Blur — futuristická arkáda s přijatelnými nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Ačkoliv patří léto k obdobím, kdy příliš nových kvalitních her nevychází, dá se čas od času přeci jen nějaký ten zajímavý titul objevit. Patří mezi ně rozhodně arkádová závodní hra Blur. My vám proto přinášíme její hardwarový rozbor, ve kterém se podíváme, jaké železo budete potřebovat, abyste si tuto hru mohli užít v nejvyšší kvalitě.
PC verze Blur je konverzí z konzolí a s nějakými pokročilými nastaveními detailů se vývojáři vážně příliš nepárali. Nastavení grafiky je tak paradoxně jen jedno jediné a jeho kvalitu lze nastavit ve čtyřech krocích, které vám představím na trojici různých scén. Vliv nastavení jsem zkoušel s GeForce GT 240 v rozlišení 1680 × 1050 px s čtyřnásobným vyhlazováním hran.
Scéna 1
nejnižší nastavení grafiky
střední nastavení grafiky
Jako první testovací lokaci jsem vybral noční město. Největší rozdíl mezi vizuální stránkou hry je mezi prvními dvěma nastaveními, kdy se ve hře zapnou stíny, světla auta anebo dohlednost na ruské kolo v dálce. S vyššími nastaveními grafiky už ale detailů příliš nepřibývá, u třetího nastavení to jsou jen odlesky na autě a u nejvyššího osvětlení levého obrubníku. A vliv na výkon? S GeForce GT 240 to bylo 86/58/55 a 47 fps.
Scéna 2
nejnižší nastavení grafiky
střední nastavení grafiky
Podobné rozdíly mezi detaily byly také u druhé čtveřice screenů. Zde jsem dokonce mezi nejvyššími dvěma nastaveními vůbec nenašel rozdíly, u druhého nejnižšího přijdete jen o odlesky na autě a k viditelnému zhoršení grafiky dojde až u nejnižšího nastavení. Vliv na výkon byl podobný jako v předchozím případě: 53/62/66/98 fps.
Scéna 3
nejnižší nastavení grafiky
střední nastavení grafiky
Do třetice ještě jedna série srovnávacích screenů. I u té jsou rozdíly v grafice vidět jen u nejnižších dvou nastavení, fps v jednotlivých nastaveních s GeForce GT 240 byly 45/54/59 a 80.