GeForce GTX 260 v SLI - Analýza škálování výkonu | Kapitola 8
Seznam kapitol
Naposledy jsme detailně prozkoumali škálování dvou Radeonů v zapojení CrossFire. Aby byl pohled na dnešní Multi-GPU kompletní, přinášíme pokračování s dvojicí GeForce v SLI. Porovnáme, která technologie škáluje lépe a ve kterých hrách, na závěr nás čeká i výkonové srovnání s většinou dostupných grafik.
Ve hře Company Of Heroes škálují obě technologie hodně dobře. Na obou stranách vidíme vysoké nárůsty výkonu s druhou grafikou, a tuto hru si s dvojicí karet řádné užijete na maximum. O několik procent dopadlo lépe CrossFire s nárůstem 98,7 procent. SLI se musí spokojit s druhou příčkou a navýšením výkonu o 89,9 procent. Za zmínku stojí opět vyhlazování 8xAA, které mělo v obou případech stejný dopad na výkon. Opět se tedy výhoda Radeonů v tomto nastavení nepotvrzuje.
Engine hry Mass Effect je také Multi-GPU nakloněn a výsledky jsou excelentní. O kousek lépe výkon škáluje v CrossFire, je vyrovnanější napříč všemi nastaveními. Zisk s druhou kartou GeForce je také skvělý, na vítězství to ale nestačilo. CrossFire škáluje průměrně o 95,3 procent, SLI navýší výkon o také pěkných 83,1 procent. Tento titul je první hrou z našeho testu, kde se významněji projevila výhoda Radeonů a 8xAA, u karet GeForce má na výkon viditelně vyšší dopad.
Poslední hrou této kapitoly je Unreal Tournament 3, ve kterém také CrossFire škáluje perfektně, SLI krapet zaostává. Kromě jednoho rozlišení CrossFire pokaždé škáluje lépe, celkového skóre dosáhlo 74,7 procent. SLI zaslouženě prohrává s výsledkem 58,8 procent. Také dopad na výkon s vyhlazováním 8xAA je u GeForce drastický a Radeony mají značně navrch.