Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy | Kapitola 2
Seznam kapitol
Dota 2 se dočkala vydání plné verze. Nástupce modifikované mapy pro WarCraft III se už během vývoje stal velmi oblíbeným, přinášíme proto test jeho hardwarových nároků. Ty nejsou nijak vysoké a i na nejvyšší nastavení detailů si Dotu 2 zahrají majitelé slabších sestav. Po snížení detailů ji pak rozjedete téměř na čemkoliv.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Pentium 3,0 GHz
— Operační paměť: 1 GB (XP), 2 GB (Vista/7)
— Grafická karta: nVidia GeForce 6600/ATI Radeon X800
— OS: Windows XP/Vista/7
Doporučená sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz
— Operační paměť: 1 GB (XP), 2 GB (Vista/7)
— Grafická karta: nVidia GeForce 7600/ATI Radeon X1600
— OS: Windows XP/Vista/7
Oficiální hardwarové nároky má Dota 2 velmi nízké a k rozjetí hry by měla stačit de facto libovolná sestava. Minimem je dle vývojářů počítač s procesorem Intel Pentium na frekvenci 3,0 GHz, 1-2 GB operační paměti a sedm let stará grafická karta střední třídy. Samozřejmostí je podpora staršího operačního systému Windows XP. Dota 2 vyšla také ve verzi pro počítače Apple a systémy Linux.
Doporučená sestava by měla být o něco výkonnější, highendový počítač však potřeba není. Postačit by měl stroj se starším dvoujádrovým procesorem, 1-2 GB operační paměti a grafickou kartou střední třídy starou šest let. S nejvyšším nastavením detailů však na podobné sestavě samozřejmě nepočítejte. Hra podobně jako na minimální sestavě poběží plynule až po výrazném snížení nastavení.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7-3770K, který jsem přetaktoval na 4,5 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Seagate Barracuda 7200.14 a to vše v desce MSI Z77 MPower. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 660. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 326.19, pro AMD Radeony pak Catalyst 13.6 Beta.
Metodika testování
Dota 2 původně měla mít, nakonec však nemá vestavěný benchmark k měření výkonu. K testování jsem proto zvolil replay, ve kterém jsem měřil výkon při sledování velkého souboje všech hráčů s množstvím kouzel. Konkrétně šlo o záznam hry s ID 250888678, čas hry 19:00-20:00, rychlost přehrávání 1×, kamera automatická. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.
Nastavení hry
Výkon grafických karet jsem testoval při sníženém a nejvyšším nastavení detailů. Ve sníženém režimu jsem měl vypnuté efekty Anti-Aliasing, Ambient Occlusion, Ambient Creatures a Shadows na úrovni Medium. Při nejvyšším nastavení byla všechna nastavení na maximální úrovni. Od technického rozboru Doty 2 jsem se současně rozhodl změnit testovaná rozlišení na 1600 × 900 (1,44 MPx, obdoba staršího 1280 × 1024 s 1,31 MPx), 1920 × 1080 (2,07 MPx, dnes nejrozšířenější) a 2560 × 1440 px (3,69 MPx, s klesající cenou panelů získává ve výkonných sestavách na oblibě).