GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát? | Kapitola 4
Seznam kapitol
Strhané rysy, kruhy pod očima a roztěkaný pohled patří k základní diagnóze návštěvníka GamesComu. Druhotné příznaky jsou propocená trika, kulhání, a větší než rozumné užívání kolínské (nyní s pomerančovou variací). Dává to smysl: od rána do večera běhají v rozlehlých výstavních halách a sledují nejnovější hry. A stejně se to nedá stihnout!
Mirror's Edge
Mirror's Edge byla parkourová akce z pohledu vlastních očí, která vyšla roku 2007. Přestože byl nápad jaksepatří neobvyklý a revoluční, řada prvků (příběh, používání palných zbraní a další) zadrhávala. Producentská Electronic Arts zkonstatovala, že když se to neprodává, tak se nebude dělat pokračování a mateřské studio DICE se soustředilo na sérii Battlefield. Byla to sázka na jistotu. O sedm let později a 19 (!) titulů s názvem Battlefield později se podařilo někoho z DICE přesvědčit Electronic Arts, že by se hlavní hrdinka Mirror's Edge Faith mohla vrátit. A že by to v podstatě bylo o tom samém jako kdysi, jen lepší. To je v kostce Mirror's Edge Catalyst.
Změny tu samozřejmě jsou. Kromě optimalizovaného ovládání pro rychlý přesun přes střechy a po parkourových překážkách se Faith bude pohybovat v otevřeném světě futuristického města Glass. Hlavním nepřítelem se stává bezpečnostní firma KrugerSec a nadnárodní korporace Conglomerate, které se snaží parazitovat na životě lidí a ohýbají ve svůj prospěch politiku. Důraz je kladen na kontinuální dynamický pohyb, který podle ukázek vypadá ještě lépe než v původní hře. Faith se k cíli mise může dostat několika způsoby a zdá se, že palné zbraně úplně ustoupily kopancům do hlavy srážení těl setrvačností pohybu. Přitom bude mnohokrát lepší uniknout s pomocí vystřelovacího lanka anebo prostě zdrhat, co to jde, klidně skrz sklo, které nepřátelé rozstřílí.
Mirror's Edge Catalyst pohání domácí engine Frostbite 3, který je optimalizován pro streamování dat během hraní. Tím pádem nebudou v celém světe loadovací obrazovky. Dále podporuje moderní fyzikální modely a fotogrametrii. Hra vyjde pro Xbox One, PlayStation 4 a Windows 23. února 2016.
Star Wars: Battlefront
Vedle Mirror's Edge Catalyst má švédské studio EA Digital Illusions CE v ohni ještě jedno želízko. Na další díl série Star Wars: Battlefront se čeká už deset let a s premiérou JJ Abramsova nového filmu Star Wars: Force Awakens se po celém světě zvedá touha hrát další hru z Hvězdných válek. Pro Battlefront jsou Švédi ideálním studiem. Jednak mají s akčními hrami zkušenosti ze série Battlefield, technologii Frostbite, a pak Electronic Arts získala práva na produkci her se značkou Star Wars a má přístup do filmových archívů (zvuky v Dolby Atmos, textury, modely budou co nejvěrnější filmům). Nebojte se ale, že by Battlefront byla jen přeskinovaným Battlefieldem.
Battlefield potěší především fanboušky původní trilogie, protože se odehrává na planetách jako Hoth, Tatooine, Endor a dalších a jako primárně multiplayerová hra nabídne strany rebelské Aliance a Impéria. Novinkou na GamesComu se staly vzdušné bitvy, které se tak přidávají k pozemním operacím pro několik desítek lidí. Každý si zvolí, jaké vybavení chce používat a vrhne se do bitvy. Pakliže budete dobře plnit úkoly a získávat body i z vedlejších aktivit (průzkum atp), dostanete možnost ovládnout jednu z ikonických postav – Dartha Vadera, Luka Skywalkera anebo Millenium Falcon či Slave 1 v leteckých misích, a další.
Sólo hráč nedostane k dispozici kampaň, ale může alespoň s boty nebo lokálně s kamarády spustit jeden z připravených scénářů. Ty kopírují zásadní filmové události a dodávají tak akci příjemně známý příběhový obsah, ale samozřejmě je možné na významných bojištích ukončit bitvu jinak, než jak známe výsledek z filmů.
Star Wars Battlefront vyjde 19. listopadu pro Xbox One, Playstation 4 a Windows. Electronic Arts očekává prodeje kolem deseti miliónů kusů.