Mafia 2 — česká pecka s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mafia 2 — česká pecka s PhysX

Mafia 2 — česká pecka s PhysX | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 9. 2010 02:00 87

Seznam kapitol

1. Vlastní engine s implementovaným PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK s vypnutým PhysX (bez i s AA) 4. Výsledky GK s PhysX Medium (bez i s AA) 5. Výsledky GK s PhysX High (bez i s AA)
6. Vliv procesoru na hru (NVIDIA GeForce GTX 480) 7. Vliv procesoru na hru (ATI Radeon HD 5870) 8. Vliv nastavení na hru 9. Závěr 10. Galerie in game screenshotů

Na pulty obchodů dorazila nejočekávanější česká hra letošního roku Mafia 2 a my vám přinášíme její podrobný rozbor, který bude o něco delší než obvykle. Nároky hry jsou totiž samy o sobě poměrně vysoké a Mafie mimo jiné používá i fyzikální engine NVIDIA PhysX v kontroverzní GPU podobě. Mají tak majitelé GeForce důvod být spokojeni, zatímco lidé s Radeony by se měli hře vyhnout obloukem?

Reklama
Mafia 2 — česká pecka s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud budete hrát na slabším počítači, je nutností mít vypnutý PhysX a vyhlazování hran, pak se třeba i v rozlišení 1680 × 1050 px dá z poměrně slabé NVIDIA GeForce GT 240 vytáhnout průměr přes 30 fps. Co ale v případě, že vám ani to nebude stačit a budete muset snižovat další detaily? Na to se právě podíváme. Vliv nastavení jsem zkoušel s ATI Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 px s AA a vypnutým PhysX.

Shadow Quality

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz


Shadow Quality High (po najetí myší se zobrazí Low)

Prvním nastavením grafiky je Shadow Quality. Snížení kvality stínů ovšem stíny nevypnete, snížíte jen o něco jejich kvalitu a množství. Všimněte si tak výrazně jednoduššího stínu od sloupu na pravém chodníku či chybějícího stínu u posledního auta v koloně. Vliv na výkon byl poměrně malý, u Radeonu HD 5770 poskočil z 34 na 38 fps.

Ambient Occlusion

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz


Ambient Occlusion On (po najetí myší se zobrazí Off)

Největší vliv na výkon má nastavení Ambient Occlusion, které dělá tmavý stín z různých zákoutích a na hranách. Během klidné projížďky městem si rozdílů všimnete, v rychlé akci ale nikoliv. Vypnutím však počet snímků za sekundu poskočil z 38 na 45.

Geometry Detail

Mafia 2 — česká pecka s PhysX
i Zdroj: PCTuning.cz


Geometry Detail High (po najetí myší se zobrazí Low)

Nastavení grafiky jsou kromě rozlišení, vyhlazování a PhysX pouze tři. Tím posledním je geometrie. I v tomto případě jsou rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením velmi malé, všimněte si jednoduššího modelu kola u auta v povzdálí a stromu v dálce. Nárůst výkonu? Pouhý jediný snímek za sekundu.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální nastavení grafiky (po najetí myší se zobrazí minimální) Screen maximálního nastavení v plné kvalitě Screen minimálního nastavení v plné kvalitě
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální nastavení grafiky (po najetí myší se zobrazí minimální) Screen maximálního nastavení v plné kvalitě Screen minimálního nastavení v plné kvalitě


Maximální nastavení grafiky (po najetí myší se zobrazí minimální)

Protože jsou nastavení grafiky jen tři a všechna mají velmi malý vliv na výkon, jsou i rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky velmi malé, v praxi si všimnete jen chybějícího ambient occlusion a chybějících stínů v dálce, třeba rozlišení textur je stejné bez ohledu na nastavení grafiky. I framerate je tak pochopitelně velmi pdoobný a snížením kvality grafiky si mnoho nepomůžete. V našem případě (ATI Radeon HD 5770, 1920 × 1200 px, 4× AA, bez PhysX) to byl u první dvojice screenů nárůst z 31 na 42 fps, u druhé dvojice pak z 33 na 44 fps. To je jen třetina výkonu navíc, zatímco u jiných her je to klidně i trojnásobek (pochopitelně za cenu adekvátního zhoršení vizuální stránky).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama