Mass Effect 3 — kontroverzní hra s nízkými nároky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Mass Effect 3 patří mezi nejočekávanější hry roku. Po vydání jej jedni milují , druzí zatracují. V našem technickém rozboru necháme herní kvality stranou a zaměříme se na vizuální stránku a hardwarové nároky. Ty jsou velmi nízké a potěší majitelé starších strojů. Naopak vizuální stránka se od vydání „dvojky“ téměř nikam neposunula.
Hardwarové nároky má Mass Effect 3 a drtivé většině hráčů hra poběží naprosto plynule i na nejvyšší detaily. Pokud však budete chtít novinku rozběhat na starších sestavách nebo slabších noteboocích, mohou být s plynulostí problémy. Nezapomněl jsem proto vyzkoušel ani vliv nastavení na výkon, měření jsem prováděl s grafickou kartou nVidia GeForce GT 440 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran.
Motion Blur
Efekt Motion Blur při rychlém pohybu rozmazává obraz. Po vypnutí výkon vzrostl z 30 na 32 snímků za sekundu.
Dynamic Shadows
Dynamických stínů je ve hře naprosté minimum, všechny velké stíny jsou řešeny pomocí světelných map (light mapping). Po vypnutí tak zmizel jen stín hlavního hrdiny a postavy před ním, framerate vzrostl o dva snímky za sekundu.