Call of Duty: Advanced Warfare – konečně Next-Gen! | Kapitola 3
Seznam kapitol
U nového dílu ságy Call of Duty nás tvůrci lákali na konečně nový grafický engine, poutavý příběh s Kevinem Spaceym a také na futuristické exoskelety, které vám propůjčí nadlidské schopností. V recenzi si povíme, jaké novinky na vás čekají, do jaké míry jde o pokrok oproti předchozím dílům, co zůstalo při starém i co se vysloveně nepovedlo.
Tam, kde příběh hodně ztrácí, to dohání „výprava“. Během hry navštívíte řadu zajímavých míst po celé zemi (ve vzduchu, ve vodě i pod povrchem) a budete tak bojovat v různorodých scénářích. Tato prostředí se pak také reflektují i do multiplayeru, takže místa, která navštívíte v singleplayeru budou určovat design map, na kterých budete bojovat proti ostatním hráčům.
Ve hře budete bojovat jak v urbanistických oblastech, tak v otevřené krajině. Ačkoli si tvůrci dali hodně záležet na vytvoření komplexního okolního světa, vaše mise budou mít vysoce lineární charakter a odchýlení někdy i jen o pár metrů bude následováno varováním před dezercí. V tomto ohledu působí hra místy jaksi klaustrofobicky – i když vlevo i vpravo jsou spousty lidí nebo budov anebo prostě krajina, vědomí toho, že musíte jít pouze dopředu, je někdy obtěžující.
Tak či onak, leckteré lokace působí impozantně. Nasazení na jižním pólu je doprovázeno například únikem skrz trhliny v ledovci a tyto prostory jsou zpracovaný velice precizně. Podobně je na tom i jedna z misí, která se odehrává na největší letadlové lodi USA.
Přestože plavidlo vypadá krutopřísně, tak nesmíte přemýšlet nad logikou okolního prostředí. Zvláštní je, že letadlová loď velká jak Brno je prakticky prázdná (i když na ni právě zaútočil nepřítel). To všech x tisíc členů posádky naskákalo do moře? Stejně zvláštní je také to, že na lodi najdete hned několik baterií děl. O tom, že velkorážní děla jsou přežitek, se přesvědčil už Bismark nebo Yamato během Druhé světové, tak proč jsou v 21. století na letadlové lodi je záhadou – teda není – jsou tam proto, abyste si z nich mohli vystřelit!
Pro koho je hra vůbec „vhodná“?
Normálně bych se nad nějakým násilím ve hře moc nepozastavoval, obzvláště pak, když jde o střílečku. V dnešní době je ale trendem ohromit a šokovat, takže se připravte i na brutálnější scénky, které často budou vycházet i z vašich činů. Střílení zvířat je už asi v pořádku, obzvlášť když se vás ta zvířata snaží sežrat. Otázkou je však vyzdvihování vašich killů, které vedou k nějakému rozdrcení, rozpliznutí nepřítele nebo obecně k potokům krve.
Znepokojující (pro někoho asi naplňující) je například speciální útok zezadu na těžce obrněného AST pěšáka. Pomocí vystřelovacího háku chudáka nepřítele vytrhnete z útrob pancéřovaného obleku a aby dlouho netrpěl, tak jeho hlavu rozdrtíte o podlahu – něco ve stylu Game of Thrones a nečekané smrti prince Oberyna. Podobných situací je hra plná a chce to asi jistou dávku zvrhlosti, aby si to člověk užíval.