Jak se hraje na INNO3D GeForce RTX 5070 Twin X2 OC 12G | Kapitola 2
Seznam kapitol
Jaký výkon a kolik fps nabídne grafika INNO3D GeForce RTX 5070 Twin X2 OC 12G v počítačových hrách? Podíváme se, jak s tím pomůže DLSS 4.
S grafickými kartami GeForce si můžete nastavit detaily hry velmi jednoduše, stačí mít staženou aplikaci Nvidia a v ní si příslušné hry optimalizovat na míru svému počítači. Aplikace Nvidia bere v potaz jak rozlišení monitoru, tak danou hru a samozřejmě výkon použité grafické karty. Z počítače tak dostanete optimální kvalitu obrazu a vysoké fps díky DLSS 4 s funkcemi Super Resolution, Multi Frame Generation (MFG) či Ray Reconstruction.
Pojďme se podívat, jak nastavení grafických detailů vypadá v praxi. Vezmeme si třeba hru WatchDogs: Legion, kterou běžně používáme pro testování grafických karet. Používáme jednotné, ale neoptimalizované nastavení, které zahrnuje preset ultra pro rasterizaci a vysokou kvalitu ray tracingu. S tím grafika dosahuje 73 fps v průměru.
WatchDogs: Legion s DLSS se zapnutým Super Resolution
Když si ovšem necháte optimalizovat hru pomocí aplikace Nvidia, nejenže se zvednou některá nastavení grafiky, ale díky DLSS Super Resolution šplhá nahoru i snímkovací frekvence. Podívejte se na video, že kvalita obrazu nijak neutrpěla. Zastaví se na 129 fps v průměru a i minima se drží na hezkých 103 fps při rozlišení QHD.
S rozlišením budeme experimentovat ve hře Indiana Jones and The Great Circle. Tuto hru jsme používali pro testování grafik, a to při zapnutém path tracingu, ten je při rozlišení QHD extrémně náročný i pro grafiky střední třídy. S průměrnými fps okolo 20 bez DLSS si moc nezahrajete.
Aplikace Nvidia mi v tomto případě logicky navrhla vypnout path tracing a díky DLSS 4 dokonce doporučila i 4K rozlišení, což jsem se rozhodl vyzkoušet. Při DLSS MFG 4× průměrná snímkovací frekvence ve 4K vyskočila nad 200 fps při 51 fps jako 1% minima. S INNO3D GeForce RTX 5070 Twin X2 OC 12G však můžete hrát na 144Hz 4K monitoru na doporučené nastavení a jen s MFG na 3×. Path tracing sice dodá hloubku stínům, ale i takto náročná hra je překvapivě dobře hratelná.
Teď už se budeme výhradně soustředit na hraní při rozlišení QHD, pro které GeForce RTX 5070 typicky doporučujeme. V titulu Doom: The Dark Ages grafiky při normálním testování běžně nešetříme a zapínáme path tracing bez DLSS. To se nám průměrná snímkovací frekvence u GeForce RTX 5070 zastaví okolo 40 fps a 1% minima jsou přes 30 fps.
Doom: The Dark Ages s DLSS 4 včetně Super Resolution, Multi Frame Generation (3×) a Ray Reconstruction
Při zapnutí DLSS 4 se Super Resolution na Balanced a s Multi Frame Generation na 3× budete na rozlišení QHD dosahovat okolo 160 fps v průměru a 122 fps u 1% minim. Pro dnes typický 27“ QHD monitor s 165Hz obnovovací frekvencí jde o velmi dobrou úroveň výkonu, když je zapnutý path tracing. O kvalitě obrazu se přesvědčte v přiloženém videu.