Bang & Olufsen Beoplay Portal – elegantní instrument pro hudbu i bojiště
i Zdroj: Bang & Olufsen
Herní příslušenství Článek Bang & Olufsen Beoplay Portal – elegantní instrument pro hudbu i bojiště

Bang & Olufsen Beoplay Portal – elegantní instrument pro hudbu i bojiště | Kapitola 3

Miroslav Ježek

Miroslav Ježek

9. 5. 2022 10:00 1

Seznam kapitol

1. Úvod, balení, specifikace 2. Konstrukce, design 3. Muziko hraj 4. Mobilní appka a Dolby Access 5. Závěr

Nastražte uši, nažhavte své FLAC knihovny, vytočte motory, nabijte kvéry. Sluchátka Portal se pokusí zaujmout všechny, kdož prahnou po dobrém zvuku a nestojí o křiklavé barvy, zářivé LEDky a přebasované nesmysly.

Reklama

Lomoz, který sluchátka Portal produkují, je čistý, dostatečně hlasitý a hlavně – nešumí. Klasický test v podobě Generation Zero se ukázal přesvědčivý, když mi štěkot kulometů prvně pocuchal šneka. Exploze z RPG mi otřásaly celou lebkou a s aktivním Dolby Atmos nebyl problém určit, ze kterého směru se valí ona ruská prašivá plechovka. To není vtip, nový update přidal do hry další stranu v podobě ruských válečných strojů. Na každém kroku je vojenské ruské stanoviště a objevili jsme dokonce i velkou invazní loď. 

Poté jsem usedl za virtuální volant Hellcatu ve staré dobré Forze Horizon 3. Popravdě mě překvapilo, jak se motor rozeřval, byl jaksi víc hlasitý, agresivní a v celém spektru detailnější. V mých sloupových reproduktorech je řev tohoto osmiválce spíš takové hřmění, které budí sousedy, kdežto s Portalem je to jak rozeřvaný odborář, ale v dobrém slova smyslu. Pochopitelně sloupové bedny a sluchátka se nedají srovnávat, aparáty vždy poskytnou víc detailů, ale rozumíme si.

Líbí se mi, že s aktivním Atmos se ze zvuku nestane zahuhňaná šlichta, naopak se pěkně rozvine do celé šíře a dojmy se cpou do uší ze všech směrů. Kdysi se virtuální zvuk dělil na koupelnu a komunistickou umývárnu, ale ta doba je naštěstí pryč. Žádná ozvěna, huhlání, nebo prasení frekvencí se nekoná.

U filmů byla situace podobná jako u her, jsou slyšet maličké detaily, hlasy čisté, honička s obřím jeřábem v Terminator 3 byla sakra zábavná. Vybuchující auta, řev Arnoldova chopperu, demolice okolí, vše jasné a tam kde má být. S hudbou to bylo o něco méně přesvědčivé, výšky se mi zdály trochu uříznuté, mohly by být čistší. Taky basy se zrovna nepřetrhly, chybí jím objem a údernost. Ve hrách a filmech se to ztratí, ale při poslechu hudby, kdy si všímám konkrétních nástrojů (hotový Paganini), je to slyšet. Nic co by nespravilo malé doladění v ekvalizéru aplikace. Ačkoli skladbu Vega od Danheim uhraje instrument bez chrchlání, což ne každý zvládne. 

Co mě trochu zklamalo, bylo ANC. Tedy ono funguje, ale v porovnání s Nuraphone G2, které mě izolovaly naprosto dokonale, to zde funguje tak napůl. Hlas je pořád slyšet, cvakání klávesnice taky, zkrátka okolí se nezbavíte. Samozřejmě stačí pustit náležitě hlasitě Danheim a je vyřešeno. A jedna věc, při vypnutém ANC, abyste slyšeli okolí, sluchátka šumí. Ne moc, ale šumí. Při zapnutém je jakýkoli šum (kromě toho v hlavě) pryč. 

Na test mikrofonu jsem nahrál klasicky svůj blábol, aby každý mohl posoudit kvalitu. Ačkoli by měl být hlas krystalicky čistý, je spíš jak přes zimní kuklu. 

Dle svého zvyku jsem zapomněl ověřit výdrž baterie, ale vím že po cca třech nebo čtyřech hodinách klesla kapacita o 20 % s aktivním bezdrátovým připojením, BT a ANC. Tudíž se dá odvodit výdrž kolem 15 hodin. Firma tvrdí 19, ale to bude jistě v ideálních podmínkách a bez neustálého zkoušení a laborování s kde čím. 
 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama