Jak se hraje na INNO3D GeForce RTX 5070 Twin X2 OC 12G | Kapitola 3
Seznam kapitol
Jaký výkon a kolik fps nabídne grafika INNO3D GeForce RTX 5070 Twin X2 OC 12G v počítačových hrách? Podíváme se, jak s tím pomůže DLSS 4.
Zatím jsme převážně mluvili o tom, že DLSS 4 se Super Resolution, Multi Frame Generation a Ray Reconstruction zapínáme pro zvýšení snímkovací frekvence náročné hry. To je jedna velmi důležitá funkce, ale častokrát kromě vyšších fps vidíme i zvýšení kvality obrazu. Je to především díky DLSS Ray Reconstruction, ale také díky anti-aliasingu přítomném v DLSS Super Resolution, který nahrazuje někdy méně kvalitní anti-aliasingy ve hře.
DLSS 4 extrémně pomáhá ve hře Star Wars Outlaws, nejprve jsme použili doporučené nastavení grafických detailů podle aplikace Nvidia a potom jsme vypnuli všechny funkce související s DLSS. Nejenže se více než pětinásobně zvednou fps (bez MFG je navýšení okolo 35 %), ale výrazně se zlepší nasvětlení scény a detaily.
Rozdíl v detailech jde krásně vidět na velké rouře vlevo, kde vynikne textura povrchu a rzi. Z hlediska nasvícení díky Ray Reconstruction krásně vynikne 3D textura kamenů ve zdech, najednou jsou plastické. Mnohem dynamičtěji a realističtěji působí i světlo dopadající na trubky vpravo nahoře. DLSS je zde jednoznačně přínosné ve všech ohledech.
Všechny funkce okolo DLSS krásně ilustruje Half-Life 2 RTX, jedná se v zásadě o komunitní projekt, který sám o sobě nedotáhl vše k dokonalosti. Zahrnuje naštěstí všechny funkce DLSS 4, které situací zachraňují ve všech směrech. Když se zaměříme jen na výkon, pro jednou bez Frame Generation, tak ten vzrostl z 30 fps na 60 fps jen díky Super Resolution a Ray Reconstruction.
Všímejte si, že DLSS zde odstraňuje šum (na statickém obrázku se ukazuje jako obrazové artefakty či vypadá jako přeostření) nejvíce patrný pod světly na stromě i na domě v pozadí. Šumění obrazu byste bez DLSS viděli i v trávě, která na statickém snímku vypadá nepřirozeně doostřená. Velký rozdíl potom najdete v celkové atmosféře a nasvícení scény.
Half-Life 2 RTX s DLSS 4 včetně Super Resolution a Ray Reconstruction