Grand Theft Auto V: hra s absolutním hodnocením!
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Grand Theft Auto V: hra s absolutním hodnocením!

Grand Theft Auto V: hra s absolutním hodnocením! | Kapitola 10

Lucie Jiříková

Lucie Jiříková

16. 4. 2015 03:00 42

Seznam kapitol

1. Od starých konzolí až k PC 2. Dělej si, co tě napadne 3. Setkání po letech 4. Když máte prachy, můžete na nákupy 5. Nevyvedený zločin vás dostane do vězení 6. Hrajte třeba i za policisty
7. GTA Online 8. First-person mód vás rozstřelí, i když ne vždy 9. Hře to ohromně sluší 10. Čím se liší PC verze 11. Hardwarové požadavky, závěrečné hodnocení hry

Je téměř jisté, že stejně jako na konzolích, sklidí GTA V na počítačích spoustu absolutních hodnocení. Ostatně i my jsme jí udělili vůbec první absolutní hodnocení hry v historii PC Tuningu. GTA V byste si měli pořídit i vy. Lepší hra na PC zkrátka není. Povíme si, čím si to vysloužila a jakých změn doznala proti konzolovým verzím.

Reklama

Adam Vágner: Na tomto místě se do článku vložím a nabídnu vám stručný výtah z materiálů od Rockstaru a Nvidie, které popisují změny, vylepšení a možnosti verze pro PC. Výtah proto, že jde úhrnem o nějakých dvanáct stran textu. Prozatím jde o jejich prosté převyprávění, k vlastnímu komentáři, příkladům a podrobnějšímu popisu se doufám ještě dostaneme v dalším článku.

Ještě připomenu, že kvůli uvedení hry vydalo AMD nové ovladače Catalyst 15.4 beta a Nvidia verzi 350.12 WHQL.

A teď už z „Fact Sheetu“ od Rockstar Games:

Varianta pro PC je nejpokročilejší verzí GTA V. Nabízí vyšší rozlišení, vyšší vzdálenost vykreslování, nové efekty depth of field (hloubka ostrosti) a mnohem více – třeba Rockstar Editor pro tvorbu pokročilých videí, možnost vytvářet vlastní playlisty ze soundtracku, a novou radiostanici s novou hudbou vytvořenou pro hru a inspirovanou hrou. Dále nabízí Grand Theft Auto Online pro třicítku hráčů a všechen předchozí obsah včetně heistů hned v době uvedení.

Verze pro PC je nejlépe konfigurovatelná a umožní každému zvolit nastavení podle osobních preferencí – buď pro stabilní a vysoký výkon, nebo pro co nejvyšší kvalitu.

Rozlišení: GTA V pro PC podporuje rozlišení až 4K i vyšší. Pro 1080p stačí průměrně výkonná herní sestava a hra je optimalizovaná tak, aby běžela a vypadala skvěle v širokém rozsahu počítačových konfigurací

Snímková frekvence: PC je jedinou platformou, se kterou lze dosáhnout vyšší snímkové frekvence než 30 fps. Na 60 fps si můžete užít maximální ovladatelnost i přesnost míření (a hra může běžet i rychleji).

Vzdálenost vykreslování: Na PC4 a Xboxu One se oproti konzolím minulé generace vzdálenost pro vykreslování objektů zdvojnásobila. A u PC verze je ještě vyšší – je vidět na míle daleko, s vyšší dohledností s detaily, které předtím nebyly možné

Škálovatelnost: GTA V pro PC je připravené tak, aby běželo perfektně na širokém spektru hardwarových konfigurací. Hra nabízí velký počet nastavení, které mají významný vliv na výkon i vizuální stráku hry včetně možností nastavení:

  • textur
  • stínů
  • kvality vody
  • trávy a částic
  • teselaci
  • odrazy
  • efekty post processingu a další
  • hustota ruchu ve městě (jak rušné jsou ulice a chodníky a vůbec okolí hráče)

Hra podporuje i zapojení více monitorů (dvou i tří) a 3D zobrazení (Nvidia 3D Vision funguje na jednom či třech monitorech)

GTA Online

GTA Online nabízí hraní pro až třicítku hráčů (a další dva sloty pro pozorovatele). Hráči mohou z předchozích verzí (pro staré i nové konzole) hry přenášet postavy a postup. K dispozici je i všech 13 dříve uvedených DLC updatů včetně posledních heistů, Adversary módů a nových prací, vozidel, zbraní, oblečení, masek a dalších věcí.

Rockstar Editor

Rockstar Editor je balík editačních nástrojů, které hráči umožní nahrávat, editovat a sdílet jejich oblíbená díla se širokou komunitou. Nabízí vám:

  • možnost vytvářet videa záznamem hraní
  • sadu editačních nástrojů s další licencovanou a originální hudbou
  • režisérský mód s možností vytvářet scény s jakoukoliv postavou z GTA V, postavami z běžné populace a dokonce i se zvířaty
  • vestavěnou možnost nahrávat videa na YouTube přímo ze hry spolu s možností zveřejnění na Social Clubu

Další změny a vylepšení zahrnují hodiny nové hudby, možnost vytvořit si vlastní rádio (tvorbou vlastních playlistů a přehrávání hudby z vlastních adresářů), sekvenční nebo náhodné přehrávání anebo režim radiostanice, který mezi skladby vkládá i komentáře a reklamy.

Vylepšená je i podpora myši a klávesnice – v tomto ohledu jde o nejlépe konfigurovatelný titul ze série GTA. A konečně hra podporuje i drátovou verzi ovladače pro Xbox 360, Xbox One a PS4 bez nutnosti používat nástroje třetích stran.

Nvidia Gameworks

K výše uvedeným rozšířením a vylepšením od Rockstaru Nvidia ještě dodává, že hra dostala nový systém vykreslování listoví, rozšířený model poškození a efektů u počasí, vylepšené osvětlení, stíny, textury a hladký průběh snímkové frekvence.

Kapitolka se věnuje vestavěnému benchmarku – pokud si s ním hrajete, tak prozatím jen jednu poznámku – pokud byste jej chtěli měřit pomocí FRAPSu, výsledný průměr bude výrazně zkreslený. Benchmark se totiž skládá z několika scén, mezi kterými je „stmívačka“ a po zčernání obrazovky výrazně roste snímková frekvence, což celkový průměr zvedá. Výsledky z benchmarku se ukládají do adresáře „My Documents\Rockstar Games\GTA V\benchmarks“. Benchmark lze spouštět i přes příkazovou řádku a můžete přes ni ovlivnit i jeho chování (podrobnosti najdete i na našem fóru).

Majitelům GeForce, kteří se v nastavení nevyznají, by mělo pomoci GeForce Experience, u kterého už jsou pro řadu karet připravené profily.

GTA V je titulem, který spadá do programu Nvidia Gameworks. V GTA je z celého balíku využito vyhlazování TXAA a ShadowWorks PCSS (Percentage-Closer Soft Shadows) pro realističtější stíny. Ve hře je implementovaná ještě alternativní technologie stínů CHS pro změnu od AMD.

PCSS (Percentage-Closer Soft Shadows)

Porovnání CHS a PCSS z materiálů Nvidie, PCSS má být o pár procent pomalejší
i Zdroj: PCTuning.cz
Porovnání CHS a PCSS z materiálů Nvidie, PCSS má být o pár procent pomalejší

Vyhlazování TXAA

TXAA je metoda vyhlazování hran, která kombinuje vyhlazování MSAA s vyhlazováním kombinovaným z po sobě jdoucích snímků. Nvidia jej označuje za vyhlazování ve filmovém stylu. Její výhodou je, že výrazně redukuje artefakty na hranách při pohybu, které jinak působí rušivě na kontrastních hranách – třeba u drátů, kde černé body přeskakují mezi pixely (pixel crawling, flickering). Nevýhodou je nižší kvalita u statických scén a logicky rozostřenější obraz v pohybu (právě proto, že „rozmazává obraz“, tuto techniku spousta lidí nemusí). Protože jde o kombinaci temporal AA a MSAA, můžete ji ve hře aktivovat až při aktivním MSAA.

GTA na zařízeních Shield

Hra podporuje streamování přes Nvidia GameStream, tedy možnost spustit ji na stolním počítači s GeForce Experience a hrát ji přes zařízení Shield pod síti.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama