 17:35 Přečtení článku
2 b
12. 1. 2026 17:35 Přečtení článku
2 b

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

dumar
dumar
Level 20 Level 20
9. 1. 2026 14:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas stále se točíme v kruhu.

9070 XT vs 5070 Ti/5080
Tvé tvrzení „musela by být v průměru X % pod“ je spíš matematicko statistická zkratka. Výkonový rozptyl podle hry a rozlišení: někde je blíž 5070 Ti, jinde se přiblíží 5080. Jedno univerzální číslo z toho lehce neuděláš.

„RX 9000 = RTX 4000 technologie“
Zčásti souhlas: Nvidia má náskok v RT/AI ekosystému a v tom, jak konzistentně funguje... Ale zaměňuješ „technologie okolo“ (DLSS/FG, RT, PT, pipeline) s „kvalitou čipu“. Čip není jen o feature-setu, ale i o efektivitě v konkrétních workloadech. Takže ano, Nvidia vede v technologiích, ale to automaticky neznamená, že AMD „neumí“ dělat kvalitní čipy.

„Kdyby uměli lepší čip, udělali by ho“
Nechtít investovat do high-endu kvůli návratnosti není neschopnost, ale byznys rozhodnutí. High-end - prestiž/ Mainstream - objem a peníze. Obojí je racionální.

Spotřeba: Tady mícháš dvě věci: absolutní spotřebu a efektivitu ve srovnání s výkonem.
300 W dnes není rarita ani u Nvidie a škálování spotřeby není lineární. Hodně dělá power limit, napětí a to kde se karta motá na křivce efektivity.

Moje zkušenosti : mám je na titulech, které reálně hraju a které jsou pro mě a mí potřeby relevantní, nehraju čistě benchmarky. A proto říkám: raster/cena/výkon dává u AMD v mainstreamu smysl.

A ano souhlas pokud chceš RT/PT/FG/AI a nejširší podporu, Nvidia je jasná volba . Proto mám tu Nvidii. Ale pokud chceš hlavně raster value, AMD v mainstream dává logiku. Klíčový rozdíl a tady se prostě neshodneme, je strategie firmy vs neschopnost nebo schopnost něco vyrobit.

Možná pomůže příměr ale z úplně jiné oblasti než je PC HW, aby ti bylo jasné, o čem mluvím.

Toyota vs supersporty. Supersport vyhraje v maximálce a čase na okruhu, ale Toyota vyhrává v tom, co kupuje X % lidí: smysluplný balík, návratnost, dostupnost a reálné použití. A to neznamená, že Toyota „neumí dělat rychlé auto“. Znamená to, že optimalizuje na jiný trh.

A přesně tak dnes funguje AMD vs Nvidia.

Nvidia dělá high end produkty a technologickou špičku.
AMD dělá objem, cenu/výkon a praktický raster výkon pro mainstream. To není neschopnost. To je prostě strategie firmy.

A tvrdit, že někdo „neumí vyrábět kvalitní čipy“ jen proto, že nehoní absolutní high-end prestiž, je stejné jako tvrdit, že Toyota neumí vyrábět auta, protože nedělá supersporty.

A opět mluvím i z praxe — po německých autech dnes jezdím s Toyotou nebo Lexusem proto ten použitý příměr. Ne kvůli prestiži, ale kvůli celku. Můj závěr je, ať si každý kupuje co se mu libí a čemu věří. A tím bych to uzavřel.

dumar
dumar
Level 20 Level 20
9. 1. 2026 12:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas Vezmu to věcně a bez fanboyismu. „Relative performance“ není jedno číslo. RX 9070 XT se v rasterizaci podle konkrétní hry a rozlišení někdy drží pod RTX 5070 Ti, jindy se přiblíží RTX 5080. Proto jsem psal, že to není univerzální pravda jedním směrem a vždy záleží na tom, co hraješ a jaké nastavení a na co gpu používáš. Ano, Nvidia má dnes náskok v RT, frame generation a celém AI ekosystému. To nikdo nerozporuje. Jen je fér oddělit ekosystémové funkce od čistého rasterizačního výkonu. A to tvé tvrzení „AMD neumí vyrobit kvalitnější čip“ je interpretace, ne fakt. Pravděpodobnější je, že AMD prostě a jednoduše zvolilo strategii: cílit na mainstream, kde se prodává nejvíc kusů a kde dává ekonomicky smysl maximalizovat poměr cena/výkon. Ano High-end je prestižní segment, ale není to jediná metrika schopností. A „konkurence není“ taky nesedí. Konkurence existuje, jinak by byl tlak na cenu a hodnotu pro zákazníka slabší. Jen se bojuje na různých frontách:

Nvidia je technologický lídr (RT/AI, funkce a ekosystém).
AMD je ekonomický protivník (cena/výkon v rasteru a mainstream).

Jinak řečeno: není to o tom, že by AMD „neumělo“. Je to o tom, že hraje jinou hru, pro jiný segment.

Upřímně ale nemá smysl se v tom dál pitvat – očividně se shodneme na tom, že se neshodneme, a budeme si dál každý mlít to svoje.

BTW: Za mě mluví praxe: mám doma 2 xPC RTX 5080 od MSI i RX 9070 XT od XFX a hodnotím je podle mého reálného používání, ne jen podle grafů. A právě proto říkám, že realita je složitější než procenta v tabulce.

dumar
dumar
Level 20 Level 20
9. 1. 2026 09:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@iperitas Ale no tak. Nvidia má sice 5090, která je úplně jinde RX 90..cílí prostě na mainstream. Má 9070xt posazeniu mezi 5070ti a 5080 v závislosti na hře a činnosti. Prostě jim to dává ekonomický smysl. Mít top notch gpu je sice prestižní, ale ekonomika first. AMD mohla např použít GDDR7 u RX 9000 Pomohlo by to o 10-20% v 4K díky vyššímu bandwidth, ale ne dramaticky — omezeno užším busem a menšími CU. Ale GDDR6 je levnější + Infinity Cache je priorita. Btw jsem majitel 5080, ale nejsem fanda červených ani zelených. Gpu kupuji podle svých potřeb.

dumar
dumar
Level 20 Level 20
9. 1. 2026 08:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 Nvidia to ladí hlavně pro novou Blackwell architekturu (řada RTX 50), kde běží vylepšený Optical Flow Accelerator a nové generace Tensor jader. Na RTX 40 to ještě nějak poběží, ale spíše taková „dietní“ verze. A více starší grafiky z toho už moc těžit nebudou — chybí jim HW podpora pro nový frame gen i pro aktualizované upscaling algoritmy. Takže žádné zázraky se konat nebudou.Co se týče FSR 4, ten má podle dosavadních informací dorazit na jaře i na RX 7000... takže obě firmy dostupnost pro starší HW =plichta. Nedělaj si iluze o obou. Priority mají stejné: ekonomika je na prvním místě. Ale ber v potaz i limitaci HW tzn náročnost aplikace modernější technologie na starší HW.

dumar
dumar
Level 20 Level 20
5. 1. 2026 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard Ty znáš US. zákony ? Možná máš pravdu, ale kdoví jak to mají tam...

dumar
dumar
Level 20 Level 20
9. 10. 2014 23:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@lord5619 @lord5619
a to?

dumar
dumar
Level 20 Level 20
11. 3. 2013 12:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Ondřej Košťál]Ovšem z pohledu tabletu je to velice silný stroj. Mimochodem, ceny podobných strojů? Samsung Smart PC Pro s Core i5, jen SSD s kapacitou 128 GB a úhlopříčkou 11,6 palce stojí 35 990 Kč. Fujitsu Stylistic Q702 je za 54 899 Kč.[/quote]
nj ,ale treba Acer Iconia Tab W700 Intel Ci5 3317U/4GB/ SSD 128GB/11,6 "IPS FullHD/1080p stoji 21 a nejake drobne

dumar
dumar
Level 20 Level 20
18. 4. 2019 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel Obr by měl mít zakázané testovat cokoliv od AMD už z principu. Kolikrát tu vykřikoval, že je to mrtvá a krachující firma. Prostě se Stachem stojí na opačných stranách barikád a všechny recenze od těch dvou podle toho vypadají. Tím nechci říct, že se nevyzná a není dobrý v oblasti HW, ale vždy udělá recenzi tak ať vyhraje Intel. A výběrem her, aplikací atd jak každý ví, se dá hodně ovlivnit. Když testoval v 1920x1080, proč netestoval třeba i 2640 x 1440? Každý trošku zkušený uživatel to ví, protože tam by byla plichta. Tedy až na pár spec. her.

dumar
dumar
Level 20 Level 20
5. 3. 2014 11:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Exceletní karta , ale cena je vysoká Price: £529.99

dumar
dumar
Level 20 Level 20
5. 3. 2014 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=blahorodie][quote=dumar]Exceletní karta , ale cena je vysoká Price: £529.99[/quote]

hm... a co si cakal?, pozri sa kolko stoji 780Ti napr. Gaming , Lightning ani neni/bolo , ale iba par kusov/, akurat tak GTX 780.

Takze ak bude 290X lightning do 15 litrov, tak asi berem[/quote]
J8 jsem necekal nic, jenom jsem to napsal v reakci na toto "Cena produktu zatím nebyla stanovena"

dumar
dumar
Level 20 Level 20
30. 3. 2015 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@left4dead "Nepřehlédnutelné jsou minimální rámečky okolo displeje" :shock:
Fa. Meizu je mi sympatická, ale rámečky opravdu nejsou minimální. V tom jsou ostatní vetší výrobci v popředí...

dumar
dumar
Level 20 Level 20
21. 4. 2017 09:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Phantomiux A proč má tady pořád dokola někdo potřebu vzpomínat co dělá,říká DD.... Řešte tu 1080Ti a ne ho nebo jeho web.

dumar
dumar
Level 20 Level 20
9. 6. 2009 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Bennie][quote=RiCK]Už sa teším na ceny :) tieto noťasy s IONom ma dosť zaujaly :)[/quote]

Už před rokem vydal asus N10J, který měl obě grafiky jak intel tak NV, bohužel jen manuálně přepínané... cena byla cca 14000 když jsem ho kupoval.. můžu potvrdit, že Crysis na low se na tom dá hrát :)[/quote]
Sony to ma v radach Vaio-SZ uz asi 3roky

dumar
dumar
Level 20 Level 20
13. 10. 2011 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=SNowie]apple má zaplacený všechny právníky světa! australský, německý i nizozemský!![/quote]
jasne ze je ma zaplacene, videls pravnika ktery pracuje zadara. 8)

dumar
dumar
Level 20 Level 20
1. 4. 2014 10:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Perfektní počtení , škoda že tu není doporučení ohledně těch monitorů, u kterých se dají lehce sundat rámečky, nebo těch s opravdu tenkým a tím pádem moc nepřekážejícím rámečkem.

dumar
dumar
Level 20 Level 20
3. 6. 2014 11:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=bLaCk0uT]Moc hezký, cena 10k CZK a beru :lol:[/quote]
Bohuzel cena bude tak kolem 30tis, ale spise vice

dumar
dumar
Level 20 Level 20
16. 3. 2011 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@pinsoft Doporucuji ti jedine ,a to downgrade na Android 1.6 . To je prave orechove pro Tebe. Nic ve zlem ,ale az si nainstalujes jakoukoliv povedenou romku zalozenou na verzi 2.2.3 a vyse ,teprve pak uvidis co mas v ruce za schopny kus hardware. Proste na 2.1 jedes na pul plynu!!!

dumar
dumar
Level 20 Level 20
11. 7. 2019 13:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@filip800 @filip800 a to jako proč a který je ten objektivní web?

dumar
dumar
Level 20 Level 20
21. 5. 2013 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejake spatne informace. Tento telefon bude predstaven 25.5. zatim v Japonsku ,uhlopricka je 5",procak Snapdragon S4 Pro

dumar
dumar
Level 20 Level 20
8. 12. 2017 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ohledně kryptoměn (Bitcoin) se Obr několikrát vyjadřoval. Třeba tady
[url]https://pctuning.tyden.cz/hardware/site-a-internet/29258-bitcoin-konec-nebo-jen-krize-mtgox-konci-slo-tim-vydelat[/url] a
[url]https://pctuning.tyden.cz/hardware/site-a-internet/28745-bitcoin-nafouknuta-bublina-nebo-spasa-stradatelu[/url] Možná má ohledně Nicehash pravdu, ale on se v predikcích dost často plete. Viz krach AMD atd :lol:

dumar
dumar
Level 20 Level 20
21. 1. 2019 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nějak málo když Snapdragon 855 má v Geekbench/multi 11,153 bodů. To je ten Snap proti Exynosu v multi-core celkem o dost lepší.

dumar
dumar
Level 20 Level 20
19. 4. 2017 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dumar ale je to 4GB verze :evil:

dumar
dumar
Level 20 Level 20
5. 1. 2010 14:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz ten nazev "GeForce 300 poráží HD 5970?" je hodne zavadejici navzdory tomu otazniku. Spise bych volil neco trosku neutralnejsiho,treba jako Udajny vykon,nove info o vykonu GF 300 atd...

dumar
dumar
Level 20 Level 20
10. 5. 2010 09:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

[quote=Nephilim]zlata medajla? za co? za ten box chladic, za erárne ramky, za to nevyuzitie bedne (odkryta kabelaz - tak na jednej strane autor hovori o tom ze sa v tom clovek nebude rýpať, na druhej strane neni kabelaž zastavana pod zakladovku - FUJ!!!), alebo skor za tu cenu... nie nie, ja viem ze je to za tie dve fermi. Kto nebude posluchat, musi strcit ruku medzi karty :lol: .[/quote]

N zlatou medajli tato sestava nemela byt ocenena. Za mene penez nez tato sestava stoji se da postavit mnohem vyvazenejsi sestava. V neposledni rade na zlato to ma celkem hodne nedostatku.Jinak az na to konecne oceneni zlatou, recenze je poctive a kvalitne vyhotovena.

Reklama
Reklama