Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti?

Cyberpunk 2077: Katastrofa, anebo jen selhání soudnosti? | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

20. 12. 2020 12:00 55

Seznam kapitol

1. Kde se stala chyba? 2. O peníze jde až v první řadě 3. Doženeme za pochodu 4. Pro PC, nebo pro konzole? 5. Reset 6. Nemusí to být katastrofa

Na Cyberpunk 2077 jsme čekali osm let, přesto ho jen pár dní po uvedení Sony stáhlo ze svého PlayStoru. Na starších konzolích ale hra vypadá ještě hůř, než jsme čekali. Od Sony je to opravdu drastický krok – ale je to vůbec chyba vývojářů? Proč byl nedotažený produkt na Store vůbec připuštěn? Kdo za to může?

Reklama

I když máte všechno vymyšlené a spočítané a ke všemu jste si dali dvacet procent rezervy, jak velí příručky, často zjistíte, že to, co děláte, je prostě mnohem složitější, než jste si dovedli představit. Některé části hry se vám prostě nepodaří rozchodit vůbec, protože je tam nějaký fundamentální problém – a tak se kus funkcionality vyhodí a nahradí se to něčím jednodušším. Někdy není jiná volba: Nechat rozbité věci anebo zjednodušovat.

To se neděje jenom u her, když se připravoval Longhorn neboli Windows Vista, letěla do koše spousta funkcí, na kterých se dělalo. Vývoj Windows Vista byl tak komplikovaný, že má svoji vlastní stránku na Wikipedii!

Během vývoje dokonce došlo k tomu, co se nazývá „development reset“, což bylo zastavení projektu, který se nedařilo stabilizovat a začít to psát znovu. Je to takové drámo, že na YouTube najdete dvoudílné video, které se věnuje vývoji Longhornu před resetem a po resetu!

Microsoft měl přitom spousty výhod: Měl velmi volné ruce v tom, co bude anebo nebude v jejich systému, mohli ho posunout, odložit a měli také spousty peněz. Vývoj komplexní hry je do značné míry závislý na externích faktorech – a ano, i na externích chybách. Věřte tomu anebo ne, někdy vám přinese chybu samotný hardware anebo systém, na kterém běžíte. A dokonce ji mohou přinést i vývojové nástroje samotné, takže se může stát, že budete marně volat ďábla a nabízet mu duši jen proto, abyste našli zdroj toho zatraceného problému!

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama