Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu | Kapitola 6
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na prozatím poslední nereferenční GeForce GTX 1080 – ze dvou modelů Strix GTX 1080 jde o výše taktovanou variantu O8G. Vysoký výkon, dobré provozní vlastnosti a výrazné přetaktování je samozřejmostí, pasivní chlazení bez zátěže také, krom nich ale karta nabízí i další funkce pro hračičky.
Fallout 4 je další hrou, která je zábavná na hraní, ale otravná při testování a hledání vhodné lokace. Na mapě dochází bez zjevých příčit k propadům výkonu – jdete krajinou dopředu a najednou klesá snímková frekvence i o čtvrtinu dolů. Kritický okamžik trvá pár sekund a pak se snímková frekvence vrátí tam, kde byla. Nezdá se, že by to nějak souviselo se zaplněním paměti, přesuny dat z paměti karty do paměti systémové, a je to dobře opakovatelný jev.
Pro test jsem teda vybral jedno z takových kritických míst, kde se pustím rovně a spustím měření dlouhé 30 s, během kterých framerate spadne a zase se vrátí na původní frekvenci.
Screenshoty neodpovídají dokonale aktuálnímu nastavení, které používám. U Radeonů totiž chybí v nastavení jedna položka – weapon debris. Proto jsem už u těchto testů tyto efekty vypnul.