Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky
Seznam kapitol
Ačkoliv patří léto k obdobím, kdy příliš nových kvalitních her nevychází, dá se čas od času přeci jen nějaký ten zajímavý titul objevit. Patří mezi ně rozhodně arkádová závodní hra Blur. My vám proto přinášíme její hardwarový rozbor, ve kterém se podíváme, jaké železo budete potřebovat, abyste si tuto hru mohli užít v nejvyšší kvalitě.
Ještě než se podíváme na samotné nároky hry, řekněme si něco o hře samotné. Za Blurem stojí britské studio Bizzare Creations, které v minulosti vydalo například hru Formula One Championchip Edition (Playstation, PC) nebo v posledních letech populární sérii Project Gotham Racing (herní konzole xbox a xbox 360). Bizzare Creations patří mezi studia, která své hry vyvíjí primárně pro herní konzole a na klasická PC je předělává pouze v případě velkého úspěchu. A mezi takové hry patří i nový Blur.
Blur tak rozhodně nepatří mezi hry, které by vás třeba po vzoru Crysis měly ohromit svou vizuální stránkou. Hra je založena vlastním enginu Bizzare Creations, o kterém vývojáři bohužel mnoho informací neuvolnili. Známé jsou tak jen základní informace jako například to, že hra využívá maximálně rozhraní DirectX 9.0c, podporu novějších API 10 a 11 ve hře rozhodně nehledejte. Nicméně možností DirectX 9.0c využívá Blur naplno, ve hře tak nechybí technologie jako HDR, Motion Blur či dynamické měkké stíny. Také rozlišení textur je výrazně lepší než u herních konzolí a i když si ze hry nejspíš nesednete na zadek, po vizuální stránce hra drží krok se současnou konkurencí a třeba závody v noci vypadají ve vysoké rychlosti velmi efektivně.
Stejně jako celý engine tak i fyziku a jízdní modely aut si vývojáři programovali sami. Jízdní modely aut odpovídají arkádě té nejvyšší kategorie a s auty tak lze projíždět ostré zatáčky i v rychlostech okolo 200 km v hodině. Pomocí zbraní na vozovce lze vozidla také ničit, model poškození však končí u pomačkaných plechů, upadnutého nárazníku a rozbitých skel, třeba s Colin McRae DiRT 2 jej rozhodně nelze srovnávat. A podobně je na tom i zbylá fyzika ve hře, z okolního prostředí lze zničit maximálně čas od času se povalující harampádí na trati.