Assassin's Creed: Revelation — silný příběh i pro slabší PC
PCTuning Článek

Assassin's Creed: Revelation — silný příběh i pro slabší PC

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 1. 2012 03:00 11

Seznam kapitol

1. Stejný engine pro celou sérii 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Výběr recenzí herních magazínů 11. Závěr

Ačkoliv od vydání prvního dílu Assassin's Creed uplynuly už více než čtyři roky, i čtvrté pokračování série běží na stále stejné technologii. O to větší bylo naše překvapení při zjištění, že vizuální stránka hry ani tentokrát nevypadá vůbec špatně. Hardwarové nároky naopak nejsou nijak vysoké a zahrají si i majitelé starších sestav.

Reklama
Reklama
Assassin's Creed: Revelation — silný příběh i pro slabší PC

Série sealth akcí z pohledu třetí osoby Assassin's Creed se od svého uvedení na trh na konci roku 2007 stala velmi populární. Svým způsobem jde o typického zástupce komerčně velmi úspěšné hry posledních let. Herní mechanismy se stále zjednodušují, aby hra vyhovovala občasným a nenáročným (tzv. casual) hráčům na herních konzolích (ze hry se svým způsobem stává film, který můžete ovlivňovat), pro herní konzole hra vychází přednostně a pro PC se portuje až dodatečně a také neustálou recyklací jednoho, byť bezesporu kvalitního, herního enginu (v tomto případě Anvil engine).

Assassin's Creed: Revelation — silný příběh i pro slabší PC

Pokud se o počítačový hardware zajímáte dlouhodobě, pravděpodobně si dobře pamatujete na kauzu DirectX 10.1, která se strhla při vydání PC verze původní hry Assassin's Creed. Vývojáři tehdy do hry implementovali podporu tohoto rozhraní, které akcelerovaly jen grafické karty ATI Radeon HD 3000 a 4000, zatímco konkurenční karty GeForce řad 9000 a 200 od nVidie nikoliv. DirectX 10.1 sice neumožňovalo běh hry ve vyšší vizuální kvalitě, na kartách ATI Radeon však měřitelně zvýšilo framerate. Ačkoliv si majitelé Radeonů nikdy ve větším měřítku nestěžovali na problémy, vyšel po několika týdnech patch, který podporu DirectX 10.1 ze hry odstranil, údajně kvůli bugům a problémům řady uživatelů. Není proto divu, že se ihned objevily dohady o tom, že si vypnutí DirectX 10.1 vynutila (respektive zaplatila) nVidia, protože poměrně náročnou hru začali s oblibou používat recenzenti grafických karet. Jak tomu ale bylo ve skutečnosti, nevíme bohužel dodnes.

Assassin's Creed: Revelation — silný příběh i pro slabší PC

Od uvedení prvního dílu se vývojáři z Ubisoftu nikdy k experimentování s moderními efekty nevrátili a výjimkou není ani čtvrté pokračování s podtitulem Revelations, které se na pulty obchodů dostalo před koncem minulého roku. Hra tak opět běží pod rozhraním DirectX 9.0c, vyšší verze 10 a 11 vůbec nebyly implementovány. Přesto však PC verze Revelations není prostou konverzí z konzolí, vizuální stránka hry na PC vypadá o kus lépe. Podobně jako u předchozího dílu Bratrstvo totiž vývojáři PC verzi hry o něco vylepšili. Těšit se tak můžete třeba na kvalitnější stíny, vyšší rozlišení textur a podobně. Celkově vypadá Revelations opravdu dobře a ačkoliv se nemůže měřit s nejlépe vypadajícími hrami současnosti, ostudu sérii rozhodně nedělá a hra patří k tomu hezčímu, co lze na současném trhu najít.

Assassin's Creed: Revelation — silný příběh i pro slabší PC

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning