ATI Radeon X800 Pro od MSI a HIS | Kapitola 7
Seznam kapitol
Po představení karty společnosti nVidia, modelu 6800 Ultra postaveném na jádře NV40 je nevyhnutelné mrknout očkem také na konkurenční firmu ATI a její nové grafické karty řady X800. V redakci se nám na krátkou dobu díky firmě Levi objevila grafická karta MSI ATI Radeon X800 PRO, která sice není nejvyšším modelem současné řady, přesto je její bližší prozkoumání velice zajímavé.
Unreal Tournament 2003
Verze | UT2003 v2299 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | zde (Bench Em All, bm inferno) |
Unreal Tournament 2004
Verze | UT2004 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | multi-texturing, bump mapping - vylepšený engine, při nastavení téže kvality (x UT2003) nabízí vyšší výkon |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit, Max Details |
Návod jak testovat | Bench Em All, mapy primeval a bench3 |
Gun Metal
Verze | Gun Metal Benchmark 2 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel shader 1.1, vertex shader 2.0, high polygon count, Cg, převod z Xbox |
Nastavení | Video - Screen Resolution: 1024x768, Screen Colors: 32bit, Anti-aliasing: 2x, Aspect Ratio: Normal Advanced - Terrain Detail: High, Draw Distance: High, Cloud Shadows: On, Sun Glare: On, Lens Flare: On |
Stažení benchmarku | http://download.guru3d.com/gunmetal/ |
Při spuštění benchmarku docházelo s X800 PRO k zámrzům systému a to i s novými betami.
Stencil test - X2: The Threat Rolling demo
Verze | X2 Rolling Demo |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | stencil shadows, bump mapping |
Nastavení | 1024x768x32bit auto-quality off, fsaa off, bump mapping on, benchmark on |
Stažení benchmarku | http://www.egosoft.com |
Návod jak testovat | X2-demo.exe, další nastavení výše |
Dungeon Siege
Verze | Dungeon Siege |
Rozhraní | DirectX 7 |
Heslovitý popis | T&L, HSR |
Nastavení | 1024x768x32bit, Max Details, AA 4x, AF 8x |
Návod jak testovat | Parametry nastavit ve hře, případně použít příkazy z DS Benchmark Readme |
Výsledek spíše pro zajímavost. Hra je poměrně limitována výkonem CPU (i když Kyro II tuto hypotézu mírně vyvrací) a standardně neumožňuje použití vyššího rozlišení, než 1024*768
Painkiller - 1.2
Verze | Painkiller 1.2 |
Rozhraní | DirectX 8 |
Heslovitý popis | hi-polygon count, volumetric fog, specular gouraud... |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | konzole: "benchmark c5l1" -pozor na rozdíl mezi verzemi!!! |
Sice jen o pár procent, ale zato ve všech rozlišeních Painkiller dokazuje, že pro něj nejsou nové ovladače vhodné. Je také vidět, že průběh testu je poměrně závislý na procesoru (při 1024*768 vyloženě limitující faktor). Ještě upozorním, že od verze 1.2 jsou na mapě rozmístěna monstra, tudíž nelze porovnávat s výsledky z 1.15.
FarCry 1.1
Verze | FarCry 1.1 |
Rozhraní | DirectX 8/9 |
Heslovitý popis | Pixel Shader 1.x / 2.0, Vertex Shader |
Nastavení | max. quality |
Návod jak testovat | Bench Em All |
Quake III Arena
Verze | Quake III Arena |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Quake III engine :-), multi-texturing |
Nastavení | 1600x1200x32bit Max Details, timedemo 1, TC on |
Návod jak testovat | Pomocí Quake III bench - nastavení výše |
Return to Castle Wolfenstein : Enemy Territory
Verze | RtCW: ET |
Rozhraní | OpenGL |
Heslovitý popis | Quake III engine, multi-texturing |
Nastavení | 1024x768x32bit, 1280x1024x32bit, 1600x1200x32bit Max Details, timedemo 1, demo pctradar |
Návod jak testovat | Nahrajte demo pctradar do etmain\demos, ve hře v konzoli ~ zadejte timedemo 1 a demo pctradar a po skončení přečtěte hodnotu fps |
Závěr
Jak je z výsledků patrné, karta je poměrně limitována výkonem procesoru a až při vyšších rozlišeních v kombinaci s antialiasingem a anizotropní filtrací předvede plný výkon. Testované ovladače (4.7b) nepřinesly takový nárůst výkonu, jaký jsem očekával; maximálně cca 5% a to především v benchmarcích (3D Mark 03, Aquamark). V některých hrách se spíše projevil drobný propad. Zdá se, že ve vysokých rozlišeních je ale procentuální dopad při FSAA a AF nižší, než s oficiálními 4.6.
Obě z testovaných karet jsou opravdu kvalitním kouskem HW. Pokud bychom měli doporučit jednu z nich, byla by to karta firmy MSI. Ceny jsou přibližně stejné a tak záleží opravdu jen na Vás zda si vyberete HIS nebo MSI.
Grafické karty nám do tohoto testu zapůjčila firma Levi, které tímto děkujeme.