Komiksová The Darkness II — nenáročný originál | Kapitola 10
Seznam kapitol
Počátek roku nikdy nepatří k obdobím, kdy by vycházely nejočekávanější tituly. V únoru se už trh začal pomalu hýbat a dorazily první očekávané novinky. Patří sem například i druhý díl temné střílečky The Darkness. V recenzích sbírá vysoká hodnocení a zajímavá je i technická stránka: hra je totiž zpracovaná v komiksové grafice.
Po herní stránce je The Darkness II kvalitní hrou. Svědčí o tom například dobrá hodnocení z recenzí, aktuální průměr serveru Metacritic je 79 bodů. Technickým zpracováním však hra rozhodně neboduje. Vývojáři si na jednu stranu zaslouží pochvalu za nápad s komiksovým zpracováním grafiky (cell shaded grafika) a povedeným zpracováním obličejů, tím však výčet pozitiv končí. Při hraní si okamžitě všimnete nízkého rozlišení textur a především chybějících efektů a detailů. Ačkoliv se druhý díl The Darkness už podle názvu odehrává v temných zákoutích, plně dynamických stínů je ve hře jako šafránu a hra sází na již překonanou technologii světelných map. Na jakékoliv pokročilejší metody jako například ambientní okluze pak rovnou zapomeňte. Technická vyspělost hry je bohužel minimálně tři až čtyři roky pozadu.
Slabší vizuální stránka přináší výhody v podobě nízkých hardwarových nároků. Hru na nejvyšší detaily rozběhá opravdu téměř každý, překážkou není ani tři až čtyři roky starý počítač. To je bezesporu hlavní předností The Darkness II, nastavení detailů je totiž doslova k ničemu. I na něm se dá dobře ukázat, že PC verze hry je jednoduchou konverzí z herních konzolí, nepřidá vám totiž téměř žádný výkon a nastavení jsou v zásadě k ničemu. Je přitom škoda, že se vývojáři konverzi hry pro PC téměř vůbec nevěnovali, v ostatních ohledech jde totiž o kvalitní hru. Že se dají udělat i dobré konverze, dokazují třeba poslední díly série Assassin's Creed.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.