GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 7
Seznam kapitol
Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.
Hra World In Conflict bývá významně limitovaná procesorem a hodnoty výrazně nad 90 fps není možné téměř zahlédnout. Z tabulek vyplývá, že škálování je na obou stranách slušné, CrossFire si ale pomůže více. S druhým Radeonem získáme 81,6 procent a u SLI jen to 70,8 procent. I přesto, že CrossFire škáluje lépe, úrovně konečných fps jsou u obou řešení téměř stejné a spíše vede GeForce.
V závodní hře GRID také CrossFire i SLI funguje dobře. Opět vidíme scénář podobný několika minulým hrám, kde jednou vede CrossFire a jinde SLI. Průměrné skóre nárůstu výkonu je podobné, CrossFire dosáhlo 78,9 procent a SLI 73,7 procent. Pověstná výhoda Radeonů s vyhlazováním 8xAA se zde potvrdila, a toto nastavení má větší dopad na výkon GeForce.
Ve hře Half Life 2 je škálování s druhou kartou limitováno výkonem procesoru, určitou hranici nelze s naším nastavením překročit (limit 4GHz CPU je asi 245 fps). U obou řešení je škálování s druhou kartou značně vyrovnané a průměrný výsledek odráží tuto skutečnost. CrossFire si odnáší 57,5 procent navýšení výkonu a SLI 53,5 procent. Ohledně vyhlazování 8xAA, je tentokrát dopad na výkon stejný v obou případech. GeForce si s 8xAA hodně polepšila.