AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970 | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

25. 10. 2010 00:00 28

Seznam kapitol

1. Úvod - CrossFire 2. Karty do CrossFire - Představení karet 3. Testovací sestava 4. Testovací hry a metodika 1/2 5. Testovací metodika 2/2 6. AvP, Arma 2, Battlefield 2, BattleForge
7. Crysis Warhead, DiRT 2, Far Cry 2, GTA IV 8. HawX, Just Cause 2, Metro 2033, Resident Evil 5 9. STALKER CoP, World In Conflict, Unigine, Vantage 10. Shrnutí výkonu a ceny 11. Spotřeba a škálování CrossFire 12. Závěr

Hned v úvodu týdne vám přinášíme druhý z testů nových grafických karet AMD Radeon HD 6800. Tentokrát se zaměříme na výkon dvojice levnějších Radeonů HD 6850 zapojených v CrossFire. S čím vším se toto řešení za devět tisíc může měřit zjistíme v dnešním článku...

Reklama
AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancys HAWX (DX10) - Oblíbený letecký simulátor má vestavěný test ve volně stažitelném demu z webu. Tuto verzi používám. Veškeré detaily jsou nastaveny na maximum, měním pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Frapsem zaznamenávám testovací sekvenci od poloviny, kdy se z průletu mraků dostanete nad město a obraz na chvilku ztmavne.

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

Just Cause 2 (DX10) - Novinkovou hrou v našem portfoliu je tato šílená akce s moderním DX10 enginem. K testování používám vestavěné demo Concrete Jungle, které v druhém průběhu zaznamená Fraps. Nastavení hry je na max, kromě dvou posledních položek, jež karty Radeon neumí. Ve hře kromě rozlišení měním dále jen AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x, 8x).

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 (DX11) - Nejnáročnější hrou dneška je bezesporu tento titul. Žádná konfigurace na světě vám neumožní zapnout vše úplně na max ve vysokém HD rozlišení. Zde je nutno snížit detaily vzhledem k plynulé hratelnosti. Já používám nastavení Normal a renderer DX11. Měním pak jen rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x). Druhý průchod měřím opět Frapsem. Podívejte se ještě na video testovací sekvence, sleduji v něm kolegu a snažím se mu stále mířit na horní část těla:

http://www.youtube.com/watch?v=Y-jLMC2PAPI

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

Resident Evil 5 (DX10) - Další hra v sobě nese vestavěný benchmark a l ze použít i samostatně stažitelné demo, to používám já. Nastavení detailů ukazují obrázky. K testování používám Fixed benchmark a nastavuji pouze rozlišení a hodnotu AA (0x, 4x, 8x). Vše opět zaznamenávám Frapsem v druhém průchodu.

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

STALKER Call Of Pripyat (DX11) - Další extrémně náročnou hrou je poslední díl této série. Používám opět maximální nastavení, což dokládá obrázek. Měním pouze rozlišení a hodnotu vyhlazování AA (0x, 4x). Zaznamenávám Frapsem pouze poslední a nejnáročnější z testů - Sunshaft.

AMD Radeon HD 6850 v CrossFire – obstojí proti HD 5970
i Zdroj: PCTuning.cz

alt

alt

alt

World In Conflict (DX10) - Pro mnohé možná stará záležitost, ovšem s posledním patchem se objevilo několik nových nastavení, včetně vylepšených explozí a dalších. Tento náročný engine bude také použit v očekávané bombě R.U.S.E., tedy je stále aktuální v této hře měřit. Vše nastavuji na maximum, měním pouze rozlišení a AF (2x, 16x) a AA (0x, 4x). Průběh tradičně zaznamená Fraps v druhém průchodu.

alt

Unigine Heaven 2.1 (DX11) - K testování používám pouze nejvyšší rozlišení, teselaci nechávám ale na normal. I tak je porce teselovaných objektů extrémní, v podstatě vše je na scéně nějak zpracované tímto způsobem. Používané nastavení vidíte na obrázku.

alt

3D Mark Vantage (DX10) - Zcela posledním testem je benchmark v nastavení Extreme, tím by se měl zásadněji omezit vliv frekvence procesoru a výsledky měření budou relativnější k výkonu samotných grafických karet. Nastavení opět vidíte na obrázku, u karet GeForce samozřejmě přepínám PhysX na CPU verzi.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama