Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu | Kapitola 18
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na prozatím poslední nereferenční GeForce GTX 1080 – ze dvou modelů Strix GTX 1080 jde o výše taktovanou variantu O8G. Vysoký výkon, dobré provozní vlastnosti a výrazné přetaktování je samozřejmostí, pasivní chlazení bez zátěže také, krom nich ale karta nabízí i další funkce pro hračičky.
Asus STRIX GTX 1080 O8G v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15-50 minut, při běžném k něčemu podobnému nedochází, podobně náročnou scéhou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
V Crysis je na úvod měření v rozlišení 1920 × 1080 bodů, – vytížení GPU je pod 80 %, při kterých se grafika občas dostává na
Jak vidíte, ani v nejnáročnějším Crysis nedochází se zahříváním karty k nějkaému poklesu výkonu. Jak karta naběne, tak jede až do konce.
Na rozdíl od Founders Editiion karta i v náročném Crysis naběhne na 1974 MHz, poklesne o jeden krůček dolů na 1962 MHz a tento takt už si stabilně drží.
Ventilátor jde jen lehounce nad 2000 ot./min.
Příkon PC po zahřátí karty (i ostatních komponent) byl v průměru 273,5 W. V druhé části s rozlišením 2560 × 1440 klesl příkon na 269,3 W. Je to o poznání víc než u Founders Edition, hádám, že hlavní důvod bude to, že se regulace snaží ubránit co nejvyšší takty za každou cenu.
V posledním grafu vidíte, že po celou dobu testu běží karta na maximálním povoleném napětí pro čip (které je svázané s daným taktem). Teplota ani příkon nejsou problém.