Zpět na článek

Diskuze: Aceru unikla sestava s Nvidia RTX 5090, cena vás šokuje... nebo rozbrečí

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Andy BattlefieldManiac
Andy BattlefieldManiac
Level 1 Level 1
21. 2. 2025 13:16 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hm, nsrt. Mám ntb predátor s rtx 4xxx a stejně na něm pářím BF2 :D

Pidalin
Pidalin
Level 4 Level 4
19. 1. 2025 00:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde jsou ty časy kdy 25 tisíc stál celej nabušenej herní PC a na grafiku jsem si vydělal přes léto na brigádě. :-)

Doug
Doug
Level 9 Level 9
29. 1. 2025 09:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @Pidalin vdaka bohu prec, teraz si z jednej mesacnej vyplaty kupim taketo grafiky tri

Honza1616
Honza1616
Level 13 Level 13
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
4. 3. 2025 17:58 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin @Pidalin a taky jakou jsi tenkrát měl výplatu, že? ....

Nic se nezměnilo, kupní síla je pořád stejná, pořád potřebuješ 3/4 průměrné české mzdy na grafickou kartu, respektive 1,5 průměrného platu na "nabušený PC"

roob
roob
Level 36 Level 36
28. 12. 2024 14:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

tak ja by som ten PC bral jedine tak zadarmo, s tym, ze vyberiem grafiku, vsetko ostatne predam a kupim ryzen. Resp. nekupim, mam! Len zdroj by som musel kupit druhy.

-IRONHIDE-
-IRONHIDE-
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 12. 2024 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Intel pod kapotou jo?😂😂😂😂

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 13:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-IRONHIDE- @-IRONHIDE- sou to OEM sestavy tam rvou INTEL do 99% sestav, bohuzel je to smutne ale INTEL ma v OEM stale drtivy lobbing..

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
21. 12. 2024 08:37 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

v okoli mam fajciarov, co denne daju 1-2 skatulky. ak im fajci este i zena, tak uz len ked daju denne 2 skatulky spolu je to cca 11e x 30dni 330e za mesiac, tuhy fajciary i 660e. ak este kupuju alkohol, vino a pivo.... no ked nepijeme a nefajcime, dat 700€ za grafiku na 2-3roky, s tym ze ju este predam nieje vela.

rosta
rosta
Level 1 Level 1
23. 12. 2024 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@stratossim0 @mato tatuso a elektřinu platíš ty nebo maminka?

Gasfromass
Gasfromass
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 22:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cena bude vysoká, ale pro spoustu VR nebo multi monitor hráčů simulátorů (včetně mě) to bude dávat smysl tu částku za to vysolit - na 2 roky pokoj od upgradu gpu...

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 21:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Komenty su bud Ngreediafil alebo AMDfil alebo Intelofil.

Alebo hate a flame...

Ludia su uz uplne vypatlany ked su ochotny platit Ngreedie 55% marzu... Ak nie viac.

Nehovoriac o XYZ % marzi/prirazke k AI kartam.

Mozem si kupit 5090 hned ak vide (aj by som ju potreboval na CAD/CAM co sa ucim) lebo profi karty su masakralne drahe priam predrazene ako AI.

Ale nekupim si ju. Lebo nebudem ako ovca kracat zo stadom a platit za nieco co taku cenu proste nema.

Ale tu dostane clovek tisice minusiek len za to ze napise iny koment.

A reci ze neni konkurencia, ze nie je co ine kupit su uplna kktina.

Ked nie je dopyt, klesa cena !!!

Ale ludia aj tak kupuju ako sibnuty, este aj od scalperov, alebo predredrazenu 40xx radu z bazosu...

Sa necudujem ze svet ide do sra*iek...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 21:48 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M vychutnavaj si svet v srackach, my si vychutnavame hrat hry na nvidii. amd je vzdy cenou kusok po nvidiu, na ktoru dosiahne.takze ziadny zazrak. s tym ze nemas vsechny technologie. mozem osrat usetrit par euro na veci na 2-3 roky. ci zaplatim 550e za rtx 4070 alebo 500e za 7800x ,vyberem si vzdy 4070 a viem , ze vsetko mi ide bez problemov na 150-160w

kdo chce viac za 850e ma 4070 ti super a kdo nechce tolk okupi si za 750 7900xt . kazdeho volba. ale neplac, ze ludia s tebou nesuhlasia. slobodna vola, niesme v rusku.

kdo nevie co s peniazmi a stoji mu to za to kupi si 4090/5090 , a zase je to kazdeho volba a vie , ci mu to za to stoji . kdo to kupi, urcite nehladuje.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 12. 2024 00:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @zeldiak ja neplacem, len pisem koment. Len neviem dke ludia nechali rozum...

Ja si vazim svoj cas aj peniaze, aj to kam oboje investujem. Momentalne sa mi gpu nezaplati, aj keby sa zislo. Len na ucenie je to drahy spas. A bazarove profi karty nemam skusenosti

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 21:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M A jakou to má cenu? Dokážeš to sám vyrobit levněji? Předpokládám, že ne, takže to má cenu takovou, jakou si určí firma, co to vyrobit dokáže. Ber nebo nech být.

Martin
Martin
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 22:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M 55% marže? Tak to jsou žabaři. Takovej mercedes má 300% na originální náhradní díly. Nvidie má ještě kam jít

Nodar
Nodar
Level 22 Level 22
20. 12. 2024 22:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Martin splácí z toho fabriku, dodavatele, zaměstnance. Obě firmy. A výrobky jsou výrobně natolik odlišné, že si vubec netroufam tvrdit, která z těch firem si více masti kapsu. 😀

Martin
Martin
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 12. 2024 08:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Nodar přesně tak. Šlo mě jen o to poukázat na to, že každej má marži. I to blbý mlíko co jsem kupoval v glóbusu jistě nebylo za nákupní cenu. Na to že nVidia v podstatě nemá konkurenci, tak ty jejich marže jsou ještě dobrý. Jasný je tu AMD, ale v současné situaci s podíly na trhu to je jako tvrdit že místní pekař je konkurence penamu.

Nagger
Nagger
Level 27 Level 27
24. 12. 2024 21:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Martin jak se do toho vlozi profik a jeho pluskari, tak to vzdycky stoji za to...trochu dostudovat teorii...marze nemuze byt nikdy ani 100%

Martin
Martin
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
25. 12. 2024 10:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Nagger nebudu ti lhát že chápu rozdíly mezi marži, obchodní přirážkou a bůh ví čím vším. Na "papíry" jsem byl vždycky blbej. Vím to a proto zaměstnávám lidi co se mě o to starají a já zase dělám co umím já. Ale jen tak ze zvědavosti když se v tom pipláme. Příklad teď jsem řešil komfortní řídící jednotku pro jeden mercedes řady E. Ze skladu mercedesu v Německu jsem ji objednal za necelých 20 000. Když ty jako zákazník přijedeš do autorizovaného servisu tak za ní zaplatíš přes 80 000. Co je teda ten rozdíl? Pro nás vyučený blbce je to marže.

Nagger
Nagger
Level 27 Level 27
25. 12. 2024 15:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martin @Martin každý "šéf " ma v takto základních financnich pojmech prehled, 60K je zisk, marze je 75% (podíl zisku z celkove prodejni ceny)... najit si na netu info zabere par sekund..

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 22:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M me se libi jak tady nekteri tvrdi jak by si mohli koupit to ci ono,ale nekoupi,protoze nebudou podporovat nejake obchodni praktiky atd. blablabla.

Priznejme si,ze 60 nebo 70k ma kde kdo,ale dovolit si to vyhodit za zbytnou vec (coz je karta nahrani) si muze dovolit malo kdo.A ten co si to muze bez mrknuti oka dovolit tady o tom nekeca.

Ja taky 5090 kupovat nebudu,protoze za 60-70k nebo kolik mi to nestoji a ani ji nepotrebuju,ty penize radsi pouziju nekde jinde.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 22:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll tiez by si som si mohol 4090 kupit, ale nekupim,lebo mi staci i 4070 a radsej investujem do rodiny, ako napriklad dovolenka pri mori za 5000e na 14 dni. jenoducho, nastavim detaily kusok nizsie a hram. ziaden koniec sveta. su ludia co hraju na 1070-5700 a su happy

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 12. 2024 00:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll 2500€ za gpu vyhodit mozem kludne, ale nevyhodim. Ako pises nestoji mi to za to. A na ucenie cad/cam mi staci aj co mam teraz. Az ked sa cosi naucim a bude vyhliadka na biznis kartu kupim, vtedy sa zaplati

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 12. 2024 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @zeldiak ja hram same stare hry. Na to moja 1080ti staci bohato a dlho bude

Martin
Martin
Level 39 Level 39
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
22. 12. 2024 13:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@karelll @karelll ámen. Já klidně přiznám že pro mě dát tolik peněz za jednu komponentů do PC u kterýho tolik času netrávím je prostě moc ale kvůli tomu na ten produkt nebudu nadávat:⁠-⁠) to je tak vždy se vším. Já to vidím i v okolí. Z nás 5 co spolu hrajem máme 4x nVidia 1x AMD. A zkuste hádat kdo nadává na upscaling a frame gen

Radon Olis
Radon Olis
Level 1 Level 1
21. 12. 2024 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M v podstatě máš pravdu . Využívá postavení na trhu . Chtělo by to průlom .

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
21. 12. 2024 19:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radon Olis @Radon Olis prielom nenastane ak sa bude kupovat len ngreedia. Ostatny vyrobcovia nevidia zmysel investovat do vyvoja gpu ak nemaju predaje. Ak nie su predaje neinvestuju. A to je zacarovany kruh.

Ja sa modlim aby Intel a AMD alebo aj ARM, Qualcom uspeli ci us v cpu alebo gpu

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 18:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teste se tady na dalsi davky hnoje v komentarich pristi rok (aspon nebude nuda).

CES 2025 a vydani rtx 5000 se blizi... uz brzy.

VictorCZ
VictorCZ
Level 2 Level 2
20. 12. 2024 16:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cena spíš rozesměje ,protože Nvidia je už totálně mimo ;)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@VictorCZ @VictorCZ tak Nvidia je cenama mimo uz od RTX 2000 generace, kdy dokazala s 2080Ti podrazit o 72%.. Pak zjistila ze lidem to vice mene ani nevadi, tak to proste dela dal s kazdou dalsi generaci..

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos nvidia podrazila hlavne proto, ze ma neschopnou konkurenci soucasne na 10%, dekujeme amd.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 Ngreedie podrazila lebo je*nuty ludia kupuju jej karty aj od scalperov brutalne predrazene. Tak zacala hrabat pre seba ked ludom nevadi platit take prachy

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @M a ludia kupuju, plakat ti nepomoze.

Maximumspeed77
Maximumspeed77
Level 38 Level 38
1. 1. 2025 23:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Darth36 tak to bych vube nerekl ze amd je neschopna konkurence :-D Naopak maji nejlepsi GPU i CPU ve sve historii a to ze nejsou magori aby delali nejaky 600 monstrum jako je 4090 ktero si koupi 1 clovek z 1000, tak se logicky soustredi na mainstream kde je 90% zisku a tam maji hodne dobre plne konkurenceschopne karty.

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
2. 1. 2025 12:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Maximumspeed77 presne tak vsak takova 7700XT/7800XT nebo 7900GRE jsou super mainstremovy karty s vynikajicim pomerem cena/vykon..

He3lix
He3lix
Level 32 Level 32
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 09:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jistě to bude povedená kartotéka, ale upřímně za to ty peníze nedám. Pro mě bude zajímavější střední třída, jak Nvidie, AMD i Intelu, co ukážou na CESu

Depka
Depka
Level 1 Level 1
20. 12. 2024 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud jsem to dobre pochopil, tak se jedna o komplet sestavu a ty maj vzdycky prirazku jako hovado, tudiz bych to tak cerne nevidel🤔

Patrik Jech
Patrik Jech
Level 30 Level 30
19. 12. 2024 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Já do tý 5090 jdu. Jsem zvědavý na prví testy. Počkám ještě na vydání Ryzena 9950x3D a jdu stavět.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
19. 12. 2024 21:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 ja do rtx 5090 urcite pujdu, potrebuju vykon na VR a z 4090tky to bude urcite zajimavy upgrade. A na highend VR headset neni vykonu nikdy dost. I ta 5090tka dostane poradny zahul.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
20. 12. 2024 08:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino I za cenu 80K? :-O Lidi vy jste pacienti :-D

seltino
seltino
Level 35 Level 35
20. 12. 2024 09:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Bertram 80K to stat urcite nebude cena bude nekde okolo 50-60k. Kdyz prodam 4090tku tak si priplatim 30k coz neni zadna hruza. Kazdy konicek neco stoji, a je jedno o jaky konicek se jedna, nekdo si klupi za 100k kolo nekdo telefon za 50k nekdo neco jineho. Mam v simracingovem vybaveni okolo 250k, a takovych lidi je v CR hromada. Jen highend VR bryle stoji 50k takze Ano pokud bude stat 5090tka okolo 60k tak ji koupim. Kdyz 4090tka nema vykon na plne vyuziti high end headsetu, koupi si clovek 5090. Ano neni to pro kazdeho, ale pro nezanedbatelnou cast trhu ano.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
20. 12. 2024 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino "Kazdy konicek neco stoji, a je jedno o jaky konicek se jedna, nekdo si klupi za 100k kolo nekdo telefon za 50k nekdo neco jineho." Jako jasně, mě baví airsoft a ten leze taky do peněz, ale s kvérem si zastřílím stejně dnes jako za deset let, když mu dám potřebnou péči. To samé platí o tom kole. Za deset let budeš s 5090 hrát maximálně tak tetris.

"Ano neni to pro kazdeho, ale pro nezanedbatelnou cast trhu ano." Pakliže bude karta za 70-80k, tak ta cast trhu bude opravdu zanedbatelná....

Jen bych chtěl upozornit, že současná cena 4090 je 52-55k. Doufat, že 5090 bude stát stejně tj. 55-60k je poněkud... no ... naivní.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 10:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Bertram kdo prerobil na 4xxx rade? nikdo. kazdy sa 2 roky pohral a karta klesla skoro nic na cene, vetsina ma dokonca 3 rocne zaruky. dobre predas, kupis 5xxx, a ked nie hras sa na 4xxx dalej. ty co chcu maju malo penazi, nech kupia bazar alebo intelacku.

za pernamentku do kvalitneho fitka platim viac ako grafikacka jarta(40€) mesacne, netflix 20€ mesacne, amazon 8€ mesacne, disney+ 12€ mesacne 600mb optika 35€ mesacne, proti tymto cenam grafika na 24 mesiacov je stale nala suma.

detom teakwondo platim kazdemu 80€ mesacne.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
20. 12. 2024 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @zeldiak Ale v pohodě. Když do toho chce člověk rvát prachy, tak proč ne? Pořád lepší než to rvát třeba do tabáku nebo chlastu.

"kdo prerobil na 4xxx rade?" každý koho ta 4090 neživí a prodá ji za méně, než koupil. To ale platí naprosto pro všechno. Auto taky neprodáváš za stejné peníze nebo dráž, než jsi ho koupil.

Takže cajk. Hlavně peace, veselé Vánoce a šťastný Nový rok všem.

karelll
karelll
Level 45 Level 45
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Bertram zrovna ta 4090 byla z dnesniho pohledu vyhodna koupe.Sam jsem ji kupoval za 42k loni na jare a ted koukam na bazos a mozna bych jeste pri prodeji vydelal.A s prichodem 5kovy rady se to asi moc nezmeni.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
20. 12. 2024 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Bertram hele za aorus rtx 4090 waterforce coz je jedna z nejdrazsich 4090tek na vode jsem dal 50k s DPH koupeno ma ceskem shopu. Az ji budu na jare prodavat bude mit porad 2 roky zaruku. Prodam ji urcite bez problemu za 30k, tedy uletim maximalne 20k za 2 roky s tin ze jsem celou tu dobu mel dostupny maximalni mozny vykon, urcite bych nebyl srastnejsi kdybych si koupil grafarnu za 30k, mrl 20K v kapse, ale pokazde kdyz bych nasadil bryle bych vedel, ze vsechno vypada a jede hur nez by mohlo.... Je to vrchol nabidky, bohuzel bez konkurence takze cena je takova jaka je. Kdyby nejaka konkurence byla tak to tolik nestoji. Neni to pro kazdeho a je to v poradku. Jestli na to ale nekdo nema je to problem daneho cloveka ne Nvidie. Audi za cenu Skodovky vam taky nikdo neproda a presto si hromada lidi Audi, Mercedes atd koupi radeji než Škoodovku. Naco kupovat auto, kdyz muzu jezdit na kole, je to levnejsi.....

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino hele Nvidia uz konkurenci vubec pri cenotvorbe nebere vazne, 4080 taky nasadila cenove o dost vejs nez vykonejsi 7900XTX a to tam jeste Nvidia dala jenom 16GB VRAM.. To same se delo i u 7800XT vs 4070.. Nvidii nic nenuti, protoze kdyz napali ceny svych hernich grafik do nesmyslu, vydelaj na tom majlant i kdyz jich prodaji mene, protoze uvolneny vyrobni kapacity vrazi do vyroby čipu pro AI, kde maj jeste mnohonasobne vetsi marze, takze zakon nabidky a poptavky defakto prestal pri aktualni AI "krizi" defakto existovat.. I to je duvodem proc Nvidia s 5000 radou opet podrazi, protoze jim je hrac PC her jako zakaznik uplne ale uplne ukradeny, pro ne je hlavni trh AI a ukol znel proste jasne, oskubat zakazniky co mozna nejvic dokud tahle horecka po AI cipech trvá.. proste z aktualni situace vyzdimat co nejvic. Takze muj tip je takovej ze TOP edice 5090 budou stat kolem 70-80tisic.. A i presto se to vyproda hned, protoze vetsinu zkoupi Cinani do svych AI farem kde je to vyjde mnohem levneji nez specializovany AI karty co stoji 100x tolik.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Stratos ty vymrdana hlava, 7900xtx nieje pre 4090 ziadna konkurencia, je to zmatok , ktory 2 eoky produkuju s bugom.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Bertram "I za cenu 80K? :-O Lidi vy jste pacienti "'
Kolik stála 4090? Vzhledem k tomu, že ty sestavy jsou buď stejně drahé nebo naopak levnější, tak ty ceny asi nebudou tak vysoko. Samozřejmě za předpokladu, že ty ceny těch acerů nejsou jen nástřel

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 15:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Stratos Ano. Víme víme. Všechno je to hrůza. Ještěže NV nasadila takové ceny, aby dali vydělat i AMD.... Kdyby měla NV nižší ceny, muselo by mít nižší ceny i AMD. Jak vždycky píšete se soudruhem, za ceny AMD může pouze a jenom NV.
A přesně jak píšeš: "kapacity vrazi do vyroby čipu pro AI, kde maj jeste mnohonasobne vetsi marze,"
To znamená, že ty marže na těch herních čipech nebudou tak vysoko. Pakliže se bavíš o násobcích, jak sám píšeš i mnohonásobcích, tak to je více jak dvojnásobek. I kdybych vzal v úvahu, že to bude teda pouze dvojnásobek, tak to dělá při čisté marži cca 28%. V hrubé marži to dělá cca 37%

mirda
mirda
Level 24 Level 24
20. 12. 2024 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @seltino Záruka je nepřenosná, viz zákon. (číslo hledat nebudu.)

Richard Salava
Richard Salava
Level 11 Level 11
20. 12. 2024 16:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @mirda V CZC u přeprodaných věcí vyžadovali papír, kde muselo být napsáno, že kromě prodeje převádíš i právo na reklamaci na jinou osobu.

LordKUKO
LordKUKO
Level 14 Level 14
20. 12. 2024 16:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Bertram preco pacient? Niekto na to mozno ma a niekto to ma zadarmo a mozno niekto na to ma a ma to zaroven zadarmo...

Krejza
Krejza
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 17:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @Stratos Máš pravdu, Nvidia už konkurenci nebere vážně. Protože to ostatní, co se nabízí, už není a na dlouhou dobu ještě nebude konkurence, pokud vůbec. Je to smutné, ale bohužel si může diktovat ceny.

seltino
seltino
Level 35 Level 35
20. 12. 2024 17:38 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@seltino @mirda ano nektere firmy delaji problemy, vzdy jsem to vyresil tak ze jsem reklamaci vyresil za cloveka kteremu jsem to prodal i rok po prodeji a nebyl problem. Jednou dokonce panovi vratili penize mesic pred vyprsenim zaruky, dostal vic nez kolik mi za pouzite zbozi zaplatil. Vse je o lidech. A zaruka na moji grafickou kartu je4 roky je primo u vyrobce, tam ta zaruka byla aktivovana hned pri koupi.

Potkan007
Potkan007
Level 23 Level 23
Procesor: Intel
Grafická karta: Intel
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 08:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Mezi "tu" patří i lidi z firem. Potřebujeme počítač na výpočty přes grafiku, počítač (top AMD, hromada RAM, obrovská skříň, zdroj s příkonem slabší svářečky) je připravený a čeká to jen na představení a prodej 5090, protože by byla škoda teď vzít 4090.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 09:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Potkan007 @Potkan007 To mi je jasné, ale myslel jsem hráče, na doma. Ti co tu vždycky prskají nad cenama si to nikdy nekoupí.

stratossim0
stratossim0
Level 28 Level 28
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 09:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Potkan007 @LV426 prskaju ju hlavne ty, co maju este nejaku gtx1070 alebo 5700xt . bezny clovek si kupi co chce a co potrebuje a nevyplakava a bere to ako fakt. plakat nepomoze. ked zarobis 2500€ mesacne, tak dat za grafiku na 2-3 roky 600-1000€ nieje problem, s tym ze ju este potom dobre predam. kdo kupil rtx 4070 pred dvoma rokmi za 660e dnes ju za 500€ este preda. alebo 4070ti podobne. na cene vela nestratili. pri 4080 uz nieco viac klesla hodnota, ale stale sa daju dobre predat a clovek si za par € uzil 2 roky zabavy.

FlashCV
FlashCV
Level 21 Level 21
20. 12. 2024 19:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Potkan007 @mato tatuso No nevim, az vyjde dalsi generace grafik, tak cena tehle generace a k tomu z druhe ruky spadne tak na pulku. I kdyz ono teda zalezi podle cen nove generace a podle jejich vykonu navic, ale ve smes to tak vzdycky bylo. Tedy krome cryptomanie mezi RTX2000 a RTX3000. Takze pocitat ze grafiku co jsem koupil pred 2 roky prodam o 10-20% levneji nez jsem ji koupil je uplna hloupost. Budes rad,kdyz to prodas za pulku aktualni ceny,ktera se snizi k cene nove generace ale nizsi tride,protoze tomu tak vzdycky bylo, jakoze napriklad RTX3070 spadla na cenu RTX4060Ti a ta je automaticky zase o neco drazsi nez byla predtim RTX3060Ti, takze za ni dostanes pulku z aktualni ceny, takze jeste min nez jsi ji koupil a pripocti doplatek za novou a narust vykonu jen cca 20-30% neni zas tak vyhodne. To se vyplati jen tem, co kupuji uplny TOP,kdy jdou za maximalnim vykonem a je jim jedno kolik za to daj, hlavne aby meli to nejvic co jde.

M
M
Level 42 Level 42
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 21:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Potkan007 @mato tatuso sa zobud. Kde zarobis v cistom v sr 2500 ??? A z coho chces platit vydavky a zivit rodinu ? Koment ako ty napise len ten co ma "mama hotel"...

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 21:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Potkan007 @M ja mam v rakusku mometalne uz skoro 3000 v cistom. a na sk mam dost ludi ,co 2000-3000 zarabaju tiez, a to su "len" kuchari ale i itckary a podobne. ked zarabas malo,asi je problem v tebe

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 12. 2024 18:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Titulný obrázok zobrazuje miestneho šaška 🤔😂

callisto
callisto
Level 43 Level 43
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 12. 2024 21:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Siro Si upadl? Takhle peknej neni😀😁

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 36 Level 36
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 08:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@callisto @callisto Máš samozrejme pravdu 😁

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 37 Level 37
19. 12. 2024 17:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

intel CPU a 1TB SSD za 3500 USD .. kraviny.

Fox_25
Fox_25
Level 41 Level 41
20. 12. 2024 03:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smazaný uživatel @Sailor SVK Ty seš taky dobrej kravín.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 12. 2024 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud to takto bude, tak to značí, že by grafiky nemusely podražit. Ty predátory s RTX 4000 byly za cca 150k ve verzi s 4090 a za 90k ve verzi s 4080.

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
19. 12. 2024 17:20 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Top herní stroj s Core Ultra 9🤔 To je snad nějakej vtip, ne?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 12. 2024 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 @Tomcat2 top sestavy jedou spíš jen kompetitivní hráči, a ti stále jedou intel kvůli hrám, nedá se nic

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
19. 12. 2024 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Vzhledem k tomu, jak tento procesor dopadl ve hrách mizerně, bych se tomu hodně divil, hlavně u kompetitivních her, kde se jede na co nejvíc FPS...čekal bych tam Ryzen 9800X3D, pokud se máme bavit o top herní sestavě, na ten se tento Intel absolutně nechytá...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
19. 12. 2024 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Tomcat2 u kompetitivních her se jede nejvíc na nejstabilnější 1% lows, proto téměř nikdo nejede ryzen a nechavaj si bud furt 13900/14900, nebo si prostě nechaj dát tohle..je to takové komplikované, pro casuals samozrejme nejlepsi 9800x3d soucasne :)

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
19. 12. 2024 22:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Tak tento comment je totální nesmysl. Viděl jsi testy 14900K vs. 9800X3D?!! Ryzen drtí Intel nejen v průměrných FPS ale dost brutálně i v 1% lows!! Viz.:

https://www.youtube.com/watch?v=EKb8syfv5cc

POGman Trlol
POGman Trlol
Level 23 Level 23
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 01:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 to nevim kde jsi vzal ,ale s 9800x3D mam teda nejstabilnejsi FPS co jsem kdy mel :)

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 03:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Tomcat2 totální nesmysl je odkaz na video HW U, to je ukázkové casuální využití. K čemu ti je competitive test obyč fps bez akce? klidně si otestuj sám, pokud máš moznost dvou buildu - vezmi kteroukoliv Competitive hru, najdi více lidí, hodně akce, real life scenar, a ne obyc bench, nic ve zlém.
tady máš ukazku, kde si intel drží rock solid lows, zatímco 9800x3d dost skáčou:

https://youtu.be/Q-1W-VxWgsw?si=IBVQrjR8XIZWfzKu&t=1361
ale ještě to raději řeknu jednou - je to extrém scénář, který využije jen 0,01% hráčů, hlavně ti, co dostávají nebo stavějí drahé pc/prebuildy, casualně je samozřejmě 9800x3d lepší.

A jako poslední věc je to, že tihle blázni skočí okamžitě po každé blbosti, co jim zvedne výkon klidně o 5% - vyjde 5090, okamzite zahodí 4090, i kdyz jsou cpu bound - presto drtivá většina většina comp lidí stále jede intel, doufám, že se chápeme :D

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 03:19 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @POGman viz nahoře, ale samozřejmě 9800x3d je skvělej, užívej, já bych ho bral také, kdyby to nebyl takovej imposter za 7800x3d 🤗(mám 5800x3d)

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
20. 12. 2024 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 13900k, 14900k rock solid... to je vtip ne?

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 09:54 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Bertram proč by byl, však reálně to furt kompetitivní hráči stále mají, a většina to má od začátku tweaknutý s lepším napětím, takže je vetšinou zatím safe, né že by teda o něčem vůbec věděli :D jinak psal jsem rock solid 1%lows, viz video, kde 9800x3d skace i pres lepsi avg fps, zatimco intel jede stale rovne :)

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
20. 12. 2024 15:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Darth36 Tady se ale nebavíme o 13900/14900, ale o sračkovým Core Ultra 9, kterej je, co se her týče, totální propadák...

Darth36
Darth36
Level 46 Level 46
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 18:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Darth36 @Tomcat2 totální propadák, když v basic testech bez rychlých ram pamětí má jen trochu nizsi lows, nez 9800x3d? ono to tak horký není :D porad pro procka lepsi volba, ale samozrejme 13900/14900 lepsi :)

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
19. 12. 2024 18:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tomcat2 @Tomcat2 kdybych nemusel řešit rozpočet, tak si ho také koupím. Jsem si jistý, že by mě to nijak neomezovalo.

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
19. 12. 2024 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Viz. odpověď výše...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 06:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Tomcat2 nemám k tomu racionální důvod. Pouze mám Intel sestavu, která drží 13 let bez zaškobrtnutí. Měl jsem na tom postavenou hernu, prostě jen věrnost. A klidně si užívám i palce dolů. Je radost to sledovat.

Bertram
Bertram
Level 30 Level 30
20. 12. 2024 09:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Dal jsem palec nahoru. Recenze, zkušenosti uživatelů jsou pěkná věc, ale ve finále vycházíme z vlastních zkušeností.

Nerad to přiznávám, ale zhruba rok po pořízení nového all AMD PC jsem řešil náhodné restarty. Výměna zdroje, desky, ramek nepomohla a nakonec pomohla až výměna CPU z 5900x na 5800x3D.Od té doby mě trápilo už jen podivné chování systému vždy po větší aktualizaci windows, kdy bylo nutné přez DDU odinstalovat ovladače GPU a nainstalovat nové. Jelikož to byl proces na 5 minut, bylo to jednou za pár měsíců a do další aktualizace byl zase klid, tak mě to tolik netrápilo. Od doby co mám 4080 super tak nebylo nutné dělat vůbec nic.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 09:18 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Bertram mám podobný zkušenosti. Pořád u známých řeším nějaké artefakty. Dva už mi vyčinili, že měli raději zůstat u Intelu. Raději by obětovali výkon a měli klid. 100% není žádná architektura, ale u AMD platformy toho řeším násobně více. Bavím se o středním segmentu, žádný vysoký level. Desky a procesory mezi 5 a 8 tisíc. Grafické karty mezi 7 a 15 tisíc. Vše už na Windows 11 až na pár kousků Windows 10 (kompatibilita se specifickým programem)

PS: GPU od AMD už leda sobě, už to u kamarádů a kolegů nechci řešit. Na DDU jsem alergický, ale bez něj to nešlo. Všichni nakonec přešli na Nv. Buď si připlatili nebo obětovali výkon. A mají klid. Ale je to škoda, AMD čipy a výrobce SAPPHIRE jsou mi sympatický. Jsem přesvědčený, že AMD má nedostatečnou výstupní kontrolu kvality.

Tomcat2
Tomcat2
Level 22 Level 22
20. 12. 2024 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Já mám Ryzen 7700 a běhá naprosto bez problémů...

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 11:15 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Tomcat2 s velkou pravděpodobností ho budu mít také. Příští rok musím vyměnit vnitřnosti.

Deska ASROCK X870 Pro RS

Paměti Patriot Viper Venom 64GB KIT DDR5 6000MHz CL30

Procesor AMD Ryzen 7 7700

V další fázi vyměním i GPU, ale to nemám rozhodnutý.

Vladimír Fajber
Vladimír Fajber
Level 30 Level 30
20. 12. 2024 15:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Lukáš Meistner Mám 7600 a 6700XT a žiadny problém, žiadne artefakty.

casperdeluxe
casperdeluxe
Level 42 Level 42
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 15:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Vladimír Fajber Tak jasný. Však to nemusí proboha dělat všem na světě. Je miliarda různých kombinací. Desky, CPU, disky, zdroje, grafiky..... holt se může stát, že si něco s něčím nemusí rozumět. Do toho různý SW, růžné verze SW....Takže pak je to o driverech, kde to je odladěnější a rozumí si to s více variantama. Já taky teď dělal mrak PC na AMD CPU a nejsou s tím problémy. S GPU to ale bývá častější. Posledně jsem řešil zelenou obrazovku na 7800xt. 3x reklamace, 3x nový kus. Vyřešil to až přechod na NV... Ale to neznamená, že to dělá všem. Holt měl borec smůlu na kus nebo kompatibilitu s nějakým HW (i když na jiným PC to dělalo taky) nebo prostě cokoli jiného. Jenže lidi si to pamatují a ví, že když s něčím měli problém, tak už si to příště nekoupí.... A to ať je to AMD vs NV, Škoda vs Ford, Whirpool vs AEG... atd.

Lukáš Meistner
Lukáš Meistner
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
20. 12. 2024 16:23 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lukáš Meistner @Vladimír Fajber v pohodě. Však já Vám to i přeji. Také mám v okruhu pár sestav co nemají žádný problém. Jde jen o to, že k poměru sestavm mám s AMD častěji problém, než s Intelem nebo Nv. Kdyby nejelo nic, tak už tu AMD dávno není.

A jak jsem psal, moje příští sestava bude taky s AMD procesorem a když překvapí řada RX8000, tak kdoví. Nemám vyhraněný vkus. A na ATI vzpomínám vyloženě s láskou.

Reklama
Reklama