Komiksová The Darkness II — nenáročný originál
PCTuning Článek

Komiksová The Darkness II — nenáročný originál

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 2. 2012 03:00 13

Seznam kapitol

1. Evolution engine v komiksové podobě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK s vestavěným vyhlazováním 4. Výsledky GK s MLAA vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Počátek roku nikdy nepatří k obdobím, kdy by vycházely nejočekávanější tituly. V únoru se už trh začal pomalu hýbat a dorazily první očekávané novinky. Patří sem například i druhý díl temné střílečky The Darkness. V recenzích sbírá vysoká hodnocení a zajímavá je i technická stránka: hra je totiž zpracovaná v komiksové grafice.

Reklama
Reklama
Komiksová The Darkness II — nenáročný originál

Zatímco vývoj první hry na motivy komiksu The Darkness vydané v roce 2007 měl na starost švédský tým Starbreeze Studios, přípravu druhého dílu dostal na svá bedra tým Digital Extreme (oba patří pod vydavatelství 2K Games). Ačkoliv jde o méně známé studio, založeno bylo už v roce 1993 a proslavilo se zejména spoluprací se slavným Epic Games. Digital Extreme tak spolupracovali na vývoji takových her jako Unreal, Unreal Tournament (včetně pokročování 2003/2004) nebo obou dílech Bioshocku.

Komiksová The Darkness II — nenáročný originál

Digital Extreme však mají také svou vlastní tvorbu. Ze vzdálenější minulosti mohu zmínit střílečky Pariah (2005) a Warpath (2006), z té bližší pak Dark Sector (2008). Pro poslední jmenovanou hru vyvinul tým vlastní engine pojmenovaný Evolution, na kterém je postavená také temná střílečka The Darkness II. Protože má série The Darkness komiksový původ, rozhodli je tvůrci engine upravit do typické „kreslené podoby“. Týká se to zejména obtažení všech linek a používání ostrých přechodů barev. Odborně se tento způsob vykreslovaní nazývá cell shaded.

Komiksová The Darkness II — nenáročný originál

Úprava do komixové podoby je bohužel jedná výraznější změna, které se několik let starý engine dočkal. Ačkoliv díky ní vizuální stránka hry vypadá neotřele, při hraní si přesto poměrně rychle všimnete technické zastaralosti. To je dané mimo jiné i tím, že PC verze hry se v zásadě vůbec neliší od té konzolové. Rozlišení některých textur je tak doslova bídné (konzole mají nedostatek paměti), hra světla a stínu je přinejlepším průměrná a totálně nevyužitý je také potenciál fyzikálního enginu nVidia PhysX (verze akcelerovaná procesory). Jestli se tak dá na technické stránce kromě zmíněné cell shaded grafiky alespoň něco vyzdvihnout, jsou to rozhodně obličeje důležitých postav. Jsou překvapivě detailní a v komiksové úpravě vypadají báječně.

Komiksová The Darkness II — nenáročný originál

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

PCTuning je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým PCTuning