PCTuning Článek

Headtracking: jak se rozhlížet virtuální realitě navzdory

fucida
fucida
14. 2. 2018 02:00 16 Sdílej:

Seznam kapitol

1. Fenomén Headtracking – virtuální realitě navzdory 2. Omezené použití, dobré výsledky 3. Mnohá omezení, mnohé výhody 4. Co mi SAKRA tolik vadí na VR?
5. Levně a doma – Freetrack, Opentrack, Facetrack 6. Draze a lépe – Natural Point TrackIR 7. Jak se s tím jezdí či létá?

V herním světě máme několik jistot. Na ovládání stříleček jen těžko vymyslíme něco efektivnějšího než myš. Vysoká FPS nikdy nebudou na škodu. A budoucnost patří virtuální realitě. Jenže my zatím žijeme tak nějak… ehm… dnes. Jestli vám současné brýle pro VR nevyhovují, je jiná možnost, jak se ve hrách rozhlížet pohybem hlavy…

Reklama
Reklama

Na tomto webu bude jistě velké množství lidí, kteří mi potvrdí, že nejvyšší formou života je počítačový hráč. No a nejvyšší formy života vždy a všude hledají způsoby, jak si své výsadní postavení užít ještě lépe. Příchod Oculus Riftu předznamenal příchod zcela nové éry a zdálo se, že skutečná revoluce v počítačovém hraní je tady. Následující roky ukazují mnohé nedostatky, vývoj je sám o sobě pomalý a dnes je tak více než zjevné, že tato revoluce bude přicházet pozvolna. Jenže aby virtuální realita (VR) mohla ve své podstatě vůbec vzniknout, bylo potřeba rozumného propojení dvou dílčích vynálezů. 3D obrazu a head trackingu (HT).

Co je to head tracking?

Sledování pohybu hlavy. Nic víc, nic méně. U drtivé většiny her, pexesem počínaje, přes Age of Empires až po Wolfensteina jsme zvyklí na nějaký víceméně fixní pohled kamery. Jednoduše řečeno kamera je zde, někam ji někdy můžete přesunout, nebo v nějakém střílení můžeme dokonce svou virtuální hlavu vyklonit za roh. Ale tím to tak nějak hasne. No a teď si představte, že se před monitorem vykloníte vlevo a vaše virtuální hlava se v reálném čase vykloní vlevo. Přiblížíte se a hlava jde blíž k zaměřovači, otočíte se doprava, sice reálně čumíte do zdi, ale i virtuální pohled se otočí tím samým směrem.

No a k čemu že je to vlastně dobré? Představte si, že jedete ve virtuálním Ferrari F430. Nikam nespěcháte a valíte si to po okresce těch svých 200 km/h. Před sebou vidíte nějakého ploužícího se francouzského turistu v Renaultu Clio. Máte v zásadě dvě možnosti, buď zpomalit, nebo předjet. No a nebo je tady ještě možnost třetí, ale proletět zadečkem Clia v 200 km/h opravdu nechcete a to ani virtuálně. Kliknete na tlačítko a hlava se vám otočí ke zpětnému zrcátku. Kliknete druhé tlačítko a pohled upřete na levé zrcátko. Perfektní, nikde žádné Porsche, nebo Lamborghini, které by to valilo ještě rychleji, než vy. Levý blinkr, vžuuum, klinete na třetí tlačítko a pohled skončí na pravém zrcátku. Super, Clio je za námi, pravý blinkr a pokračujeme vstříc zapadajícímu slunci. První, druhý a třetí klik, kterými jsme zkontrolovali zrcátka. Nebylo by jednodušší podobně jako v reálném autě prostě jen lehce vytočit hlavu?

Jasně že bylo. Nebo si představte, že vám za tím příšerně tlustým levým sloupkem zmizel soupeř, se kterým závodíte. Nebylo by fajn se maličko vyklonit a slepý úhel tak vyrušit? Jasně že bylo. A právě proto tady máme head tracking.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning