Assassin's Creed Syndicate - rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 4
Seznam kapitol
Po roce na naše PC přichází pokračování série Assassin's Creed – Syndicate. Je hra stejně náročná a trpí stejnými technickými problémy jako předchozí díl Unity? Na vše se podíváme v dnešním rozboru. Ukážeme si, jaké detaily se vyplatí snížit při nedostatku výkonu a jak ještě hru vylepšit pomocí ovladačů grafické karty.
Kvalita Prostředí
Tímto detailem nastavujete dohlednost všech menších dekorativních předmětů a trávy. Zde bych si dovolil poznamenat, že vykreslovací vzdálenost trávy je v této hře asi nejnižší co jsem za poslední roky viděl. Rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením byl 41 fps vs. 48 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Kvalita textur
Nastavení kvality textur ovlivňuje detailnost všech povrchů. Na maximální nastavení jsou textury hry až neuvěřitelné, hlavně oblečení postav je vykresleno do detailů „4K ready“. Nastavení má spíše vliv na velikost paměti grafické karty a částečně i RAM. Na maximum 2GB grafická karta už musí dotahovat většinu textur přes sběrnici PCI-E a hra se občas zpomaluje. To se projevuje hlavně při delším hraní. Jinak je vliv na výkon nízký - 53 fps vs. 55 fps.
Jako minimum doporučuji volit střední nastavení. Na minimum jsou některé textury opravdu otřesné.
Nastavení na Vysoká (po najetí myší se zobrazí Nízká)
„Ambientní okluze“ (Ambient Occlusion)
Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. K dispozici jsou metody SSAO, HBAO+ a HBAO+ Ultra. Zatímco SSAO má velmi malý vliv na obraz, HBAO+ Ultra naopak výrazně zkvalitňuje hru – na následující scéně až neuvěřitelně zvyšuje hloubku obrazu.
Rozdíl ve výkonu mezi vypnuto a SSAO je 49 fps vs 46 fps. A rozdíl výkonu mezi metodami SSAO a HBAO+ Ultra je 46 fps vs. 40 fps.
Nastavení na HBAO+ Ultra (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)