PCTuning Článek

Call of Duty: Advanced Warfare – konečně Next-Gen!

Pavel Urbánek
Pavel Urbánek
10. 11. 2014 03:00 54 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Návrat věhlasné značky? 2. Příběh 3. Prostředí hry, atmosféra a násilí 4. Vozidla v CoD? V kampani ano! 5. Exoskelet a zbraně
6. Hratelnost a obtížnost 7. Bugy, aneb co vas bude ubíjet více než vaši nepřátelé 8. Grafika 9. Multiplayer a závěr

U nového dílu ságy Call of Duty nás tvůrci lákali na konečně nový grafický engine, poutavý příběh s Kevinem Spaceym a také na futuristické exoskelety, které vám propůjčí nadlidské schopností. V recenzi si povíme, jaké novinky na vás čekají, do jaké míry jde o pokrok oproti předchozím dílům, co zůstalo při starém i co se vysloveně nepovedlo.

Reklama
Reklama

Série Call of Duty je s námi už pěknou řádku let – už je to skoro dvanáct let od okamžiku, kdy vyšlo první CoD. Během této doby si značka vybudovala prominentní postavení na herním trhu. Přispěly k tomu oblíbené tituly jako CoD 2 a CoD 4: Modern Warfare. Ostatní tvůrci fps her tehdy mohli jen závidět. Obrovská fanouškovská základna neustále rostla a vydavatel Activision si mnul ruce.

Prakticky každoroční uvedení nového titulu v sérii Call of Duty ale postupně vedlo k rozmělnění inovací a rozdílů mezi jednotlivé díly a stejně tak rychle, jak přibývali ze začátku fanoušci, začali přibývat i kritici způsobu vydávání nových dílů CoD. Ti vinili tvůrce hry nejen z nedostatečné inovace, ale dokonce z neustálého recyklování samotných herních prvků. Mohli jsme tak být svědky videí, které porovnávala jednotlivé tituly a ukazovala na nich, co všechno zůstalo „od minule“ nezměněno.

S tím šla ruku v ruce zastarávající grafika. To je mimochodem také jeden z důvodů nenávisti ke konzolím – aby nové hry běžely na starším HW konzolí, tak (i přes pokročilé optimalizace) musejí využívat jen částečně možnosti soudobého hardware v PC. Ve výsledku to má ale i své výhody. U řady her není zapotřebí každý rok kupovat nový počítač, abyste dosáhli plynulosti.

Co ale bylo doménou většiny CoD her, byl propracovaný příběh, který hráče vtáhl do děje a to jak skrze předrenderované videa, tak i pomocí naskriptovaných in-game sekvencí. Jeho linearita byla už tehdy patrná, stejně tak jako linearita samotných misí, ale pro pohodové hraní to stačilo a hráči si moc nestěžovali. Součástí úspěchu hry byl také její multiplayer. Především druhý a čtvrtý díl po řadu let dominoval eSportu, z hry se vyvinul vysoce kompetitivní titul, kde se už nehrálo jen o nějaké statistiky, ale o vítězství v turnajích, které bylo ohodnoceno vysokými částkami.

Nyní přichází na řadu již 11. titul série CoD – Advanced Warfare. Jak již sám název a i řada trailerů napovídá, jde o posun do nového herního prostředí. Druhá světová ani Vietnam už nejsou cool, moderní (současné) zbraně jsou již ohrané, tak tvůrce hry vsadil na nový trend. Futuristickou výzbroj a výstroj vojáků, z nepříliš vzdálené budoucnosti.

Už to není jen o tom, kdo má větší a rychlejší zbraň. Do hry se dostává i podpůrná výbava běžného vojáka – exoskelet a řada dalších vychytávek. Je dobré podotknout, že řada z těchto věcí je založena alespoň částečně na realitě.

Tyto novinky vypadají na papíře dobře, ale samy o sobě úspěšnou hru nedělají. Co hráče bude zajímat, je hratelnost i grafika. Podařilo se v novém dílu už vymanit z historické závislosti na starých konzolích a dostaneme titul hodný roku 2014?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning