GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
PCTuning Článek

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?

Pavel Dobrovský

Pavel Dobrovský

25. 8. 2015 10:00 7

Seznam kapitol

1. GamesCom 2015: Herní žně 2. VR: Pollen, VR: Back to Dinosaur Island 2 3. VR: Gunjack, VR: Edge of Nowhere 4. Mirror´s Edge: Catalyst, Star Wars: Battlefront
5. Mad Max, Dark Souls III 6. Mafia III 7. Crossout, Warhammer 40K: Inquisitor – Martyr 8. Hard West, Mother Russia Bleeds, Hue

Strhané rysy, kruhy pod očima a roztěkaný pohled patří k základní diagnóze návštěvníka GamesComu. Druhotné příznaky jsou propocená trika, kulhání, a větší než rozumné užívání kolínské (nyní s pomerančovou variací). Dává to smysl: od rána do večera běhají v rozlehlých výstavních halách a sledují nejnovější hry. A stejně se to nedá stihnout!

Reklama
Reklama

VR: Pollen

Pollen znamená „pyl.“ Anebo také debutní hru od finského studia Mindfield. Primárně vzniká pro Oculus Rift, ale vyjde i pro ostatní brýle a Windows, protože – proč ne. Stejně jako nDreams se Pollen snaží naskočit na rozjíždějící se vlak virtuální reality a být jednou z prvních her, které budou komerčně dostupné. Přístup je nicméně konzervativnější a bere si za své žánrové klišé „sám na vesmírné základně“.

Research Base M je umístěna na Titanu (největší měsíc Saturnu) a její obyvatelé se tak nějak záhadně ztratili. Jako nováček prozkoumáváte prázdné prostory, hledáte indicie a otevíráte dveře, které vedou do dalších částí a dokonce i ven na povrch Titanu. „V podstatě jsme zkombinovali simulátor chůze jako Gone Home se sledem hádanek jako v Myst,“ popisují obsah autoři. Příběh bude vyprávěn skrz nalezené logy a jednou za čas narazíte na prázdné šaty obalené podivnou látkou, která vás přenese do jiného času na tom samém místě. Nemá jít ale o horor, spíše o prozkoumávání a přemýšlení, jak vyzrát nad hádankami a pastmi.

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?

Na jednu jsem narazil hned po několika minutách pochodování po základně. Šlo o klasickou elektřinu ve vodivé látce rozlité před dveřmi. Buď jsem mohl na vodu naházet krabice a přeskákat po nich nebo sledovat kabeláž a elektřinu vypnout. Každá past bude mít více řešení a pro každou hádanku by měla čekat nápověda. Pollen jsem hrál na Oculus Rift DK2 (tudíž bylo s asistencí dodávaných senzorů možné vyklánět se za roh) s klasickým gamepadem. Bude však podporovat i ovladače pro HTC Vive a další pohybové ovladače. A věřte nebo ne, i když na obrázcích grafika realisticky nepůsobí, vevnitř brýlí jsem hernímu světu, který mě obklopoval na všech stranách, uvěřil hned.

Není to ale jen neomezený rozhled kolem sebe a lákavé tajemství příběhu, které dělá z Pollen kvalitní VR hru. Celý dojem vytváří desítky detailů, nad kterými klasičtí vývojáři nemusí přemýšlet. Například, když jste ve virtuální realitě a vidíte něco, co by v realitě šlo zvednout, tak to musí i ve virtuálu jít uchopit. V Pollen tedy vše reaguje tak, jak má: Předměty lze zvednout a odhodit, zásuvky a dvířka na skříních se dají otevírat a alespoň podle prezentace je prostředí stoprocentně interaktivní. Další vychytávkou je pohled směrem dolů. Jakmile se ve VR podíváte na své nohy a nevidíte je, případně jsou tam cizí statické kůly, tak ztrácíte důvěru v herní svět. Zde je vše vyřešené jednoduše: Máte na sobě skafandr a jeho límec je tak masivní, že zcela přirozeně kryje pohled na nohy. A – funguje to.

Velmi kvalitní je i zvukový doprovod, k jehož vychutnání jsou zapotřebí sluchátka s prostorovou reprodukcí. Dopady předmětů se ozývají ze správného směru, kroky zní jinak podle typu podlahy a celá zvuková krajina Research Base M je realističtější než grafika. Autoři při prezentaci vtipně podotkli, že hlavní hrdina nebude komentovat události „vnitřním hlasem,“ protože: „Testeři byli nervozní, když se do hry vžili a najednou jim začal v hlavě mluvit cizí hlas anglicky.“ Podobných drobných úskalí bude vývoj her pro VR plný. O některých již víme (hry by neměly mít GUI prvky, jako je zdraví hráče, které visí nehybně před okem), jiné se musí objevit stylem pokus-omyl. V Pollenu tak například odhalili, že klasické schody jsou dost blbý nápad, protože ze stoupavé/klesavé chůze se dělá hráčům špatně. Proto budou všude eskalátory a výtahy.

VR: Back to Dinosaur Island 2

Virtuální realita je dost silný buzzword i pro velké firmy, jakou je německý Crytek. Kromě her (série Crysis) produkuje vlastní špičkový engine CryEngine (běží na něm i česká Kingdom Come: Deliverance) a právě ten by se měl stát pro virtuální realitu extrémně důležitý. Alespoň se o tom Crytek snaží přesvědčit ostatní vývojáře a hráče v techdemu Back to Dinosaur Island 2, které vyjde pro Oculus Rift (a zřejmě i pro všechny osttaní) pod názvem Robinson: The Journey. Z toho už se tak jednoduše nedá odvodit, o čem hra bude...

Hra bude o nalezení ztraceného světa plného dinosaurů. Nebude zasazena nanaší planetu, ale kamsi do vesmíru. Podle náznaků mezi saury prostě spadnete ve své kosmické lodi. Co se vizuálu týče, v  podstatě se zde replikuje úžas Sama Neilla v Jurském parku, když poprvé spatří brachiosaura. Graficky je demo rozhodně strhující a zřejmě nejkrásnější ze všech dnes známých VR prototypů.

Back to Dinosaur Island 2/Robinson: The Journey bude podporovat pohybové ovladače jako je Oculus Touch (alespoň podle rukou viditelných v prezentaci, kde se zatím ovládají s pomocí gamepadu) a bude se v ní hodně šplhat po lanech, jezdit po lanovkách a chodit mezi saury. Zásadním úkolem celého projektu je přesvědčit vývojáře, že v CryEngine to jde stejně jako v konkurenčním Unrealu. Problém, na který inženýři naráží již teď je, jak celý relativně náročný CryEngine odladit tak, aby fungoval na normálním počítači, ke kterému jsou brýle připojené.

GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?
GamesCom 2015: herní žně! Co budeme zanedlouho hrát?

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning