AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
Článek AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon

AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon

Adam Vágner

Adam Vágner

9. 12. 2014 06:00 28

Seznam kapitol

1. Přes 20 nových funkcí 2. Vylepšení videa, co stojí to za to! 3. Virtual Super Resolution (VSR) 4. Freesync, Graphics Amplifier, podpora 5K a 24 LCD 5. Lepší uživatelská podpora 6. Gaming Evolved pod Mantle: video a „měření“ FPS 7. Testovací sestava a metodika 8. Aliens vs. Predator Benchmark
9. Battlefield 4 10. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 11. Crysis 3 12. Grid 2 13. Metro: Last Light 14. World of Tanks 9.1 15. Závěrečné shrnutí

AMD představilo novou generaci ovladačů Catalyst s dovětkem Omega. Jde o balík, který integruje více než dvacítku nových funkcí včetně podpory FreeSync, VSR coby alternativy k „supersamplingu“ DSR od Nvidie nebo nových technologií pro vylepšení videa. Kromě nich se podíváme i na nárůst výkonu oproti starším ovladačům.

Reklama
Reklama

Crysis 3

I Crysis 3 je na výkon karet dost náročný. Kvůli slabším grafikám tedy testuji dvoje nastavení – kromě velmi vysokých i vysoké detaily. Problém je s vyhlazováním hran.

Rozumným kompromisem mezi kvalitou a výkonem je režim SMAA 2× a SMAA 4×, jenže součástí obou těchto režimů vyhlazování je i temporal antialiasing (vyhlazování počítá z více snímků jdoucích po sobě) a nefunguje na multi-GPU.

Další se nabízí klasický režim MSAA 4×, jenže kombinaci velmi vysokých detailů s tímto vyhlazováním už v rozlišení 2560 × 1440 nezvládají ani highendové grafické karty (snímková frekvence je sice kolem solidních 30 snímků za sekundu, ale kvůli výraznému inputlagu to na hraní moc není).

Testuji tedy trojici nastavení – pro porovnání výkonu většiny karet tedy nejlépe vyhovuje kombinace velmi vysokých detailů se SMAA 1×, dále vysoké detaily se SMAA 1× a pro špičkové karty a multi-GPU jsem zvolil kombinaci velmi vysokých detailů a MSAA 4×.

A ještě jednu záludnost Crysis 3 má – za standardních podmínek můžete narazit na limit snímkové frekvence na zhruba 100 snímcích za sekundu. Toto omezení souvisí s nastavením rozlišení timeru ve Windows (standardně 15,6 ms, Crysis 3 jej snižuje na 10 ms, aktuální nastavení lze ověřit pomocí utilitky ClockRes od MS/Sysinternals). Pro dosažení vyšších snímkových frekvencí je třeba tento interval zkrátit – stačí k tomu třeba spustit na pozadí prohlížeč Chrome, který jej přestaví na 1 ms (a rozlišení timeru na 1 ms snižuje třeba i spuštěný klient Origin od EA). A proč není rychlejší timer nastavený standardně? Má to negativní vliv na spotřebu.

Pro měření využívám úvod k misi S plným rizikem (swamp). Misi spouštím přes konzoli příkazem map swamp, měřit začínám s roztmíváním obrazu. Pomocí FRAPS pak měřím úsek dlouhý 117 s. Do průměrů se započítává jen jedno nastavení, které nejlépe vyhovuje testované výkonnostní kategorii karet.

Crysis 3: vysoké detaily + SMAA 1×

AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon

Crysis 3: velmi vysoké detaily + SMAA 1×

AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon

Crysis 3: velmi vysoké detaily + MSAA 4×

AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon
AMD Catalyst Omega: nová generace, nové funkce, vyšší výkon

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning