HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu

HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu | Kapitola 4

Jan Preclík

Jan Preclík

11. 11. 2019 03:00 24

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Unboxing a první dojmy 3. Detaily a parametry headsetu 4. Testování a speciální funkce
5. Komunikace a peripetie s ovládáním 6. Univerzální použití 7. Závěr

Když už se někdo rozhodne dát za herní headset větší obnos peněz, očekává od něj také patřičnou kvalitu a bohatou výbavu. Nastavila zde firma Kingston cenovku správně nebo jen prodává standardní Škodovky v základní výbavě za cenu BMW v plné palbě? Pojďme spolu omrknout sluchátka vyšší střední třídy.

Reklama

Při prvním zapojení skrz USB zvukovku jsem hned zapnul hudbu, abych vyzkoušel, jak kvalitní poslech nabízejí. Výšky a basy jsou nádherně vyvážené. Zatímco výšky jsou akorát, čekal jsem, že basy budou při nastavení přepínačů na sluchátkách na maximum o něco výraznější.  Ohledně poslechu hudby a filmů nemám kromě hloubky basů v zásadě žádné námitky.

Tedy dokud jsem nezmáčknul na donglu zvukové karty magické tlačítko 7.1. Proklamovaný výborný 7.1 HyperX surround přepnul sluchátka do naprosto otřesného režimu. Zvukové podání bylo umělé, basy byly ty tam a výšky často příšerně řezaly do uší. Žádná pastva pro uši to nebyla, spíše naopak. 7.1 režim brutálně degradoval standardní kvalitu zvukových médií, o několik tříd níže. Jako byste poslouchali svou oblíbenou skladbu z telefonního sluchátka. Na filmy a hudbu je režim 7.1 absolutně nepoužitelný.

HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Hraní s virtuálním surroundem, to už je jiná písnička. Softwarová emulace prostorového zvuku je zřejmě nastavená speciálně pro hraní počítačových her. V mém oblíbeném PUBG jsem snad nikdy nebyl schopen přesněji lokalizovat nepřátele pomocí zvuku. Dokázal jsem i poměrně přesně odhadnout pozici nepřátel na kompasu jen podle sluchu. Rozdíl mezi vepředu a vzadu je v podání zvuku opravdu výrazný. Navíc efekt špatného zvukového podání byl ten tam. Během hry byl zvuk krásně poslouchatelný. Sice byla slyšet po přepnutí lehká ozvěna, během burácení motorů letadla se ale vytratila a dál jsem ji už nevnímal. Verdikt ohledně softwarového prostorového zvuku je pozitivní, k ničemu jinému, než jsou hry, ale použitelný není.

HyperX Cloud Alpha S – parádní herní sluchátka v testu
i Zdroj: PCTuning.cz

Sluchátka jako taková poměrně slušně izolují okolní zvuk. Během testování probíhala ve vedlejším bytě rekonstrukce, zvuk nepříjemné vrtačky jsem při nasazených sluchátkách slyšel minimálně. Z hlediska voice chatu opět paráda, jelikož se, jako v případě levnějších herních sluchátek, nevrací do mikrofonu zvuk ze hry.

Na oficiálních stránkách výrobce se nachází ke stažení dvě verze firmwaru s různými equalizery. Pro hráče je určen firmware s označením 4101, který optimalizuje zvuk pro FPS hry a střelbu. 4103 je univerzální, laděný obecně na vyšší kvalitu zvuku. Obě verze se dají libovolně na donglu přepisovat, firmware 4103 však působí na poslech mnohem kvalitněji. S prvním zmíněným mi znělo vše zkresleněji a střelba až nepříjemně kopala do uší. I při hraní FPS jsem nakonec zůstal u druhé verze, která nabízí mnohem čistší a hlasitější výšky a středy, basy jsou oproti prvnímu bohužel o něco slabší.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama