Historie grafik v noteboocích: trnitá cesta ke 3D | Kapitola 8
Seznam kapitol
Po hardwarové akceleraci obrazu ve 2D a videa se i na noteboocích začali výrobci věnovat trojrozměrné grafice. A v oblasti 3D akcelerace se svedla bitva snad největší a ne každý ji ustál. Podíváme se do doby, kdy notebooky začaly pronikat do domácností a výrobci začali nabízet řady, u kterých už byla zábava a multimedia na prvním místě.
Pro lepší srovnání výkonu zmíněných akcelerátorů jsem všechny otestoval ve dvou hrách a měřil průměrnou hodnotu fps (počet vykreslených snímků za sekundu). Použil jsem k tomuto účelu kultovní střílečku Quake2 a můj oblíbený velmi realistický automobilový simulátor Viper Racing.


U akcelerátoru od Tridentu ve hře Viper Racing uveden výsledek dvakrát. Ten s poznámkou NFznačí vypnutou filtraci textur – je to s podivem, ale u tohoto 3D jádra byla filtrace textur velkou výkonovou zátěží. K výsledkům jsem přidal ještě akcelerátor S3 Savage/MX pro lepší srovnání s další generací v příštím díle.