interview-s-igorem-stankem-pr-firmy-nvidia
Zábava Článek Interview s Igorem Staňkem, PR firmy NVIDIA

Interview s Igorem Staňkem, PR firmy NVIDIA | Kapitola 3

Kwolek Jirka

Kwolek Jirka

17. 12. 2007 01:00 46

Seznam kapitol

1. O dostupnosti 8800 GT 2. O TWIMTBP a konkurenci 3. O DirectX 10 4. O budoucím vývoji 5. NVIDIA a Intel 6. Co se jinam nevešlo...

S Igorem Staňkem, PR společnosti nVidia pro region střední a východní Evropy (CEE), jsem se setkal minulý týden v jeho Brněnské kanceláři. Rozhovor trval, i přes pozdní večerní dobu, více než dvě hodiny - bavili jsme se o dostupnosti nových grafických karet GeForce 8800GT a záležitostech týkajících se současného leadera 3D akcelerace...

Reklama

JK: Co ale řekneš na to, že výkon a /nebo slibované úžasné efekty DirectX 10 zatím nepřicházejí?

Interview s Igorem Staňkem, PR firmy NVIDIA
i Zdroj: PCTuning.cz

Staněk: Jsem si vědom toho, že většina dnešních her kompatibilních s DirectX 10 vyžaduje silnější hardware - a to i přesto, že rozdíly v kvalitě grafiky jsou často (mírně řečeno) velmi malé. Na druhou stranu je nutné si uvědomit, že na trhu dosud žádné "100% nativní" DirectX 10 tituly nemáme - většina současných DX 10 titulů, a to prosím včetně Crysis, byla vyvíjená primárně jako DirectX 9 a efekty DirectX 10 u nich fungují spíše jako testovací polygon.

Plný přechod na DirectX 10 je pro vývojáře velmi zásadní rozhodnutí a úspěch našich nových grafických karet (včetně grafických karet konkurence) jistě přispěje k tomu, že se slibovaných výkonových a vizuálních výhod nakonec dočkáme. Vzhledem k programu "The Way It's Meant To Be Played" vím o tom, že na první polovinu příštího roku je připravováno několik titulů, kde se bude jednat o nativní podporu DX10 na zcela nové úrovni - a tam už budou výhody nového rozhraní zřejmé.

JK: Co říkáte na to, že rozhraní DirectX 10 je stále implementováno pouze ve Windows Vista...

Staněk: Tak to je čistě záležitost strategie Microsoftu - tato otázka, spíš než na NVIDII, by měla směřovat jiným směrem. Jako firma musíme vycházet z daného stavu věci a postupovat na základě Microsoftem určených technických specifikací. Pokud by se cokoliv změnilo (ale nic takového mi není známo), budeme jistě schopni na nastalou situaci reagovat. Do té doby bude platit, že DX10 je jen ve Vistách.

JK: Chtěl bych položit otázku, týkající se možného "updatu" vašich současných karet (zejména typů s čipy G80 a G92) na rozhraní DirectX 10.1 softwarově - tj. pomocí ovládačů...

Staněk: Pokud vím, tak to nebude možné, jedná se asi o další "zaručenou zprávu", kterých Internetem koluje hodně - nemusíte hned všemu věřit. Co se týče Rozhraní DirectX 10.1, tak pokud je mi známo, tam bude vývoj poněkud delší. Nevím o žádném připravovaném prémiovém titulu, který by vylepšené rozhraní používal a objevil se v první polovině roku 2008.

JK: Je to jistě i kvůli tomu, že současné grafické karty NVIDIA DX 10.1 "neumí". Ale uznáváte, že vývoj půjde tímto směrem?

Staněk: To ano, ale jistě budou následovat další verze DirectX, kdoví možná se budou jmenovat 10.2, 10.3 - kdo ví, ale to už se pohybujeme čistě v oblasti spekulací. V současném okamžiku budeme rádi, když se podaří rozvinout trh s nativními herními tituly DirectX 10 a neustrneme u předělávek DX9.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama