Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu

Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu | Kapitola 15

Adam Vágner

Adam Vágner

28. 7. 2016 03:00 93

Seznam kapitol

1. Asus Strix GTX 1080: představení a parametry 2. Strix GTX 1080 v detailech: konstrukce, chladič 3. Testovací sestava 4. Windows 10 a nové hry: Doom 5. Windows 10 a nové hry: Dirt Rally 6. Windows 10 a nové hry: Fallout 4 7. Windows 10 a nové hry: Metro 2033 Redux 8. Windows 10 a nové hry: Total War: Warhammer (DX12) 9. Aliens vs. Predator Benchmark 10. Battlefield 4 11. Bioshock: Infinite, Cliffs of Dover 12. Crysis 3
13. Grid 2 14. Metro: Last Light 15. World of Tanks 9.1 16. Boost u Asus STRIX GTX 1080 O8G v AvP 17. Asus STRIX GTX 1080 O8G v Bioshock Infinite 18. Asus STRIX GTX 1080 O8G v Crysis 19. Teploty 20. Chování ventilátorů 21. Hlučnost 22. Spotřeba, poměr výkon/watt 23. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 24. Závěrečné shrnutí

Dnes se podíváme na prozatím poslední nereferenční GeForce GTX 1080 – ze dvou modelů Strix GTX 1080 jde o výše taktovanou variantu O8G. Vysoký výkon, dobré provozní vlastnosti a výrazné přetaktování je samozřejmostí, pasivní chlazení bez zátěže také, krom nich ale karta nabízí i další funkce pro hračičky.

Reklama

World of Tanks 9.1

World of Tanks není hra, která by byla na testování karet zrovna nejvhodnější. Je totiž velmi závislá na výkonu procesoru, který po většinu času výkon grafických karet omezuje (vytížení grafického čipu padá i někam k 50 % výkonu). Zkresluje to hlavně výsledky výkonných karet, které se pak ve srovnání s levnějšími kartami jeví pomalejší, než ve skutečnosti jsou. Můžete také narazit na limit snímkové frekvence kolem 120 snímků/s (nejsem si ale jistý, jestli to stále platí i pro verzi 9.0 a novější).

Paradoxní je, že i když i karty střední třídy běží po většinu herní doby jen „na půl plynu“, snímková frekvence je obvykle dostatečná a pohybuje se kolem 40–60 snímů/s. Tak proč to testovat? Problém nastává jako na potvoru v té trošce situací, které jsou nejkritičtější – třeba když se ukrýváte někde ve křoví a skrze listoví se snažíte trefit projíždějící tank. V takovém okamžiku dochází k výrazným propadům výkonu (snímková frekvence klesá klidně i na polovinu) a problémy mají i výkonné karty (v těchto situacích je na vině „nízký“ výkonu grafické karty).

Pro testování jsem tedy připravil speciální záznam (ve kterém mě asi spousta spoluhráčů proklínala). Je v něm minimum bezproblémového pojíždění po mapě a soustředí se především na kritické míření skrz lesní porost na jednom z nejnáročnějších míst, které na mapách ve World of Tanks je (tzv. „magic forest“ na Murovance).

Testuji s maximálními detaily (výjimkou je jen vypnutá tráva ve sniper mode, se kterou mají na některých mapách potíže i špičkové grafické karty). Pomocí FRAPS měřím prvních 170 sekund po startu kola (měřit začínám v čase 0:00)

Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama