Mass Effect 3 — kontroverzní hra s nízkými nároky | Kapitola 10
Seznam kapitol
Mass Effect 3 patří mezi nejočekávanější hry roku. Po vydání jej jedni milují , druzí zatracují. V našem technickém rozboru necháme herní kvality stranou a zaměříme se na vizuální stránku a hardwarové nároky. Ty jsou velmi nízké a potěší majitelé starších strojů. Naopak vizuální stránka se od vydání „dvojky“ téměř nikam neposunula.
Třetí Mass Effect je jednou z nejvíce kontroverzních her poslední doby. Ačkoliv je herní stránka de facto identická se svými předchůdci a novinek je poskrovnu, odnáší si hra z recenzí vysoká čísla a aktuální průměr na serveru Metacritic činí 92 bodů. Hráči novinku přijímají s rozpaky a dávají to poměrně ostře najevo, hodnocení uživatelů na stejném serveru je totiž pouhých 3,5.
Osobně budu hodnotit technickou stránku hry a tady bohužel musím být kritický. Věkový rozdíl mezi prvním a třetím Mass Effectem je pět let (čtyři roky u PC verzí), ve vizuální stránce si však na první pohled žádných změn vůbec nevšimnete. O mnoho lepší to potom není ani na pohled druhý. Ve srovnání s konkurencí třetí Mass Effect silně zaostává a ačkoliv některé detaily (kupříkladu obličeje) vypadají opravdu pěkně, téměř úplná absence dynamických stínů je prostě neomluvitelná. Na nějaké pokročilé efekty jako ambient occlusion a podobně pak pro úplně zapomeňte.
Zastaralá technická stránka má své plusy v podobě nízkých hardwarových nároků, hru rozjedete na drtivé většině počítačů. Na procesoru téměř vůbec nezáleží, rozhodující je jen výkon grafické karty. I tady má však hra své limity, při tak zastaralé vizuální stránce bych si představoval nároky ještě nižší. Pokud tak máte starší sestavu, můžete mít s plynulým během problémy. Snížení nastavení detailů vám přitom moc nepomůže, je totiž v zásadě k ničemu. Účinně ovlivnit se dá jen efekt motion blur a dynamické stíny (které ve hře téměř nejsou), což vám přidá přinejlepším 2-3 snímky za sekundu navíc.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.