PCTuning Článek

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?

Pavel Dobrovský
Pavel Dobrovský
25. 8. 2015 10:00 7 Sdílej:

Seznam kapitol

1. GamesCom 2015: Herní žně 2. VR: Pollen, VR: Back to Dinosaur Island 2 3. VR: Gunjack, VR: Edge of Nowhere 4. Mirror´s Edge: Catalyst, Star Wars: Battlefront
5. Mad Max, Dark Souls III 6. Mafia III 7. Crossout, Warhammer 40K: Inquisitor – Martyr 8. Hard West, Mother Russia Bleeds, Hue

Strhané rysy, kruhy pod očima a roztěkaný pohled patří k základní diagnóze návštěvníka GamesComu. Druhotné příznaky jsou propocená trika, kulhání, a větší než rozumné užívání kolínské (nyní s pomerančovou variací). Dává to smysl: od rána do večera běhají v rozlehlých výstavních halách a sledují nejnovější hry. A stejně se to nedá stihnout!

Reklama
Reklama

Řeč čísel mluví jasně. Na letošní GamesCom dorazilo 345 000 lidí z 96 zemí, aby se podívali na hry, herní hardware a technologie více jak 800 společností z 45 zemí. Výstava dostála svému kreditu největší herní evropské události a velkoryse pokryla různorodost herního světa. Nešlo jen o prezentace a hratelné ukázky. Doprovodné akce a přednášky se zabývaly praktickými i teoretickými problémy herního vývoje a otevřely oči evropského hráče do světa: Došlo na fenomény, jako je vývoj her v Íránu (18 miliónů aktivních hráčů) nebo Africe (první africká FPS se jmenuje Nairobi X). Hry jsou všude.

V možnostech tohoto článku není popsat úplně vše, co se na GamesComu objevilo. Vedle  vysokorozpočtových her tu o zájem publika bojovaly nezávislé tituly anebo takové, které jsou více experimentem než hrou s reálnou šancí na komerční úspěch. Právě takové ale stojí za pozornost, protože se snaží o něco jiného – o něco, co nejde ruku v ruce s mainstreamem a spoléhá na užší zákaznické skupiny, které vymezuje buď žánr anebo technologie. A protože podstatná část hardwarového reportu z GamesComu byla věnována virtuální realitě, začneme od her, které se pro ní v současnosti připravují. Souhrnně se dá říci, že jsou pionýry v neznámém světě a jejich autoři zkouší, co všechno jim projde, jak moc může virtuální realita ovlivnit herní prožitek, a v jakých směrech se vývoj bude muset přizpůsobit.

VR: The Assembly

Britské studio nDreams je něco jako zasloužilý voják na poli neobvyklých her. Vzniklo před 9 lety a pod vedením Patricka O'Luanaigha (kreativní šéf firmy studia Eidos) vytvářelo alternativní hry. V podstatě šlo o gamifikace komunitních služeb jako PlayStation Home. Jako jedni z prvních se zaměstnanci nDreams dostali k virtuální realitě, přišlo jim to jako dobrý nápad, a dnes produkují čtyři tituly pro brýle Samsung Gear VR, Project Morpheus, Oculus Rift a HTC Vive. Největší potenciál má The Assembly, která bude fungovat na všech brýlích a zavádí hráče do tajné vědecké podzemní základny, kde se peče osud světa.

„Zjistili jsme, že se hráči musí pohybovat pomalu, protože rychlý pohyb známý z jiných her jim nedělá ve virtuální realitě dobře,“ říkají autoři. V kůži jedné ze dvou postav se tedy po halách, laboratořích a v koridorech sunete procházkovým tempem. O to více příležitostí je pro rozhlížení se kolem. Pointou je zachránit svět před nebezpečným vynálezem, takže jde vlastně o detektivní adventuru (hodně se mluví, kombinují se předměty, pátrá se atp).

Kromě pohybu museli vývojáři upravit i vše, co kolem sebe vidíte. Nemohli šidit „odvrácené strany“ objektů, na které se při normálním hraní nepodíváte, a proto často zůstávají polygonově a texturově chudší. S VR brýlemi hráči naopak chtějí všechno prozkoumat zblízka a podívat se pod všechny stoly a židle. Nutností tedy bylo použít mnohem detailnější textury a vymodelovat kulisy tak, aby ze všech stran vypadaly dobře. Některé jsou přímo připravené pro brýle: Když třeba přiblížíte oči k elektronovému mikroskopu, automaticky se obraz přepne do detailního zobrazení viru, který je zkoumán.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning