PCTuning Článek

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy

Tomáš Šulc
Tomáš Šulc
31. 7. 2013 01:00 18 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Strategie se Source enginem 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK na vysoké detaily 4. Výsledky GK na nejvyšší detaily 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Závěr

Dota 2 se dočkala vydání plné verze. Nástupce modifikované mapy pro WarCraft III se už během vývoje stal velmi oblíbeným, přinášíme proto test jeho hardwarových nároků. Ty nejsou nijak vysoké a i na nejvyšší nastavení detailů si Dotu 2 zahrají majitelé slabších sestav. Po snížení detailů ji pak rozjedete téměř na čemkoliv.

Reklama
Reklama

Dotu zná pravděpodobně téměř každý hráč počítačových her. Jde o jednu ze zakládajících her žánru MOBA a s přehledem o nejoblíbenější alternativní mapu pro WarCraft III. Ta v některých ohledech zastínila dnes už téměř legendární „blizzardí“ hru. Ačkoliv si Blizzard dělal jednu dobu na Dotu sám nároky, dohodnul se její tehdejší hlavní tvůrce IceFrog s podobně slavným týmem Valve a začaly práce na plnohodnotném a tentokrát již samostatně hratelném pokračování Dota 2. Vývoj hry přešel velmi rychle do fáze „pseudobetaverze,“ kdy hru mohl hrát de facto každý a kromě několika chybějících hrdinů, návodu pro začínající hráče a podobných drobností se hra téměř v ničem nelišila od plné verze. Několik hrdinů z původní Doty ostatně ve hře chybí i dnes, kdy Dota 2 nečekaně „přešla“ do plné verze. Přechod je o to méně patrný, že je hra distribuována pod obchodním modelem freemium a hráči ve hře platí pouze za drobná vylepšení (odlišný design hrdinů, na hru jako takovou nemá placení vliv).

Technicky je Dota 2 postavena na starším enginu Source, který Valve používají již od roku 2004 (Counter-Strike: Source a Half-Life 2). V fps střílečkách je Source engine již za hranou své životnosti, viz před rokem vydaný Counter-Strike: Global Offensive. V Dotě, kde se hráč na svět dívá z ptačí perspektivy, mu to však nicméně sekne. Modely i efekty kouzel jsou detailně zpracované a potěší také dobré rozlišení textur.

Krása Doty 2 nicméně není daná technickou vyspělostí hry, která právě naopak není vysoká. Podporováno je pouze rozhraní DirectX 9.0c a nejmodernějším ve hře implementovaným efektem je ambientní okluze. Co dělá Dotu 2 nádhernou, je fantasy výtvarné zpracování hry. To je skutečně skvělé. Osobně předpokládám, že grafika Doty 2 bude podobně jako u výše zmiňovaného WarCraft III stárnout jen pomalu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning