Zpět na článek

Diskuze: Jak politici myslí na děti a obětují kvůli nim i naši svobodu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Marek Staněk
Marek Staněk
Level 26 Level 26
2. 9. 2025 09:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"úkolem politika přece není dělat něco, co funguje, ale hledět na vzdálený horizont plný nádherných idejí, kterých prostě dosáhnout nelze. Jsou to idealisté, ti nejnebezpečnější z lidí."

To je tak nádherně naivně mimomísoidní výrok, že se mi chce zároveň smát i brečet.

Smyslem existence politika NENÍ hledět na vzdálený horizont lepších příštích. Smyslem existence politika je vytvářet zdání angažovanosti, úsilí, a užitečnosti, zatímco je to naprosto zbytečnej parazit kterýho platí blbci, co mu ty hovna žerou.
Politici NEJSOU idealisti. Jsou to zasraný parazitický kundy.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 08:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chat control tak, jak je nyni navrzen, neprojde. Opozice je moc hlasita. Takze v pristim volebnim obdobi budeme mit nejakou mirnejsi formu (politici se budou bit v prsa hlaskama "prosadili jsme mirnejsi formu, smirovani nedovolime"..). A za dalsi dve volebni obdobi v tichosti projde pozmenovaci navrh, ktery bude totozny s tim soucasnym.

To je ten uzasny rozdil mezi nasim krasnym svobodnym svetem a totalitami, ktere to proste vezmou smahem a z gruntu.

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 00:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jsem zpět. Nějaká změna tady nebo to lepší už nebude?

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 07:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 Je to horší než včera, zato lepší než zítra. ;)

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 18:06 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@LV426 @LV426 pockej dyt si tu tuhle priznal s jinym uctem ze ses to ty a ze nas zdravis, ucet sis zalozil ve stejny den co si dostal 2 mesicni BAN :)

Viditelne si nemel slusnost vuci redakci Pctuningu, ani "koule" na to proste ten 2 mesicni ban si odpykat... to svedci za vse..

https://ibb.co/chjb7dpb

LV426
LV426
Level 48 Level 48
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ty odporný lháři a práskači, pokrytče, kde bereš stále tu drzost na mě reagovat? Tebe rozhodně nikdo nezdravil, nemají tě tu lidi rádi. Jsi zpět v ignoru ty duševní mrzáku, nevím, proč se mně to resetovalo.

Papundeklpunk
Papundeklpunk
Level 41 Level 41
31. 8. 2025 21:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @LV426 Dva měsíce detoxikace evidentně nestačily...

Darth36
Darth36
Level 47 Level 47
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 9. 2025 01:00 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka Pan gapatko mluví o slušnosti, když tu lže v každém druhém příspěvku.. šílené 🤣

acmmilan
acmmilan
Level 25 Level 25
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
2. 9. 2025 11:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @LV426 myslim, ze jeho nema rad nikto ani v realite, preto je odkazany na obtazovanie ostatnych uzivatelov online diskusii, ako poslednej moznosti jeho sebarealizacie. Idealne riesenie bude totalna ignoracia.

Semik
Semik
Level 48 Level 48
2. 9. 2025 21:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @acmmilan Toto sa ťažko hodnotí, niektorí ľudia vedia veľmi presvedčivo hrať/predstierať, len aby boli zaujímavý, kontroverzný a z toho potom žijú :/

HungryHorace
HungryHorace
Level 22 Level 22
3. 9. 2025 09:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @John Cena Evidentně i odpůrci Stratose milují, jinak by neměli nad koho se povyšovat! 🤣

Oggy71
Oggy71
Level 41 Level 41
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
3. 9. 2025 12:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos Ban spammer mluví o banu. 🤣 To je fakt bizár.

Semik
Semik
Level 48 Level 48
2. 9. 2025 21:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tento komentář byl skryt.

Miichaell
Miichaell
Level 22 Level 22
30. 8. 2025 23:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Za ChatControl jednou všichni nesouhlasící z podobných diskuzí skončíme s lampičkou namířenou do obličeje.

Oceňuji ale zmínění vývoje dětí, který je hezky shrnutý a opravdu má Michal Rybka nějaké povědomí o pedagogice (což psal už v minulosti) a výchově, ačkoli pokud vím, děti nemá. Video o Cocomelonu je zajímavé. My to dceři (4) poprvé pustili někdy v roce a půl a když jsme to viděli, shodli jsme se, že to je mozkomor jak prase a nic jí to nedá. Proti tomu Teletubbies byla intelektuální pastva.

Stejné je to u her. Rád bych koupil (protože historicky mám nakoupených hromadu her, f2p vysavače nehraju) nějaké kvalitní dětské hry na telefon, protože je to nejintuitivnější a nejinteraktivnější platforma, ale nejsou. A mezi "schválenými" hrami v příslušné kategorii na GPlay je takovýho odpadu, že najít smysluplné hry je otázka na odpoledne. Pro 2 leté to ještě jde, pro předškolní skoro nemožné. Tak společně hrajeme Where's My Watter. Samozřejmě je to náročné, ale baví jí to. Vidí reakce, už docela slušně chápe fyziku vody i páry a velkou část úrovní je schopná dohrát sama (byť i tím, že smaže úplně vše), ačkoli nesebere všechny kachničky. Na PC jsme přes emulátor hráli papírového Yoshiho a taky jí velmi bavilo. "Problém" ale je, že k těmto hrám jí nejde odstavit, ale naopak je nutné je hrát s ní.

someguy
someguy
Level 21 Level 21
31. 8. 2025 00:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miichaell @Miichaell mna v tomto velmi prekvapila seria? hier Lightbot, Lightbot Jr, Lightbot hour. Dcera chvilu pozerala ako to hram, potom si pozicala telefon a mastila sama :) Hry bez jedinej reklamy a ak sa nemylim, zadarmo.

Jay
Jay
Level 16 Level 16
2. 9. 2025 18:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Miichaell @Miichaell preco by niekto daval 2 rocnym detom tablet a pod? ved v tom veku potrebuju rozvijat zakladnu senzoriku a motoriku...

Miichaell
Miichaell
Level 22 Level 22
18. 9. 2025 23:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jay @Jay Upozornění čtu 4x do roka, takže odpovídám ještě brzy 😃 Viděl jste dnešní rodiče? Děti mají telefony už v půl roce. Dceři byly 2,5, když jednou večer, když jí nešlo usnout, viděla unavenou mámu hrát Bus Jam (nebo jak se to jmenuje). Do té doby žádnou hru neviděla a rozvíjela se ve fyzickém světě. Samozřejmě se jí líbilo, že to interaguje. Tak jsme zkusili hledat hry i pro ní a byl jsem překvapený, že nejsou vůbec špatné a zaměřují se na základy - velikosti, tvary, barvy. Hrála vždy okolo 15 minut, maximálně jednou za den jako zpestření. A pozoroval jsem na ní, že se jí zlepšuje logické uvažování. Takže špatné to není, ale nesmí to být primární zábava.

HariS
HariS
Level 5 Level 5
30. 8. 2025 20:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To jsou dávno známý věci, nepečou to od včerejška, ale co s tím budeme dělat?

gepard
gepard
Level 27 Level 27
31. 8. 2025 00:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HariS @HariS No jestli to projde, tak ignorovat kecy o zlé Číně. Protože EU dělá to samé.

HariS
HariS
Level 5 Level 5
31. 8. 2025 21:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard @gepard No tak to je teda vytrestáme....

gepard
gepard
Level 27 Level 27
31. 8. 2025 22:39 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard @HariS no, ale to je tak jediné, co s tím můžeme dělat.

HariS
HariS
Level 5 Level 5
1. 9. 2025 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gepard @gepard Tak to jsme asi opravdu v hajzlu. Na tenhle přístup oni spolehaj.

Semik
Semik
Level 48 Level 48
1. 9. 2025 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HariS @HariS Podľa mňa sa to bude dať vždy nejako obísť, teda aspoň technicky nadaným ľuďom. Masa bude v pjerdeli ...

M
M
Level 43 Level 43
Procesor: Intel
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 8. 2025 19:33 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Cele je to len a len o tom ziskat naspat kontrolu nad ludmi ktoru stratili ked este nebol internet.

Ked boli oen telka a radio tlac tak sa dalo vsetko kontrolovat a usmernovat cele narody smerom akym kto potreboval

S nastupom internetu sa im tato moc kontroly stratila.

S nastupom sifrovania stratili kontrolu nad tokom sprav co si ludia pisu.

Keby rozmyslali dnes 99% info ludia dobrovolne zdielaju na sockach, insta, X, reals aj tiktok a nemusia nikde nic tunelovat a je*at tak sifrovanie nam vsetkym

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 18:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@M @M lidi se proste kontrolovat musi no.. ovsem kde je ta hranice kdy uz je to proste moc.. Kazdopadne prijde mi ze posledni roky se to neustale zhorsuje a zhorsuje..

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
3. 9. 2025 11:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos "lidi se proste kontrolovat musi no.." Myslienka hodna mozgoveho velikana tvojho kalibru. Ako vzdy absolutne zle.

Ludia sa nemaju kontrolovat vobec. A ked uz sa spolocnost zhodne, ze kontrolu treba, tak v tej najnevyhnutnejsej a najmensej moznej miere potrebnej na dosiahnutie definovaneho ucelu kontroly.

Z toho vyplyva, ze pred implementovanim kontroly ze cely dalsi komplexny a zavazny krok. A to definovanie cielov, ktore sa maju kontrolou dosiahnut (napr. predchadzanie zavaznej trestnej cinnosti).

Jan Belka
Jan Belka
Level 49 Level 49
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
4. 9. 2025 06:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @CertaVeritas pokud das lidem totalni svobodu bez zadny kontroly (zakony, policie, apod) tak se ti brzo celej system spolecnosti totalne zhrouti..

CertaVeritas
CertaVeritas
Level 20 Level 20
4. 9. 2025 20:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jan Belka @Stratos pri tychto tvrdeniach aj vychadzas z niecoho konkretneho, ci klasicky ide o tvoje dojmy a domyslanie?

S tebou sa neoplati viest komplexnejsie debaty, ale ujasni si zakladne pojmy a vztahy, nez sa pustis do diskusie o komplexnych temach.

Veta "lidi se proste kontrolovat musi no.." je jednoducho primitivna sracka, ktora je bez dalsieho kontextu absolutne zle.

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
30. 8. 2025 19:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Technooptimista Rybka i přes miliony indikátorů stále nechce uvěřit, že je doba čím dál vošklivější. Oblast, ve které mohou lidé svobodně fungovat, ta se neustále s každou novou technologií zmenšuje. Vlády, korporace a média dostávají do rukou drsnější a dršnější nástroje. Je to nerovný boj, protože běžný člověk nemá zdroje na to, aby proti tomu efektivě bojoval.

Jiří M
Jiří M
Level 27 Level 27
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 8. 2025 23:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kryptofasista @Kryptofasista Ale jo, jde to Krypto, jen je potřeba důsledně používat tvůřčí invence a trochu nadšení si zabojovat - ono, až se u otevřených korepondencí po jejich rozšifrování dostanou k například k textům v archaické klingonštině a k obrázkům milovaného targa (ve kterém bude steganograficky vnořen obrázek jiný který pochopitelně nenajdou), další podobné poměrně složité úskoky toto vše násobeno miliardkrát, zjistí, že jejich efektivita je nulová a náklady na hardware a experty exponenciálně rostou k neúnosnosti a už nemají své šmírovací provozy jak expandovat, nezbude nic jiné než buď zrušit internet nebo to odpískat... Nepodceňuj těžkou animozitu lidí, natož těch technicky a myšlením aspoň trochu vybavených kterou mají ke šmírování... Klidně se vsadím, že pakliže to opravdu Brusel natvrdo prosadí, sice zvítězí - politicky a jen na krátko a bude to Pyrrhovo vítězství...

Kryptofasista
Kryptofasista
Level 45 Level 45
31. 8. 2025 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Jiří M Právě, že oni ty prostředky už dlouhodobě mají (Echeon tu už je od 70. let) a je to stále jednodušší. Teď například díky AI. Nejde o to rozšifrovat nějaké obskurní věci nebo šedou zónu (do které se stejně dostanou skrz honeypoty, tajný služby atd.), ale mít dohled nad běžným životem. Pokud potřebuješ používat kraviny typu Whatsapp, jak donutíš druhou stranu, aby něco šifrovala.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 07:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Jiří M o kryptu koluje cela rada urban legends. Tak jednu prihodim. Jedno je nad slunce jasne - nikdo dodnes netusi, kdo za tim stoji a zda zatim nestoji ti sami, co za fiat penezi. Kontrolovane zrizeni alternativy k cemukoliv je bezna praxe stavajiciho systemu - v tomto duchu se tvori politicke strany, nove znacky "konkurujici" jinym znackam stejneho koncernu. Ja chapu, ze to je skutecne decentralizovane, netrasovatelne atd. Ale to na veci, ze za tim klidne mohou stat obvykli podezreli, nic nemeni.

Jiří M
Jiří M
Level 27 Level 27
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 08:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Kryptofasista Je to samozřejmě věc dohody s druhou stranou aby šifrovala a nemyslím, že se to mnoha bude tak příčit - už jen z principu...

Yurax
Yurax
Level 18 Level 18
1. 9. 2025 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Jiří M jenže takové metody utajené komunikace jsou pochopitelné jen pár kyberpunkerům, kteří už v komunitě jsou. Zbytková populace zůstane ztracena. A další věc je, že jakékoli spiknutí lze udržet v tajnosti pouze, pokud jsou na něj dva. Trojčlenné se už vždy provalí.

Jiří M
Jiří M
Level 27 Level 27
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
1. 9. 2025 18:04 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Yurax 1. lidi je potřeba učit, učit a a učit - to věděl už Lenin.

S tím ostatním souhlasím, tajemství udrží dokonce jenom jeden...

mibfox
mibfox
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
30. 8. 2025 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jeden nas politik rikaval: " I kdyby to melo zachranit jen jeden lidsky zivot, tak..." A uz se krajela svoboda. A verejnost jeste nadsene hykala. No, volilo ho dost lidi.

Jiří M
Jiří M
Level 27 Level 27
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
30. 8. 2025 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

K aktuálně navrhovanému zákazu VPN v UK. (Vsadím se, že EU bude UK chtít v tomto co nejrychleji dohnat. V extrému odejdou hlavní IT firmy protože pro občany i firmy ztratí internet smysl. Internet v Evropě zanikne. Pak už budou naši potentáti šťastní? Nebo zakážou i papír a tužky?)

1. Proč je zákaz VPN k „ochraně dětí“ naprostý nesmysl?

VPN je nástroj, ne zločin. Stejně jako nůž může krájet chleba nebo být zbraní. VPN používá miliony legitimních uživatelů: novináři v autoritářských režimech, podnikatelé pro bezpečný přístup k firemní síti, občané pro ochranu soukromí před sledováním.

Technologická nemožnost. Zablokovat všechny VPN je technicky nereálné. VPN služby neustále mění IP adresy, používají techniky maskování (obfuskaci) a jsou hostovány na cloudech po celém světě. Je to jako honit větrné mlýny.

Dopad na soukromí a svobodu. Zákaz VPN by znamenal konec soukromého přístupu k internetu a otevřel dveře totálnímu sledování všech občanů.

2. Kdo skutečně trpí? Legitimní uživatelé, ne zločinci.

Děti a rodiče ztratí nástroj k ochraně své identity online.

Disidenti a aktivisti ztratí jedinou možnost, jak komunikovat bez dohledu.

Podniky přijdou o zabezpečený přístup k datům.

Zločinci a pedofilové si stejně najdou cesty, jak VPN obcházet – používají Tor, vlastní sítě, šifrování. Trestáni jsou ti poctiví.

3. Skutečný cíl: Kontrola, ne ochrana.

Tento zákon je jen dalším krokem k:

Totálnímu sledování veškeré online komunikace.

Omezení svobody projevu pod záminkou „boje proti škodlivému obsahu“.

Vytvoření digitálního vězení, kde každý váš krok monitoruje stát.

4. Británie jako varování

Británie se pod vládou konzervativců i labouristů rychle mění v kontrolovaný stát s iluzí demokracie. Zákaz VPN, plány na sledování šifrovaných chatů – to vše jsou kroky k technototalitě.

Karel Endler
Karel Endler
Level 40 Level 40
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 07:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Jiří M Dnes je jasné, že Británie neodešla z EU kvůli její zpotvořenosti, ale zdálo se to zpotvořování pomalé. Dnes Británie EU dávno předehnala ve všem pitomém i hnusném - a to je co říct.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 20:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @Karel Endler UK = lakmusovy papirek, kam se da az zajit. Koneckoncu, je to ostrovni skanzen, na testovani idealni. Nasleduje neprekvapive Australie a Novy Zeland. A pak se to preleva dal podle uspesnosti nasazeni (mysleno z pohledu systemu samotneho).

Yurax
Yurax
Level 18 Level 18
1. 9. 2025 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Karel Endler @cztajtrlik víceméně máte pravdu, akorát je to naopak - Austrálie je v zavádění koncentráku první, Zealand a UK následuje až pak.

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 07:56 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jiří M @Jiří M jo, je to jak v tom vtipu pri prohlidce pekla, kde je vse krasne az na jedno misto, kde se vari hrisnici v kotlich a trpi. A satan na dotaz, ze proc se v tak krasnem a prijemnem pekle nachazi tohle misto, odpovi.

"To je pro krestany, voni to tak chtej."

A tenhle muster funguje pri utahovani kohoutku a prosazovani technototality porad stejne. Zvelici se nejaky pripad utocici na prvni signalni, upozadi se ta prakticka smirovaci a zjevna hruza a vytvori se tak poptavka masy, ktera sama zacne volat po vetsi kontrole. "Mamo, to je strasny, vidis, co se muze na tech internetech stat? Co kdyby se to stalo nasemu Pepikovi. Je dobre, ze se o to nekdo stara a tohle zatrhne, at jsou deti v bezpeci, kdyz uz jsme je k tomu netu odhodili na 14 hodin denne." Podobne s terorismem, zakazum zbrani atd. At zkusi nekdo v klidu domluvit magorovi s macetou zakoupenou na cernem trhu (ke ktere se sporadany UK obcan nema jak dostat), ze to je zakazane a mel by to odevzdat v zajmu vlastni bezpecnosti.

Jiří M
Jiří M
Level 27 Level 27
Procesor: AMD
Grafická karta: AMD
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 08:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik Jo, svatá pravda, bavili jsme se nedávno s DeepSeekem o celém tom obskurním osazenstvu EP (s tím, že EK a další unijní instituce je pak výběr z toho nejhošího - už nevolený, resp. sami mezi sebou) a musel jsem nakonec přiznat, že lidi si to tam navolili sami, že to pitomé stádo co se nechá okecat to tak jak to je chce... Jenže, jak k tomu přijdeme my normální?

cztajtrlik
cztajtrlik
Level 44 Level 44
Procesor: AMD
Grafická karta: NVIDIA
Operační systém: Windows
31. 8. 2025 19:35 (Upraveno)

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @Jiří M Ono je to bohuzel celkem jednoduche, ackoliv se to maskuje jako extremne slozite a vzdalene... Principialne pro zeme stredni a vychodni Evropy je plat europoslance neskutecne lakave koryto, pres jakekolov kecy o zmene. Zachutna to. Mit 5 mega rocne cisteho (s prebendama) za par cest do Bruselu, a nezmenit nazor napr. na slibenou reformu EU zpet v ciste ekonomicky spolek... To chce zatracenou zasadovost. V podstate to korumpuje tak nejak samo o sobe PRO udrzeni stavajiciho stavu ci jeho prohlubovani.

Je tezke si proverit, zda strana oznacovana systemem jako extremisticka, je extremisticka skutecne, nebo jen pro system - protoze cokoliv volajici po zmene systemu je systemem samotnym automaticky oznaceno jako extremni.

Jakykoliv rozvinutejsi system totiz nastavuje pravidla tak, aby udrzel v prve rade sebe sama. Upravuje skolstvi (to generuje dalsi a sverepejsi zastance toho, ze "takto je to spravne", a mezigeneracne tak pripravuje prostor pro dalsi utahovani smycky). Upravuje volebni system, justici, zavadi postupnou kriminalizaci oponentnich nazoru. Dokonce i ta obycejna google AI zpitomela typem krmnych dat to uznava. Nyni vidime, ze system potrebuje zoufale nasadit masove sledovani a moznost pronasledovani tech, co chteji jeho zmenu. V UK (testovaci skanzen) a v Nemecku se to rozbiha. Byva to posledni faze pred civilizacnim "kolapsem", kdy postupne nastoupi civilizace nova (doporucuji vybornou knihu od p. Bárty a spol, vydano Academii). Ano, pokrocilejsi spolecensky system rizeni lze v tomto kontextu - a v sirsim smyslu slova - vnimat jako jistou entitu s vysoce sofistikovanym zpusobem (zamerne nepisi pudem) sebezachovy.

Pokud se nahodou podari a clovek ma jistotu, ze novy politicky subjekt je skutecne duveryhodny a jde za zmenou urputne a neuplatne (jakoukoliv formou)... Nastava dalsi faze - ostrakizace tech, co se odmitnou podridit, "asimilovat". Umele skandaly atd. (viz kdysi Tlusty v ODS). Vetsina to vzda. Ten nepatrny zbytek - nasledne probiha "ockovani" subjektu novymi cleny, kteri vyvolaji skutecny prusvih, neco objektivne odporneho. Subjekt ztrati duveru, preference a zanikne. Jak je videt, clovek musi mit obrovskou moralni silu, aby se "jen" nenechal uplatit kralovskym platem a prebendami. A prezit dalsi zde zminene faze mi prijde zhola nemozne, nepamatuji si jediny pripad. Nasleduje totiz brutalni represe.

Skvelym prikladem je vlastne puvodni myslenka hnuti hippies, nez se to tam rozfetovalo. To hnuti ma takovy rozjuchany usmevny nadech... To jen proto, ze dejiny napsali jini - ti vedome i nevedome pracujici na A pro udrzeni systemu. Staci hledat, jak velka vec to tehdy byla - a pro system nebezpecna. Postupne se to zanaselo skutecnym extremismem, drogami, napadalo komunismem atd (to je mnou zminene "ockovani" - staci velmi malo pro zniceni povesti a homogenity celku). A kdyz se zdalo, ze nic z toho nezabralo a ke zmene systemu skutecne dojde... System opravdu brutalne zatahl za zachranou brzdu a zakrocil nechutne a tvrde, vc. nasazeni narodni gardy, masoveho zatykani bez rozlisovani atd. Da se rici, ze nebyt hipici hipikama, ale mixli s redneckama, byla tehdy obcanska valka se vsim vsudy a system by se zhroutil (otazka samozrejme je, co by prislo po nem). To je jen takove kdyby... Ve skutecnosti generace plna nadeje o ni prisla - a zklamane se stahla do ulity, ze "se to proste NEDA". A to prenesla na generaci dalsi.

Nevim, zda z tohohle marasmu vzejde postupne (a v tichosti) jina civilizace, v podstate zavede alternativu k te stavajici. Obavam se, ze to tristeni spolecnosti je diky hlavne nami milovanemu internetu tak velke a hlavne tak snadne - ze je pro tento system snazsi nez kdy drive udrzet sebe sama v chodu, a jedine zmeny prijdou v podobe dalsiho utahovani smycek. Pekne postupne, potichu, bez velkeho ramusu. Nahodi se neco, spolecnost to odmitne, nasadi se mirnejsi kompromis, dalsi generaci/volebni obdobi prijde dalsi kompromis - po predchozim kompromisu. Stale dokola, dokonce to ma pravidelne cykly... Az tu bude neco jako Goebelsuv vlhky sen, Orwellova nocni mura - a jeste tomu s jasotem budeme tleskat. Kdo nezatleska, dostane pokutu x socialnich kreditu a ostatni na nej ukazi prstem, ze ohrozuje bezpecnost vsech, aby dostali kredity do plusu.

Neni nad nedelni optimisticke filozofovani, ze...

Yurax
Yurax
Level 18 Level 18
1. 9. 2025 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@cztajtrlik @cztajtrlik původní myšlenka hnutí hippies je tzv. osmašedesátnictví, podle mně asi nejhorší myšlenkový směr dějin, příbuzný maoismu a polpotismu. Však když Pol Pot na Sorbonně promoval s diplomkou na téma "nový, lepší svět", která doslova obsahovala to co posléze spáchal, tak mu levicová elita Francie aplaudovala.

Reklama
Reklama