EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ICX: Něco pro krotitele šelem | Kapitola 20
Seznam kapitol
Karty EVGA z řady ICX nabízejí propracovaný monitoring teplot komponent na kartě a nezávislou regulaci jednotlivých ventilátorů. Po testu GTX 1080 Ti SC2 se podíváme i na její větší, obdobně vybavenou sestřičku s dovětkem FTW3. Chladič nabobtnal na v highendu obvychlých 30 cm a s tím šel nahoru i limit spotřeby a výkon karty.
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15–50 minut. Při běžném hraní k něčemu podobnému často nedochází, podobně náročnou scéhou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
Rozlišení 1920 × 1080
V tomto testu a tomto rozlíšení už je grafický čip bohužel vytížený jen ze dvou třetin. Na snižování taktů se kvůli tomu hned tři limity (viz níže na předposledním grafu) – no load limit, power limit a voltage limit.
Na následujícím grafu je vidět hlavně to, že se kartě s přechodem z 1080p na 1440 p výrazně přitížilo. Na stoprocentní zatížení už by ale stejně bylo potřeba 4K.
Nejrychleší byl ventilátor chladicí kaskády,
Rozlišení 2560 × 1440